Met de T32 heeft Bridgestone een populaire toerband in huis, die zich vooral in de kijker speelt met zijn uitgebalanceerde stuureigenschappen en goede rechtuitstabiliteit. Een verhoogde mate aan slijtage bleek de achilleshiel van de band , iets waar de opvolger, deze nieuwe T33, een einde aan maakt.
Bridgestone belooft een maar liefst 47% langere levensduur ten opzichte van de 32, zonder dat de stuureigenschappen het kind van de rekening zijn geworden. Daarvoor heeft de Japanse fabrikant de band zo’n beetje vanaf de onderste steen nieuw opgebouwd, van profiel en compound tot het karkas. Om met die eerste te beginnen, de land/zee-ratio is aangepast en de profielstijfheid geoptimaliseerd, wat zowel grip, handling als stabiliteit ten goede komt. Verder is het karkas van de voorband nu uitgerust met een nieuwe cross-belt, terwijl de achterband van een mono-spiral gordellaag is voorzien. Daarnaast is ook de compound achter aangepast met onder meer een nieuw ontwikkeld polymeer.
De verschillende aanpassingen hebben zoals gezegd voornamelijk een grote invloed op de levenduur, die vele malen beter is ten opzichte van de T32. De aanpassingen aan het karkas maken bovendien een aparte GT-versie overbodig, de nieuwe basisopbouw is namelijk geschikt voor zowel lichte(re) als zware motoren.
De nieuwe Bridgestone Battlax T33 is vanaf 1 januari 2025 leverbaar, in eerste instantie in tien maten (vier voor- en zes achterbanden) In 2026 komen daar nog vijf additionele maten bij.
Voor
120/70ZR17
120/70ZR18
120/70R19
110/80R19
Achter
150/70ZR17
160/60ZR17
170/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17
Na de update voor de Triumph Trident 660 lag het in de lijn der verwachting dat ook de Tiger Sport 660 voor 2025 een update zou krijgen, dus zie hier de nieuwste variant van de instap-crossover. Net als die Trident 660 heeft de Tiger Sport 660 een flinke elektronica-update gekregen, waaronder een nieuwe ‘Sport’-rijmodus naast ‘Road’ en ‘Rain’, smartphone-connectiviteit met ... lees meer
Mogelijk kunnen we in 2025 een nieuwe Honda Bol d’Or verwachten. In 2020 presenteerde Honda de CB-F Concept met de retro-uitstraling van de legendarische Bol d’Or. Het productiemodel zou uiteindelijk in 2025 kunnen volgen, op basis van de nieuwe CB1000 Hornet. Er zijn daar steeds meer aanwijzingen voor in Japan. Met de legendarische en iconische Bol d’Or-modellen creëerde Honda eind ... lees meer
Het Duitse Ortlieb heeft haar portfolio onlangs uitgebreid met deze nieuwe Duffle RC, een zeer degelijke reistas van extreem slijt- en scheurvast PD620 polyester. De honderd procent waterdichte tas is voorzien van een rolsluiting over de gehele lengte en voorziet daarmee in een zeer praktische en bovenal ruime toegankelijkheid. Verder is de RC uitgerust met compressiebanden en een gevoerde schouderbanden. ... lees meer
Al sinds eind 2023 toont Kawasaki op verschillende Aziatische beurzen twee nieuwe retro ééncilinders, de W230 en Meguro S1. De exacte specificaties waren nog niet bekend, maar die heeft Kawasaki inmiddels onthuld. Evenals het feit dat het duo ook in Europa leverbaar wordt! Daarmee krijgt Kawasaki’s Modern Classic line-up er dus meteen twee nieuwe modellen bij, die overigens wel dezelfde ... lees meer
Kawasaki heeft een patentaanvraag ingediend voor een nieuwe tweetaktmotor. De motor heeft een turbo, directe injectie én inlaatkleppen. Even voor de duidelijkheid: een tweetaktmotor wordt niet gedefinieerd door het aantal of de aanwezigheid van kleppen. En ook niet door het type smering of een ander mechanisch kenmerk zoals voorcompressie in het carter. Het enige verschil tussen een tweetakt- en een ... lees meer