Wat vind jij van de BMW R 1150 RT?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,0 10 317 BMW R 1150 RT

Motoren

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 4.990,-

2002 · 86200 km
MotoPort Goes - Goes

R1150RT - BMW
R1150RT
BMW
€ 3.950,-

2002 · 101228 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 4.750,-

2002 · 55020 km
MotoPort Echt - Echt

R 1150 RT ABS - BMW
R 1150 RT ABS
BMW
€ 5.490,-

2003 · 57582 km
Motodrome - Burgum

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 4.990,-

2005 · 77000 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

R 1150 RT TWIN SPARK - BMW
R 1150 RT TWIN SPARK
BMW
€ 5.499,-

2003 · 49559 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 4.750,-

2001 · 75500 km
MotoPort Goes - Goes

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 4.999,-

2002 · 48823 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

R 1150 RT ABS - BMW
R 1150 RT ABS
BMW
€ 5.750,-

2004 · 42480 km
Motodrome - Burgum

R1150RT - BMW
R1150RT
BMW
€ 5.450,-

2003 · 90136 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

R 1150 RT ABS - BMW
R 1150 RT ABS
BMW
€ 4.790,-

2003 · 96477 km
MotoPort Assen - Assen

R1150 RT - BMW
R1150 RT
BMW
€ 3.990,-

2001 · 98163 km
MotoPort Venray - Venray-Oostrum LB

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 3.950,-

2002 · 105000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 6.790,-

2003 · 46500 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

R 1150 RT - BMW
R 1150 RT
BMW
€ 4.250,-

2002 · 98268 km
Van de Pol Motoren - Helmond

Reviews

  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Rob de Jong schreef:

“Zit en rijdt geweldig, de rembekrachtiging, ABS en het EVO remsysteem is echt geweldig en maakt het rijden echt veiliger. De motor heeft me nog nooit in de steek gelaten maar is ook afhankelijk van het onderhoud. ”

  • Pluspunten
  • EVO Remsysteem
  • ABS + rembekrachtiging
  • Degelijkheid
  • Minpunten
  • Niet iedereen houdt van een boxer
  • Onderhoud is prijzig maar niet duurder dan Honda
jampie schreef:

“De beste die er is.”

Gert schreef:

“Heb hem nu sinds 2003, 55 kkm, zeer vlot sturend, stabiel, ideaal voor alle afstanden. Ruit zou iets hoger moeten( bij 1,78 m) teveel werveling om helm, rij bijna altijd met ruit naar beneden.Zeer goede bescherming tegen regen.Rembekrachtiging en ABS ideaal, koppeling achterrem met voor zou niet moeten: kort keren met achterrem moet je vergeten! Je gaat gegarandeert plat.Schakelen blijft typisch BWM: klak en nog eens klak.KFR duidelijk aanwezig. Van Harten krijgt het niet weg. Al met al een fijne motor met lage afschrijving: ca 1200 EU/jr”

neel schreef:

“je kunt hem perfect zetten in de bocht hier is de r zeer stabiel. het verbruik is denk ik bovengemiddeld. motor loopt lekkerder op ron 98. ik twijfel om een rt of gt te kopen, want ik stap altijd met een glimlach van de r af. alleen met veel wind is het vermoeiend. ”

tygo schreef:

“nadeel olieverbruik.”

b schreef:

“Comfortabele reismotor. Geen bochtenridder.”

hans schreef:

“zeer wendbaar, degelijke machine met een mooi uiterlijk.”

pjotr schreef:

“Prima motor, na 27 jaar op een "oude boxer" proefrit gemaakt. Niet te vergelijken, remmen werken bij deze motor echt en goed te dozeren. Accelereren mag dan wel geen superbike zijn maar gaat bij inhalen op binnenwegen snel harder dan mijn rijbewijs. Sturen is gewoon strak zeker bij kinderkopjes is het kantilever systeem top. Duiken bij het remmen is ook al weg en omhoogkomen bij gasgeven ook. Met andere woorden 30 jaar ontwikkeling geeft een prima boxer waar BMW mijn liefde alleen maar door laat groeien voor zijn tweewielers. En zoals bij alles bij BMW erg waarde vast (helaas).”

Jimmy schreef:

“In 2001 nieuw gekocht, inmiddels 71.498 probleemloze kilometers mee door Europa getourd. Das Ungeheuer en ik zijn inmiddels onafscheidelijk, voor mij geen 1200R, deze voldoet prima. Wel K&N-filter, race collector, Iridium-bougies en Wilbers schokdempers. Wie houdt me bij in de bergen en op de dijkjes?”

erik schreef:

“Degelijke goed sturende fiets, met voldoende koppel en vermogen om vlot en zonder veel te schakelen met twee volwassenen en volle koffer te toeren over zowel snelwegen als door de heuvels en bergen.”

Hans schreef:

“Een buitengewoon mooie, wendbare stabiele en betrouwbare motor. Zeer gemakkelijk te sturen, ik ben blij hem ooit gekocht te hebben. Voor mij geen andere meer!”

gerrit schreef:

“Solide van voor tot achter. Door het prima veersysteem heb je ook je duo niet vol over je heen als je eens flink in de ankers moet. Afschrijving kan je nagenoeg vantevoren al bereken. Windbescherming is close to perfect. ”

yann schreef:

“NA een Deauville en een Pan nu sinds een maand een r 1150 rt. Wat een motor! en wat een vrschil met de Pan. Stuurt als een mes, prima in bochtenwerk. ruim vermogen. Ik gebruik hem voor woon/werk maar ook toeren met deze fiets is geweldig!”

Naaktzwart schreef:

“Mooi, voor mij genoeg vermogen. Tenslotte rijdt je met deze bochtenridder zo min mogelijk over de snelweg. Met een laser en K & N filter een beetje losser en pakt hij wat lekkerder op. Frustrerend apparaat in de bergen voor de superbike e.d. Fris en nat in de winter maar ok naked. Kwaliteit is ok. Na de winter is alles nog mooi. Kwaliteit mag wat kosten. Karakter van de boxer is lekker levend. Als het maar twee cilinders heeft. Kijk een beetje uit naar de R1200R. Zal wel 2006 worden.”

Ronny schreef:

“Voor mij toch een betrouwbare reisgezel, mocht wat zuiniger zijn, alhoewel 6,5 L/100 Km niet echt gulzig is. Wat meer PK's mag, koppel is ok. Verder een zeer comfortabele machine gezien zijn regelbaar scherm, abs, handvatverwarming. Is voor zijn gewicht toch nog een vrij wendbare motor. Schakelen mocht voor deze prijsklasse-motor toch nog wel wat soepeler gaan ...”

opal_blue schreef:

“Mijn r1150rt ts bevalt prima, echter is aangepast met hyperpro veren / shocks en bridgestone bt10 banden. Je rijd de sterren van de hemel op een bochtig parcour. Kortom veel vermogen in een motor wil nog niets zeggen.”

Erwin schreef:

“1 Ste motor , voldoet aan wensen . Niet te geweldadig in acceleraties en gemakkelijk Rijden .”

Blije BMW rijder schreef:

“Rij op een R1100RT, de voorloper dus. Hiervoor 5 jaar op een Pan gereden. Wil dus nooit meer terug naar de Pan. Tijdens mijn vele toerritten waarbij ik veelal als koprijder fungeer komt het niet zelden voor dat velen mij niet kunnen volgen als de weggetjes wat bochteriger worden. Zegt toch wel iets over de stuureigenschappen van deze fiets.”

Mad Ed schreef:

“Na 10 jaar Honda een BMW aangeschaft. Vooral het lichte insturen is erg wennen. Prima prestaties en veel koppel.”

JP schreef:

“Had eerst een r850r, maar de r1150r loste alle minpunten daarvan op en na een proefrit was ik verkocht. Veel betere versnellingsbak, wat meer vermogen (voldoende denk ik), sportievere look, fantastische remmen. Heb ook aan een XJR1300 gedacht maar onder andere de cardan, het 2-cilinder karakter, de algehele kwaliteit en de standaard al zeer goede wegligging gaven de doorslag. Verder kon ik de koffers van mijn r850r behouden en dat vond ik ook wel prettig.”

Ruud schreef:

“Ik rij nu al weer m'n vijfde BMW en dit tot grote tevredenheid. Ook deze is uitstekend geschikt voor woon werk verkeer en uiteraard voor de vakantie. Heb de laatste 14 jaar ook een EZS aanhanger achter m'n motoren gehad en dit altijd zonder problemen. Ook deze heeft er totaal geen problemen mee om 2 personen inclusief bagage en aanhanger te trekken. Als enige nadeel moet ik toch dat vervelende "inhouden" melden, maar ja, de nieuwste serie heeft hier geen last meer van. Dus gewoon doorsparen voor een nieuwe.”

Superklomp schreef:

“Prima fiets! Heb een R850R, maar toch geweldig, zeker qua handelbaarheid in vergelijk met m'n vorige, een R1100RT. Lichter, makkelijker, en: nu wel rijwind op m'n lijf (en water als het regent, maar dat hoort erbij).”

Peter schreef:

“Prima toerfiets, maar ook voor dagelijks woon-werkverkeer goed geschikt. Mijn nette schoenen blijven hierop tenminste droog. Wegligging is gewoon goed, ook met duo en de nodige bagage, dus wat wil je nog meer? Ja, het uiterlijk vind ik persoonlijk klasse. Nadeel is de redelijk hoge prijs vergeleken met andere machines met dezelfde prestaties. Maar dat betekent ook een lagere afschrijving! Het is maar net hoe je het bekijkt. Overigens mijn machine is een tweedehands.”

wout schreef:

“rij zelf 850 rt een van de laatste veel toer en woon werk
hele fijne fiets stuurt als een mes top”

Ben P schreef:

“rijd lekker. Heeft eigenlijk alles wat een motor moet hebben en is niet duur in onderhoud. ”

Ruud "Viking64" schreef:

“Perfecte motor. Heb hem nu 23 maanden (54.990 km) en nog steeds perfect tevreden. Natuurlijk, een paar PK erbij is wel leuk, maar echt nodig niet!
Goede wegligging, maar een stel Hyper-Pro veren + die Laser uitlaat en een setje BT 010 0f 012's doen wonderen. Op Assen is het ook leuk rijden met de BMW.
Heb daar zelfs de cylinderbeschermbeugels aan de grond gereden. Echt genieten met de goedkoopste BMW Boxer !!

JPZ schreef:

“Fantastische motor,stuurt en remt erg goed, prettige zithouding ook voor twee. Vermogen over breed bereik beschikbaar alleen het mag best nog wat pittiger. Over het uiterlijk ben ik heel positief,( dit is zeker geen BMW met een oudelullen imago) en de afwerking is BMW-top
Ideaal is ook het koffersysteem, geen gedoe meer met tassen vastbinden. Nadeel is wel dat de spiegels hinderlijk trillen en je dus weinig ziet, maar ja ik rij graag vooruit en het is ook geen verschrikkelijk probleem. ”

Opa schreef:

“Na 1 jaar op een R1100RT te hebben gereden heb ik in 2001 een R1150RT (met hogere ruit) gekocht. Helaas is mijn dealer (Van Harten) er nog niet goed in geslaagd het "inhouden" onder de knie te krijgen. Inmiddels is er bijna 40.000km mee gereden en over het comfort nauwelijks iets te klagen. De remmen zijn fantastisch en de zit voortreffelijk. Als ik toch nog wat mag zeuren dan: vanaf fabriek electronische cruise-control, stuurverstelbaar maken, hogere/bredere ruit c.q. het ruit verstelmechanisme aanpassen zodat de ruit hoger kan worden gezet.
Ik heb begrepen dat de vermaledijde onrustige loop inmiddels bij de nieuwe serie is verholpen dus misschien koop ik er binnenkort wel één.....
Blijft een chique verschijning !”

Stefan van Leeuwen schreef:

“Inmiddels mijn tweede R1150RT, nu met twin spark technology en daardoor veel rustiger rijdend. Ook schakelt de bak soepeler en maakt een mooier geluid. De zit is perfect en ik wil "voorlopig" nooit meer een andere motor zo tevreden ben ik.....! ;-)”

Ronny schreef:

“Ik reed altijd met Japanners, nu sinds een 4-tal maand met een R1150RT. In het begin zag ik het niet zo goed zitten met de versnellingsbak, het "klakken" leek me niet gezond. Intussen heb ik er een 4000 km mee gedaan en het begint te wennen. Ik leer de motor waarderen en het schakelen lijkt met de hogere Km-stand steeds beter en vlotter te gaan (nu 31.000 km). Het olieverbruik is ook steeds op te volgen. Een groot voordeel is de elektrisch verstelbare ruit en de handvatverwarming dewelke zeer goed werkt. Het remsysteem is ook zeker wennen doch zet puike prestatie's neer indien men het wat gewoon is. Het vermogen is zeker niet brutaal (mocht van mij gerust 20 Pk meer zijn), doch hij heeft een koppelwaarde die rum voldoet. Ik hoop alleen dat er niet teveel mankementen aankomen, met name de cardan zou een zwak punt zijn, en vermits BMW bekend staat als een dure vogel bij herstellingen ...”

Beamer schreef:

“Mooie, degelijke motor. Prestaties voldoende voor normaal gebruik. Geluid verbeterd door Laser uitlaat en kat-vervanger.”

Kees schreef:

“Overweeg over te stappen naar de R1150RT, daar ik na een proefrit een uitermate geschikte fiets vindt om langere ritten te kunnen maken met duo. Ben zelf wat aan de forse kant,evenals mijn duo,maar rijdt alsof er lichtgewichten op zitten, mijn K75RT zal dan het veld moeten ruimen, nu ik van de prestaties en comfort van deze fiets heb geproefd.”

vasco schreef:

“De superbike voor alledag. Goede zithouding voor toeren en sportief rijgedrag. Maximaal comfort en sterk als een beer. Remt als de beste, stuurt als de beste onder de toerfietsen en met twin spark meer souplesse dan ooit.”

Marnix schreef:

“Ik rij nu 6 jaar met een 1100 rt.En het is altij d leuk om er op te stappen zowel voor korte als voor lange ritten (lees 1500 km op 1 dag in het noorden van zweden en finland)Binnen kort ga ik mijn fiets inwissellen voor een nieuwe RT1150 ik ik hoop dat ik er even blij zal mee zijn.Ik zal hem in elk geval al testen binnen een paar weken rij ik er trou7wens ook mee naar het hoge noorden.Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat er voor mij een betere motor zou zijn.Ik zou zeggen als je twijfeld probeer hem een weekend eens deftig uit enje zul wel zien.”

Wim schreef:

“Sinds korte tijd mijn eerste motor. Ondanks het hogere gewicht rijdt hij alsof je op rails door de bocht gaat. Wel uitkijken met het op de bok zetten. Zodra hij iets uit balans gaat dan is er geen houden aan als hij van je af gaat,”

paulus schreef:

“De ultieme reismotor en........ ook voor woon - werk!
Kompleet, veilig en dat remsysteem !!!!

Superklomp schreef:

“Goede fiets, KFR met Briskbougies en K&Nfilter zo goed als weg, zeer gebruiksvriendelijk”

happyman schreef:

“Wereldfiets, wel wat modificaties: K&N filter, Laser Y-pijp en een ander CCP stekker (stuk of 4 getest en geel kwam bij mij het beste uit....)”

Ruud 'Viking64' schreef:

“Beste fiets, zeker voor BMW betaalbaar. Heb er sinds 3 april dit jaar al 23.500 km mee gereden. + acceleratie / verbruik / handelbaarheid, - bagagedrager van lelijk ABS / sticker werk op de tank en zijkapjes. Zeker met een Laserpijp mooi geluid. Ik heb overigens de speciale uitvoering (geel - blauw/grijs)”

G.H.J.Fr. schreef:

“Iedeale toermotor vooral voor vakantie met bagage,enz.Ook bij minder mooi weer zit je lekker droog achter de verstelbare ruit.Motor stuurt mooi strak door bochten,en duikt bij remmen bijna niet in.En een prima remsysteem.ik rij al vier jaar op een r1100rt met plezier, en vele km. ”

Frank van Dijk - Baarn schreef:

“In februari dit jaar de overstap gemaakt van een K75RT naar de R1150RT. In het begin moest ik even wennen aan het "andere" sturen, maar wil nu niet meer terug. Een héél klein nadeeltje is inderdaad het inhouden rond de 3500 toeren, maar ik begrijp uit andere reacties, dat dit door mijn dealer eenvoudig op te lossen moet zijn.”

G Jansen schreef:

“Lijkt groot, is ook groot, maar stuurt als een veel kleinere motor. De remmerij is qua dosering even wennen en maakt indruk met beheerste grote remkracht. Oneffenheden in bochten is met de superstrakke constructie geen thema, ook niet als 't wat te hard gaat. Afwerking is top, waar je ook kijkt. Dashboard is saai maar wel duidelijk en compleet. Vormgeving van de "klokken" is bijvoorbeeld broodnuchter, saai en zakelijk. De R1100S laat zien dat ze dat beter kunnen! De nieuwe look van de hele motor is erg goed. De zit is erg comfortabel, ook achterop. Tenslotte is dit de ideale fiets voor koudere tijden door de zeer goede windbescherming.”

DMN schreef:

“Rij nu bijna 1,5 jaar op deze machine en bevalt gewoon super. Het zogenaamde Fahrucklen is simpel op te lossen door brisk bougies (DOR12LGS) te monteren. Verder is het remsysteem wel even wennen, maar zou nu niet meer zonder kunnen. De machine is wel duur in aanschaf maar heeft ook veel restwaarde.”

Peter schreef:

“mooie sportieve motor, de prijs is voor een bmw zeer gunstig”

Stef schreef:

“Ik rij nu 3 maand met de RT. In het begin was het wennen aan het 2 cylinder karakter. Ik had ook last van inhouden op 3 á 4000 rpm maar dit is een gekend probleem dat door de dealer in een handomdraai op te lossen is.
Ook het kardan dient nog vervangen te worden (teveel speling - gierend geluid)
Het rijgedrag is erg goed vergeleken met mijn oudere BMW's - licht en precies sturen, goed komfort.
De remmen: een eigenzinnig systeem dat velen afschrikt.
Toegegeven, het vraagt aanpassing, maar het kan loeihard remmen, blijft gecontroleerd en is na gewenning behoorlijk doseerbaar. De veiligheidsbijdrage geeft bij mij de doorslag. Ik weet dat je ook zonder integral ABS met de juiste remtechniek hard kunt remmen, maar in echte panieksituaties ..... ”

Ruud schreef:

“Op het eerste gezicht lijkt het een dure motor. Maar de restwaarde is uitermate hoog en de motor is voor zijn prijs vrij compleet ter vergelijking van bijvoorbeeld de Yamaha FJR1300. Met het nieuwe uiterlijk kan de motor wat mij betreft ook de concurentie met de Italianen en Yappen aan.”

Lambert schreef:

“rij sinds 3 maanden de 1150RT en bevalt prima. In het begin last van inhouden bij lage konstante snelheid en laag toerental (bekend probleem bij BMW} maar simpel op
gelost door Motoport Westerhoven.”

KdB schreef:

“Top motor, uiterlijk fantastisch.”

jw schreef:

“Denk eens aan de Pan European”

Gezet schreef:

“Topfiets ..rijd zelf meer dan 15000 per jaar sinds kort de 1150rt sturen remmen rijden eigenlijk allemaal een 10 +”

Rene schreef:

“Jaarlijks rij ik ongeveer 15.000 km op de BMW. Voornamelijk woon- werkverkeer en de nodige toertochten. Met 20 jaar ervaring op alle mogelijke soorten motoren is dit toch de ulitieme fiets.

P.S.
Helemaal eens met het verhaal over gedoogbeleid files. Verpest het niet.”

jm schreef:

“Goede gebalanceerde rijeigenschappen. Groot koppel, stevig accelleratievermogen.

Astros schreef:

“Ik rij zelf R1100RT, een superfiets waar eigenlijk ook helemaal niets mis mee is. Iedere dag net genoeg km om em warm te krijgen, door weer en wind.... heerlijk. De 'opvolger' toont net iets mooier en heeft alles net iets beter voor mekaar... vooral die 6-bak lijkt me wel wat.”

Ryan schreef:

“De R 1150 RT staat bovenaan mijn verlanglijstje. Het blok is veel minder bokkig dan dat van de 1100 en de versnellingsbak schakelt vele malen beter. Een collega van mij heeft een paar maanden geleden de overstap gemaakt van een 850 naar een 1150. Ik zal hem zeker volgen, mijn geduld wordt op de proef gesteld, want ik moet nog zeker een jaartje wachten voordat bruintje dit kan trekken.

Ik rij nu een R 850 RT, dagelijks in de file van Brabant naar de Randstad, heerlijk tussen die bijna stilstaande auto's door over de A16. Ik probeer me wel een beetje te houden aan het gedoogbeleid, dus niet met een giga-snelheidsverschil er tussendoor. Ik kan dan ook geen enkele waardering opbrengen voor motorrijders die het voor de rest verpesten.
Af en toe doe ik mee aan een toerrit. Een prima fiets die 850 hoor, maar zo'n 1150 lijkt mij het einde.

P.S.
Ik vind die genoemde alternatieven hartstikke leuke fietsen hoor, leuk voor af en toe een ritje, maar om daar nu jaarlijks meer dan 25.000 km op af te leggen, nee dank je. OK die VFR800 komt aardig in de buurt, maar ook dat ding heeft geen cardan en ik hou niet van smeren.”

Peter schreef:

“Gebruik zelf de 850 versie van de RT voor woon-werk-verkeer, vakanties en andere plezierritjes. Beste motor die ik ooit heb gereden. Elke keer weer genieten!”