Ducati heeft haar funbike-gamma uitgebreid met de nieuwe Hypermotard 950 RVE. Daarmee groeit het aantal Hypermotards naar drie. De nieuwe RVE komt qua specs tussen de standaard Hypermotard 950 en het topmodel Hypermotard 950 SP in te staan.
Om het onderscheid tussen de drie duidelijk te maken, heeft de Hypermotard 950 RVE een geheel eigen decors, genaamd ‘Graffiti’, gekregen. De motorfiets bouwt daarmee voort op de look die in 2019 al te zien was bij de Hypermotard 950 concept, die werd gepresenteerd op het prestigieuze Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Dit concept viel onlangs nog in de prijzen met zijn opvallende voorkomen.
Naast de graphics is ook de standaard uitrusting geüpgraded. De Hypermotard 950 RVE is af fabriek namelijk uitgerust met Ducati Quick Shift (DQS) Up and Down EVO, Bosch Cornering ABS met Slide by Brake functie (in setting 1) , Ducati Traction Control Evo (DTC EVO) en Ducati Wheelie Control (DWC) EVO.
Verder is de motor technisch gelijk aan de standaard Hypermotard 950. Dat betekent dat ook de RVE wordt aangedreven door de tweecilinder 937 cc Testastretta, die goed is voor een top van 114 pk bij 9.000 tpm en 96 Nm koppel. Van dit koppel is bij 3.000 tpm al meer dan 80% beschikbaar om de motor een zo hoog mogelijke funfactor te geven. Zowel tijdens het sportief rijden op het circuit of op wegen vol bochten, als tijdens het dagelijks rijden in de stad.
De Hypermotard 950 SP is op zijn beurt gedecoreerd met racing graphics en voorzien van hoogwaardige Öhlins-componenten en Marchesini gesmede. De nieuwe RVE zal vanaf juli bij de dealer staan. Kijk voor meer informatie op www.ducati.nl