In minder dan twee maanden heeft de nieuwe Bridgestone “Everywhere”-campagne website verspreid over Europa één miljoen bezoekers getrokken. Deze innovatieve en leuke campagne combineert de slogan van Bridgestone, Your Journey, Our Passion, met een interactieve reis met “jou achter het stuur”.
Jake Ronsholt, General Manager Corporate and Brand Communications, Bridgestone Europe: “Bridgestone is buitengewoon aangenaam verrast met de zeer positieve reacties op ons nieuwe merkinitiatief. Banden zeggen veel mensen niet veel en met “Everywhere” willen we communiceren met eindgebruikers op een niveau dat ze veel meer aanspreekt: hun reizen. Tegelijkertijd bieden we entertainment, informatie en interessante feiten. Natuurlijk laat de verspreiding van ons initiatief via de social media zien hoeveel mensen van de ervaring genieten en hoe ze deze waarderen.
De campagne draait om een opzwepende video die ons meeneemt op een onderhoudende reis. Hij nodigt ons uit onze krachten te meten, games te spelen en volop te genieten. Motorfietsliefhebbers kunnen een MotoGP VIP-weekend en een ‘meet & greet’ met meervoudig wereldkampioen Valentino Rossi winnen (prijsvraag eindigt op 18 augustus). De gegevens tonen aan dat bezoekers niet stoppen bij Rossi en de ‘Road trip creator’-prijsvragen maar zich ook vermaken met de interactieve ‘Tent’-game en de ‘Tattoo’-pagina.
JWT International CEO Derek Turner-Smith, het creatieve bureau achter het initiatief, zegt: “Het is fantastisch om te zien hoe mensen in geheel Europa op zo’n manier een band opbouwen met het merk. Onze benadering om met creatieve oplossingen een merk tot leven te wekken, komt volledig tot zijn recht.”
De intensieve en creatieve samenwerking tussen Bridgestone, JWT, dat het concept ontwikkeld en uitgerold heeft en PhD, dat de supervisie heeft over de mediacampagne, heeft geresulteerd in een heel bijzonder en innovatief campagneconcept. Het is geen kortstondig initiatief, in tegendeel, Bridgestone wil gedurende het gehele jaar een band opbouwen met de eindgebruiker.
Dr. Ivana Uspenski, Account Director van PhD: “Bridgestone heeft ingezien dat de effectieve traffic naar de site die haar media-agentschap PhD heeft gecreëerd met behulp van Facebook, internetbanners en andere mechanismen een sleutelrol heeft gespeeld bij het trekken van zoveel bezoekers. Alleen al in de eerste maand van de campagne hebben media-activiteiten meer dan 20.000 nieuwe Facebook-fans gegenereerd.”