Wat vind jij van de HARLEY-DAVIDSON DYNA?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
4,9 10 98 HARLEY-DAVIDSON DYNA

Motoren

FXDF FXDF Dyna Fat Bob - HARLEY-DAVIDSON
FXDF FXDF DYNA FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 14.950,-

2013 · 9200 km
West Coast Motors BV - Alkmaar

FXFBS Softail Fat Bob 114 - HARLEY-DAVIDSON
FXFBS SOFTAIL FAT BOB 114
HARLEY-DAVIDSON
€ 24.950,-

2021 · 4500 km
Harley-Davidson Amsterdam - Amsterdam

FXDB 103 ABS - HARLEY-DAVIDSON
FXDB 103 ABS
HARLEY-DAVIDSON
€ 15.950,-

2017 · 9866 km
Dutch Hills Harley-Davidson / Koelman - Kerkrade

FXFBS Softail Fat Bob 114 - HARLEY-DAVIDSON
FXFBS SOFTAIL FAT BOB 114
HARLEY-DAVIDSON
€ 21.500,-

2018 · 12308 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXD Super Glide - HARLEY-DAVIDSON
FXD SUPER GLIDE
HARLEY-DAVIDSON
€ 6.950,-

1999 · 75435 km
West Coast Motors BV - Alkmaar

FAT BOB - HARLEY-DAVIDSON
FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 18.500,-

2019 · 2366 km
Particulier

FXDF Dyna Fat Bob 1580 - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB 1580
HARLEY-DAVIDSON
€ 13.950,-

2012 · 19773 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDF DYNA FAT BOB - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 9.990,-

2009 · 11620 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

FXDB Dyna StreetBob 1580 - HARLEY-DAVIDSON
FXDB DYNA STREETBOB 1580
HARLEY-DAVIDSON
€ 13.950,-

2013 · 17080 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDX-i  Dyna 1450 cc - HARLEY-DAVIDSON
FXDX-I DYNA 1450 CC
HARLEY-DAVIDSON
€ 10.950,-

2004 · 27180 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDC Dyna Custom 1450 - HARLEY-DAVIDSON
FXDC DYNA CUSTOM 1450
HARLEY-DAVIDSON
€ 9.950,-

2005 · 27158 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDF Dyna Fat Bob 1690 - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB 1690
HARLEY-DAVIDSON
€ 15.500,-

2015 · 15854 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDWG Dyna Wide Glide 1340 - HARLEY-DAVIDSON
FXDWG DYNA WIDE GLIDE 1340
HARLEY-DAVIDSON
€ 8.750,-

1995 · 47833 km
Oude Monnink Motors - Borne

STREET BOB - HARLEY-DAVIDSON
STREET BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 16.490,-

2018 · 3500 km
MotoPort Goes - Goes

FXDB STREETBOB DYNA STREET BOB - HARLEY-DAVIDSON
FXDB STREETBOB DYNA STREET BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 11.950,-

2010 · 39522 km
M-Point - Drachten

FAT BOB - HARLEY-DAVIDSON
FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 15.499,-

2015 · 16119 km
MotoPort Wormerveer - Wormerveer

FXDF Fat Bob - HARLEY-DAVIDSON
FXDF FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 14.950,-

2014 · 47398 km
Harley-Davidson Amsterdam - Amsterdam

FXFBS Softail Fat Bob 114 - HARLEY-DAVIDSON
FXFBS SOFTAIL FAT BOB 114
HARLEY-DAVIDSON
€ 22.950,-

2018 · 24254 km
West Coast Motors BV - Alkmaar

FXDF Dyna Fat Bob - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 12.950,-

2010 · 27283 km
West Coast Motors BV - Alkmaar

FXDCI Dyna Superglide Custom - HARLEY-DAVIDSON
FXDCI DYNA SUPERGLIDE CUSTOM
HARLEY-DAVIDSON
€ 10.950,-

2006 · 61343 km
West Coast Motors BV - Alkmaar

FXDF Dyna Fat Bob - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 11.950,-

2009 · 31523 km
West Coast Motors BV - Alkmaar

FXDB STREET BOB - HARLEY-DAVIDSON
FXDB STREET BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 10.290,-

2011 · 46240 km
Selling Motorbikes - Amsterdam

FXDC Super Glide - HARLEY-DAVIDSON
FXDC SUPER GLIDE
HARLEY-DAVIDSON
€ 9.990,-

2005 · 20000 km
Harley-Davidson Rotterdam - Nieuwerkerk a/d IJssel

FXSE BREAKOUT CVO PROSTREET - HARLEY-DAVIDSON
FXSE BREAKOUT CVO PROSTREET
HARLEY-DAVIDSON
€ 25.950,-

2016 · 38254 km
M-Point - Drachten

FXDB 103 ABS - HARLEY-DAVIDSON
FXDB 103 ABS
HARLEY-DAVIDSON
€ 13.950,-

2015 · 20107 km
Dutch Hills Harley-Davidson / Koelman - Kerkrade

FXDB Street Bob - HARLEY-DAVIDSON
FXDB STREET BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 9.790,-

2006 · 17017 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

FXDBI DYNA STREET BOB - HARLEY-DAVIDSON
FXDBI DYNA STREET BOB
HARLEY-DAVIDSON
€ 9.990,-

2006 · 32291 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

FXDB Dyna StreetBob 1580 - HARLEY-DAVIDSON
FXDB DYNA STREETBOB 1580
HARLEY-DAVIDSON
€ 15.950,-

2012 · 13880 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDWG Dyna Wide Glide - HARLEY-DAVIDSON
FXDWG DYNA WIDE GLIDE
HARLEY-DAVIDSON
€ 11.490,-

2011 · 15724 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

FXDF Dyna Fat Bob 1580 - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB 1580
HARLEY-DAVIDSON
€ 13.950,-

2008 · 28212 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDF Dyna Fat Bob 1690 - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB 1690
HARLEY-DAVIDSON
€ 14.950,-

2014 · 31530 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDF Dyna Fat Bob 1580 - HARLEY-DAVIDSON
FXDF DYNA FAT BOB 1580
HARLEY-DAVIDSON
€ 12.950,-

2011 · 30381 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXD Dyna 1450 - HARLEY-DAVIDSON
FXD DYNA 1450
HARLEY-DAVIDSON
€ 10.950,-

2006 · 34341 km
Oude Monnink Motors - Borne

FXDC Super Glide Custom - HARLEY-DAVIDSON
FXDC SUPER GLIDE CUSTOM
HARLEY-DAVIDSON
€ 9.950,-

2008 · 62000 km
Dutch Hills Harley-Davidson / Koelman - Kerkrade

FXDCI Dyna Super Glide - HARLEY-DAVIDSON
FXDCI DYNA SUPER GLIDE
HARLEY-DAVIDSON
€ 9990,- € 8990,-

2004 · 43185 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

Reviews

  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jan Krijt schreef:

“Ik heb m’n zzr1400 ingeruild voor een -als nieuwe- FXD Dyna Super Glide van ruim 20 jaar oud met 3500km op de teller . Een 1450 twin cam. Pas na aanschaf -duhh- goed ingelezen op het internet waar steeds de problemen met de nokkenaskettinspanners werden genoemd. Ik heb een pakking gekocht en ben achter het nokkenasdeksel gaan kijken en verdomd, delen van de spannerblokjes lagen in kruimels onder de oliepomp. West Coast motors in Alkmaar heeft er een screaming eagle hydraulische spannerset met grotere oliepomp voor me ingezet waarbij meteen we er ook een s&s 501 koppelverhogende nokkenas bij hebben gemonteerd. Ze hebben de motor gelijk werkelijk perfect afgesteld. Ook gelijk de vering aangepast mer hyperpro progressieve veren voor, en een nieuwe set schokbrekers achter, eveneens hyperpro. De dyna is nu beter dan ie ooit geweest is... stuurt als een scheermes, loopt als een zonnetje en trekt als een beer. Ik had in mijn “motorleven” al eerder een electra glide gehad, alsmede bijna alle (snelste) krachtpatsers van Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha maar dit is, zeker nu ik richting de 70 ga, met afstand de motor die het best bij me past. Wat een geweldig ding! Ik ga daar zeker nog 30 jaar van genieten. ”

  • Pluspunten
  • Fantastische styling
  • Tijdloos
  • Kwaliteit materiaal
  • Minpunten
  • Even zoeken naar goeie zithouding, kies een hoog stuur!
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Bert Appeldoorn schreef:

“Heb 7 harleys gehad, van sportster tot elektra glide, maar de dyna beviel me het best. Licht, zuinig, vermogen (zelfde blok als de elektra glide), beter te hanteren, als een tank op de weg, in 1 woord heerlijk.”

  • Pluspunten
  • Gewicht
  • Zuinig
  • Wegligging
  • Minpunten
  • Oudere modellen, alarm trok accu leeg.
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
hans schreef:

“Dit is dus een jubileum uitgave uit 2008 ziet er heel mooi uit met bijzondere velgen en een mooie kleurstelling ik vind dat zadel wel mooi zo ,maakt de motor wat stoerder en volgens mij is dit een motorblok met injectie dus reageert gelijk op het gas geven veel trekkracht denk ik”

  • Pluspunten
  • Prachtige kleur stelling
  • dure exstra\'s
  • six speed,veel koppel,mooie sound
  • Minpunten
  • geen
  • geen
  • geen
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
tedtje schreef:

“Mooie Harley met inderdaad bijzondere optie\'s die shock\'s moeten wel een paar pingels gekost hebben
nog nooit eerder gezien bij een harley ,ik ken ze wel van de bmw GS werkt wel perfect...”

  • Pluspunten
  • bij zondere schokbrekers
  • prachtige kleur /jubileum uitgave
  • mooi zadel /zwarte voorvork
  • Minpunten
  • geen
  • geen
  • geen
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Hans Stassen schreef:

“De Dyna-modellen koppelen een traditioneel uiterlijk aan rijprestaties die absoluut het beste zijn uit de hele stal van HD. Met name de Low Rider is een zeer prettig rijdende motor met voldoende grondspeling. De in rubber opgehangen 103 ci motor loopt soepeler dan de van balansassen voorziene blokken uit de softail serie. Het blok pakt lekker op, je kunt heerlijk schakellui rijden (drie versnellingen zou ook genoeg geweest zijn) en de versnellingsbak schakelt trefzeker en soepel met de bekende harde klak bij het inschakelen van de eerste versnelling. De afwerking is prima, met uitzondering van de kwaliteit van veel bouten en moeren die soms erg snel gaan roesten. Het benzineverbruik is met 1:19 absoluut laag te noemen. En mede dankzij de hoge restwaarde van een gebruikte Dyna, zijn de afschrijvingskosten erg laag. Onbegrijpelijk dat HD inmiddels de productie van deze serie stopgezet heeft. Snel naar de dealer dus om nog een nieuw model te scoren!”

  • Pluspunten
  • Koppelrijk motorblok met good vibes
  • Sportiefste Harley wat rijprestaties betreft
  • Laag benzinegebruik en afschrijving
  • Minpunten
  • Roestende bouten en moeren
  • Hoge aanschaffingsprijs
  • Algemene beoordeling: 8,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
joost Matthee schreef:

“Een goed betaalbare degelijke Harley.
Probleemloos EVO blok. heerlijk carburateurversie. geen aan - uit effecten zoals bij injectie.
Best sturende Harley. Soepel rijdend, mede door rubbermounted blokophanging.

  • Pluspunten
  • goed sturen
  • betrouwbare techniek
  • model
  • Minpunten
  • remkracht
  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
fredskie65@gmail.com schreef:

“Fat Bob is de best sturende telg van de HD familie.
Mooie koppel curve in het hele gebied.
Lekker voor rondje om de kerk of lange toerritten.

  • Pluspunten
  • Motor karakter en betrouwbaarheid
  • scherp sturend
  • kwaliteit
  • Minpunten
  • originele banden zijn er slecht, direct vervangen
gi joey schreef:

“mooie motor mooi afgewerkt.
lekkere wegligging, leuk instap model”

johnkoster schreef:

“ik heb hem een week, 500kmgereden ,had ik jaren eerder moeten doen.
rijd machtig met veel bottom poweren en onthaastend
ik heb altijd 140+ pk kanonnen gereden maar dit is toch veel leuker”

Beirdo Silenroc schreef:

“Na 5 jaar FXD evo gereden te hebben en dan nu 2 jaar met een FXD twincam kan ik niet echt een objectief commentaar geven. De FXD Dyna Super Glide is de beste Harley die ik ooit gehad heb, was de evo al een probleemloze motor die met een tuning setje in de carburator, screaming eagle luchtfilter met k&n element, supertrap 2 in 1 uitlaat en een programeerbare dyna singelfire ontsteking, koni's achter (helaas uit produktie) en vulbussen in de voorvork voor een betere veer voorspanning, aan alles voldeed wat ik van een motor verwacht, zowel qua vermogen als stuureigenschappen. De twincam is hier nog eens de overtreffende trap van, net even wat meer vermogen en net even wat meer koppel. In mijn ogen is de Dyna Super Glide één van de meest oorspronkelijkste Harley's, afgeleid van de FXE Super Glide uit '73 is het een ware moderne klassieker. Voor Harley begrippen concurrerend geprijst, degelijk, betrouwbaar, comfortabel (mede dankzij de rubber ophanging van het blok en de zitpositie) en niet onbelangrijk, dit is het (naar mijn mening) mooiste en veelzijdigste model dat af fabriek te koop is. Die zelfde veelzijdigheid, comfort en degelijke betrouwbaarheid maken hem ook zeer geschikt voor dagelijks gebruik. ”

roel schreef:

“no-nonsense chopper met zeer goede rijeigenschappen, zeker met toevoeging van een dynojetkitje, open luchtfilter en SEuitlaten rijdt het lekker soepel met meer dan genoeg trekkracht onderin en de prijs is zeker voor dit model harley met een twincam 1450 cc motorblok niet te duur. de zithouding is goed vol te houden op lange stukken en van zadelpijn heb ik nooit last ”

Convert schreef:

“Ik heb mijn FXDX sinds juni 2002. Was toe een jaar oud (de motor, niet ikzelf). Heb er sindsdien zo'n 30000 Km op gereden, zomer en winter door zonder een centje pijn.
Hij ligt als een huis in de bochten (ik ben ermee de Alpen en de Dolomiten overgestoken)en heeft een dosis brute power die gewoon heel lekker aanvoelt, ook al is het echte aantal Pk's misschien niet zo groot als bij sommige anderen.
De meeste anderen laat ik bij het stoplicht toch wel even achter me (totdat ik inhoud vanwege de lokale max. snelheid waarvan verder niemand zich iets aan lijkt te trekken).
De volledig instelbare schokbrekers maken dat je de fiets echt kunt tunen naar je eigen gewicht en rijstijl.
Ik wil niet meer anders, mijn Shadow 1100 en mijn Transalp staan eigenlijk alleen nog maar stil!”

Monkey schreef:

“Je bent gewoon genept. Of je hebt hem niet bij een dealer gekocht ! Ook Harley heeft garantie ( bij de dealer ). Het is onzin dat een Harley wel mag roesten, dat mag niet 1 fiets natuurlijk, tenzij je door de pekel rijdt en je motor daarna niet schoonmaakt. Daar is niet 1 fiets tegen bestand. Als je je Harley wilt laten kietelen voor meer vermogen, hoef je echt geen 15000 piek uit te geven, maar ik blijf erbij dat je genept bent geweest. Ik wens je veel plezier met de Hayabusha ( geweldige techniek ), maar ik vrees dat dien niet zo waardevast is als een Harley. Let bij al je volgende motoren op dat ze bij een officiele dealer koopt ! Het wil vaak gebeuren een motorzaak de motor koopt bij de importeur en de garantie afkoopt voor een lagere prijs. Maar verstand van de machine vind je eigenlijk alleen bij officiele dealers. ”

Piet Maljaars schreef:

“Mijn FXDX heb ik een jaar gehad. Altijd weer verbaasd over de meestal enthousiaste reacties van mensen als je zegt dat je een Harley-Davidson hebt. SE uitlaten, luchtfilterset en gaaaaan met het ding. Heb hem uiteindelijk toch ingeruild op een Suzuki GSX1300R Hayabusa, want ik werd steeds meer teleurgesteld in de slechte kwaliteit/duurzaamheid en het geringe van deze Harley, dit in relatie tot de giga berg geld die zo'n ding kost. De lakkwaliteit? De lak valt er gewoon van af. Zelf ervaren helaas, toen de motor nog maar 6 maanden oud was. OOk ontdekt dat er op het VS-stalen frame geen grondlak zit, en de stalen gietstukken aan de onderkant van het frame roesten als de hel....Heel bizar en frustrerend. En als je er iets van zegt (ook tegen de liefhebbers) dan is het van "Ja het komt ook niet uit Japan he, dat is nu eenmaal HD".... Standaard te weinig vermogen en je kunt hem wel (voor ca. 15.000 gulden en meer) laten tunen en dan komt er ca. 25 pk bij maar veel meer dan 100 pk krijg je niet. Nee, dan liever een high quality Jap met 2 jaar garantie met standaard 175 pk standaard uit het krat voor minder geld.”