Wat vind jij van de BMW K 1200?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,0 10 122 BMW K 1200

Motoren

K 1200 RS ABS - BMW
K 1200 RS ABS
BMW
€ 3.490,-

2004 · 68788 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

K1200RS - BMW
K1200RS
BMW
€ 2.950,-

1997 · 71716 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

Reviews

  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Michiel schreef:

“Uitvoering: K1200S 2005 met Electronic Suspension Adjustment. 30.000km ervaring. Allereerst ESA is fantastisch! Ik maak er veel gebruik van. De motor stijgt snel in toeren en lever veel kracht. Prachtige beleving. Het is heel comfortabel 170km/u Autobahn rijden. De semi-hardcase kofferset past mooi bij het design van de motorfiets en is op een handige manier breder te maken als softcase. Wanneer er bijvoorbeeld meer spullen meegenomen moeten worden of een helm in de koffer moet bij het parkeren. De 250kg gewicht valt niet op doordat de cilinderbank ver naar voren gekanteld is en daardoor het zwaartepunt laag gehouden wordt. De voorwielophanging is ook een mooi huzarenstukje van de ingenieurs. Zoek maar eens op. Technisch is deze motor echt te bewonderen. Al met al een praktische motorfiets met zeer hoge prestaties. Verbruik is met 1L op 15km, ook op hoge snelheid, binnen de perken gebleven.”

  • Pluspunten
  • Bouwkwaliteit (materiaalgebruik)
  • Technologie
  • Luxe beleving
  • Minpunten
  • Geen rekening gehouden met navigatiesysteem
  • Ondergewaardeerd model
  • Duur onderhoud
  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Dirk Verstrepen schreef:

“Degelijke luxe toerder voor lange afstand met goede wegligging. Is wel zwaar bij stilstaande manuvreren. ”

  • Pluspunten
  • Duozit zit perfect
  • Goede uitrusting
  • Zuinig
  • Minpunten
  • Zwaar bij vertrek op helling
  • Batterijlader dient constant aanhangen
  • Radio stuk
  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
S de Bie schreef:

“Heerlijke toermotor, bij rustig gebruik ook zuinig, voorzien van vele handige snufjes. Motor trekt prima door en stabiel en vlot in bochtenwerk. Veel ruimte in de koffers, fraai geluid van radio/cd door de speakers voor en achter. Echt een genot om mee te rijden met sublieme zit voor pasagier.”

  • Pluspunten
  • Comfort
  • Zowel sportief als rustig toeren
  • Best zuinig voor grote motor
  • Minpunten
  • Hoog zwaartepunt, merk je echter alleen tijdens stilstaan
  • En verder, euh....,
  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
duim schreef:

“Ik rij er nu 4 jaar op geweldige motor met super comfort.
Bochten werk super .zuinig 1/18 gemiddeld.
Heb er een z techniek raam op gezet werkt super BMW hoog raam gaf turbulentie.
Alleen zadel is minder ben aan het kijken voor een ander zadel bagster of iets in die richting.
Alleen na vernieuwing tankmeter 3 x vernieuwd in 3000km.”

  • Pluspunten
  • wind
  • vering
  • speed
  • Minpunten
  • zadel
  • tankmeter
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Mannie schreef:

“Toppie! Elke keer als ik accelereer heb ik een smile van mijn linker oor tot mijn rechter oor! Het is een tijdloos model waar je altijd goed mee voor de dag komt.

  • Pluspunten
  • Power
  • Tijdloos model
  • Afwerking
  • Minpunten
  • Verbruik
  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
rxdekoster schreef:

“Stilstaand en langzaam rijdend nogal bullig, maar op snelheid merk weinig meer van het hoge gewicht. De lange wielbasis maakt van deze fiets een echte stabiele snelwegbrander. Maar in de bergen met haarspeldbochten en duopassagier is het wel flink werken. Goed van te voren plannen hoe je de bochten neemt want eenmaal in de bocht is ze moeilijk te corrigeren. Gelukkig laat deze fiets zich niet snel van de wijs brengen en obstakels worden, ook in bochten, genomen zonder enig onbalans! Rustig toerend is het een bolide, in de zesde versnelling vanuit 55 km/u zonder haperen accelereren maakt je al gauw schakellui. Wat een enorme trekkracht al vanaf 1700 toeren. Maar wil je je eens een racecoureur voelen, dan kan je de koppeling ongebruikt laten en bliksemsvlug opschakelen om in enkele seconden ver boven de wettelijk toegestane snelheid te geraken. Ik heb al menige moderne Duc rijder verbrouwereerd mijn achterlicht laten zien! Met of zonder passagier. Het originele zadel vind ik bij langere ritten niet prettig. Te breed en te hard. Met een Wunderlich vervanger is het wel uren achter elkaar uit te houden. Wat de bouw en afwerking betreft is het een volbloed BMW, prachtig en degelijk. De styling is misschien voor sommigen te gedateerd met die wulpse rondingen, maar wel geheel naar mijn persoonlijke smaak. Kortom, een motorfiets waar je even aan moet wennen, maar die je daarna heel wat plezier en weing kopzorgen bezorgt. Wat mij betreft zeker een aanrader om als voordelige occasion aan te schaffen en nog jarenlang ervan te genieten.”

  • Pluspunten
  • Trekkracht
  • Stabiel
  • Betrouwbaar
  • Minpunten
  • Zwaar
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Gerard schreef:

“Prachtige degelijke toermotor om samen met partner of alleen mee te gaan rondtoeren langs \'s Heeren wegen!”

  • Pluspunten
  • Stoere motor
  • Degelijke motor
  • Windscherm houd ook windruis tegen
  • Minpunten
  • Zware motor, voor Parkeren
  • Algemene beoordeling: 8,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Gerard et Ednor schreef:

“Prachtige degelijk toermotor, 3 jaar mee gereden, samen met partner. Helaas om gezondheidsredenen moet ik hem van de hand doen. ”

  • Pluspunten
  • Degelijk stabiel
  • Minder ruislawaai in helm door windscherm
  • Ligt als een blok op de weg
  • Minpunten
  • Het zware gewicht!
frans schreef:

“eertse bmw, ook meteen de laatste. wat een waardeloze bak. abspomp bij 39000km na de knoppen. reperatiekosten dik 2000 euro. Van bmw uit geen tegenmoetkoming. Na zoeken op internet blijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn. Triest.
Heb hiervoor alleen maar honda en yahama gereden en nooit problemen gehad.

Stefan schreef:

“Rijdt er nu 2maanden op, ben er zeer over te spreken. Maak er regelmatig tochten op naar Hamburg, en kom dan fit van de motor. Veel power, stuurt zwaar in korte bochten, maar op de snelweg ideaal. De remmen met abs zijn werkelijkwaar geweldig, heb ze ook al een paar keer moeten testen ook op een nat wegdek.”

Paul schreef:

“16000km in 11 months, excellent bike, eats tyres drinks petrol but then with performance like this who cares! My only complaint is with the windshield material that corrodes instantly on contact with petrol (be careful!!!) and the gearbox feels like the weak link. ”

beemer 12 schreef:

“nou ik heb de mijne net weggedaan ( verkocht) ik zal uitleggen waarom
hij rijdt perfect, hij stuurt perfect,remt perfect,hij verbruikt niet te veel, hij vergt niet te veel onderhoudt rijdt hard genoeg en trekt hard genoeg op.... waarom heb ik hem weggedaan nou dat staat er toch alles perfect maar geen ziel geen ja hoe leg je dat uit gewoon een goede motor helemaal niks mis mee maar geen spannende opwindende ervaring als je rijdt alles is gewoon goed ( maar niet perfect en zeker niet spannend) ja als je iedere dag op je motor kruipt om naar je werk te rijden dan is het de motor maar als je net als ik in het weekeind en vakantie met je motor op stap gaat dan wil je wat meer als deze ( goede) motor ......

Hans.Verdaas schreef:

“Ik rijd inmiddels mijn 3e k1200RS, het is een zeer krachtige confortabele motor waar je zowel rustig als pittig kunt rijden. Wat ook heel belangrijk is, is dat de duozit prima in orde is(dit volgens mijn vrouw die bij 400 km per dag geen enkele klacht heeft!!!)Ook erg prettig is de mogelijkheid om veel bagage mee te nemen, als je de koffers de softcase en de tanktas vol hebt heb je echt wat bij je. Kortom voor mij al 5jaar de motor!! ”

Chris schreef:

“Ben in bezit van 2002 model. Zeer goede remmen, soepelblok, stuurt zwaar bij lage snelheid, ontspannen zithouding, wel grote slag tussen de versnellingen(kom in vrijstand terecht)Vrij hoogbezine verbruik, blok maakt wat lawaai bij snel optrekken (Typisch K geluid volgens dealer) Ik ben hier nog niet zeker van..zou graag meer informatie hier willen hebben”

Martine schreef:

“De Politie-uitvoering is niet een Bike die je met zwaailichten achter je aan wil hebben. Zeker als oom agent een beetje kan rijden, hebben menig motorijders en zeker automobilisten een groot probleem !!”

wouter schreef:

“Typisch BMW. Solide en bestrouwbaar. Prijs is ook typisch BMW maar daar staat wel kwaliteit tegenover. Uiterlijk nog wat log en door "hoge tank" bij het voorover leunen op de tank wat hinderlijk. Gewicht zou ook minder kunnen. Versnellingsbak eindelijk betrouwbaarder en zekerder als z'n voorgangers.”

Boss schreef:

“Fijne remmen en flink vermogen. Nadeel is het hoge gewicht, vooral bij toertochten met korte bochten. Rijdt op de snelweg als een speer. Bescherming tegen wind en weer is bij nieuwe model (2002) beter dan bij de vorige.”

Dominic schreef:

“Zeer mooie comfortabele motor”

Henkie schreef:

“Blijft een BMW”

joop schreef:

“Wat een fijne fiets rijdt als op rails en remt de knopen van je jas.”

B vd Boogaardt schreef:

“Soepele en zeer elastische krachtbron.Wel hard werken in kortere bochten.Ook zeer veel turbulentie rond de helm!
Verder een fijne motor: een blijvertje”

K van vlijmen schreef:

“Prestaties wat betreft de wegligging mogen ook genoemd worden, gewoon geweldig. De politie schijnt er nu ook mee te gaan rijden.”

w.wouters schreef:

“Het nieuwe type heeft een ongekent krachtig remsysteem, tijdens mijn vakantie in ostenrijk verbaasde mij ook het verbruik wat ik daar haalde. tussen 1 op 19 en 1 op 21.
In nederland echter stijgt dit tot 1 op 15 gemideld”