2019 · 641 km Hans van Wijk Motoren B.V. - ZOETERMEER
CB 500 F ABS
HONDA
€ 7458,-€ 6290,-
2019 · 16049 km Selling Motorbikes - Amsterdam
Reviews
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
J.C. Akke schreef:
“Fijne motorfiets, die voor het gebruik dat ik er van maak, regelmatig toeren op binnenwegen, ideaal is.
Zeer handelbaar en voor dat doel voldoende vermogen. En ook niet extreem zwaar in gewicht, dat is buitengewoon prettig.”
Pluspunten
Licht gewicht
goede accelleratie
Fijne remmen
Minpunten
geen versnellings indicator
geen 24 uur tijds aanduiding
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ben schreef:
“Ik ben sinds afgelopen week de gelukkige eigenaar van een CB500S met volle kuip. De CB is van \'99 met maar 28000 km op de teller. Na verschillende, zwaardere, 4 cilinders is dit natuurlijk een motor met een heel ander karakter. Maar ik vind het geweldig. Deze 2 pitter is vlot, comfortabele zithouding, en tja, het is een Honda, dus degelijk.
Ik ben zeker geen beginnend rijder en ben tot dusver heel erg te spreken over deze CB. Hte is voor een 500cc een redelijk forse fiets wat ik erg fijn vind, je hebt echt wel \"een motor onder je kont\".
De CB is verassend snel, zowel in acceleratie als de topsnelheid en kan zeker met de modernere fietsen meekomen. De volle kuip is wellicht wat lastig met onderhoud, dan met al die tupperware er af, maar het is heerlijk rijden, het geeft echt een heel goede windbescherming en weinig tot geen last van turbulentie op de helm. Wel wat warm aan de onderbenen :-)
De CB laat zich erg makkelijk door de bochten sturen, licht en heel duidelijk, geen vage gedragingen. De 6 versnelings bak is lekker soepel en schakelt zuiver. De Brembo schijfremmen voor en achter voldoen prima, zeker gezien de stalen remleiding die er bij mij voor op zit.
Ik heb er ver voor moeten rijden om deze CB in mijn bezit te krijgen, van de Acheerhoek naar het uiterste puntje van Zeeland maar het was zeker de moeite waard.”
Pluspunten
Uiterlijk
Deglijkheid
Makkelijke vriendelijke maar sportieve motor
Minpunten
??
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Johan schreef:
“Na meer dan 30 jaar geleden mijn motorrijbewijs te hebben gehaald en nooit meer te hebben gereden, heb ik dan dit jaar voor het eerst een \"opstap\" motor gekocht: een CB500 uit 1999 met 31.000km op de teller. Gelijk een beurt en nieuwe banden gegeven ... en rijden maar ! Ik ben geen racetype, maar deze motor gaat gemakkelijk binnen de 7 sec naar 100km/h en dat vind ik wel een leuke ervaring. Niets om je voor te schamen ! Hij rijdt super licht en is heel wendbaar. De motor kun je zo \"omgooien\" in korte bochten. Je kunt er met redelijk lage toerentallen goed mee rijden, echter boven de 5000 tpm gaat hij als een speer. Ik ben 1,84m en vindt hem iets aan de kleine/lage kant. De snelweg is niet echt mijn ding op de CB. Er zit geen schermpje meer op, die heb ik er af gehaald vanwege overmatige turbulentie rondom de helm.
De remmen vind ik wat sponzig en wat moeilijk te doseren.
Ik heb er nu na 4 maanden meer dan 4500km opzitten en hij verveelt mij nog steeds niet, want de grenzen heb ik nog niet opgezocht... daarbij ben ik nog onervaren. Ik ben een relatief rustige rijder en dat merk ik aan het verbruik: altijd 1:25
Kortom: zeker een beginnersmotor, maar ook een motor voor de ervaren en gevorderde, rustige en ook sportieve rijder !”
Pluspunten
Wendbaar
Sportief en goedmoedig
Zuinig
Minpunten
Licht
Remmen
Emile schreef:
“Degelijke, stabiele, handbare fiets. Erg ondergewaardeerd en te veel gezien als 'lesmotor'.”
Wilfred schreef:
“Een saaie lesmotor. Denk je. En zolang je niet boven de 5000 toeren uitkomt lijkt de CB 500 inderdaad die brave broeder te zijn. Maar wanneer het blokje warm is draait het zo over de 10.000 toeren, en dan verandert de CB in een enorme gooi-en smijtfiets. De 60 PK blijkt ruim voldoende om flink te spelen op bochtige wegen, en de combinatie met de soepel schakelende zesbak (!) maakt rijden tot een feest! De remmen voldoen, al zijn ze niet van het fanatieke soort, stalen remleidingen zijn een aanrader voor wie wat meer "bite"wil. Het sturen gaat enorm licht zonder ooit vaag aan te voelen, en voor je 't weet behaal je snelheden die je je rijbewijs kosten.
Ik heb op veel motoren gereden, maar ik denk dat er weinig motoren zijn die zoveel rijplezier bieden voor verhoudingsgewijs zo weinig geld. Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel! Het stuurtje mag van mij vervangen worden door een wat bredere superbike versie, dan kunnen meteen die vrachtwagenspiegels vervangen worden voor iets mooiers. En voor verre reizen is een windscherm geen overbodige luxe. Inmiddels is de CB vervangen door de CBF 500, dezelfde techniek in een moderner jasje. Als die dezelfde funfactor heeft met betere looks is het een geheid succesnummer.”
GER KINGMA SPANJE schreef:
“EEN HELE DEGELIJKE MOTOR VOOR EEN GOEDE PRIJS.
EEN PRETTIGE ZITHOUDING OM TE TOUREN.
CHROOMONDERDELEN ZOUDEN BETER KUNNEN.
TIP PIRELLI BANDEN VOOR EEN ZEER PRETTIGE STUURGEDRAG.
GENOEG VERMOGEN OM LEUK MOTOR TE RIJDEN JIJ RIJDT ECHT
NIET OP EEN GROTE BROMFIETS.
”
david schreef:
“Ik heb de CB 500 nu bijna 3 jaar. De motor uit '97 met kuip van TCP (Tech-line.nl) zat er direct op. De Engelsgroene metallic kleur met gouden striping is gewoon heel sexy. Over het algemeen wordt deze fiets als opstapfiets genoemd. Dat alleen omdat ontzettend veel rijscholen hem gebruiken. Negatieve inslag vanuit mijn optiek omdat de motor onder alle omstandigheden heel betrouwbaar is. Nix geen opstapper, het is een heel goede fiets waarmee uitstekend getoerd kan worden en met kuip boven de 120 zoeft als een bijtje. De 170 haalt ie met gemak en ook nog in korte tijd! Alleen tussen de 100 en 120 bemerk ik een licht trillen van de motor. Hij loopt daarboven zuiverder. Verder heel zuinig (1:21 bij toeren en 1:19 in stad). Ik ga er een TCP-onderkuip opzetten en dan istie zeker af. Ik heb ervaring met de Diversion 600 (Yamaha) en de GS500E (Suzuki) maar de CB heeft echt meer sjoege...
”
JB schreef:
“Een prima opstapfiets. Degelijk en goedkoop in onderhoud en gebruik (niet voor niets door veel rijscholen gebruikt) ”
Pieter Brinks schreef:
“Na wat verbeteringen (Hyperpro veren voor, stalen remleiding en afstellen achterveren stuurt dat ding echt goed. Voor de kosten hoef je deze veranderingen niet te laten, ongeveer 150 euro. De prestaties zijn voor een 500 gewoon goed! We rijden nu al 50.000 km met het cbtje en er is nog niets stuk gegaan, waarom is het cijver voor de degelijkheid dan zo laag?”
Berry schreef:
“De CB500 is gewoon een heel degelijke motor, zonder al te veel extra's. Ik heb alleen maar met de 25kW-versie gereden, en ik kan dus niet al te veel vertellen over de prestatie's. Maar ik weet wel dat het een heel vriendelijke motor is waarmee je heel goed kan leren rijden. En als je al een beetje kan rijden, dan is het een leuke speelmachine, daar ik mijn cb-tje met zijn steps aan de grond door een bocht heen kan smijten.
Het is natuurlijk geen supersport of een normale sportmotor. Daarnaast is hij ook iets aan de krappe krant voor mijn 1.85m.
Het verbruik is prima in orde. Bij rustige rij-stijl reed ik 1 op 20, en bij fors doorrijden haalde ik 1 op 18. En dat vind ik best redelijk.
Al met al is het een prima opstapper, zeker gezien de prijs die je er voor moet neerleggen!”
Reviews
“Fijne motorfiets, die voor het gebruik dat ik er van maak, regelmatig toeren op binnenwegen, ideaal is.
Zeer handelbaar en voor dat doel voldoende vermogen. En ook niet extreem zwaar in gewicht, dat is buitengewoon prettig.”
“Ik ben sinds afgelopen week de gelukkige eigenaar van een CB500S met volle kuip. De CB is van \'99 met maar 28000 km op de teller. Na verschillende, zwaardere, 4 cilinders is dit natuurlijk een motor met een heel ander karakter. Maar ik vind het geweldig. Deze 2 pitter is vlot, comfortabele zithouding, en tja, het is een Honda, dus degelijk.
Ik ben zeker geen beginnend rijder en ben tot dusver heel erg te spreken over deze CB. Hte is voor een 500cc een redelijk forse fiets wat ik erg fijn vind, je hebt echt wel \"een motor onder je kont\".
De CB is verassend snel, zowel in acceleratie als de topsnelheid en kan zeker met de modernere fietsen meekomen. De volle kuip is wellicht wat lastig met onderhoud, dan met al die tupperware er af, maar het is heerlijk rijden, het geeft echt een heel goede windbescherming en weinig tot geen last van turbulentie op de helm. Wel wat warm aan de onderbenen :-)
De CB laat zich erg makkelijk door de bochten sturen, licht en heel duidelijk, geen vage gedragingen. De 6 versnelings bak is lekker soepel en schakelt zuiver. De Brembo schijfremmen voor en achter voldoen prima, zeker gezien de stalen remleiding die er bij mij voor op zit.
Ik heb er ver voor moeten rijden om deze CB in mijn bezit te krijgen, van de Acheerhoek naar het uiterste puntje van Zeeland maar het was zeker de moeite waard.”
“Na meer dan 30 jaar geleden mijn motorrijbewijs te hebben gehaald en nooit meer te hebben gereden, heb ik dan dit jaar voor het eerst een \"opstap\" motor gekocht: een CB500 uit 1999 met 31.000km op de teller. Gelijk een beurt en nieuwe banden gegeven ... en rijden maar ! Ik ben geen racetype, maar deze motor gaat gemakkelijk binnen de 7 sec naar 100km/h en dat vind ik wel een leuke ervaring. Niets om je voor te schamen ! Hij rijdt super licht en is heel wendbaar. De motor kun je zo \"omgooien\" in korte bochten. Je kunt er met redelijk lage toerentallen goed mee rijden, echter boven de 5000 tpm gaat hij als een speer. Ik ben 1,84m en vindt hem iets aan de kleine/lage kant. De snelweg is niet echt mijn ding op de CB. Er zit geen schermpje meer op, die heb ik er af gehaald vanwege overmatige turbulentie rondom de helm.
De remmen vind ik wat sponzig en wat moeilijk te doseren.
Ik heb er nu na 4 maanden meer dan 4500km opzitten en hij verveelt mij nog steeds niet, want de grenzen heb ik nog niet opgezocht... daarbij ben ik nog onervaren. Ik ben een relatief rustige rijder en dat merk ik aan het verbruik: altijd 1:25
Kortom: zeker een beginnersmotor, maar ook een motor voor de ervaren en gevorderde, rustige en ook sportieve rijder !”
“Degelijke, stabiele, handbare fiets. Erg ondergewaardeerd en te veel gezien als 'lesmotor'.”
“Een saaie lesmotor. Denk je. En zolang je niet boven de 5000 toeren uitkomt lijkt de CB 500 inderdaad die brave broeder te zijn. Maar wanneer het blokje warm is draait het zo over de 10.000 toeren, en dan verandert de CB in een enorme gooi-en smijtfiets. De 60 PK blijkt ruim voldoende om flink te spelen op bochtige wegen, en de combinatie met de soepel schakelende zesbak (!) maakt rijden tot een feest! De remmen voldoen, al zijn ze niet van het fanatieke soort, stalen remleidingen zijn een aanrader voor wie wat meer "bite"wil. Het sturen gaat enorm licht zonder ooit vaag aan te voelen, en voor je 't weet behaal je snelheden die je je rijbewijs kosten.
Ik heb op veel motoren gereden, maar ik denk dat er weinig motoren zijn die zoveel rijplezier bieden voor verhoudingsgewijs zo weinig geld. Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel! Het stuurtje mag van mij vervangen worden door een wat bredere superbike versie, dan kunnen meteen die vrachtwagenspiegels vervangen worden voor iets mooiers. En voor verre reizen is een windscherm geen overbodige luxe. Inmiddels is de CB vervangen door de CBF 500, dezelfde techniek in een moderner jasje. Als die dezelfde funfactor heeft met betere looks is het een geheid succesnummer.”
“EEN HELE DEGELIJKE MOTOR VOOR EEN GOEDE PRIJS.
EEN PRETTIGE ZITHOUDING OM TE TOUREN.
CHROOMONDERDELEN ZOUDEN BETER KUNNEN.
TIP PIRELLI BANDEN VOOR EEN ZEER PRETTIGE STUURGEDRAG.
GENOEG VERMOGEN OM LEUK MOTOR TE RIJDEN JIJ RIJDT ECHT
NIET OP EEN GROTE BROMFIETS.
”
“Ik heb de CB 500 nu bijna 3 jaar. De motor uit '97 met kuip van TCP (Tech-line.nl) zat er direct op. De Engelsgroene metallic kleur met gouden striping is gewoon heel sexy. Over het algemeen wordt deze fiets als opstapfiets genoemd. Dat alleen omdat ontzettend veel rijscholen hem gebruiken. Negatieve inslag vanuit mijn optiek omdat de motor onder alle omstandigheden heel betrouwbaar is. Nix geen opstapper, het is een heel goede fiets waarmee uitstekend getoerd kan worden en met kuip boven de 120 zoeft als een bijtje. De 170 haalt ie met gemak en ook nog in korte tijd! Alleen tussen de 100 en 120 bemerk ik een licht trillen van de motor. Hij loopt daarboven zuiverder. Verder heel zuinig (1:21 bij toeren en 1:19 in stad). Ik ga er een TCP-onderkuip opzetten en dan istie zeker af. Ik heb ervaring met de Diversion 600 (Yamaha) en de GS500E (Suzuki) maar de CB heeft echt meer sjoege...
”
“Een prima opstapfiets. Degelijk en goedkoop in onderhoud en gebruik (niet voor niets door veel rijscholen gebruikt) ”
“Na wat verbeteringen (Hyperpro veren voor, stalen remleiding en afstellen achterveren stuurt dat ding echt goed. Voor de kosten hoef je deze veranderingen niet te laten, ongeveer 150 euro. De prestaties zijn voor een 500 gewoon goed! We rijden nu al 50.000 km met het cbtje en er is nog niets stuk gegaan, waarom is het cijver voor de degelijkheid dan zo laag?”
“De CB500 is gewoon een heel degelijke motor, zonder al te veel extra's. Ik heb alleen maar met de 25kW-versie gereden, en ik kan dus niet al te veel vertellen over de prestatie's. Maar ik weet wel dat het een heel vriendelijke motor is waarmee je heel goed kan leren rijden. En als je al een beetje kan rijden, dan is het een leuke speelmachine, daar ik mijn cb-tje met zijn steps aan de grond door een bocht heen kan smijten.
Het is natuurlijk geen supersport of een normale sportmotor. Daarnaast is hij ook iets aan de krappe krant voor mijn 1.85m.
Het verbruik is prima in orde. Bij rustige rij-stijl reed ik 1 op 20, en bij fors doorrijden haalde ik 1 op 18. En dat vind ik best redelijk.
Al met al is het een prima opstapper, zeker gezien de prijs die je er voor moet neerleggen!”