1993 · 80326 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
K1100RS
BMW
€ 2.450,-
1995 · 110070 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
K1100RS
BMW
€ 2.950,-
1994 · 96629 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
Reviews
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Hans De Vries schreef:
“Mijn trouwe k1100lt heeft er nu 34d. opzitten dus kan nog heel lang mee! Ik krijg wel eens een nieuwere bmw mee maar ben o zo blij wanneer ik mijn gouwe ouwe weer onder mijn kont heb. Zo degelijk, zo vertrouwd.... en laat me nooit in de steek. Deze plof gaat nooit meer weg!!!”
Pluspunten
Super Betrouwbaar
Super kwaliteit
Super comfortabel
Minpunten
Beetje bejaardenplof (daarom heb ik hem!)
Dealer kan mij geen andere verkopen
Altijd politie interesse
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Jos Klein Holkenborg schreef:
“K1100 LT 1996: een heerlijke toermotor waarop je erg comfortabel zit, uit de wind met goede kuip en verstelbare ruit. Als je rijdt bij regen wordt je nauwelijks nat. Stil staan bij hoge temperaturen is niet fijn, de hitte van de motor komt dan omhoog dus je moet wel blijven rijden met het ding. Je kunt hem lui rijden omdat het koppel bij lage toeren al erg hoog is, heel relaxed, of dus gewoon in 5 van 40 naar 200 km/h, maar opschakelen en doortrekken is leuker en dan is hij in een paar seconden aan de 100. Het geluid van een viercilinder is minder stoer als dat van een tweecilinder, hij jankt wat meer en is bij normale snelheid behoorlijk stil. Voor weinig geld is er zo\'n degelijke tweedehands te krijgen! Enkele nadelen: hij is nogal zwaar (zowat 300 kg droog) en lopen met dit ding zal niet iedereen kunnen. Dan maar erop zitten en duwen, dat lukt dus niet goed als je niet minimaal 1.75 bent of disproportioneel lange benen hebt. Manoeuvreren met lage snelheid is ook niet heel makkelijk, maar als je een beetje snelheid hebt voelt het alsof je de hele wereld controleert. De ABS lampjes knipperen nogal lang door na het starten maar gaan na verloop van tijd toch altijd weer uit dus dat zal nog wel goed zitten. De bagageruimte met drie grote koffers is fenomenaal, de wekelijkse boodschappen of de gehele kampeeruitrusting neem je met gemak mee. En je lief kan daarbij nog comfortabel achterop zitten.”
Pluspunten
comfortabel rijden
koppel bij weinig toeren (lui rijden)
bagageruimte
Minpunten
gewicht
niet geschikt voor kleine mensen
ABS lijkt gevoelig (vaak knipperende lampjes)
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Jan Overbeek schreef:
“
Ik ben nu 7 jaar k1100 lt rijder, en inmiddels 42000 km verder. Het is een fijne betrouwbare motor. Het is jammer dat het zo een ondergewaardeerde motor is. Een paar puntjes van aandacht zijn o.a. de splines v.d. cardanas. Deze moet geregeld even los gemaakt worden, om de splines te voorzien van staburagvet. Ook het ruitmechanisme moet geregeld schoongemaakt worden, en ingespoten met siliconenspray. Het model op zich, vind ik erg mooi. Vooral de kuip met de hoeken, en de vierkante koplamp spreken mij erg aan. Ook het gekantelde motorblok is erg orgineel om te zien. Het was in de jaren 90 voor mij met een prijskaartje van rond de 30.000 gulden niet te betalen. Er hing als alternatief dan maar een mooie poster in mijn garagebox v.d. k1100 lt. Ik ben dan ook blij dat ik 7 jaar geleden dan eindlijk mijn chopper kon ruilen voor de BMW. Het is een groen-metallic kleur, en ik heb hem helemaal opgeknapt. Ik ben er erg blij mee!
”
Pluspunten
Mooi model (stoere motor)
Rijeigenschappen
Makkelijk zelf te onderhouden
Minpunten
Geen
Geen
Geen
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Jan Overbeek schreef:
“De BMW k1100lt is een fijne motor. Onbegrijpelijk dat de motor zo ondergewaardeerd is. Puntjes van onderhouds aandacht zijn de splines van de cardanas. Om de 2 jaar even loshalen, en smeren met staburag vet. Ook de kabeltjes v.d. kuipruit elk jaar even loshalen, schoonmaken, en inspuiten met siliconenspray. Voor de rest uiteraard het normale onderhoud. Het model vind ik persoonlijk erg mooi, vooral het hoekige van de kuip.Het gekantelde motorblok is om te zien geweldig! Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening. Ik ben er in iedergeval erg blij mee.”
Algemene beoordeling: 6,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
karel stokking schreef:
“2 jaar geleden kocht ik een 21 jaar oude K1100 RS met 57000 km op de teller. Ik werd de 4e eigenaar. Ik kocht deze motor, omdat mijn vrouw graag mee gaat op de motor en daar is de K1100 zeker geschikt voor. Veel ruimte en comfort, stuurt en remt lekker. Ik had een paar reparaties: Revisie van beide hoofdremcilinders en een nieuwe remlichtschakelaar voor. Op het gebied van comfort en remmen valt er niets te klagen, met in gedachte, dat je op een toermotor rijdt. Dat de motor een hoog gewicht heeft merk je bij langzaam manouvreren. Ik rij gemiddeld 1 op 18, bij een rustige rijstijl. In Duitsland heb ik een keer volgas 220 km/h op de teller gereden. Viel mij eigenlijk tegen voor een 1100cc 16- klepper en ik heb sterk het vermoeden dat het nog geen 200 echte kilometers zijn. Dat het stuur in rubber is gemonteerd, tegen motortrillingen, vind ik niet echt prettig. Het beweeg altijd wat. Motorolie gebruik, een kwaal van veel K\'s valt bij mij gelukkig mee. Ongeveer 1 liter op de 1200 km. Het oliepijl staat in het kijkglas nooit hoger dan 1 cm boven de stip. De motorolie, die ik gebruik, is Gastrol Power RS mineraal 20W50. De BMW voelt solide aan, maar de afwerking is hier daar grof. De aanschafprijs van een gebruikte K1100 is laag en het voordeel is, dat er veel gebruikte onderdelen te verkrijgen zijn. Kortom: Een betaalbare oldtimer met veel comfort voor 2 personen.”
Pluspunten
comfort
remmen
voelt solide aan
Minpunten
motoroliegebruik
hoog gewicht
oudbollig uiterlijk
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
westerhuis schreef:
“Ik rijdt al 10 jaar een k1100rs en ik heb nog nooit een probleem kunnen ontdekken.
Echt een super motor zeer betrouwbaar en stuurt hartstikke strak. Mijn volgende BMW is dan ook de 1200rs daar hoor je veel positieve verhalen over.”
Pluspunten
wegligging
verbruik
onderhoud
Minpunten
geen
geen
de vierkante koplamp
Algemene beoordeling: 8,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Frans schreef:
“Super motor uiters betrouwbaar strakke wegligging , snel genoeg om in het huidige verkeer mee te kunnen , door hoge koppel ook te rijden vanaf 50 km/u
In de 5e versnelling .
Zeer geschikt voor 2 personen + bagage
Stuurt strak ook in de bergen , door het hoge koppel hoef je ook niet bij iedere haarspeldbocht terug naar de 1.
Kan gerust enige tonnen aan km lopen zonder revisie
Goedkoop in onderhoud war wil je nog meer horen”
Reviews
“Mijn trouwe k1100lt heeft er nu 34d. opzitten dus kan nog heel lang mee! Ik krijg wel eens een nieuwere bmw mee maar ben o zo blij wanneer ik mijn gouwe ouwe weer onder mijn kont heb. Zo degelijk, zo vertrouwd.... en laat me nooit in de steek. Deze plof gaat nooit meer weg!!!”
“K1100 LT 1996: een heerlijke toermotor waarop je erg comfortabel zit, uit de wind met goede kuip en verstelbare ruit. Als je rijdt bij regen wordt je nauwelijks nat. Stil staan bij hoge temperaturen is niet fijn, de hitte van de motor komt dan omhoog dus je moet wel blijven rijden met het ding. Je kunt hem lui rijden omdat het koppel bij lage toeren al erg hoog is, heel relaxed, of dus gewoon in 5 van 40 naar 200 km/h, maar opschakelen en doortrekken is leuker en dan is hij in een paar seconden aan de 100. Het geluid van een viercilinder is minder stoer als dat van een tweecilinder, hij jankt wat meer en is bij normale snelheid behoorlijk stil. Voor weinig geld is er zo\'n degelijke tweedehands te krijgen! Enkele nadelen: hij is nogal zwaar (zowat 300 kg droog) en lopen met dit ding zal niet iedereen kunnen. Dan maar erop zitten en duwen, dat lukt dus niet goed als je niet minimaal 1.75 bent of disproportioneel lange benen hebt. Manoeuvreren met lage snelheid is ook niet heel makkelijk, maar als je een beetje snelheid hebt voelt het alsof je de hele wereld controleert. De ABS lampjes knipperen nogal lang door na het starten maar gaan na verloop van tijd toch altijd weer uit dus dat zal nog wel goed zitten. De bagageruimte met drie grote koffers is fenomenaal, de wekelijkse boodschappen of de gehele kampeeruitrusting neem je met gemak mee. En je lief kan daarbij nog comfortabel achterop zitten.”
“
Ik ben nu 7 jaar k1100 lt rijder, en inmiddels 42000 km verder. Het is een fijne betrouwbare motor. Het is jammer dat het zo een ondergewaardeerde motor is. Een paar puntjes van aandacht zijn o.a. de splines v.d. cardanas. Deze moet geregeld even los gemaakt worden, om de splines te voorzien van staburagvet. Ook het ruitmechanisme moet geregeld schoongemaakt worden, en ingespoten met siliconenspray. Het model op zich, vind ik erg mooi. Vooral de kuip met de hoeken, en de vierkante koplamp spreken mij erg aan. Ook het gekantelde motorblok is erg orgineel om te zien. Het was in de jaren 90 voor mij met een prijskaartje van rond de 30.000 gulden niet te betalen. Er hing als alternatief dan maar een mooie poster in mijn garagebox v.d. k1100 lt. Ik ben dan ook blij dat ik 7 jaar geleden dan eindlijk mijn chopper kon ruilen voor de BMW. Het is een groen-metallic kleur, en ik heb hem helemaal opgeknapt. Ik ben er erg blij mee!
”
“De BMW k1100lt is een fijne motor. Onbegrijpelijk dat de motor zo ondergewaardeerd is. Puntjes van onderhouds aandacht zijn de splines van de cardanas. Om de 2 jaar even loshalen, en smeren met staburag vet. Ook de kabeltjes v.d. kuipruit elk jaar even loshalen, schoonmaken, en inspuiten met siliconenspray. Voor de rest uiteraard het normale onderhoud. Het model vind ik persoonlijk erg mooi, vooral het hoekige van de kuip.Het gekantelde motorblok is om te zien geweldig! Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening. Ik ben er in iedergeval erg blij mee.”
“2 jaar geleden kocht ik een 21 jaar oude K1100 RS met 57000 km op de teller. Ik werd de 4e eigenaar. Ik kocht deze motor, omdat mijn vrouw graag mee gaat op de motor en daar is de K1100 zeker geschikt voor. Veel ruimte en comfort, stuurt en remt lekker. Ik had een paar reparaties: Revisie van beide hoofdremcilinders en een nieuwe remlichtschakelaar voor. Op het gebied van comfort en remmen valt er niets te klagen, met in gedachte, dat je op een toermotor rijdt. Dat de motor een hoog gewicht heeft merk je bij langzaam manouvreren. Ik rij gemiddeld 1 op 18, bij een rustige rijstijl. In Duitsland heb ik een keer volgas 220 km/h op de teller gereden. Viel mij eigenlijk tegen voor een 1100cc 16- klepper en ik heb sterk het vermoeden dat het nog geen 200 echte kilometers zijn. Dat het stuur in rubber is gemonteerd, tegen motortrillingen, vind ik niet echt prettig. Het beweeg altijd wat. Motorolie gebruik, een kwaal van veel K\'s valt bij mij gelukkig mee. Ongeveer 1 liter op de 1200 km. Het oliepijl staat in het kijkglas nooit hoger dan 1 cm boven de stip. De motorolie, die ik gebruik, is Gastrol Power RS mineraal 20W50. De BMW voelt solide aan, maar de afwerking is hier daar grof. De aanschafprijs van een gebruikte K1100 is laag en het voordeel is, dat er veel gebruikte onderdelen te verkrijgen zijn. Kortom: Een betaalbare oldtimer met veel comfort voor 2 personen.”
“Ik rijdt al 10 jaar een k1100rs en ik heb nog nooit een probleem kunnen ontdekken.
Echt een super motor zeer betrouwbaar en stuurt hartstikke strak. Mijn volgende BMW is dan ook de 1200rs daar hoor je veel positieve verhalen over.”
“Super motor uiters betrouwbaar strakke wegligging , snel genoeg om in het huidige verkeer mee te kunnen , door hoge koppel ook te rijden vanaf 50 km/u
In de 5e versnelling .
Zeer geschikt voor 2 personen + bagage
Stuurt strak ook in de bergen , door het hoge koppel hoef je ook niet bij iedere haarspeldbocht terug naar de 1.
Kan gerust enige tonnen aan km lopen zonder revisie
Goedkoop in onderhoud war wil je nog meer horen”