2018 · 29358 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
GL 1800 BAGGER
HONDA
€ 23.490,-
2018 · 25188 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
GL 1800 K6
HONDA
€ 10.990,-
2006 · 49140 km MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden
GL1800 GOLDWING
HONDA
€ 13.990,-
2010 · 63681 km MotoPort Rockanje - Rockanje
GL 1800 B BAGGER
HONDA
€ 23.290,-
2018 · 24367 km Selling Motorbikes - Amsterdam
GL 1800 GOLDWING TOUR DCT
HONDA
€ 25.999,-
2018 · 27643 km Motorstore Uithoorn - Uithoorn
GL 1800 BAGGER
HONDA
€ 24.490,-
2019 · 24000 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
GL 1800 GOLDWING TOURING
HONDA
€ 45.299,-
2025 MotoPort Zelhem - Zelhem
GL 1800 J GOLDWING TOUR
HONDA
€ 25.990,-
2018 · 14928 km Pols Motoren BV - Waalwijk
GL 1800 A2 ED GOLD WING
HONDA
€ 10.990,-
2002 · 62204 km Pols Motoren BV - Waalwijk
GL 1800 TOURING DELUXE
HONDA
€ 27.990,-
2019 · 36234 km MotoPort Hillegom - Hillegom
GL 1800 GOLDWING TOUR DELUXE
HONDA
€ 39.999,-
2024 · 4685 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
GL 1800 GOLDWING ABS
HONDA
€ 9.999,-
2001 · 129886 km MotoPort Veldhoven - Veldhoven
GL 1800 B BAGGER
HONDA
€ 22.999,-
2018 · 23562 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
GL1800 BAGGER
HONDA
€ 14.990,-
2013 · 37652 km MotoPort Rockanje - Rockanje
GL 1800 DCT
HONDA
€ 27.990,-
2018 · 5767 km Selling Motorbikes - Amsterdam
GL 1800 GOLDWING
HONDA
€ 8.950,-
2002 · 110758 km MotoPort Echt - Echt
Reviews
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Eduard Vermeulen schreef:
“Honda Goldwing is een icoon. Gemaakt in America. Onlangs was ik in de Rocky Mountains in Canada en daar zie je de GL 1800 regelmatig rijden. Ik rijd een model uit 2002. In die periode was de vormgeving golvend, rond, groot, bijna bombastisch. De mijne is metallic oranje. Dat benadrukt de vormen. De motor valt erg op. Rijden is cruisen. De tijd nemen. Onthaasten. Perfect.”
Pluspunten
Cruiser
King of the higway
Comfort
Minpunten
400 kg.
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Rob.bouchez schreef:
“Ik zelf rij een golwing 1800 uit 2002 .heeft nu 120000 km gelopen en rijd nog als een zonnetje..verbruik gemiddeld 1 op 16...bij aanschaf goed op de banden letten of deze niet gecupt zijn ..en het balhoofd lager nakijken ...verder zijn het topmotors die bij normaal onderhoud zeel veel kilometers aan kunnen ..300000km is geen uitzondering..en verder zijn ze zeer degelijk en zeer mooi ...”
Pluspunten
Rijd super
Mooie degelijke motor
Zeer geschikt voor lange afstanden
Minpunten
Brandstof verbruik had wat minder gekunt
Balhoofd lager
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Wim schreef:
“inmiddels mijn 4 e wing na een 1200 en 2x 1500 nu een 1800 fijne motor zeker met passagier
gewicht moet je mee om leren gaan ,merk je nauwelijks iets van
”
Pluspunten
fijn motorblok
best snel voor z,n, zware motor
Minpunten
in de koffer passen geen 2 intergraal helmen,
Algemene beoordeling: 9,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
J.p. van Aggelen schreef:
“Na ervaring te hebben opgedaan met de 1200 van 1986, de 1500 se jubileumboek uit 1999, rijd ik nu sinds 3 jaar met veel plezier en vertrouwen met de Golding 1800 uit 2006, nu 110000km. Mooi is te zien dat de innovatie en technologische verbetering bijgedragen hebben aan de verhoging van kwaliteit, betrouwbaarheid, comfort en vooral ook veiligheid.
Het is een echte toermotor voor de lange weg, maar ook in de Alpen kan je hier goed mee uit de weg. Enige opbouw van ervaring is wel gewenst voor met name het omgaan met de balans in bochten en lage snelheden. Eenmaal gewend, dan is de toch niet lichte motor zeer goed te hanteren.
In de afgelopen jaren heb ik grote reizen door Europa gemaakt, tentje achterop en hup de reis op. Nooit heeft ie me in de steek gelaten, en betrouwbaarheid als fijne reisgezel getoond.
Een echte aanrader voor hen die reisuitdagingen willen aangaan.”
Pluspunten
Betrouwbaar en veilig
Comfort en gemakkelijk hanteerbaar
Technisch op hoog niveau, zeer goed concept, nauwelijks onderhoud
Minpunten
Onderhoud aan 6 CD speler niet mogelijk
Gewicht is kwestie van ervaring, gewoon doen
Geen
Algemene beoordeling: 9,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Jaap Vastenburg schreef:
“Heb 20 jaar Goldwing gereden. GL1100 7 jaar en GL 1500 13 jaar. Fantastische motoren. Hebben me nooit in de steek gelaten. Dat gigantische koppel onderin en die heerlijke roffel van die stationair draaiende zes cilinder.
Een bankstel op wielen zeggen de critici. Dat mag dan zo zijn maar ik vind het heerlijk.
Niets is te gek voor die machine. Gewoon lekker toeren maar ook smijtwerk door bochten gaat hem makkelijk af.
Rij nu alweer 4 jaar NC750X dct met veel plezier maar mis de GL nog steeds. Zit nu toch weer te denken aan een 1800. ”
Pluspunten
Mega groot koppel
Souplesse qua bediening
Bagage ruimte
Minpunten
Verbruik
De hoofdprijs voor een jonge occasion of nieuwe motor
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
J.van Aggelen schreef:
“Een toermotor die de top op zijn sloffen berijdt en je veilig, betrouwbaar en comfortabel naar je bestemming brengt.
Een aankoopkeus die je nooit teleur zal stellen. Enige ervaring met motorrijden is wel gewenst, met name vanwege het gewicht die extra aandacht vereist voor de bijzondere verrichtingen.
Hij rijdt als een \'tank\' die geen last heeft van valse winden.
Moeiteloos mooie reizen maken, daarvoor is hij gemaakt!
”
Pluspunten
Betrouwbaar
Veiligheid
Comfort
Algemene beoordeling: 8,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
filiep spinnewyn schreef:
“overgestapt van FJR (die ik al goed vond) naar Goldwing.. Natuurlijk is FJR wat vinniger , maar qua comfort (ook van belang als je wat ouder wordt) is de Goldwing onevenaarbaar. En dat zegt mijn bijzitter ook ! ”
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Roelof schreef:
“Ik rij nu al 11 jaar achter elkaar Goldwing, 6jaar gl1500 (bj1988) en nu ook alweer 5 jaar de 1800, (bj2002) ik rij tussen de 15.000 en 35.000km per jaar en dan moet je op je motor kunnen vertrouwen.
de 1800 heeft mij nooit laten staan en inmiddels 150.000km mee gereden alleen olie wissel en remblokken , luchtfilter en remolie vervangen hetblokt loop ontzettend fijn en de kleppen zijn zelfs nog nooit bijgesteld. In het voorjaar nieuwe remschijven gemonteerd (2e hands).Nu de motor inmiddels 18 jaar is zijn de uitlaten ook aan vervanging toe, de hele motor ziet er verder nog als een plaatje uit, ook chroom en aluminium zijn in goede staat, ondanks dat ik ook in de winter de motor gewoon gebruik.
Ook is de Goldwing een sportieve motor wat je zo op het eerste gezicht niet zou vermoeden en in de bergen kan deze toerbuffel prima meekomen met de sport-toerders en is het heerlijk rijden met deze motor, heel veel kracht onder in het toeren bereik, ideaal voor haarspeldbochten, gas er op en gaan maar weer.
Het gemiddelde verbruik ligt zo rond de 1:16, maar nu met de nieuwe regelgeving is 1:17,5 ook prima haalbaar bij snelweg gebruik.
Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is wat ik nu na deze motor moet kopen om de zelfde betrouwbaarheid en degelijkheid en comfort te krijgen, ik denk dat het weer een Goldwing wordt.
”
Pluspunten
comfort
degelijkheid
betrouwbaarheid
Minpunten
verbruik
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Jack schreef:
“Werkelijk een motor voor het leven. Alleen jammer dat ik een nieuwe niet betalen kan. Ik kijk me ogen uit. Prachtige motor!!”
Algemene beoordeling: 7,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Geerhard schreef:
“Prima motor. Superieur rijcomfort
Een motor die weliswaar bij het opstappen wat ervaring vraagt door de omvang. En het gewicht maar als ie rijdt is iedere kilometer een feestje. Heb nu ruim 225.000 km gereden met veel plezier.”
Pluspunten
rijcomfort
zithouding
krachtige motor
Minpunten
blok maakt wat meer geluid dan je zoi verwachten
soms werkt de cruise control niet direct
loslaten uitlaat sierstrips
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Rene schreef:
“Bank op wielen en ik ben er blij mee. Dagen achter elkaar vele kilometers maken én totaal geen last van mijn rug. En, dát is jaren geleden dat ik voor het laatst pijnvrij heb kunnen rijden.
De power is geweldig en dat dat koppel! Sportmotoren laat je je achterlichten zien bij (haarspeld-) bochten.
Een beetje nadenken bij je bagage pakken en je kan wekenlang op pad met deze geweldige tourmotor!
Oh ja, mét passagier door de bergen én flink doorkachelen op de snelweg. Verbruik 6,9 liter op de 100 kilometer. Rustig touren binnendoor slechts 6 liter per 100 kilometer...... ”
Pluspunten
Zitten
Vermogen / Koppel
Verbruik
Minpunten
Alles zit volgebouwd (als dat al een minpunt is)
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Patrick IGODT schreef:
“het blijft en het is een unieke tour moto, met alles erop en eraan, weinig kan er nog aan verbeteren, eenmaal met dit machine gereden, kunnen andere merken je NIET meer bekoren...grtjes.”
Pluspunten
comfort
soepelheid
relax
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Patrick schreef:
“voor mij is dat een unieke machine, alles is erop en eraan, en je zit in een lederen salon, daar kan nog weinig aan verbeteren, ik zou niet weten wat, vriendelijk groeten,
”
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
gerco schreef:
“Ik heb 20 jaar BMW gereden ook de 1200 lt
maar als je 1 keer op een goldwing hebt gereden wil je nooit meer op BMW
wat stuurt dat super, je merkt niets van het gewicht.
nu rij ik met veel plezier op mijn 1800”
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Henk schreef:
“Een geweldige machine , excellent motorrijden , in alle opzichten super comfort
Verbruik 6.2 liter op 100 ,is laag te noemen voor een 6 cilinder , Japanse degelijkheid ”
Pluspunten
Comfort
Bagage ruimte
Degelijkheid
Minpunten
Dure onderdelen
henk schreef:
“Rijd nu mijn derde Goldwing, top motor!!. Maar nu mag van mij het verstelbare scherm komen.
Wie een Goldwing kiest gaat over de top, dat klopt. Maar het is 100% genieten van alles om je heen en van de motor zelf. ”
Rubro schreef:
“Rijdt al ruim 35 jaar Goldwing vanaf 1000 tot momenteel 1800. Is een "way of life" waarna je niet meer kunt veranderen op toergebied. Pas gekeken naar de nieuwe BMW 1600 GTL (ik zie hem als een RT met een 6 cylinderblok), maar kan aan de Goldwing niet tippen qua zit en ergonomie, wel qua prestaties en veiligheid, maar de Goldwing blijft op eenzame hoogte staan. Honda komt binnenkort met de 2000 cc 6-cylinder met 175 pk en 213 nm koppel. Dus nog even geduld opbrengen. Sorry BMW.”
JJ schreef:
“Zeer comfortabel en veel kracht. Enige nadeel is de vering. Hier zou Honda echt iets aan moeten doen. In de aftersales is een goed werkend alternatief te verkrijgen. Machine met veel mogelijkheden en ondanks zijn gewicht redelijk wendbaar en snel. Menig slechte bestuurder laat het op een racer afweten tegen een ervaren berijder van een Goldwing. Uiteraard zeer geschikt voor lange afstanden.”
eric schreef:
“ik heb zelf een 1500, maar af en toe rijd ik op een 1800. een perfecte motor voor fijn en lang toerplezier.
een echte aanrader”
kever schreef:
“super rijdende motor kan bmw 1200 lt niet tegen op ( heb er eentje gehad), ff een tochtje van 500 km. geen probleem fris er op fris er af. jammer dat de tocht is afgelopen. Niet sportief mee te rijden? Had nooit gedacht dat je er naaimachines mee achter je kon laten. Laat een ander maar denken dat het een rijdend bankstel is, hij weet gewoon niet beter.
”
JdB schreef:
“Heb alle goldwings gehad vanaf de 1000 in 1977 tot de 1800 nu. De 1800 is weer een heel andere motor. Ondanks zijn grote gewicht toch zeer strak sturend en pittig”
Aimé schreef:
“Ideale motor voor lange afstanden.Pittige acceleraties en comfortabel met luxe.Verbruik ligt goed voor deze motor.Onderhoudsbeurten vallen mee door de grote intervallen.Hij is prijzig maar dat valt mee voor wat m'n krijgt alhoewel dat er voor de accessoires veel moet bijbetaald worden.”
jantje schreef:
“Een goldwing is toch geen motor, eerder een kermisattractie.”
chiel schreef:
“Hoezo geen motorfiets ? Motor rijbewijs,twee wielen,helm,net zo koud als op elke andere motorfiets en een beetje blubber op de weg en je gaat ook onderuit.
Na 15 jaar geen motor te hebben gereden kon ik het deze zomer niet laten er weer een te kopen. Fantasties wat een geweldige machine deze goldwing 1800 . 15 jaar geleden gestopt met motor rijden ( goldwing 1100 )en dus dit jaar in juli zo op een 1800 gestapt. Wat een ervaring. Waarom vinden sommige rijders dit geen motorfiets.
Wij goldwing rijders kraken jullie motorfiets toch ook niet af. Ik groet elke motorrijder, alle motorrijders zijn voor mij gelijk ! Of je op een 50 cc of 2300 Triumph rond toert, kom op groet mekaar op de weg !!
We zijn allemaal mensen en we rijden op twee wielen en hebben een helm op. Dus,iedereen die dit leest Prettige Kerstdagen en een gezond 2004”
Bob Stevens schreef:
“Ik rij nu op mijn 3e GL, 1200 > 1500 > 1800. Het is elke keer beter en mooier geworden, de prijs helaas ook. Het comfort wat van deze fiets is niet in woorden te beschrijven dat moet je voelen. Dat niet iedereen dat aandurft blijkt uit sommige commentaren die ik here lees. Laat je niet afschrikken door deze fiets, Goldwing 4ever!”
Pipo schreef:
“Ik zal nooit zo een crèmekar aanschaffen. Zoiets noem je toch geen motor, nietwaar?”
jaap schreef:
“Uitermate goed sturende motor, odanks het hoge gewicht. Zeer comfortabele reismachine. Ondanks zijn/haar afmetingen erg strak sturend”
Fred schreef:
“Geweldige toermachine met fantastische rij eigenschappen.
Alles helemaal top behalve de prijs.”
JB schreef:
“Tja, dit is toch wel een heel aparte fiets.....Voor zoiets enorms heeft ie best een goede wegligging/bochtgedrag. Van alle gemakken voorzien, maar je moet er van houden, zo'n rijdende leunstoel. Mist alleen nog een airco..... ”
fire blade fore ever schreef:
“volgens mij mag je op dit geval allen rijden als je je vrachtwagen rijbewijs hebt kom op dit noem je toch geen motor ”
Reviews
“Honda Goldwing is een icoon. Gemaakt in America. Onlangs was ik in de Rocky Mountains in Canada en daar zie je de GL 1800 regelmatig rijden. Ik rijd een model uit 2002. In die periode was de vormgeving golvend, rond, groot, bijna bombastisch. De mijne is metallic oranje. Dat benadrukt de vormen. De motor valt erg op. Rijden is cruisen. De tijd nemen. Onthaasten. Perfect.”
“Ik zelf rij een golwing 1800 uit 2002 .heeft nu 120000 km gelopen en rijd nog als een zonnetje..verbruik gemiddeld 1 op 16...bij aanschaf goed op de banden letten of deze niet gecupt zijn ..en het balhoofd lager nakijken ...verder zijn het topmotors die bij normaal onderhoud zeel veel kilometers aan kunnen ..300000km is geen uitzondering..en verder zijn ze zeer degelijk en zeer mooi ...”
“inmiddels mijn 4 e wing na een 1200 en 2x 1500 nu een 1800 fijne motor zeker met passagier
gewicht moet je mee om leren gaan ,merk je nauwelijks iets van
”
“Na ervaring te hebben opgedaan met de 1200 van 1986, de 1500 se jubileumboek uit 1999, rijd ik nu sinds 3 jaar met veel plezier en vertrouwen met de Golding 1800 uit 2006, nu 110000km. Mooi is te zien dat de innovatie en technologische verbetering bijgedragen hebben aan de verhoging van kwaliteit, betrouwbaarheid, comfort en vooral ook veiligheid.
Het is een echte toermotor voor de lange weg, maar ook in de Alpen kan je hier goed mee uit de weg. Enige opbouw van ervaring is wel gewenst voor met name het omgaan met de balans in bochten en lage snelheden. Eenmaal gewend, dan is de toch niet lichte motor zeer goed te hanteren.
In de afgelopen jaren heb ik grote reizen door Europa gemaakt, tentje achterop en hup de reis op. Nooit heeft ie me in de steek gelaten, en betrouwbaarheid als fijne reisgezel getoond.
Een echte aanrader voor hen die reisuitdagingen willen aangaan.”
“Heb 20 jaar Goldwing gereden. GL1100 7 jaar en GL 1500 13 jaar. Fantastische motoren. Hebben me nooit in de steek gelaten. Dat gigantische koppel onderin en die heerlijke roffel van die stationair draaiende zes cilinder.
Een bankstel op wielen zeggen de critici. Dat mag dan zo zijn maar ik vind het heerlijk.
Niets is te gek voor die machine. Gewoon lekker toeren maar ook smijtwerk door bochten gaat hem makkelijk af.
Rij nu alweer 4 jaar NC750X dct met veel plezier maar mis de GL nog steeds. Zit nu toch weer te denken aan een 1800. ”
“Een toermotor die de top op zijn sloffen berijdt en je veilig, betrouwbaar en comfortabel naar je bestemming brengt.
Een aankoopkeus die je nooit teleur zal stellen. Enige ervaring met motorrijden is wel gewenst, met name vanwege het gewicht die extra aandacht vereist voor de bijzondere verrichtingen.
Hij rijdt als een \'tank\' die geen last heeft van valse winden.
Moeiteloos mooie reizen maken, daarvoor is hij gemaakt!
”
“overgestapt van FJR (die ik al goed vond) naar Goldwing.. Natuurlijk is FJR wat vinniger , maar qua comfort (ook van belang als je wat ouder wordt) is de Goldwing onevenaarbaar. En dat zegt mijn bijzitter ook ! ”
“Ik rij nu al 11 jaar achter elkaar Goldwing, 6jaar gl1500 (bj1988) en nu ook alweer 5 jaar de 1800, (bj2002) ik rij tussen de 15.000 en 35.000km per jaar en dan moet je op je motor kunnen vertrouwen.
de 1800 heeft mij nooit laten staan en inmiddels 150.000km mee gereden alleen olie wissel en remblokken , luchtfilter en remolie vervangen hetblokt loop ontzettend fijn en de kleppen zijn zelfs nog nooit bijgesteld. In het voorjaar nieuwe remschijven gemonteerd (2e hands).Nu de motor inmiddels 18 jaar is zijn de uitlaten ook aan vervanging toe, de hele motor ziet er verder nog als een plaatje uit, ook chroom en aluminium zijn in goede staat, ondanks dat ik ook in de winter de motor gewoon gebruik.
Ook is de Goldwing een sportieve motor wat je zo op het eerste gezicht niet zou vermoeden en in de bergen kan deze toerbuffel prima meekomen met de sport-toerders en is het heerlijk rijden met deze motor, heel veel kracht onder in het toeren bereik, ideaal voor haarspeldbochten, gas er op en gaan maar weer.
Het gemiddelde verbruik ligt zo rond de 1:16, maar nu met de nieuwe regelgeving is 1:17,5 ook prima haalbaar bij snelweg gebruik.
Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is wat ik nu na deze motor moet kopen om de zelfde betrouwbaarheid en degelijkheid en comfort te krijgen, ik denk dat het weer een Goldwing wordt.
”
“Werkelijk een motor voor het leven. Alleen jammer dat ik een nieuwe niet betalen kan. Ik kijk me ogen uit. Prachtige motor!!”
“Prima motor. Superieur rijcomfort
Een motor die weliswaar bij het opstappen wat ervaring vraagt door de omvang. En het gewicht maar als ie rijdt is iedere kilometer een feestje. Heb nu ruim 225.000 km gereden met veel plezier.”
“Bank op wielen en ik ben er blij mee. Dagen achter elkaar vele kilometers maken én totaal geen last van mijn rug. En, dát is jaren geleden dat ik voor het laatst pijnvrij heb kunnen rijden.
De power is geweldig en dat dat koppel! Sportmotoren laat je je achterlichten zien bij (haarspeld-) bochten.
Een beetje nadenken bij je bagage pakken en je kan wekenlang op pad met deze geweldige tourmotor!
Oh ja, mét passagier door de bergen én flink doorkachelen op de snelweg. Verbruik 6,9 liter op de 100 kilometer. Rustig touren binnendoor slechts 6 liter per 100 kilometer...... ”
“het blijft en het is een unieke tour moto, met alles erop en eraan, weinig kan er nog aan verbeteren, eenmaal met dit machine gereden, kunnen andere merken je NIET meer bekoren...grtjes.”
“voor mij is dat een unieke machine, alles is erop en eraan, en je zit in een lederen salon, daar kan nog weinig aan verbeteren, ik zou niet weten wat, vriendelijk groeten,
”
“Ik heb 20 jaar BMW gereden ook de 1200 lt
maar als je 1 keer op een goldwing hebt gereden wil je nooit meer op BMW
wat stuurt dat super, je merkt niets van het gewicht.
nu rij ik met veel plezier op mijn 1800”
“Een geweldige machine , excellent motorrijden , in alle opzichten super comfort
Verbruik 6.2 liter op 100 ,is laag te noemen voor een 6 cilinder , Japanse degelijkheid ”
“Rijd nu mijn derde Goldwing, top motor!!. Maar nu mag van mij het verstelbare scherm komen.
Wie een Goldwing kiest gaat over de top, dat klopt. Maar het is 100% genieten van alles om je heen en van de motor zelf. ”
“Rijdt al ruim 35 jaar Goldwing vanaf 1000 tot momenteel 1800. Is een "way of life" waarna je niet meer kunt veranderen op toergebied. Pas gekeken naar de nieuwe BMW 1600 GTL (ik zie hem als een RT met een 6 cylinderblok), maar kan aan de Goldwing niet tippen qua zit en ergonomie, wel qua prestaties en veiligheid, maar de Goldwing blijft op eenzame hoogte staan. Honda komt binnenkort met de 2000 cc 6-cylinder met 175 pk en 213 nm koppel. Dus nog even geduld opbrengen. Sorry BMW.”
“Zeer comfortabel en veel kracht. Enige nadeel is de vering. Hier zou Honda echt iets aan moeten doen. In de aftersales is een goed werkend alternatief te verkrijgen. Machine met veel mogelijkheden en ondanks zijn gewicht redelijk wendbaar en snel. Menig slechte bestuurder laat het op een racer afweten tegen een ervaren berijder van een Goldwing. Uiteraard zeer geschikt voor lange afstanden.”
“ik heb zelf een 1500, maar af en toe rijd ik op een 1800. een perfecte motor voor fijn en lang toerplezier.
een echte aanrader”
“super rijdende motor kan bmw 1200 lt niet tegen op ( heb er eentje gehad), ff een tochtje van 500 km. geen probleem fris er op fris er af. jammer dat de tocht is afgelopen. Niet sportief mee te rijden? Had nooit gedacht dat je er naaimachines mee achter je kon laten. Laat een ander maar denken dat het een rijdend bankstel is, hij weet gewoon niet beter.
”
“Heb alle goldwings gehad vanaf de 1000 in 1977 tot de 1800 nu. De 1800 is weer een heel andere motor. Ondanks zijn grote gewicht toch zeer strak sturend en pittig”
“Ideale motor voor lange afstanden.Pittige acceleraties en comfortabel met luxe.Verbruik ligt goed voor deze motor.Onderhoudsbeurten vallen mee door de grote intervallen.Hij is prijzig maar dat valt mee voor wat m'n krijgt alhoewel dat er voor de accessoires veel moet bijbetaald worden.”
“Een goldwing is toch geen motor, eerder een kermisattractie.”
“Hoezo geen motorfiets ? Motor rijbewijs,twee wielen,helm,net zo koud als op elke andere motorfiets en een beetje blubber op de weg en je gaat ook onderuit.
Na 15 jaar geen motor te hebben gereden kon ik het deze zomer niet laten er weer een te kopen. Fantasties wat een geweldige machine deze goldwing 1800 . 15 jaar geleden gestopt met motor rijden ( goldwing 1100 )en dus dit jaar in juli zo op een 1800 gestapt. Wat een ervaring. Waarom vinden sommige rijders dit geen motorfiets.
Wij goldwing rijders kraken jullie motorfiets toch ook niet af. Ik groet elke motorrijder, alle motorrijders zijn voor mij gelijk ! Of je op een 50 cc of 2300 Triumph rond toert, kom op groet mekaar op de weg !!
We zijn allemaal mensen en we rijden op twee wielen en hebben een helm op. Dus,iedereen die dit leest Prettige Kerstdagen en een gezond 2004”
“Ik rij nu op mijn 3e GL, 1200 > 1500 > 1800. Het is elke keer beter en mooier geworden, de prijs helaas ook. Het comfort wat van deze fiets is niet in woorden te beschrijven dat moet je voelen. Dat niet iedereen dat aandurft blijkt uit sommige commentaren die ik here lees. Laat je niet afschrikken door deze fiets, Goldwing 4ever!”
“Ik zal nooit zo een crèmekar aanschaffen. Zoiets noem je toch geen motor, nietwaar?”
“Uitermate goed sturende motor, odanks het hoge gewicht. Zeer comfortabele reismachine. Ondanks zijn/haar afmetingen erg strak sturend”
“Geweldige toermachine met fantastische rij eigenschappen.
Alles helemaal top behalve de prijs.”
“Tja, dit is toch wel een heel aparte fiets.....Voor zoiets enorms heeft ie best een goede wegligging/bochtgedrag. Van alle gemakken voorzien, maar je moet er van houden, zo'n rijdende leunstoel. Mist alleen nog een airco..... ”
“volgens mij mag je op dit geval allen rijden als je je vrachtwagen rijbewijs hebt kom op dit noem je toch geen motor ”