Wat vind jij van de HONDA CBR 900?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,6 10 481 HONDA CBR 900

Motoren

CBR 900 RR - HONDA
CBR 900 RR
HONDA
€ 2.790,-

1999 · 14152 km
MotoPort Wateringen B.V. - Wateringen

CBR 900 RR  Honda CBR900RR Fir - HONDA
CBR 900 RR HONDA CBR900RR FIR
HONDA
€ 3.490,-

2003 · 60600 km
MotoPort Goes - Goes

CBR900RR - HONDA
CBR900RR
HONDA
€ 2.490,-

1996 · 41000 km
Motostore Barendrecht - Barendrecht

CBR 900 RR - HONDA
CBR 900 RR
HONDA
€ 3.240,-

2000 · 68232 km
Arie Molenaar Motors B.V. - IJSSELSTEIN UT

CBR 900 RR - HONDA
CBR 900 RR
HONDA
€ 3.999,-

2002 · 31891 km
MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden

CBR 900 RR - HONDA
CBR 900 RR
HONDA
€ 2.750,-

1997 · 51556 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

Reviews

CBR schreef:

“cbr900 rr 1998: overall zeer tevreden over, enkel het schakelen blijft een minpuntje, zeker als je een R1 hebt gereden.”

Kees schreef:

“Top”

Jan schreef:

“Een super motor!!!!”

wimpie schreef:

“De enige echt oerblade met z`n old skool power.”

Niemand schreef:

“Perfect”

cs the best schreef:

“strakke no-nonsens fiets. Goede zit-positie en vooral ook windbescherming (wat tegenwoordig nog wel eens vergeten wordt)en vermogen genoeg! Doet gelukkig niet mee aan de overdreven 'moderne' belijning van de overige motoren. ”

Repsol schreef:

“Superfiets, degelijk,snel en goodlooks”

Anthony schreef:

“Natuurlijk een prima fiets echter de prijs/kwaliteitverhouding vind ik de laatste jaren wel dalen...... de af-fabriek vering vind ik niet indrukwekkend. Styling is weinig origineel. Ga toch maar kijken voor een nieuwe GSXR......”

Ex CBR900 rijder schreef:

“Ik heb zelf een 93er gehad (dus laatste type met ronde koplampen) en heb er niks dan lof over! Stuurt gewoon harstikke snel, makkelijk en strak (misschien niet ondanks maar dankzij het "gedoemde" 16inch voorwiel).
En verder een zeer soepel en sterk blok, een Honda dus uiteraard super degelijk/betrouwbaar. Eventjes reageren op "BRASCHIL" met zijn vergelijking cbr600-cbr900.
Als jouw achterwiel overal doorslaat/slipt, vraag ik me toch echt af hoe je dat voor elkaar krijgt! Rij je met kale banden op het ijs? Leg er goede banden op (vb. Bridgestone BT56ss, nu vervangen door BT12ss) en geef de eerste 5 minuten de banden de gelegenheid om warm te worden en je kunt zeer hard en strak de bochten dooracceleren.
En over die top van 240, misschien is je bandenspanning "wat" te laag (kan ook iets met je wegliggingproblemen te maken hebben!), hij zou namelijk toch zeker zo'n 275 op de teller moeten halen.

bert schreef:

“zeer mooie en degelijke motor, en rijdt als een idioot met je weg als je niet oppast”

Tonio schreef:

“Betrouwbaar,duurzaam en snel.”

Teinovich schreef:

“model 2002/2003 Fijne, erg fijne goed sturende en remmende fiets. Ondergewaardeerd vanwege z'n looks.”

Flappo schreef:

“Rij sinds augustus een Cbr 929 rr uit 2000.licht sturend blijft tot op hoge snelheden stabiel, vering erg goed voor een standaard motor.
Voelt aan als een 600 met een turbo erop, vermogenafgifte is toch gelijkmatig met een veel koppel in het middengebied en genoeg pk's bovenin.
Leovince carbon demper geeft een mooi vol geluid.
Rondetijd Assen op Bridgestone BT010 : 1,40,2
Volgend jaar met LSL stuurdemper(Licht voorwiel!!)en Evo Corsa's nog een beetje sneller?

Frans Souren schreef:

“Ik heb deze Blade al enige jaren bouwjaar 98 en mijn ervaring met deze motor is zeer goed ,het verschil met zijn kleine broer de 600 is een verschil van dag en nacht, zijn wegligging is door het gebruik van de Michelin banden perfect ,maar je moet ook het vertrouwen in je motor hebben zodat je weet dat door een combinatie van banden en ook de persoon die er op zit zijn werk goed doet.”

tonio schreef:

“Wendbaarheid zeer goed
trekvermogen en stabiliteit :ok”

pom schreef:

“DE`TOPPER”

segers schreef:

“ik rij met een 2001 blade.voor mij is hij de nr.1”

jola schreef:

“Rij nu zo'n 3 jaar bijna mijn Blade ("97). Hiervoor een cbr600 gehad die een zeer vriendelijk en vertrouwd karakter heeft. Ik dacht dat zal een wereld van verschil zijn op de Blade. Wat schetste mijn verbazing dan ook dat deze motor net zo vriendelijk en vertrouwd is als de 600. Wat ik ook een belangrijk punt vind is dat het onderhoud binnen de perken blijft. Olieverbruik is er (bijna) niet. Ik ben zeeeeer tevreden en zal um ook niet meer weg doen. Heb er inmiddels ruim 20.000km mee gereden en wil er nog vele mee rijden. Ik rijd altijd op Bridgestones (BT 010), die geven mij een veilig gevoel en rijd er heel wat km op weg. Blade.. tot nu en in eeuwigheid A....”

cyril zeegers schreef:

“superfiets met goed doseerbaar vermogen. injecie is wennen maar zeker niet slecht.uiterlijk wat mij betreft de mooiste(pak een stoel en ga er voor zitten,wedden dat je kippenvel krijgt!!!)stuurt messcherp en voelt echt als een 600.giga remmem met een briljante vertraging.wat ik ook belangrijk vind is dat je nog is wat mee kan nemen.slot,regenpak en nog een pontje paling ook.haha past allemaal in het kontje.ik vind ook dat de blade heel degelijk aanvoeld.vering is goed en voeld daardoor heel vertrouwt.hij verast je ook niet maar hij waarschuwd jou eerst.(heb ook met banden en bandenspaning te maken)ik heb hem voor op 2.4bar en achter op 2.6bar. is wel voor sportief rijden!!!! met iemand achterop is het comfortabeler om de spaning voor op 2.5bar en achter 2.9bar te hebben vind ik!!!! voor mij is de honda cbr 900rr fireblade de fiets,een engels spreekword luid ook wel,, nothing cuts like a blade,, wel ik zeg daarop go find out...!!”

A.B. schreef:

“Motor waar je, je gauw op thuis voelt. Rij en stuur eigenschappen prima. Nooit geen problemen mee gehad. Normale slijtage van bewegende delen. Je voelt je echt 1 met deze motor. Geen olie verbruik. Rijd redelijk z zuinig. Is betrouwbaar en gaat als een speer.”

Maarten schreef:

“Hallo, heb sinds een poaar maanden de Fireblade uit 1994. Erg toppie motor. Heb eerst 3 jaar gerden op een cbr 600, maar dit is wel even wat anders. Rijd veel soepeler en stukken sneller. Je kan goed merken dat het een sportieve motor is, wnt je moet ook wat sportiever rijden. Wat dichter op je tank en sneller de motor omgooien. Voor mij perfect. ”

Braschil schreef:

“Heb sinds 2 weken een "93 model{met die 2 ronde koplampjes dus}Ik heb ook nog een CBR600F uit 1987 dat is mijn allereerste motor en die heb ik nu ong.3maanden!Totale rijervaring dus 3mnd.wel ong. 13 jaar al mijn rijbewijs.Maar even ter zake nu ik ben erg tevreden met de rijeigenschappen van de 600 alleen haalt die maar een 220 km/h vandaar de stille wens naar de zo geroemde Fireblade.Het rijden met de Blade is echter een stuk lastiger dan met de 600f je moet continu het gas goed doseren anders begint je achterwiel onmiddelijk te spinnen met alle gevolgen van dien.Dit is bv.bij het uitaccelereren van bochten erg gevaarlijk vind ik. Maar zelfs op een rechte weg kun je de gas niet vol openen zonder dat je wiel gaat spinnen en aangezien ik nog niet veel ervaring heb is zoiets totaal geen pretje!Met mijn 600F kon ik wel de gas vol openen zonder slippartijen dat is minder concentreren en doseren maar meer scheuren en sleuren.Ik hoop dat ik snel zal wennen aan het vermogen van de Blade zodat ik wat geruster en zelfverzekerder kan rondtoeren.Want tot op heden word ik links en rechts nog voorbijgereden door oma'tjes op de fiets! Vraagje hoe hoog zou de topsnel.ong. moeten zijn ik kom nl.maar net aan 240km/h is dat wel normaal? SC28 135PK ”

Repsol schreef:

“Strak gelijnde fiets met karakter, stuurt als een 600 en heeft een giga koppel. Ok ff wennen aan het vermogen, maar als dat voorbij is een heerlijke fiets waar je echt lekker mee kan boenderen.”

JB schreef:

“Nog steeds het voorbeeld voor anderen. ”

Arjen schreef:

“Degelijke, betrouwbare en fijn sturende motor. Stuurt perfect en ligt zeer goed op de weg. Technisch perfect.
Goed handelbaar, niet verradelijk in zijn gedrag. Wat de prijs betreft mag iets lager, maar dat mag natuurlijk altijd.”

jeffrey schreef:

“superstrak sturen
elke parkoer tegen opgewassen
recht uit stabilietijd perfekt”

janr schreef:

“Tja wat zal ik zeggen, ik heb hem nu twee jaar en de motor kan nog steeds veel meer dan ik er mee kan.
Supermachine die maar door een enkeling is te verslaan.”

fast eddie schreef:

“daar ben ik weer,
het ging toch best snel met sparen ineens. Heb nu een blade uit '97 gekocht. Zwart met zilver/grijs. Voorvelg verchroomd, laserpijp en kleine knipperlichten. Ik was eerst al aan het kwijlen maar nu ik deze gekocht heb moet ik er echt een emmer onder zetten. Nu nog drie maanden wachten en ik mag er op rijden. (25 kw verhaal) Hij is echt super.
Fireblade, that's my living dream!!!!!!

greetings”

Brian schreef:

“Sinds een paar maanden een 98'er, na jaren alleen over te kunnen dromen. Super bike, kan er geen genoeg van krijgen!!”

Brian schreef:

“Sinds een paar maanden een 98'er, na jaren alleen over te kunnen dromen. Super bike, kan er geen genoeg van krijgen!!”

Fast Eddie schreef:

“Jarenlang mijn droommotor en nu eindelijk begonnen met sparen om na mijn eerste twee jaar op een lichte motorfiets een beest onder me te hebben. Honda is een betrouwbaar merk, zelfs op hoge snelheid, hetgeen toch wel belangrijk is bij een Blade. Kwijl kwijl, en nog een half jaartje kwijlen.
groetjes aan allen”

Roy schreef:

“Ik heb een '98-er; Je kan er gewoon alles mee: zowel scheuren als toeren”

jan schreef:

“ik rij een 2002 model en rijd heel soepel en stuurt heel erg goed hier voor had ik een r1 maar mis hier ook een stuurdemper in ze 6e versnelling is de r1 sneller dan de fire blade het heeft voor en nadelen de 1 is wat ageresiever en de andere stuurt weer beter is mijn mening groetjes jan ”

rob schreef:

“paar weken terug een fireblade van 1999 gekocht een castrol replica uitvoering met een laser-uitlaat rijd echt heerlijk met een mooie sound ik had hiervoor daytona
955i maar fireblade rijd echt soepeler”

Leo schreef:

“Ik rijd sinds kort met een licht getuned 96er type blok en ben er helemaal tevreden over!
Wat loopt zo'n blok mooi, soepel in opnemen en vanaf 9000 rpm echt aggressief.”

mike schreef:

“leuke motor”