De zomer draait nog op volle toeren, maar 2019 lijkt al begonnen! Zie hier de nieuwe Kawasaki Ninja H2! Voor modeljaar 2019 heeft Kawasaki’s compressorkanon een behoorlijke update gekregen met als meest in het oog springende wijziging een dikke vermogensplus.
Nu was de H2 met 200 pk toch al niet bepaald beroerd bedeeld, maar de liefst 231 (!) paarden die er volgens opgave in het nieuwe model huizen zijn van een heel andere orde! Heel veel informatie geeft Kawasaki nog niet, maar duidelijk is wel dat de nieuwe H2 het inlaattraject en de ECU van H2 SX Sport Tourer heeft. Overigens claimen de Japanners dat het benzineverbruik door het flink hogere vermogen niet is toegenomen. Daarnaast is de nieuwe H2 voorzien van nieuwe Brembo Stylema remklauwen, die voor een verbeterde koeling van de remblokken moeten zorgen en een nog beter en voorspelbaarder remgevoel moeten geven.
Naast diverse visuele updates en een ‘zelfherstellende’ laklaag is de 2019-H2 als eerste Kawasaki voorzien van een TFT-display met Bluetooth-connectiviteit. Hierdoor is het mogelijk om via de smartphone de motor te linken aan de nieuwe ‘Kawasaki Rideology’ app. Eenmaal gekoppeld kan de smartphone een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. De zelfherstellende laklaag van de Ninja H2 is door Kawasaki volledig in eigen huis ontwikkeld en zou zelf kleine krassen en slijtplekken kunnen vereffenen. Naast de standaard Ninja H2 is in 2019 ook de zeer exclusieve Ninja H2 Carbon, voorzien van een lichtgewicht carbon topkuip, speciaal mat lakwerk en een hoogwaardige Öhlins achterschokdemper, leverbaar. Prijzen zijn nog niet bekend.