Wat vind jij van de BMW R 1150 GS?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,7 10 204 BMW R 1150 GS

Motoren

R1150GS Twinspark Bijzonder fr - BMW
R1150GS TWINSPARK BIJZONDER FR
BMW
€ 5.850,-

2003 · 106323 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

R 1150 GS Adventure - BMW
R 1150 GS ADVENTURE
BMW
€ 6.750,-

2003 · 79627 km
RB Motoren - De Bilt

R 1150 GS ADVENTURE - BMW
R 1150 GS ADVENTURE
BMW
€ 5.999,-

2002 · 114078 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Paul schreef:

“De williams uitvoering is kwa uitstraling heel mooi.rij eigenschappen helemaal dikke prima.blijft top motor.”

  • Pluspunten
  • Rij eigenschappen
  • Uitstraling
  • Telelever
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Herman schreef:

“BMW 1150 gs is gewoon een icoon van een motor. Heb hem zelf nu 2 jaar en 25000 heerlijke km gereden in weer en wind. Kortom geweldige fiets. Mijn BMW is van 2001 en heeft nu 80.000 km gereden en hij blijft voor altijd in mijn collectie!!!”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaarheid
  • Rijeigenschappen
  • Uitstraling
  • Minpunten
  • Nvt
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Leo Klein schreef:

“Bij het starten van deze robuuste bike stopt je hart heel even...
Het soepele bochtwerk is plezierig rijden.
Een echte betrouwbare storingsvrije maker waar ik al heel veel jaren met plezier kan toeren !!!

  • Pluspunten
  • Robuust
  • Mooie afwerking
  • Comfortabel
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jeroen schreef:

“Deze motor rijd als een trein
Zo soepel en laat zich gemakkelijk berijden
Is een zeer kwalitatieve en betrouwbare
storing vrije bike
Heel blij mee al jaren

  • Pluspunten
  • Mooie lijn
  • Comfortabel
  • Prima afwerking
  • Minpunten
  • Dat ze niet nieuw meer geleverd worden
BEEJEE schreef:

“Sinds twee maanden en 3k onder de wielen: Prima R1150GS! Flink wat power in de rechterhand evenals het superbe remvermogen dat met een pink en een lichte tip van de voet is te bedienen. Sportief apparaat dat uitgerust met navigatie en hoge ruit een prima fiets is om te toeren. Verbruik van olie en benzine: no sweat! Gewoon bijhouden evenals het fraaie chroom- en alu-werk. Kortom een kanjer van een motor die kaal beschikt over fantastische eigenschappen en nog geen mm2 bagageruimte ;-)). Who cares?”

Rob schreef:

“Duur maar waar voor je geld.
Heb zelf 200.000km weg met als grootste reparatie nieuwe lagers in de bak a €500,- bij 150.000 km mag dat.
Duo zit ook perfect nooit klachten met motorvakantie's.”

RH schreef:

“Nog nooit zo'n geweldige fiets gereden. Voorheen 7000 km per jaar. Nu: 37000 kilometer in twee jaar met een grote grijns op mijn gezicht! In de bergen niet bij te houden. Superdesuperfiets!”

Ron schreef:

“Ik heb tot nu toe alleen maar boxers gehad en rij nu een 1150 GS adventure. Het is een fantastische fiets en ga er veel mee op vakantie en stuur er zo'n 20.000 per jaar mee. Ben een rug patient maar op deze moter nergens last van. Meer pk zou mooi zijn maar in de bergen rij je iedereen eruit. Nu nog even wachten op mijn nieuwe 1200GS Adventure.Het valt mij op dat de meeste mensen die deze fiets hebben wel tevreden zijn en de mensen die hem lelijk vinden er nog nooit op hebben gereden. ”

japio schreef:

“rolls onder de all road makkelijk te sturen fiets met natuurlijk als enige een onderhoudsvrij cardan !!!!!”

Bmw Fred schreef:

“Echte reisfiets, degelijk en betrouwbaar.
Wel erg zwaar en behoorlijk prijzig in de aanschaf.
Totaalplaatje: topfiets, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. ”

Berend schreef:

“Blij dat ik dus niet de enige ben die niet zo kapot is van de beemers......Doet alles wat ie moet maar inderdaad veel te log en lomp. Belangrijk vindt ik ook zijn prijs in verhouding tot concurrentie! tot 40% duurder!! daarkun je veel van doen.........”

marcel schreef:

“Tja zo onder de indruk ben ik niet dus wellicht gaat het boxer gevoel aan me voorbij? Erg zware fiets, te duur in vergelijking met concurrentie. Tja vergeleken met een diversion900 zal het wel OK zijn, maar als je het vergelijkt met soortgenoten (KTM, Aprilia, Triumph Tiger) valt ie mijns inziens door de mand. ”

rick schreef:

“Ik heb met m`n 1150gs nu 10000km gereden, [in 6mnd]en ben nog steeds zeer tevreden ,het olieverbruik wordt nu minder [inhet begin 1ltr op 5000km].het is een ideale toerbuffel waarmee je ook met duo en zware bepakking nog lekker bochtje kunt sturen.wel een hoog gewicht maar dat went.ook een brst verbruik van 1/19 bij kruissnelheid van 140/150 vind ik gweldig, bij een beetje korte stukken en flink doorrijden kom ik nog op 1/16/17.
Voor mij een probleemloze fiets .met vele goede eigenschappen en een apart uiterlijk. ”

HdH schreef:

“Rij nu ruim een jaartje in weer en wind op de 1150GS. Gewoon een verademing tov Diversion 900. Geen geduik meer van 20 cm of meer, gewoon rechtblijven (of af en toe een kleine stoppie). Tijdens de VRO rem je de supersporters er met gemak uit. Alleen de ABSers remden nog beter. Bottompower genoeg in de stad en op de dijkjes. Comfort en wendbaarheid uitstekend. De lange 1e versnelling een zaligheid. De kruising over zijn terwijl de rest nog aan het optrekken is. Bijzonder uiterlijk, wel gewichtig en vrij veel bijgeluiden van het blok. Stugge versnellingsbak die met beleid beroerd moet worden. In stad een verbruik van 1:12, buiten 1:16. Wel een vrij hoog olieverbruik. 1/2 ltr op de 1000 km doch BMW stelt zelfs dat 1 ltr nog acceptabel is. Geen noemenswaardige veranderingen qua rijeigen-schappen bij belasting door 2 personen en bepakking. Ik word alleen wel simpel van al de spaken die om de halverklap gepoetst moeten worden. Mijn enige wens: de R1200GS met lichtmetalen velgen en ABS, doch zolang ik die nog niet heb, blijf ik lekker toeren met mijn huidige GS. Ga mezelf wel lekker maken door binnenkort alvast een proefritje te maken op de 1200GS met ABS.”

aartje schreef:

“Echt de topper onder de allroads”

AvdM schreef:

“Evenals een eerdere bezoeker terug van een K1200RS! Na 40.000 km in 2 jaar kan ik de R1150GS kwalificeren als betrouwbaar, heerlijke gooi- en smijtfiets en confortabel op zowel korte als lange ritten, met of zonder bepakking. Voorlopig wil ik geen andere meer!”

Martin schreef:

“Na 20K op een 1100 en 32K op een 1150 kan ik zeggen: wil niks anders meer.Voorheen altijd snelle fietsen gereden maar het gebruiksgemak is overweldigend.Heb buiten het normale onderhoud geen kosten gehad,rij hele jaar door.Comfort is perfect en wendbaarheid is vooral in korte bochten prima. Nodigt uit tot schakellui rijden en lange reizen maken.”

mslenter schreef:

“ik rij zelf een r1100gs.het is een praktische motor waar je alle kanten mee op kunt.het uiterlijk is appart,je vind 't mooi of niet.zeer hoog koppel,waarmee je met 2 man goed uit de voeten komt.hij is misschien wat aan de zware kant maar mag de pret niet drukken.heeft een goede wegligging in de bochten en heeft goede remmen.als je flink in de ankers gaat,duikt hij niet maar blijft lekker horizontaal staan.als je goed met hem overweg kunt,kun je menige jappanner achter je laten.ik heb zelf aluminium velgen met straatbanden eronder liggen,super.voor mij momenteel geen andere motard”

ANDRE schreef:

“WEGLIGGING IS ONOVERTROFFEN (MET DE JUISTE BANDEN).
ECHT EEN FIJNE STABIELE MOTOR, OOK MET VOLLE BEPAKKING EN OP HOGE SNELHEID.MAAR ZEKER OOK IN DE STAD IS HIJ ZEER WENDBAAR.
QUA UITERLIJK VINDT IK HET EEN VERBETERING OVER DE R1100GS MAAR HET BLIJFT ZEER APART. DAT IS IETS WAT MIJ OOK ZEER AANSPREEKT, HIJ LIJKT NERGENS OP!
NADELEN VINDT IK TOCH WEL HET LICHT GEBREK AAN POWER, VAN MIJ MAG ER WEL EEN PK OF 20 BIJ.
OOK VINDT IK HET VERVELEND DAT OM DE 6.000 KM DE KLEPPEN GESTELD MOETEN WORDEN. BIJ EEN YAMAHA GAAT DAT BIJV. OM DE 40.000KM.
OVER HET ALGEMEEN BEN IK ZEER TE SPREKEN OVER DE R1150GS MAAR IK HOOP DAT ER DEZE WINTER EEN R1200GS
UITKOMT. ”

peter schreef:

“deze motor is echt een genot om op te rijden. hij is heel degelijk gebouwd. presteerd super zowel on als off road. en hij is gewoon heel mooi”

hvdm schreef:

“Ik heb al jaren plezier met deze motor nog nooit iets kapot gehad.
de 1150 schakelt wel beter dan de 1100.”

Peter schreef:

“Na een uitstapje van 2 jaar naar de "uber"-BMW K1200RS weer terug op het boxerfront. Ruim 6000 km in een kleine 3 maanden en ik kan nu al zeggen de allerfijnste motor waar ik ooit mee gereden heb, ik bedoel duidelijk niet de testritjes van een km of 2, maar de praktijk. Dwz woon werk verkeer, vakantie, mooi en slecht weer enz. Enige (aan te raden) modificatie: de ruit van een adventure, deze geeft (veel) minder bulderen bij 120+.
SUPERMOTOR

Oh ja, die van mij schakelt als boter en op een klaverblad haakt elke gsrzzx srad sars enz. af! ”

JvV schreef:

“Goede fiets, stuurt lekker. Nou nog even 10 japanners inhuren die er een fatsoenlijke versnellingsbak onder bouwen. Voor de rest dik in orde.”

BMWFred schreef:

“Ik rij met veel plezier op de 1150 GS. Het uiterlijk is net als met de schoonheid van een vrouw, wat de 1 als mooi ervaart is in andermans ogen lelijk. Ik heb zelf ook wel even moeten wennen aan het uiterlijk van mijn Bmw. Ik beschouw haar uiterlijk als mooi, maar ook als apart en een tikkeltje eigenzinnig. De rijeigenschappen zijn zeer comfortabel. Zithouding is met mijn 1.90 meter perfect. Zowel met als zonder passagiere loopt de duitser als op rails. Na lange ritten stap ik er zeer ontspannen af. Met gebruik van de bijpassende koffers kun je behoorlijk wat bagage meenemen. Ik heb zelf in het verleden een tijd op een Honda Transalp en later op Varadero gereden. Deze duitser doet hier niet alleen niet voor onder, op details is het de completere machine.”

VvE schreef:

“Jammer van dat lelijke blok! ”

vermeulen545@zonnet. schreef:

“na mijn r1150rt is dit in een andere stijl een joekel,ben er meer BAAS over en mammie zit hoger[ziet meer]zit wel meer "buiten"maar ben zeer tevreden in mijn BMW verhalen.Solo iets aparts,dik voor me kaar. Ik kan je Poepie laten ruiken.....”

John schreef:

“Jammer dat je zo'n last van je linker voet krijgt van het schakelen.
Ik heb echt nog nooit op een motor gereden die zo verrot schakeld dat een BMW.”

ron schreef:

“gewoon een no nonsens fiets, rechtuitstabiliteit bij wat hogere snelheden is echt o.k., in het bochten werk is deze fiets een grondplakker.
benzine verbruik is tussen stad een op veertien en op lange afstand een op negentien een zeer goede waarde bij een fiets met deze cilinderinhoud en het gewicht.
het is een motor met karakter, vormgeving is gewaagd de een vind hem mooi de ander oerlelijk, voor mij is het totaal concept belanrijk(inruilwaarde en dus afschrijving) en niet te vergeten de veiligheid, die je krijgt bij deze fiets.
natuurlijk kleven er ook minnen aan, windbescherming is nog niet optimaal, en je leest nog wel meer nadelen in motor bladen die nadelig zijn. mijn visie is kan je daar niet mee leven dan moet je lekker auto gaan rijden, en ach lees je eens een auto blad ( wat ik zelden doe) dan lees je toch ook over de plussen en minnen die aan auto's kleven... ach het is ook nooit goed.
mij gaat het gewoon om het genieten op een GS, niet lullen maar rijden, reizen andere mensen ontmoeten, liefst motorrijders.
het ga jullie goed en veel veilige kilometers toegewenst”

Jeroen1957 schreef:

“Nog heel veel power in zijn lage toeren, dat rijdt heel prettig. Goed in z'n bochten, zeer stabiel. Opvallende motor, ik vind m nog steeds prachtig. Hoge zit geeft veel verkeersoverzicht en zichtbaarheid. Het boxer-getril heb ik nu na 2 jaar echter wel gehad; verlang naar wat meer lijngevoel. Samen met de wind-turbulentie (ben 193cm lang, geen enkel windscherm werkt goed) is het een vermoeiende motor, niet goed voor lange afstanden. En waarom ze daar bij BMW toch geen goeie raampjes voor de langere medemens kunnen maken is me echt een raadsel, juist omdat de rest van de motor zo perfect is. Marktwaarde valt tegen na 2 jaar, dat zakt meer dan ik dacht... (promotor advieslijn)”

ivo schreef:

“Super fiets, enige nadeel is uiterlijk(ik vind hem mooi)
en windbescherming boven de 140 km/h.
Stuurt ook met originele vering en tourance banden heel erg stabiel.Grondspeling laat nog wat te wensen over.Ik
raak vaker met de voetsteunen de grond!
Bij bochtige wegen zoals Eiffel, Mergelland en Alpen
rij je er de sportfietsen eruit. Minder geschikt voor
lange ritten op autosnelwegen. Denk daarbij aan ritten van meer als 800 km. Na lange ritten heb ik wel eens
"zadelpijn". Het ABS is fantastisch, gelukkig ook uitschakelbaar voor off-road. Voor off-roadgebruik is ie eigenlijk te lomp.

jos v dooremaal schreef:

“Prima motor met uitstekende wegligging.
Normaal verbruik en een fijne overdrive.
Hoge inruilwaarde.”

harmen schreef:

“Een droom van een fiets. In een woord fantastisch”

Edwin schreef:

“Heerlijke toerfiets. Maar probeer 'm niet uit de grind grindbak te trekken, oef!! Boven de 100kmh buldert de wind behoorlijk. De zesde versnelling is wel fijn. Perfekte duo motor. En ja het uiterlijk, het heeft niets met schoonheid te maken, hij is gewoon stoer en imposant. Je voelt je er "veilig" op en de ABS voegt daar zeker nog iets aan toe. De rest is gewoon BMW.”

Harrie schreef:

“Dit is een machine waar je goed op kan toeren en pretig overal door heen stuurd aanzicht is perfekt.
Je kan hem goed in de lagetoeren rijden het is een buffel.
Met een zijspan er naast is hij ijzer sterk.

Joep Lechner schreef:

“Boxerconsept = erg betrouwbaar; aandrijving = absoluut bedrijfszeker en slijtage-ONgevoelig; vering = verbluffende mogelijkheden, zoals noodstop in bochten (vergt wel een gewenningsperiode!!), maar de standaard vering (zelfs bij de Adventure niet echt veel verbeterd) laat te wensen over. Dus wel andere (technoflex/WP) vering erop! Bagage meenemen? Deze fiets kent nauwelijks grenzen (Touratech heeft de oplossing). Deze BMW komt tot zijn recht in terrein waar PK's er niet toe doen. Vooral de combinatie vering en het hoge koppel zorgen ervoor dat je zonder moeite in de Ardennen of de Eifel menigeen het nakijken geeft. Echter jammer van het hoge gewicht, want puur off-raod wordt daardoor moeilijker.
De prijs is dan wel wat aan de hoge kant, maar afschrijving is erg laag en onderhoud goedkoop in verhouding tot de Japanse onderdelenprijzen. Het uiterlijk... het is zo ongeveer de lelijkste motorfiets die ik ken, maar hij biedt geweldige mogelijkheden.”

bobkats schreef:

“Een van de minst lelijke BMW's. Maar ja het blijft een BMW, he? Een echt arro merk, met een eigen helmen- en kledinglijn enzo. Voor maatschappij-geslaagde heropstappers met grote grijze inhammen en buik. Maar goed, deze GS stuurt toch aardig een potje mee. Had met mijn Katana uit 1982 uiteindelijk het nakijken. Op provinciale wegen, dijkjes of bergwegen is hij een van de te kloppen fietsen. Zit ontspannen en daardoor een goeie stuur- en wegsmijtfiets.
Hij geeft echt een gezapige natte scheten geluid. Moet je van houden. Haalt het niet bij een MV. Kwaliteit valt weinig over te zeggen; echt BMW. Maar eerlijk is eerlijk, ziet er voor een BMW naast de S er beter uit. Een zeventje.”

Karel Klaverblad schreef:

“stuurt erg strak op metzeler Z4 en de remmen doen het heel goed met RS remblokken en het uitlaat geluid is al een stuk beter dan de R1100GS .
maar ja echt veel vermogen heeft de GS niet in vergelijking met de anderen maar het vermogen wat hij heeft daar kun je in de Dolomieten heel veel lol mee beleven .
en hij is natuurlijk niet goedkoop ,maar je rijd dan wel op een BMW .
Over uiterlijk kan ik kort zijn je vind hem lelijk of mooi .
ik heb zelf een 18 in.voorwiel gemonteerd dan kunnen er weg banden op gemonteerd worden 19 in. is standaard .
en dat nog beter op de straat .
Ik ben er nu heel tevreden over .”

siba schreef:

“geweldige fiets! geen andere woorden voor... mooi, stuurt geweldig”

GS-er schreef:

“Veel herrie om je oren door turbulentie. Je moet in het begin erg wennen aan de cardan reacties, vooral bij het terugschakelen.
Als je op de motor rijdt, dan klinkt ie een beetje lullig...”

Gregoor schreef:

“Ziet er gewoon mooi lomp, ruig en avontuurlijk uit. Flitsend in het bochtenwerk (vooral in de bergen). Is soms wat bullig, maar daardoor ook oersterk. Wanneer ik met mijn vriendinnetje achterop in de Alpen gas geef, dan krijgen de solorijders op hun racers het moeilijk. ”