De kracht van de ZZR1400: presteren op extreem hoog niveau, zonder aan comfort in te leveren. Met een ultra sterke 1441 cc krachtbron, de meest geavanceerde elektronica, een uniek monocoque frame en super aerodynamisch kuipwerk kom je pijlsnel en in alle comfort op je bestemming aan. Soepel en makkelijk iedere te dag rijden, maar met het gas erop goed voor hypersport prestaties.
Voor 2016 is het uiterlijk van de ZZR1400 en ZZR1400 Performance Sport nauwelijks gewijzigd, maar onderhuids hebben er diverse grote veranderingen plaats gevonden. Een technisch hoogstandje van Kawasaki is het feit dat de prestaties op hetzelfde hoge niveau zijn gehouden (210pk met RAM air), maar dat de motor nu wel aan de strenge Euro4 normen weet te voldoen. Dit is gerealiseerd door nieuwe settings van de ECU, in combinatie met een aangepaste injectie en een nieuw uitlaatsysteem.
Verder kreeg de 2016 Kawasaki ZZR1400 een vernieuwd dashboard waarbij de nadruk op ‘’high-visibility’’ is komen te liggen en deze dus ook bij hoge snelheden snel en duidelijk af te lezen is. De kleuren van het nieuwe zwart/wit display zijn omschakelbaar voor een optimale afleesbaarheid, zowel ’s nachts als overdag.
De 2016 ZZR1400 Performance Sport heeft naast een schitterende kleurstelling, een hoogwaardige Öhlins TTX39 schokdemper en een titanium Akrapovic uitlaat systeem dezelfde spectaculaire Brembo M50 remmen gekregen als de Ninja H2R. De monobloc remklauwen, radiale hoofdremcilinder en RVS remleiding worden op een aparte Brembo assemblagelijn gemaakt en staan garant voor de beste remervaring ooit!
De 2016 Kawasaki ZZR1400 en ZZR1400 Performance Sport worden komend voorjaar bij de dealer verwacht.
Bron: Kawasaki Motors Europe N.V.