1986 · 96339 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R80RT PRACHTIGE KLASSIEKER!
BMW
€ 3.950,-
1978 · 114824 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R80
BMW
€ 4.950,-
1985 · 108872 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
R80RT
BMW
€ 3.950,-
1987 · 95015 km De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN
Reviews
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
John Knappers schreef:
“Ach, ik rij al jaren een BMW R80R en vind het zelf gewoon de fijnste motor die er is. Gaat nooit meer weg. ”
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Marc gordon schreef:
“Ik heb gelest op de r80 ,examen gedaan op de r80 en na het behalen van mijn motorrijbewijs een bmr80 aangeschaft en rij nu na bijna 30 jaar nog steeds een bmwr80rt .
Ik rij in weer en wind het hele jaar door en inmiddels ruim 400.000km motorplezier .
Wat een fijne motor is dat de r80rt heb ook een heel logboek bij gehouden wat en waneer er iets aan de motor gedaan is en bij welke kilometer stand.”
Pluspunten
Comfort,fijne rij eigenschappen ,gunstig koppel motor
Bescherming kuip bij slecht weer
Zit houding ,rechte rug,na dag toeren nog niet moe.
Minpunten
Uitlaat roest te veel ,geen roest vrij staal
Achter rem is trommel ,had beter schijf kunnen zijn.
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Wery schreef:
“De bmw r80r is een degelijke luchtgekoelde tweecilinder waarvan de motor mooier draait dan zijn grotere broer de r 100r. Een goede wegligging en indien vooraan uitgerust met dubbele schijfrem heeft hij een goede remkracht. Heeft geen oliekoeler, doch voor weinig geld is de carterpan gemakkelijk te vergroten met tussenring voor perfecte afkoeling. Goede zithouding , de motor is uitgerust met nikasilcilinders, bing carburatoren,showa vering, elektronische ontsteking ...De motor werd herbouwd op vraag van de boxerliefhebbers die er in de tijd geen afstand konden nemen toen de K reeks werd gebouwd.Niettegenstaande de bedragen niet hoog gaan vind ik dit een betrouwbare motor ,wat van de oldtimer bmw ‘s en prijzig zijn niet kan gezegd worden. Er zijn gemakkelijk wisselstukken te bekomen en je kan mits een werplaatshandboek er zelf aan werken en onderhouden. Dit is ten heden dage een groot voordeel. Mocht ik geen bmw r 100 mystic hebben, werd deze tweedehandsmotorfiets met 2060 km waarschijnlijk de mijne !
Hij rijdt op de hedendaagse benzine ( juiste klepzittingen) maar best is toch 98 RON te gebruiken omdat er minder additieven in gemengd zijn. ”
Reviews
“Ach, ik rij al jaren een BMW R80R en vind het zelf gewoon de fijnste motor die er is. Gaat nooit meer weg. ”
“Ik heb gelest op de r80 ,examen gedaan op de r80 en na het behalen van mijn motorrijbewijs een bmr80 aangeschaft en rij nu na bijna 30 jaar nog steeds een bmwr80rt .
Ik rij in weer en wind het hele jaar door en inmiddels ruim 400.000km motorplezier .
Wat een fijne motor is dat de r80rt heb ook een heel logboek bij gehouden wat en waneer er iets aan de motor gedaan is en bij welke kilometer stand.”
“De bmw r80r is een degelijke luchtgekoelde tweecilinder waarvan de motor mooier draait dan zijn grotere broer de r 100r. Een goede wegligging en indien vooraan uitgerust met dubbele schijfrem heeft hij een goede remkracht. Heeft geen oliekoeler, doch voor weinig geld is de carterpan gemakkelijk te vergroten met tussenring voor perfecte afkoeling. Goede zithouding , de motor is uitgerust met nikasilcilinders, bing carburatoren,showa vering, elektronische ontsteking ...De motor werd herbouwd op vraag van de boxerliefhebbers die er in de tijd geen afstand konden nemen toen de K reeks werd gebouwd.Niettegenstaande de bedragen niet hoog gaan vind ik dit een betrouwbare motor ,wat van de oldtimer bmw ‘s en prijzig zijn niet kan gezegd worden. Er zijn gemakkelijk wisselstukken te bekomen en je kan mits een werplaatshandboek er zelf aan werken en onderhouden. Dit is ten heden dage een groot voordeel. Mocht ik geen bmw r 100 mystic hebben, werd deze tweedehandsmotorfiets met 2060 km waarschijnlijk de mijne !
Hij rijdt op de hedendaagse benzine ( juiste klepzittingen) maar best is toch 98 RON te gebruiken omdat er minder additieven in gemengd zijn. ”