Wat vind jij van de HONDA GL 1800?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,2 10 102 HONDA GL 1800

Motoren

GL 1800 BAGGER - HONDA
GL 1800 BAGGER
HONDA
€ 23.490,-

2018 · 29358 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

GL 1800 BAGGER - HONDA
GL 1800 BAGGER
HONDA
€ 23.490,-

2018 · 25188 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

GL 1800 K6 - HONDA
GL 1800 K6
HONDA
€ 10.990,-

2006 · 49140 km
MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden

GL1800 GOLDWING - HONDA
GL1800 GOLDWING
HONDA
€ 13.990,-

2010 · 63681 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

GL 1800 B Bagger - HONDA
GL 1800 B BAGGER
HONDA
€ 23.290,-

2018 · 24367 km
Selling Motorbikes - Amsterdam

GL 1800 Goldwing Tour  DCT - HONDA
GL 1800 GOLDWING TOUR DCT
HONDA
€ 25.999,-

2018 · 27643 km
Motorstore Uithoorn - Uithoorn

GL 1800 BAGGER - HONDA
GL 1800 BAGGER
HONDA
€ 24.490,-

2019 · 24000 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

GL 1800 GOLDWING TOURING - HONDA
GL 1800 GOLDWING TOURING
HONDA
€ 45.299,-

2025
MotoPort Zelhem - Zelhem

GL 1800 J GOLDWING TOUR - HONDA
GL 1800 J GOLDWING TOUR
HONDA
€ 25.990,-

2018 · 14928 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

GL 1800 A2 ED GOLD WING - HONDA
GL 1800 A2 ED GOLD WING
HONDA
€ 10.990,-

2002 · 62204 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

GL 1800 Touring deluxe - HONDA
GL 1800 TOURING DELUXE
HONDA
€ 27.990,-

2019 · 36234 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

GL 1800 GOLDWING TOUR DELUXE - HONDA
GL 1800 GOLDWING TOUR DELUXE
HONDA
€ 39.999,-

2024 · 4685 km
MotoPort Wormerveer - Wormerveer

GL 1800  GOLDWING ABS - HONDA
GL 1800 GOLDWING ABS
HONDA
€ 9.999,-

2001 · 129886 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

GL 1800 B BAGGER - HONDA
GL 1800 B BAGGER
HONDA
€ 22.999,-

2018 · 23562 km
MotoPort Wormerveer - Wormerveer

GL1800 BAGGER - HONDA
GL1800 BAGGER
HONDA
€ 14.990,-

2013 · 37652 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

GL 1800 DCT - HONDA
GL 1800 DCT
HONDA
€ 27.990,-

2018 · 5767 km
Selling Motorbikes - Amsterdam

GL 1800 Goldwing - HONDA
GL 1800 GOLDWING
HONDA
€ 8.950,-

2002 · 110758 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Eduard Vermeulen schreef:

“Honda Goldwing is een icoon. Gemaakt in America. Onlangs was ik in de Rocky Mountains in Canada en daar zie je de GL 1800 regelmatig rijden. Ik rijd een model uit 2002. In die periode was de vormgeving golvend, rond, groot, bijna bombastisch. De mijne is metallic oranje. Dat benadrukt de vormen. De motor valt erg op. Rijden is cruisen. De tijd nemen. Onthaasten. Perfect.”

  • Pluspunten
  • Cruiser
  • King of the higway
  • Comfort
  • Minpunten
  • 400 kg.
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Rob.bouchez schreef:

“Ik zelf rij een golwing 1800 uit 2002 .heeft nu 120000 km gelopen en rijd nog als een zonnetje..verbruik gemiddeld 1 op 16...bij aanschaf goed op de banden letten of deze niet gecupt zijn ..en het balhoofd lager nakijken ...verder zijn het topmotors die bij normaal onderhoud zeel veel kilometers aan kunnen ..300000km is geen uitzondering..en verder zijn ze zeer degelijk en zeer mooi ...”

  • Pluspunten
  • Rijd super
  • Mooie degelijke motor
  • Zeer geschikt voor lange afstanden
  • Minpunten
  • Brandstof verbruik had wat minder gekunt
  • Balhoofd lager
  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Wim schreef:

“inmiddels mijn 4 e wing na een 1200 en 2x 1500 nu een 1800 fijne motor zeker met passagier
gewicht moet je mee om leren gaan ,merk je nauwelijks iets van

  • Pluspunten
  • fijn motorblok
  • best snel voor z,n, zware motor
  • Minpunten
  • in de koffer passen geen 2 intergraal helmen,
  • Algemene beoordeling: 9,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
J.p. van Aggelen schreef:

“Na ervaring te hebben opgedaan met de 1200 van 1986, de 1500 se jubileumboek uit 1999, rijd ik nu sinds 3 jaar met veel plezier en vertrouwen met de Golding 1800 uit 2006, nu 110000km. Mooi is te zien dat de innovatie en technologische verbetering bijgedragen hebben aan de verhoging van kwaliteit, betrouwbaarheid, comfort en vooral ook veiligheid.
Het is een echte toermotor voor de lange weg, maar ook in de Alpen kan je hier goed mee uit de weg. Enige opbouw van ervaring is wel gewenst voor met name het omgaan met de balans in bochten en lage snelheden. Eenmaal gewend, dan is de toch niet lichte motor zeer goed te hanteren.
In de afgelopen jaren heb ik grote reizen door Europa gemaakt, tentje achterop en hup de reis op. Nooit heeft ie me in de steek gelaten, en betrouwbaarheid als fijne reisgezel getoond.
Een echte aanrader voor hen die reisuitdagingen willen aangaan.”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaar en veilig
  • Comfort en gemakkelijk hanteerbaar
  • Technisch op hoog niveau, zeer goed concept, nauwelijks onderhoud
  • Minpunten
  • Onderhoud aan 6 CD speler niet mogelijk
  • Gewicht is kwestie van ervaring, gewoon doen
  • Geen
  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jaap Vastenburg schreef:

“Heb 20 jaar Goldwing gereden. GL1100 7 jaar en GL 1500 13 jaar. Fantastische motoren. Hebben me nooit in de steek gelaten. Dat gigantische koppel onderin en die heerlijke roffel van die stationair draaiende zes cilinder.
Een bankstel op wielen zeggen de critici. Dat mag dan zo zijn maar ik vind het heerlijk.
Niets is te gek voor die machine. Gewoon lekker toeren maar ook smijtwerk door bochten gaat hem makkelijk af.
Rij nu alweer 4 jaar NC750X dct met veel plezier maar mis de GL nog steeds. Zit nu toch weer te denken aan een 1800. ”

  • Pluspunten
  • Mega groot koppel
  • Souplesse qua bediening
  • Bagage ruimte
  • Minpunten
  • Verbruik
  • De hoofdprijs voor een jonge occasion of nieuwe motor
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
J.van Aggelen schreef:

“Een toermotor die de top op zijn sloffen berijdt en je veilig, betrouwbaar en comfortabel naar je bestemming brengt.

Een aankoopkeus die je nooit teleur zal stellen. Enige ervaring met motorrijden is wel gewenst, met name vanwege het gewicht die extra aandacht vereist voor de bijzondere verrichtingen.
Hij rijdt als een \'tank\' die geen last heeft van valse winden.
Moeiteloos mooie reizen maken, daarvoor is hij gemaakt!

  • Pluspunten
  • Betrouwbaar
  • Veiligheid
  • Comfort
  • Algemene beoordeling: 8,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
filiep spinnewyn schreef:

“overgestapt van FJR (die ik al goed vond) naar Goldwing.. Natuurlijk is FJR wat vinniger , maar qua comfort (ook van belang als je wat ouder wordt) is de Goldwing onevenaarbaar. En dat zegt mijn bijzitter ook ! ”

  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Roelof schreef:

“Ik rij nu al 11 jaar achter elkaar Goldwing, 6jaar gl1500 (bj1988) en nu ook alweer 5 jaar de 1800, (bj2002) ik rij tussen de 15.000 en 35.000km per jaar en dan moet je op je motor kunnen vertrouwen.
de 1800 heeft mij nooit laten staan en inmiddels 150.000km mee gereden alleen olie wissel en remblokken , luchtfilter en remolie vervangen hetblokt loop ontzettend fijn en de kleppen zijn zelfs nog nooit bijgesteld. In het voorjaar nieuwe remschijven gemonteerd (2e hands).Nu de motor inmiddels 18 jaar is zijn de uitlaten ook aan vervanging toe, de hele motor ziet er verder nog als een plaatje uit, ook chroom en aluminium zijn in goede staat, ondanks dat ik ook in de winter de motor gewoon gebruik.
Ook is de Goldwing een sportieve motor wat je zo op het eerste gezicht niet zou vermoeden en in de bergen kan deze toerbuffel prima meekomen met de sport-toerders en is het heerlijk rijden met deze motor, heel veel kracht onder in het toeren bereik, ideaal voor haarspeldbochten, gas er op en gaan maar weer.
Het gemiddelde verbruik ligt zo rond de 1:16, maar nu met de nieuwe regelgeving is 1:17,5 ook prima haalbaar bij snelweg gebruik.
Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is wat ik nu na deze motor moet kopen om de zelfde betrouwbaarheid en degelijkheid en comfort te krijgen, ik denk dat het weer een Goldwing wordt.

  • Pluspunten
  • comfort
  • degelijkheid
  • betrouwbaarheid
  • Minpunten
  • verbruik
  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jack schreef:

“Werkelijk een motor voor het leven. Alleen jammer dat ik een nieuwe niet betalen kan. Ik kijk me ogen uit. Prachtige motor!!”

  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Geerhard schreef:

“Prima motor. Superieur rijcomfort
Een motor die weliswaar bij het opstappen wat ervaring vraagt door de omvang. En het gewicht maar als ie rijdt is iedere kilometer een feestje. Heb nu ruim 225.000 km gereden met veel plezier.”

  • Pluspunten
  • rijcomfort
  • zithouding
  • krachtige motor
  • Minpunten
  • blok maakt wat meer geluid dan je zoi verwachten
  • soms werkt de cruise control niet direct
  • loslaten uitlaat sierstrips
  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Rene schreef:

“Bank op wielen en ik ben er blij mee. Dagen achter elkaar vele kilometers maken én totaal geen last van mijn rug. En, dát is jaren geleden dat ik voor het laatst pijnvrij heb kunnen rijden.
De power is geweldig en dat dat koppel! Sportmotoren laat je je achterlichten zien bij (haarspeld-) bochten.
Een beetje nadenken bij je bagage pakken en je kan wekenlang op pad met deze geweldige tourmotor!
Oh ja, mét passagier door de bergen én flink doorkachelen op de snelweg. Verbruik 6,9 liter op de 100 kilometer. Rustig touren binnendoor slechts 6 liter per 100 kilometer...... ”

  • Pluspunten
  • Zitten
  • Vermogen / Koppel
  • Verbruik
  • Minpunten
  • Alles zit volgebouwd (als dat al een minpunt is)
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Patrick IGODT schreef:

“het blijft en het is een unieke tour moto, met alles erop en eraan, weinig kan er nog aan verbeteren, eenmaal met dit machine gereden, kunnen andere merken je NIET meer bekoren...grtjes.”

  • Pluspunten
  • comfort
  • soepelheid
  • relax
  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Patrick schreef:

“voor mij is dat een unieke machine, alles is erop en eraan, en je zit in een lederen salon, daar kan nog weinig aan verbeteren, ik zou niet weten wat, vriendelijk groeten,

  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
gerco schreef:

“Ik heb 20 jaar BMW gereden ook de 1200 lt
maar als je 1 keer op een goldwing hebt gereden wil je nooit meer op BMW
wat stuurt dat super, je merkt niets van het gewicht.
nu rij ik met veel plezier op mijn 1800”

  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Henk schreef:

“Een geweldige machine , excellent motorrijden , in alle opzichten super comfort
Verbruik 6.2 liter op 100 ,is laag te noemen voor een 6 cilinder , Japanse degelijkheid ”

  • Pluspunten
  • Comfort
  • Bagage ruimte
  • Degelijkheid
  • Minpunten
  • Dure onderdelen
henk schreef:

“Rijd nu mijn derde Goldwing, top motor!!. Maar nu mag van mij het verstelbare scherm komen.
Wie een Goldwing kiest gaat over de top, dat klopt. Maar het is 100% genieten van alles om je heen en van de motor zelf. ”

Rubro schreef:

“Rijdt al ruim 35 jaar Goldwing vanaf 1000 tot momenteel 1800. Is een "way of life" waarna je niet meer kunt veranderen op toergebied. Pas gekeken naar de nieuwe BMW 1600 GTL (ik zie hem als een RT met een 6 cylinderblok), maar kan aan de Goldwing niet tippen qua zit en ergonomie, wel qua prestaties en veiligheid, maar de Goldwing blijft op eenzame hoogte staan. Honda komt binnenkort met de 2000 cc 6-cylinder met 175 pk en 213 nm koppel. Dus nog even geduld opbrengen. Sorry BMW.”

JJ schreef:

“Zeer comfortabel en veel kracht. Enige nadeel is de vering. Hier zou Honda echt iets aan moeten doen. In de aftersales is een goed werkend alternatief te verkrijgen. Machine met veel mogelijkheden en ondanks zijn gewicht redelijk wendbaar en snel. Menig slechte bestuurder laat het op een racer afweten tegen een ervaren berijder van een Goldwing. Uiteraard zeer geschikt voor lange afstanden.”

eric schreef:

“ik heb zelf een 1500, maar af en toe rijd ik op een 1800. een perfecte motor voor fijn en lang toerplezier.
een echte aanrader”

kever schreef:

“super rijdende motor kan bmw 1200 lt niet tegen op ( heb er eentje gehad), ff een tochtje van 500 km. geen probleem fris er op fris er af. jammer dat de tocht is afgelopen. Niet sportief mee te rijden? Had nooit gedacht dat je er naaimachines mee achter je kon laten. Laat een ander maar denken dat het een rijdend bankstel is, hij weet gewoon niet beter.

JdB schreef:

“Heb alle goldwings gehad vanaf de 1000 in 1977 tot de 1800 nu. De 1800 is weer een heel andere motor. Ondanks zijn grote gewicht toch zeer strak sturend en pittig”

Aimé schreef:

“Ideale motor voor lange afstanden.Pittige acceleraties en comfortabel met luxe.Verbruik ligt goed voor deze motor.Onderhoudsbeurten vallen mee door de grote intervallen.Hij is prijzig maar dat valt mee voor wat m'n krijgt alhoewel dat er voor de accessoires veel moet bijbetaald worden.”

jantje schreef:

“Een goldwing is toch geen motor, eerder een kermisattractie.”

chiel schreef:

“Hoezo geen motorfiets ? Motor rijbewijs,twee wielen,helm,net zo koud als op elke andere motorfiets en een beetje blubber op de weg en je gaat ook onderuit.
Na 15 jaar geen motor te hebben gereden kon ik het deze zomer niet laten er weer een te kopen. Fantasties wat een geweldige machine deze goldwing 1800 . 15 jaar geleden gestopt met motor rijden ( goldwing 1100 )en dus dit jaar in juli zo op een 1800 gestapt. Wat een ervaring. Waarom vinden sommige rijders dit geen motorfiets.
Wij goldwing rijders kraken jullie motorfiets toch ook niet af. Ik groet elke motorrijder, alle motorrijders zijn voor mij gelijk ! Of je op een 50 cc of 2300 Triumph rond toert, kom op groet mekaar op de weg !!
We zijn allemaal mensen en we rijden op twee wielen en hebben een helm op. Dus,iedereen die dit leest Prettige Kerstdagen en een gezond 2004”

Bob Stevens schreef:

“Ik rij nu op mijn 3e GL, 1200 > 1500 > 1800. Het is elke keer beter en mooier geworden, de prijs helaas ook. Het comfort wat van deze fiets is niet in woorden te beschrijven dat moet je voelen. Dat niet iedereen dat aandurft blijkt uit sommige commentaren die ik here lees. Laat je niet afschrikken door deze fiets, Goldwing 4ever!”

Pipo schreef:

“Ik zal nooit zo een crèmekar aanschaffen. Zoiets noem je toch geen motor, nietwaar?”

jaap schreef:

“Uitermate goed sturende motor, odanks het hoge gewicht. Zeer comfortabele reismachine. Ondanks zijn/haar afmetingen erg strak sturend”

Fred schreef:

“Geweldige toermachine met fantastische rij eigenschappen.
Alles helemaal top behalve de prijs.”

JB schreef:

“Tja, dit is toch wel een heel aparte fiets.....Voor zoiets enorms heeft ie best een goede wegligging/bochtgedrag. Van alle gemakken voorzien, maar je moet er van houden, zo'n rijdende leunstoel. Mist alleen nog een airco..... ”

fire blade fore ever schreef:

“volgens mij mag je op dit geval allen rijden als je je vrachtwagen rijbewijs hebt kom op dit noem je toch geen motor ”