2004 · 58056 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R 1200 GS ADVENTURE
BMW
€ 10.299,-
2010 · 77994 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
R 1200 GS
BMW
€ 5.350,-
2004 · 108053 km MotoPort Echt - Echt
R 1200 GS LC
BMW
€ 13.490,-
2014 · 43066 km Motor Venray - Venray-Oostrum LB
R1200GS ABS ASC ESA RDC
BMW
€ 11.500,-
2013 · 34442 km Hofland Motoren B.V. - Amersfoort
R 1200 GS
BMW
€ 10.990,-
2012 · 65819 km MotoPort Den Bosch - Den Bosch
R1200GS GOED ONDERHOUDEN MOTOR
BMW
€ 5.950,-
2008 · 136028 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R 1200 GS
BMW
€ 15.499,-
2016 · 37270 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
R1200GS
BMW
€ 5.950,-
2005 · 95825 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R 1200 GS
BMW
€ 7.290,-
2008 · 74276 km MotoPort Veldhoven - Veldhoven
R 1200 GS
BMW
€ 5.999,-
2005 · 232383 km MotoPort Echt - Echt
R 1200 GS
BMW
€ 15.790,-
2016 · 52650 km MotoPort Den Bosch - Den Bosch
R 1200 GS
BMW
€ 13.690,-
2015 · 32725 km MotoPort Hillegom - Hillegom
R1200GS
BMW
€ 7.950,-
2009 · 86692 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R 1200 GS ABS/ASC/ESA
BMW
€ 12.990,-
2014 · 33761 km TopMoto B.V. - Apeldoorn
R 1200 GS ADVENTURE
BMW
€ 7.290,-
2006 · 117500 km MotoPort Den Bosch - Den Bosch
R 1200 GS ADVENTURE
BMW
€ 16.999,-
2018 · 53299 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
R 1200 GS LC
BMW
€ 12.990,-
2015 · 40581 km Motor Venray - Venray-Oostrum LB
R 1200 GS ADVENTURE
BMW
€ 8.490,-
2006 · 95070 km MotoPort Veldhoven - Veldhoven
R 1200 GS
BMW
€ 7.490,-
2006 · 40031 km MotoPort Hengelo - Hengelo OV
R 1200 GS
BMW
€ 10.490,-
2012 · 35972 km MotoPort Hengelo - Hengelo OV
R 1200 GS
BMW
€ 10.250,-
2010 · 78364 km MotoPort Den Bosch - Den Bosch
R1200GS
BMW
€ 6.250,-
2008 · 131220 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
Reviews
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ron schreef:
“Mijn tweede GS, eerst de 2010 oliekoeler, nu een 2013 met alles erop en eraan.
Stuurt als een scheermes, hoewel zwaarder dan de 2010, voelt ie lichter. Blok sleurt echt significant beter dan z’n voorganger, u-turns gaan super easy, rotsvast op de weg. Schakelen is oké, maar niet top, zeker van de 2e naar 3e versnelling levert nogal eens een klak op. Rijmodi werken fijn, zeker de rainmode zorgt voor supersmoothe gascontrole. Zit heerlijk door een veel beter zadel. Geluid van de 2010 had wel meer karakter, daarentegen rijd deze stiller op hogere snelheden. Alles ziet er zeer verzorgd en degelijk uit, de controlknop voor richtingaanwijzers is flimsy en zit net te ver weg voor mn duim… Remmen zijn Brembo’s en zijn zeer betrouwbaar en krachtig maar ook goed te doseren. Top motorfiets, erg duur in aanschaf en onderhoud, hoewel je zelf ook t een en ander kan doen wbt een kleine beurt bv. ”
Pluspunten
Stuurgedrag
Comfort
Het blok!!
Minpunten
Schakelen
Bedieningsknoppen
Duur
Algemene beoordeling: 7,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Gerard schreef:
“Vermogen zat, een beest van een motor vergeleken met de luchtgekoelde 1200 GS. Betere wegligging, fijner zittend zadel en hele lichte koppeling zijn geweldige verbeteringen.
Nadelen: Heel heel veel motorlawaai, Ik heb de zwaarste demping oordopjes van Alpine in maar hoor nog bijgeluiden van het blok. Waardeloos voor zo\'n prijzige motor. Ik heb de nieuwe 1250 gehoord en die lijkt me veel stiller.”
Pluspunten
vermogen, koppel
zadel
koppeling
Minpunten
motorlawaai
veel geklak bij schakelen naar 1
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Frans schreef:
“Heb deze motor nu 6 jaar rijd fantastisch stabiel en nooit enige onzekerheid gevoel gehad in lastige situaties
Het is een BMW en de top in het segment en dat merk je ook bij de onderhoudskosten ”
Pluspunten
Betrouwbaar
Veiligheidsraad systemen werken op achtergrond zonder dat je het merkt
Brandstof verbruik
Minpunten
Hoge aanschafprijs
Onderhoudskosten
Standaard weinig all road bescherming aanwezig
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Wim Van Remortele schreef:
“Waarschijnlijk de beste motorfiets die ooit gebouwd is.
Gemaakt om van de Noordpool tot de Zuidpool te rijden, en weer terug natuurlijk.
Hoeveel motorfietsen kom je tegen waar 200.000km op de teller staat, en nog steeds iedere dag rijdt.?”
Pluspunten
Cardanaanfrijving
2 cilinder boxermotor
VARIO koffers
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ron schreef:
“Fantastische fiets.
Dit is nu mijn tweede GS en ik zou denk ik niets anders meer willen.
De degelijkheid / betrouwbaarheid blinken uit. Enorm fijne motor voor het bochtenwerk, maar ook een uitstekende woon- werkverkeer motor.
Zelf heb ik de Adventure 2018 Triple Black edition en is volledig compleet uitgevoed. Voor een gadget freak is dit smullen. ”
Pluspunten
rijdt als een zonnetje
degelijk en comfortable
zeer compleet uitgevoerd
Minpunten
prijs
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Bouk schreef:
“Beste motorfiets allertijden.
Begrijp niet dat de beoordeling gemiddeld op een 6,1 komt.
Is niet serieus te nemen”
Pluspunten
Best sturende fiets van allemaal
Hotste fun bike
Veelzijdigheid
Minpunten
Mag goedkoper
Op de triple black na ziet hij er wat stoffig uit
dp schreef:
“perfecte tourbuffel”
Arno schreef:
“Inmidddels 35000 km in 21/2 jaar mee gereden. Perfect”
dick veldkamp schreef:
“Nog even een kleine aanvulling: sinds kort een andere ruit gemonteerd, V-steam, de kleine , aan te bevelen voor lange bestuurders. ( minder windgeruis langs je helm !!)”
Dick Veldkamp schreef:
“goede betrouwbare fiets die onder alle weersomstandigheden voorspelbaar rijdt.
ABS is heel goed, tijdens VRO geprobeerd, scheelt bij 102 km/uur ongeveer 25 mtr remweg tov een andere motor zonder ABS.
Aanbevolen banden BT-023 doen het bijzonder goed !!!
”
BMWhenkie schreef:
“Ik rij deze motor nu ruim een half jaar, zelf 10.000 mee gereden in totaal 61.000, hiervoor een 1100 s gehad, maar deze heeft meer vermogen, meer souplesse, geweldige remmen (bekrachtiging)en ligt als een blok op de weg. Je kunt meer met deze machine dan jezelf denkt. heerlijk sporief en ideale toerder. gemiddeldgebruik 1:20 welk merk met 1200 cc kan dit ook waarmaken. Jammer dat deze niet meer gemaakt wordt. Hij smoelt bijzonder, maar wel herkenbaar, de koplampartij was toen uniek, nu meer merken met eigenzinnige koplampen op de weg. ”
Roosenburg schreef:
“Gekocht in 2008, is motor van 2006, bij mij nooit kapot, stuurt en rijd geweldig, of het nu snelweg of binnendoor is.”
Nico schreef:
“Meest comfortabele toermotor in zijn klasse en lekker licht ten opzichte van zijn concurenten”
JanJan schreef:
“Wat ben ik blij met deze motor.”
Ed schreef:
“Ben dit jaar met de R 1200 RT naar de Dolomieten geweest,1e dag bijna 1000 km gereden(Ned>>>Ital),geen probleem,zuinig(1 op 19),comfortabel,relaxt rijden,al met al voor mij een top fiets(motor).
Geen spijt van deze aankoop(2007).”
Arno schreef:
“Sinds kort rij ik dagelijks op deze machine. Zeer comfortabel, vermogen in overvloed, lekker schakelen, goede bescherming achter de ruit tegen de weersomstandigheden. Zeker géén spijt van mijn keuze om deze motor te kopen”
Arno schreef:
“Sinds kort rij ik dagelijks op deze machine. Zeer comfortabel, vermogen in overvloed, lekker schakelen, goede bescherming achter de ruit tegen de weersomstandigheden. Zeker géén spijt van mijn keuze om deze motor te kopen”
Wim schreef:
“half jaar gereden 6500 km erg vaak kapot dus maar weer weg.nw gekocht ”
henk schreef:
“Gewoon een ijzersterke motor, met een gewaagd uitelijk. BMW heeft lef gehad om deze op de markt te brengen. Jammer dat hij niet gewaardeerd wordt. Een motor die altijd klaar staat, ongeacht het weertype. Goede wegligging, stuurt strak naar de richting waar je heen wil. Redelijk brandstofverbruik 1:24. Sportief in rijgedrag en goede plaats voor een passagier. Zeg nu eens eerlijk het is een BMW die zijn tijd vooruit is.”
Corne Doornhein schreef:
“best bike ever!!!!!!!!!!”
Gert schreef:
“Proefrit gemaakt. Fijne motor om mee te rijden. Lekker hoog waardoor goed overzicht. Veelzijdig. Stoere uitstraling. Cardan natuulijk ideaal. Een V-twin (Guzzi)spreekt mij nog iets meer aan.”
Michiel Schaap schreef:
“Super toerfiets die mij overal brengt waar ik wezen wil, grote actieradius, erg goede koffers en erg lekker comfortabel, zeker voor erg lange ritten”
Johan schreef:
“wat moet je nog van deze fiets zeggen? Hij voldoet op alle fronten. De degelijkheid en betrouwbaarheid vind ik het belangrijkste”
Jaap L schreef:
“Sterke, imposant ogende boxer. Uitstekende zit positie, zowel voor- als achterop. gezien het motorkarakter is het geen hard loper, maar daar is het type motor ook niet naar. Enorm koppel, en zeer acceptabele kruissnelheid (140km) waarbij de motor nogsteeds een prima wegligging heeft. Toont in de bochten het bekende boxer gedrag, dus snel naar rechts en iets lastiger naar links. Groete koffers met ruim voldoende berg mogelijkheden, al neemt de audio wel wat ruimte in. Het futuristisch gevormde voorruit doet meer dan uitstekend zijn werk Het ruit is hoog, maar door de uitsparing heb je een uitstekend zicht! Koplamp hoogte is simpel in testellen op duo gebruik, gewoon handel overhalen is voldoende.
Na even wennen aan karakter, een uitstekende motor.
Jammer dat er geen middenbok onderzit, want een BMW op de jiffy, blijft een vreemd gezicht. In de garage ook wat onhandig bij service beurten en tevens bij olie peilen.”
john schreef:
“Erg zwaar. Stuurt gemakkelijk. Eerste versnelling erg lang, bij rijden haarspelden te weinig toeren.”
John schreef:
“Rij met comfort buddy en koffers. Zeer goed sturende en comfortabele tourmachine. Zuinig. Heb achterveerpoot vervangen door minder omslachtige hydraulische verstelling. Schakelt luidruchtig, maar dat hoort erbij en is niet schadelijk. Langzaam schakelen helpt. Voorvering is de beste op de markt.”
Ruud schreef:
“Mooiste wat me de laatste jaren overkomen is.”
mdevries schreef:
“Rijdt fantastisch en je ziet ze gelukkig niet overal!”
Reviews
“Mijn tweede GS, eerst de 2010 oliekoeler, nu een 2013 met alles erop en eraan.
Stuurt als een scheermes, hoewel zwaarder dan de 2010, voelt ie lichter. Blok sleurt echt significant beter dan z’n voorganger, u-turns gaan super easy, rotsvast op de weg. Schakelen is oké, maar niet top, zeker van de 2e naar 3e versnelling levert nogal eens een klak op. Rijmodi werken fijn, zeker de rainmode zorgt voor supersmoothe gascontrole. Zit heerlijk door een veel beter zadel. Geluid van de 2010 had wel meer karakter, daarentegen rijd deze stiller op hogere snelheden. Alles ziet er zeer verzorgd en degelijk uit, de controlknop voor richtingaanwijzers is flimsy en zit net te ver weg voor mn duim… Remmen zijn Brembo’s en zijn zeer betrouwbaar en krachtig maar ook goed te doseren. Top motorfiets, erg duur in aanschaf en onderhoud, hoewel je zelf ook t een en ander kan doen wbt een kleine beurt bv. ”
“Vermogen zat, een beest van een motor vergeleken met de luchtgekoelde 1200 GS. Betere wegligging, fijner zittend zadel en hele lichte koppeling zijn geweldige verbeteringen.
Nadelen: Heel heel veel motorlawaai, Ik heb de zwaarste demping oordopjes van Alpine in maar hoor nog bijgeluiden van het blok. Waardeloos voor zo\'n prijzige motor. Ik heb de nieuwe 1250 gehoord en die lijkt me veel stiller.”
“Heb deze motor nu 6 jaar rijd fantastisch stabiel en nooit enige onzekerheid gevoel gehad in lastige situaties
Het is een BMW en de top in het segment en dat merk je ook bij de onderhoudskosten ”
“Waarschijnlijk de beste motorfiets die ooit gebouwd is.
Gemaakt om van de Noordpool tot de Zuidpool te rijden, en weer terug natuurlijk.
Hoeveel motorfietsen kom je tegen waar 200.000km op de teller staat, en nog steeds iedere dag rijdt.?”
“Fantastische fiets.
Dit is nu mijn tweede GS en ik zou denk ik niets anders meer willen.
De degelijkheid / betrouwbaarheid blinken uit. Enorm fijne motor voor het bochtenwerk, maar ook een uitstekende woon- werkverkeer motor.
Zelf heb ik de Adventure 2018 Triple Black edition en is volledig compleet uitgevoed. Voor een gadget freak is dit smullen. ”
“Beste motorfiets allertijden.
Begrijp niet dat de beoordeling gemiddeld op een 6,1 komt.
Is niet serieus te nemen”
“perfecte tourbuffel”
“Inmidddels 35000 km in 21/2 jaar mee gereden. Perfect”
“Nog even een kleine aanvulling: sinds kort een andere ruit gemonteerd, V-steam, de kleine , aan te bevelen voor lange bestuurders. ( minder windgeruis langs je helm !!)”
“goede betrouwbare fiets die onder alle weersomstandigheden voorspelbaar rijdt.
ABS is heel goed, tijdens VRO geprobeerd, scheelt bij 102 km/uur ongeveer 25 mtr remweg tov een andere motor zonder ABS.
Aanbevolen banden BT-023 doen het bijzonder goed !!!
”
“Ik rij deze motor nu ruim een half jaar, zelf 10.000 mee gereden in totaal 61.000, hiervoor een 1100 s gehad, maar deze heeft meer vermogen, meer souplesse, geweldige remmen (bekrachtiging)en ligt als een blok op de weg. Je kunt meer met deze machine dan jezelf denkt. heerlijk sporief en ideale toerder. gemiddeldgebruik 1:20 welk merk met 1200 cc kan dit ook waarmaken. Jammer dat deze niet meer gemaakt wordt. Hij smoelt bijzonder, maar wel herkenbaar, de koplampartij was toen uniek, nu meer merken met eigenzinnige koplampen op de weg. ”
“Gekocht in 2008, is motor van 2006, bij mij nooit kapot, stuurt en rijd geweldig, of het nu snelweg of binnendoor is.”
“Meest comfortabele toermotor in zijn klasse en lekker licht ten opzichte van zijn concurenten”
“Wat ben ik blij met deze motor.”
“Ben dit jaar met de R 1200 RT naar de Dolomieten geweest,1e dag bijna 1000 km gereden(Ned>>>Ital),geen probleem,zuinig(1 op 19),comfortabel,relaxt rijden,al met al voor mij een top fiets(motor).
Geen spijt van deze aankoop(2007).”
“Sinds kort rij ik dagelijks op deze machine. Zeer comfortabel, vermogen in overvloed, lekker schakelen, goede bescherming achter de ruit tegen de weersomstandigheden. Zeker géén spijt van mijn keuze om deze motor te kopen”
“Sinds kort rij ik dagelijks op deze machine. Zeer comfortabel, vermogen in overvloed, lekker schakelen, goede bescherming achter de ruit tegen de weersomstandigheden. Zeker géén spijt van mijn keuze om deze motor te kopen”
“half jaar gereden 6500 km erg vaak kapot dus maar weer weg.nw gekocht ”
“Gewoon een ijzersterke motor, met een gewaagd uitelijk. BMW heeft lef gehad om deze op de markt te brengen. Jammer dat hij niet gewaardeerd wordt. Een motor die altijd klaar staat, ongeacht het weertype. Goede wegligging, stuurt strak naar de richting waar je heen wil. Redelijk brandstofverbruik 1:24. Sportief in rijgedrag en goede plaats voor een passagier. Zeg nu eens eerlijk het is een BMW die zijn tijd vooruit is.”
“best bike ever!!!!!!!!!!”
“Proefrit gemaakt. Fijne motor om mee te rijden. Lekker hoog waardoor goed overzicht. Veelzijdig. Stoere uitstraling. Cardan natuulijk ideaal. Een V-twin (Guzzi)spreekt mij nog iets meer aan.”
“Super toerfiets die mij overal brengt waar ik wezen wil, grote actieradius, erg goede koffers en erg lekker comfortabel, zeker voor erg lange ritten”
“wat moet je nog van deze fiets zeggen? Hij voldoet op alle fronten. De degelijkheid en betrouwbaarheid vind ik het belangrijkste”
“Sterke, imposant ogende boxer. Uitstekende zit positie, zowel voor- als achterop. gezien het motorkarakter is het geen hard loper, maar daar is het type motor ook niet naar. Enorm koppel, en zeer acceptabele kruissnelheid (140km) waarbij de motor nogsteeds een prima wegligging heeft. Toont in de bochten het bekende boxer gedrag, dus snel naar rechts en iets lastiger naar links. Groete koffers met ruim voldoende berg mogelijkheden, al neemt de audio wel wat ruimte in. Het futuristisch gevormde voorruit doet meer dan uitstekend zijn werk Het ruit is hoog, maar door de uitsparing heb je een uitstekend zicht! Koplamp hoogte is simpel in testellen op duo gebruik, gewoon handel overhalen is voldoende.
Na even wennen aan karakter, een uitstekende motor.
Jammer dat er geen middenbok onderzit, want een BMW op de jiffy, blijft een vreemd gezicht. In de garage ook wat onhandig bij service beurten en tevens bij olie peilen.”
“Erg zwaar. Stuurt gemakkelijk. Eerste versnelling erg lang, bij rijden haarspelden te weinig toeren.”
“Rij met comfort buddy en koffers. Zeer goed sturende en comfortabele tourmachine. Zuinig. Heb achterveerpoot vervangen door minder omslachtige hydraulische verstelling. Schakelt luidruchtig, maar dat hoort erbij en is niet schadelijk. Langzaam schakelen helpt. Voorvering is de beste op de markt.”
“Mooiste wat me de laatste jaren overkomen is.”
“Rijdt fantastisch en je ziet ze gelukkig niet overal!”