Met de nieuwe Gtv lanceert Vespa haar meest sportief en presterende ogende scooter ooit. De nieuwe Gtv slaat een fraaie brug tussen verleden en heden, waarbij zaken als een laaggeplaatste koplamp en een onafgedekt buizenstuur worden gecombineerd met een uitgesproken sportieve afwerking en een hightech uitrusting met onder andere een digitaal dashboard, led-verlichting en een keyless startsysteem. Met een 300HPE-blok met ruim 23 pk vermogen is het meteen ook de meest krachtige Vespa ooit.
Sinds zijn debuut in 2006 is Vespa Gtv de ambassadeur van het classicisme binnen de Vespa-familie, mede dankzij het gebruik van de ‘faro basso’, lage koplamp, op het voorpatbord, en het open en bloot liggende buizenstuur. Die kenmerken zijn uiteraard behouden gebleven op dit nieuwe 2023-model, maar dan wel gecombineerd met moderne technologie en een voor Vespa ongekend sportieve afwerking.
De nieuwe Vespa Gtv wordt aangedreven door de 300HPE (High Performance Engine) eencilinder, met vier kleppen, vloeistofkoeling en elektronische injectie. Met 23,8 pk is het meteen ook het sterkte motorblok ooit op een productie-Vespa. Rondom is led-verlichting gebruikt terwijl het nieuwe dashboard de elegante ronde vorm heeft behouden, maar nu volledig digitaal is en optioneel te voorzien is van Vespa MIA-connectivity voor de smartphonne. Ook het vijfspaaks wieldesign is nieuw, matzwart gelakt met oranje details. Een ander onderscheidend element van de Vespa Gtv is het two-tone zadel met racing look.
De nieuwe Vespa Gtv komt er in de kleurstellingen beige Avvolgente Opaco en Nero Convinto, met contrasterende oranje graphics op de voorkuip en op de zijkanten, en gaat € 8.099,- kosten.