Wat vind jij van de HONDA CBR 600?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,8 10 314 HONDA CBR 600

Motoren

CBR 600 RAD - HONDA
CBR 600 RAD
HONDA
€ 9.950,-

2014 · 25555 km
Mulders Motoren - Veendam

CBR 600 FS - HONDA
CBR 600 FS
HONDA
€ 3.490,-

2002 · 22156 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 3.999,-

2004 · 11880 km
Mulders Motoren - Veendam

CBR 600F - HONDA
CBR 600F
HONDA
€ 2.490,-

2002 · 25339 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

CBR600F - HONDA
CBR600F
HONDA
€ 1.990,-

1997 · 22983 km
Motostore Barendrecht - Barendrecht

CBR 600 RR Abs  Unieke Honda C - HONDA
CBR 600 RR ABS UNIEKE HONDA C
HONDA
€ 8.250,-

2011 · 8000 km
MotoPort Goes - Goes

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 4.950,-

2007 · 14000 km
Arie Molenaar Motors B.V. - IJSSELSTEIN UT

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 5.399,-

2007 · 22061 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 5.789,-

2008 · 35457 km
MotoPort Assen - Assen

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 2889,- € 2789,-

1999 · 14518 km
MotoPort Assen - Assen

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 4289,- € 4049,-

2007 · 39000 km
MotoPort Assen - Assen

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 3.850,-

2005 · 31223 km
MotoPort Hippolytushoef - Hippolytushoef

CBR 600RR - HONDA
CBR 600RR
HONDA
€ 7.249,-

2009 · 27771 km
MotoPort Express Hoogezand - Kolham

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 2.549,-

2003 · 35500 km
Particulier

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 4.550,-

2006 · 27551 km
MotoPort Echt - Echt

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 2.898,-

2000 · 24800 km
Mulders Motoren - Veendam

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 2.600,-

1999 · 31644 km
MotoPort Echt - Echt

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 4.190,-

2003 · 49612 km
MotoPort Echt - Echt

CBR600F - HONDA
CBR600F
HONDA
€ 1.990,-

1997 · 42428 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 5.490,-

2007 · 39249 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 6.750,-

2009 · 13900 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 3.799,-

2005 · 28451 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

CBR 600F - HONDA
CBR 600F
HONDA
€ 1.250,-

1991 · 33000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 5.390,-

2008 · 51823 km
MotoPort Echt - Echt

CBR 600 FS 2 - HONDA
CBR 600 FS 2
HONDA
€ 3.990,-

2003 · 33600 km
Arie Molenaar Motors B.V. - IJSSELSTEIN UT

CBR 600 RR A - HONDA
CBR 600 RR A
HONDA
€ 7.500,-

2010 · 3887 km
Arie Molenaar Motors B.V. - IJSSELSTEIN UT

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 3.900,-

2004 · 47562 km
MotoPort Echt - Echt

CBR600RR - HONDA
CBR600RR
HONDA
€ 3.790,-

2004 · 42529 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

CBR 600 RR - HONDA
CBR 600 RR
HONDA
€ 4.990,-

2005 · 7400 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 2.650,-

2000 · 25405 km
DIPI-moto - Gilze

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 1990,- € 1490,-

1996 · 54677 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 6.250,-

2012 · 12000 km
MotoPort Goes - Goes

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 1.490,-

1990 · 46830 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 1.950,-

1996 · 56669 km
Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk

CBR600 F6 06 ED - HONDA
CBR600 F6 06 ED
HONDA
€ 2.990,-

2006 · 49525 km
MotoPort Venray - Venray-Oostrum LB

CBR600 FX 99 ED - HONDA
CBR600 FX 99 ED
HONDA
€ 1.750,-

1999 · 60195 km
MotoPort Venray - Venray-Oostrum LB

CBR600FS - HONDA
CBR600FS
HONDA
€ 2.990,-

2001 · 62035 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

CBR600F - HONDA
CBR600F
HONDA
€ 3.290,-

2001 · 57000 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

CBR 600 F 6 - HONDA
CBR 600 F 6
HONDA
€ 4.750,-

2007 · 7608 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

CBR 600F - HONDA
CBR 600F
HONDA
€ 2.990,-

2003 · 27395 km
Gert Altena Motoren - Kamerik

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 1990,- € 1490,-

1994 · 52407 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

CBR600F - HONDA
CBR600F
HONDA
€ 2.490,-

2000 · 31365 km
Gert Altena Motoren - Kamerik

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 1.990,-

1995 · 41000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 2.450,-

1996 · 45000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

CBR600RA - HONDA
CBR600RA
HONDA
€ 10.450,-

2014 · 6383 km
Hans van Wijk Motoren B.V. - Zoetermeer

CBR600F - HONDA
CBR600F
HONDA
€ 3.290,-

2003 · 46264 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

CBR 600 FS1 - HONDA
CBR 600 FS1
HONDA
€ 3.250,-

2001 · 43175 km
Motor 2000 - Heinkenszand

CBR600RR - HONDA
CBR600RR
HONDA
€ 3.995,-

2003 · 56501 km
Hoegee Suzuki Center BV - Afferden

CBR600 F - HONDA
CBR600 F
HONDA
€ 2.595,-

1999 · 21572 km
Hoegee Suzuki Center BV - Afferden

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
€ 4.290,-

2007 · 22200 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

CBR 600 F X ED - HONDA
CBR 600 F X ED
HONDA
€ 2.750,-

1999 · 57814 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

CBR 600 FR - HONDA
CBR 600 FR
HONDA
€ 2250,- € 1790,-

1994 · 46654 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

CBR 600 F - HONDA
CBR 600 F
HONDA
Verkocht

2003 · 18449 km
Mulders Motoren - Veendam

CBR600F - HONDA
CBR600F
HONDA
€ 2.490,-

2000 · 51658 km
Rob den Balvert motoren - Duiven

Reviews

scheurijzer schreef:

“geweldige sportieve woon-werkverkeerfiets. Ook tussen de files door,lekker smal. En de 600 F blijft boeien en dit na 50.000 km zonder problemen.”

Joost schreef:

“Hele degelijke fijne motor die makkelijk te rijden is.”

Marco schreef:

“Honda CBR600F F4 uit 1999. Het laatste type met een enkele koplamp en carburateurs. Moment van schrijven is augustus 2011. Ruim meer dan 10.000 km mee gereden. 2e motor, na een Yamaha Thundercat

Voordelen
- Betrouwbaarder wordt het niet
- Comfortabel, ook als je 1.90 m lang bent
- Door lage gewicht 170 kg droog makkelijk van kant op kant te gooien
- Voldoende vermogen
- Stabiel op hoge snelheden
- Vrij laag verbruik, 1 op 17

Nadelen
- Zwakke remmen
- Wat instabiel in bochten, houdt lijn minder mooi vast dan mn oude Yamaha Thundercat deed
- Lineaire, saaie vermogensopbouw zonder eindschot
- Windbescherming is goed maar kan beter
- Gebrek aan karakter, een fiets die alles kan maar die op ten duur gewoon niet spannend is om op te rijden. ”

nico van veen schreef:

“Dit is mijn 14e motorfiets en mijn 4e CBR600F. Ik vind het nog steeds een geweldige motor, ook voor vakanties. Hij stuurt uitstekend en is ook voor beginners een prima keuze. Als je onder de 5000 toeren blijft, kan je er rustig mee pruttelen zonder druk op je polsen (zelf ben ik 1.87 mtr), maar kom je boven de 8000 dan is hij zonder meer snel genoeg: ik heb 254 km/u geklokt). Jammer genoeg heb ik hem ook gekocht (2 jaar en 24000 km geleden) vlak voordat de prijs 20% omlaag ging. Ik heb er een iets hoger ruitje op gezet en dat zorgt inderdaad voor minder wind-druk zonder storende turbulentie. Klein bagagevakje onder het zadel waar bijv. je handschoenen in passen. Jammer dat er maar 1 koplamp tegelijk brandt (de ander is grootlicht).”

Dennis schreef:

“Dit is een heerlijke fiets om te gebruiken voor woon- werkverkeer, vakantie en dagtoertjes. Ik mis nooit vermogen en roem de betrouwbaarheid.”

Gerard62 schreef:

“'88 met 80.000km rijdt nog steeds perfect, heerlijke wegligging, met wind en boven de 200km/u wat beweging in 't stuur”

Sander Vonk schreef:

“Een zeer fijne fiets om mee te beginnen loopt inderdaad als een zonnetje maar drinkt genoeg benzine mits je een beetje doorrijdt.

Bochten werk doet hij lekker.
Was nog op zoek naar een andere demper maar dat wordt dus een bos.”

Henkes schreef:

“prachtig”

Robert schreef:

“Je kunt er als beginner zo mee weg rijden en als je hem een tijdje hebt verveeld hij nooit. Er is nog net wat ruimte om iets mee te nemen. Voor mij geen ander meer.
(helaas heb ik een overjarig model gekocht net voor de nieuwprijs ging zakken :-()”

rr 2007 schreef:

“beste 600 op dit moment. mist iets aan koppel voor relaxtheid, maar los je op met andere demper. verder superracer op hoge toeren. schakelt soepel. rijdt met duo zeer fijn, genoeg power. sturen gaat vanzelf.
bij normaal gebruik is hij zelfs zuinig, en kosten vallen mee voor onderhoud.”

eRRetje schreef:

“Lekker strak en suppersnel, ik ga zometeen om een nieuwe, helaas is er geen gele meer.
Powerd by TK is 't onverslaanbaar.”

Admiraal schreef:

“Superfiets rijd als een zonnetje”

mpz schreef:

“2007 fiets, absoluut value for money.
beetje outdated maar goede prestaties .
voldoet aan de verwachtingen.
economisch een topkoop qua afschrijving en onderhoud.”

G v/d molen schreef:

“EXCELLENT BIKE!!”

Cesl schreef:

“Het is mijn 1e.....maar ik vind hem heerlijk. Ik heb een CBR600F uit 1999 in de kleuren Groen/geel/zwart..lekker soepel, best wel wat power en vergeleken met de lesmotor is dit een Porsch! Het was ook liefde op het 1e gezicht.zeker voor de beginners denk ik dat dit een lekkere bike is met ook genoeg pit!”

Chrissie schreef:

“Heerlijke motorfiest, lekker allround
Alleen het aan en uit effect bij met name lage
toerentallen is niet echt tof
Verbruik sterk afhankelijk van snelheid

math schreef:

“comment overbodig is gewoon een geweldig ding,
alleen al de power en dat voor een 600cc
een genot voor de rijder al moet ik wel zeggen, dat dit niet zomaar een machine is voor de beginner.
ik zelf heb mij er ook in vergist, het is beduidend meer power dan de gemiddelde les moter .
behoedzaam en beheerst rijden in het begin is dan ook een must.
vgr math.”

Spiderman schreef:

“Mooiste slanke en geweldig sturende 600.”

Maarten schreef:

“Heb zelf een CBR uit 1999.Motor is heel degelijk gebouwd.Dit merk je zodra je er aan gaat sleutelen.
Kappen demonteren en daarna monteren alles past daarna perfect.
Rijden met een duopassagier dan merk je op de snelweg in de 6e versnelling dat je trekkracht tekort komt.
Motor is heel soepel en gemakkelijk te rijden,qua verbruik ligt het gemiddeld op 1liter op 17 kilometer.

anna schreef:

“ben maar een kleine meid en die op deze motor voel ik me super veilig hij voelt doed aan en laat je een worden! ook ik rij met een bos demper en das wel kicke”

Rossi schreef:

“beste 600 van dit moment. ”

Jeffrey600RR schreef:

“Na jaren de 600F getest te hebben, nu reeds 15000 km op de RR.
Gewoon een superfiets, zoals Honda betaamd een oerdegelijke, onderhoudsvriendelijke alleskunner.”

willy schreef:

“hij is te mooi om hem te beschrijven”

gekke Henk schreef:

“FUN BIKE... die kont, helemaal te gek, vooral na het aanbrengen van een REMUS GP einddemper :-).. hierdoor is trouwens het iets aan de zwakke kant van het middengebied verdwenen.”

jee schreef:

“is werkelijk een van de mooiste 600cc ”

loe schreef:

“lekkere motor.injectie rijd super,en ja hij zuipt benzine,zo wat.motorrijden is duur.”

loe schreef:

“heb zelf de cbr600fs in wit blauw.zeer mooie fiets die lekker stuurt en met een laser pijp heerlijk blert.”

R. van der Zijden schreef:

“goede degelijke fiets die een schitterend uiterlijk heeft en in combinatie met een boss carbondemper een fantastisch geluid heeft. Het injectiesysteem reageert op iedere beweging aan de gashendel ( kan soms nadelig zijn ). De motor heeft totaal geen startproblemen bij vorst, loopt wel hoog stationair op de automatische choke ( ca. 2800 rpm ). een ander nadeel is dat hij behoorlijk dorstig is, voor 1 op 15 moet je moeite doen.”

R. van der Zijden schreef:

“Het is een prima fiets, loopt als een zonnetje. Staat fabriekaf wel iet wat rijk afgesteld. Het injectiesysteem zorgt voor een vloeiende opname van elke gashendel beweging. Zet er echter wel een andere demper op, want die dikke glimmende sigaar is geen gezicht(veel te lomp, een BOS CARBON DEMPER staat rete strak.”

Peter schreef:

“ik heb zelf de nieuwe 6oo f en heb eigenlijk alleen maar goeie ervaringen.Zeker omdat deze machine met alle types mee kan komen.Al ik de nieuwe yamaha s er mooier uit vindt zien is de honda naar mijn mening een stuk comfortabeller en dat kan handig zijn met een grote trip.Een vriend van me heeft zo n yamaha maar omdat de zit, en de houding anders is kreeg hij al last van zijn polse op een rondje nederland terwijl ik nergens last van had.Dus kies je voor het uiterlijk(yamaha) of kies je voor een toch sportief uitziende motor die ook nog te beiden heeft wat je verlangt

Mijn mening over de honda cbr 600f: Een goeie machine
die goed mee kan komen en waar je ook veel plesier mee kan hebben op de langere afstanden ”

tina verschiet schreef:

“deze erg goed uitziende motor heeft veel mogelijkheden als u niet alleen kijkt naar het uiterlijk van de Honda CBR 600 F. Het is aleen jammer dat de prijzen af en toe zeer hoog zijn vergeleken bij de meeste andere merken onder de motoren. Ook is het jammer dat er vaak iets mis is met de banden van deze prachtige uitvoering onder de motoren. Verder wil ik graag zeggen dat het een mega mooie motor is!”

Jako Kaioh schreef:

“Ik heb me als eerste moto een Honda CBR 600 F (2) gekocht uit 1998, dus 3 jaar oud. Prachtig machine, alleen zo klote zwaar (zoon 250 kg), dus moet ik dringend iets doen aan mijn fisiek. Honda is zonder twijfel 1 van de meest degelijke moto merken die er bestaat!!!!”

JB schreef:

“Nog steeds een vlaggenschip van Honda. Niet te extreem van karakter, zodat ie overal inzetbaar is, stuurt strak en is door zijn goede afwerking en kwaliteit niet voor niets ook 2ehands geliefd.”

Rudy schreef:

“Ik had hiervoor als eerste motor een suzuki gsx600f, de honda stuurt stukken strakker en heeft meer vermogen, echt een een prima allround fiets. Het enige probleem dat ik gehad heb is een kapotte spanningsregelaar, waardoor ook mijn accu naar de kloten was, dit schijnt een bekend probleem te zijn, kosten 200euro :(”

gris schreef:

“een zeer goede motor met perfecte rij eigen schappen
en zeer betrouwbaar echt een aanrader cbr 600 f 2001/2002”

Groetjes Jan schreef:

“Ik heb sinds vorig jaar een '92 model en ik ben er in de regel zeer tevreden over alleen ook problemen gehad met de nokkenaskettingspanner (km 60000). Vervangen en nu klinkt ie weer als een turbine.
Ik gebruik de machine voor woonwerk en het werk zelf en rijdt 50000km per jaar ik moet zeggen dat de Honda het zeer goed uithoudt en geen krimp geeft.
Ik heb nu 63000 km gereden en nog geen overmatige slijtage of dure reparaties in het verschiet.
Het enigste wat ik nog wil veranderen is de kuipruit omdat ook ik (1.90mtr) wat teveel wind vang bij hoge snelheden.
Kortom tevreden en een fijne machine om te toeren en om eens een stukje lekker mee te scheuren wel rond de 8000rpm houden anders gebeurd er weinig.”

Marcel T. schreef:

“Degelijke motor, rij er nu al voor het 9e jaar op (model 91). Heeft een vermogensgat tussen 5 en 6 duizend toeren, daarboven komt de echte power. Verbruik 1:19 a 1:20, olie hoegenaamd niets. Onpraktisch zijn wel de witte 6 spaaks wielen, lastig schoon te maken. Een pluspunt vind ik het allround karakter van de motor, zowel zeer sportief als toeren gaat heel goed.”

F.H.Souren schreef:

“Handelbaarheid en prestaties zijn uitstekend,rij deze motor al 4 jaren, Nog nooit een probleem gehad,kwaliteit heeft zijn prijs (alleen de kettingspanner is bij hem een voorkomend euvel, heb dit probleem nu zelf ,je hoort het ratelen van de ketting ,kilometerstand 34562. )het uiterlijk blijft al jaren mooi ?”

Meidoorn schreef:

“Ik rij samen met mijn vrouw op de CBR en beidden zijn wij zeer ingestemd met de CBR. De fiets voldoet aan beider verschillende rijstijlen. De zithouding is goed te noemen. Je hebt echt het gevoel controle over de fiets te hebben. Het bochtenwerk is uitstekend, evenals de prestaties van de motor. Echt een aanrader de CBR!!”

MarienCBR schreef:

“Fantastisch !!!!! de prijs is wat minder, maar hij is erg waarde vast.”

super jef schreef:

“heb een uit amerika ingevoerde cbr ding loopt super voor een 600 zijn weinig motoren die me voorbijkomen zeker op de dijkjes niet. alleen als er iemand mee rijd mis je duidelijk vermogen dit is ook op de snelweg en op de provinciale weg het geval voor de rest prima motor”

michel schreef:

“net zo goed als cbr600f”

MarienCBR schreef:

“Prima motor en gaat lang mee. Er is wel een "Run" op waardoor de prijzen steeds hoger komen te liggen. Ben op zoek naar een 2e-handsje, maar dat valt niet mee. Als ik vragen heb over de motor wordt hij onderwijl verkocht aan een ander.
Qua wegligging en handelbaarheid een hele goede motor, ook voor beginners met gevoel voor motorrijden.
Begin je echt net met weinig verkeerservaring, zou ik het niet doen. Je hebt namelijk al je aandacht nodig voor de motor. Is werkelijk een beest (als je dat wilt).”

paul schreef:

“7150 km gereden :
Ondanks zijn sportieve karakter,toch allround, licht en handelbaar voor woon/werk gebruik.
Perfekt aanvoelende remmen, Olieverbruik, niet ?
Een hele mooie kuip, maar toch een ander Honda raampje aangeschaft voor betere windbescherming.


Martijn schreef:

“Heerlijke motorfiets. Vriendelijk karakter maar als het nodig is genoeg power!”

Richard schreef:

“Waanzinnige machine die cbr600.Rijd als een raket,perfecte wegligging en met een bos-carbon demper is het geluid ook top!!”

R. schreef:

“Sport/tour??????? volgens mij hoort de CBR 600F gewoon in het suppersportsegment thuis, net zoals de ZX-6, R6 en de GSX-600.
De CBR is een fantastische machine met goede wegligging en hij laat je niet verrassen”

j schreef:

“Wat heeft deze meer dan een cbr600f????”

Martijn schreef:

“Zeer mooie bike, waar je ook gelijk nadat je je rijbewijs heb gehaald kan rijden. Dit zeg ik uit eigen ervaring. Voordel ook is dat je hem na 2 jaar niet hoeft weg te doen omdat hij "te licht" is.”

Koen schreef:

“Zeer degelijke fiets. Ook voor de beginnende rijder een "lekker ding". Easy to learn, hard to master”