2019 · 15323 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
NC 750 X
HONDA
€ 7.790,-
2020 · 11958 km MotoPort Echt - Echt
NC 750 S
HONDA
€ 5.990,-
2017 · 26051 km Moto Hengelo - Hengelo OV
NC 750 S ABS
HONDA
€ 5.999,-
2015 · 17195 km MotoPort Veldhoven - Veldhoven
NC 750 X DCT
HONDA
€ 5.990,-
2014 · 62908 km MotoPort Assen - Assen
NC 750 X DCT
HONDA
€ 8.299,-
2020 · 28575 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
NC750SD
HONDA
€ 6.490,-
2017 · 43454 km MotoPort Echt - Echt
NC750XD
HONDA
€ 7.990,-
2020 · 38074 km Hoegee Suzuki Center BV - Afferden
NC750X DCT
HONDA
€ 8.290,-
2021 · 36443 km MotoPort Rockanje - Rockanje
NC 750 X
HONDA
€ 8.290,-
2022 · 3200 km MotoPort Goes - Goes
NC 750 X DCT
HONDA
€ 9.999,-
2023 · 4331 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
NC 750 X ABS
HONDA
€ 6.499,-
2014 · 23266 km Motorstore Uithoorn - Uithoorn
NC 750 X ABS
HONDA
€ 5.999,-
2014 · 20423 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
NC 750 X ABS
HONDA
€ 8.690,-
2023 · 5291 km Moto Hengelo - Hengelo OV
NC 750 X
HONDA
€ 7.999,-
2021 · 6394 km MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden
NC 750 X ABS
HONDA
€ 7.699,-
2020 · 15366 km Motorstore Uithoorn - Uithoorn
NC 750 X ABS
HONDA
€ 6.999,-
2017 · 21595 km Motorstore Uithoorn - Uithoorn
NC 750 S ABS
HONDA
€ 5.999,-
2014 · 13628 km Motorstore Uithoorn - Uithoorn
NC 750 X
HONDA
€ 9.350,-
2024 MotoPort Zelhem - Zelhem
NC 750 X
HONDA
€ 8.750,-
2024 · 664 km MotoPort Zelhem - Zelhem
NC 750 X ABS
HONDA
€ 9.749,-
2025 MotoPort Assen - Assen
NC 750 X DCT
HONDA
€ 10.749,-
2025 MotoPort Assen - Assen
NC 750 X ABS
HONDA
€ 7.490,-
2020 · 28052 km Moto Hengelo - Hengelo OV
NC 750 S ABS
HONDA
€ 5.999,-
2014 · 14547 km MotoPort Veldhoven - Veldhoven
NC 750 X DCT
HONDA
€ 6.499,-
2016 · 29954 km Rokemp motoren - Vollenhove
NC 750 X ABS
HONDA
€ 6.949,-
2017 · 19641 km Rokemp motoren - Vollenhove
NC 750 X DCT
HONDA
€ 8.950,-
2022 · 16195 km MotoPort Echt - Echt
NC 750 X DCT
HONDA
€ 9.290,-
2023 · 13523 km Moto Rotterdam - Rotterdam
NC 750 X
HONDA
€ 7.400,-
2018 · 27969 km Moto Hippo - Hippolytushoef
NC 750 X DCT
HONDA
€ 8.990,-
2023 · 23747 km MotoPort Hillegom - Hillegom
NC 750 S
HONDA
€ 5.999,-
2014 · 22477 km MotoPort Hillegom - Hillegom
NC 750 X DCT
HONDA
€ 6.790,-
2016 · 43885 km MotoPort Hillegom - Hillegom
NC 750 X ABS
HONDA
€ 6.990,-
2017 · 20275 km Selling Motorbikes - Amsterdam
NC 750 X
HONDA
€ 8275,-€ 7900,-
2020 · 14508 km Moto Hippo - Hippolytushoef
NC 750 X ABS HONDA NC 750X ABS
HONDA
€ 9.749,-
2024 Mulders Motorcycles B.V. - Veendam
NC 750 X ABS
HONDA
€ 9.749,-
2024 Moto Rotterdam - Rotterdam
NC 750 D INTEGRA
HONDA
€ 7.690,-
2018 · 29290 km Moto Rotterdam - Rotterdam
NC 750 X ABS
HONDA
€ 9749,-€ 9249,-
2024 MotoPort Assen - Assen
NC 750 X DCT
HONDA
€ 7.490,-
2016 · 26814 km Selling Motorbikes - Amsterdam
Reviews
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Frank Wermers schreef:
“De Honda nc750 rijdt geweldig, zuinig en snel vertrouwd .
Omdat het gewicht extreem laag ligt is de motor zeer handelbaar. Opvallend, maar erg handig, is het grote opbergvak waar je eigenlijk de tank zou verwachten. ”
Pluspunten
Allrounder
Zuinig
Kwaliteit
Minpunten
Nog niet tegen gekomen...
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Johan Van der struik schreef:
“Zoals je van Honda mag verwachten is de Mac- 750 een heerlijke tour- motor. De dct doet z’n werk perfect. De zithouding is formidabel door de rechte zit. Ook qua brandstofverbruik is deze motorfiets lastig te verslaan. ”
Pluspunten
Prima zit
Fantastische DCT
Extreem zuinig
Algemene beoordeling: 8,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Emiel schreef:
“De Honda NC750X (DCT) is bijzonder gebruiksvriendelijk.
Hij stuurt licht en is wendbaar met een laag zwaartepunt..
zeer opvallend is het grote opberg vak van 21 liter voor bagage en spullen.
Die ruimte zit op een plek waar andere motoren een benzinetank hebben.
De tank zit onder het zadel.
bij hogere snelheden valt op hoe stabiel en soepel hij rijd.
groot nadeel is dat er standaard geen midden bok op zit.
De zithouding is prima.
alleen is de zitting niet \"taai\" genoeg voor de langere ritten ( pijn in je achterwerk).
het windruitje is wat aan de lage kant maar een after-market hoger exemplaar verhoogt het comfort aanzienlijk.
Met de DCT-automaat is het rijden eventjes wennen.
De gashendel reageert redelijk snel waardoor de motor bij het wegrijden rap optrekt als je een draai aan het gas geeft.
eenmaal gewend aan de DCT ben ik hem meer gaan waarderen, dit is de derde generatie DCT die soepeler door de zes versnellingen huppelt dan zijn vorige versies.
De Honda NC750X zit in het adventure segment.
Hij knipoogt naar offroad-gebruik.
hiervoor is hij echter minder geschikt met zijn 17 inch gegoten wielen.
voor offroad gebruik wil je op zijn minst grotere gespaakte wielen hebben.
(18 inch achter en 21 inch voor)
Als \"huis tuin en keuken\" motor vind ik hem ideaal.
De banden die vanaf de fabriek werden gemonteerd zouden verboden moeten worden.
die waren allergisch voor water, bij droog weer...prima...maar bij regen greep de tractie controle regelmatig, bij het wegrijden bij een verkeerslicht,
in en bij het het bochtenwerk bij nat wegdek glibberde mijn kont weg.
bij nat wegdek kreeg ik kramp in mijn billen van het billenknijpen bij iedere bocht.
na 3000km heb ik ze gelijk vervangen door de Michelin road 5,probleem opgelost.
was wel €350 maar veiligheid voor alles EN ik heb weer plezier in het motorrijden.
pluspunten:
* groot opbergvak op de plek waar andere motoren de tank hebben.(21Ltr)
* fijne zithouding.
* De Honda NC750X DCT stuurt licht en is wendbaar door laag zwaartepunt.
* De grote opbergruimte (ook voor een helm).
* gunstig brandstofverbruik, ik rijd gemiddeld 27km op een liter benzine (op de snelweg met 100km/uur zelfs 31km op een liter).
heel fijn met de huidige benzineprijs.
minpunten:
* zitting minder geschikt voor uren lange ritten.
* standaard windruitje aan de lage kant.
* geen middenbok.(dit is een optie)
* fabriekbanden zijn ronduit gevaarlijk bij regen! ”
Pluspunten
groot opberg vak
zuinig met benzine
laag zwaartepunt
Minpunten
fabrieksbanden SLECHT
zitting is voor verbetering vatbaar
geen middenbok
Algemene beoordeling: 9,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Bram Coolen schreef:
“Alleskunner. Ook al heb je maar 2 cylinders en 52 Pk tot je beschikking. Zithouding is heel aangenaam rechtop en de beenruimte ruim voldoende. Alles voor een ontspannen rit. Handig is de gigantische opbergruimte onder de klep bovenop de “dummie/nep tank”. Hier past een complete helm in!. De benzinetank zit onder de buddy-seat. Tot de 120 Km per uur ( in de 6de versnelling) rijdt hij extreem zuinig! 1:30 is goed mogelijk. Met een tankinhoud van 14,5 liter kom je ruim 350 Km ver. ( moet je wel rond 3000 toeren per minuut rijden. ) Ga je harder dan 120 Km per uur of trek je flink door naar de 4000 a 5000 toeren per minuut in iedere versnelling zal het verbruik stijgen naar 1:25 a 1:23 per liter. Op de snelweg haalt hij zonder moeite 140 Km per uur. Kortom zuinige alleskunner.”
Pluspunten
Zeer zuinig
Heel fijn motorblok
Heel fijne/ comfortabele zithouding.
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Philippe schreef:
“Een fijne motor waar je rustig van wordt of blijft. Meer dan vinnig genoeg indien je wenst! Mooi geluid tijdens optrekken. Zuinig in brandstofgebruik, zowel bij rustig rijden als bij stevig doorrijden. Als solorijder een ideale alleskunner. Prijs/kwaliteit/plezier-verhoudingen liggen zeer hoog. Indien men een motorrijder betreft die wil racen is deze niet geschikt, maar dit zorgt dan wel weer voor allerlei eerder extra negatieve (boete)stress, mijn gedacht!”
Pluspunten
prijs
dct
verbruik
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Fred Green schreef:
“Wat een fijne motor is dit voor een heropstapper die lang niet gereden heeft! De DCT uit 2014 is geweldig voor woon-werkverkeer (gebruik de S-stand!), en deze motor kan keurig tussen de files door. Benzineverbruik 1:26,5 km. Wel 98 octaan doen.
Met een topkoffer en de bagageruimte in de tank heb ik de twee zijkoffers zelden nodig.
Wel heb ik handkappen laten monteren, en zaten er al valbeugels en verstralers op.
Recent was de accu er wel klaar mee - er zit nu een nieuwe in (niet echt goedkoop: online 105 euro) - makkelijk zelf te doen voor iemand met twee linker handen.
En verder heb ik een verhoging gekocht voor mijn windscherm - ik vond dat de bescherming nog net een beetje beter kon voor mijn1,88 m.
Tot slot: wel wat zware motor voor lichtvoetig bochtenwerk bij langzamer snelheden.
Als deze motor ooit met cardan leverbaar wordt, koop ik die gelijk voor woon-werk.”
Pluspunten
prijs-kwaliteit
fantastische DCT automaat
zuinig
Minpunten
wat zwaar
geen cardan
geen cruise-control
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Gert Wagenaar schreef:
“Ik ben overgegaan van de nc750x dct bj.2019 naar de 2021 versie. de veranderingen waren niet allemaal positief, Het schakelpatroon is anders en ik ervaar dat niet als prettiger, hij later, dus bij een hoger toerental en dat is soms minder prettig, hij schakelt sneller in de bocht.
Bij het wegrijden heeft die de nijging om af te slaan, De zithoogte is 3cm lager dat had voor mij niet gehoeven, nog steeds is de zit te hard dus moet ik weer aan een comfortabele zit kopen, helaas is de nieuwe zit afwijkend van model en nog niet verkrijgbaar.”
Pluspunten
beter licht
dashbord verbeterd
sterker
Minpunten
ander schakelpatroon
buddy is te hard
dubbele remschijf voor mist
Algemene beoordeling: 9,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Wim Hartman schreef:
“Hele fijne motor. Veel koppel onderin. Licht van gewicht. Mooi geluid. Handige opbergruimte in plaats van waar normaal de tank zit. Zuinig in verbruik. Goed geprijst”
Pluspunten
Bergruimte
Veel koppel
Licht in gewicht
Minpunten
Mist 2e remschijf voor
Mist rear hugger
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
T.P.Tjeerdsma schreef:
“De DCT is fantastisch. Windbescherming redelijk. Vering aan de stugge kant.
Bergruimte ideaal voor spullen onderweg. Verbruik - ook bij S stand - zuinig.
Nooit misschakelen. Motor slaat nooit af. Gewicht ondanks gekantelde motor aan de zware kant, maar het is dan ook geen gooi- en smijt fiets.Spiegels zitten goed.
De plaats van de toeter is even wennen. Bij/ afschakelen met de flippers: prima!
Een geweldige allround motorfiets voor zowel korte als lange reizen.
Het menu had wat simpeler gemogen; het klokje van zomer naar wintertijd verzetten is geen sinecure!
Aan te bevelen extra\'s: valdoppen/ crashpads.”
Pluspunten
DCT
Soepelheid zuinige motor
Comfort
Minpunten
Gewicht
Menu display
Veel plastic
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Anja schreef:
“Uitstekende motor voor zowel woon/werk verkeer als om te toeren. Niet te zwaar, lekker laag zwaartepunt, zodat hij makkelijk wendbaar is. Hij voelt meteen vertrouwd. Met DCT helemaal top. Voldoende ruimte in de kuip voor de integraalhelm. ”
Pluspunten
Ruimte in kuip voor integraalhelm.
Makkelijk wendbaar.
Superzuinig. 1 op 25 is normaal.
Minpunten
Bij nieuwe witte is wit mat en van kunststof. Wordt heel goor.
Reviews
“De Honda nc750 rijdt geweldig, zuinig en snel vertrouwd .
Omdat het gewicht extreem laag ligt is de motor zeer handelbaar. Opvallend, maar erg handig, is het grote opbergvak waar je eigenlijk de tank zou verwachten. ”
“Zoals je van Honda mag verwachten is de Mac- 750 een heerlijke tour- motor. De dct doet z’n werk perfect. De zithouding is formidabel door de rechte zit. Ook qua brandstofverbruik is deze motorfiets lastig te verslaan. ”
“De Honda NC750X (DCT) is bijzonder gebruiksvriendelijk.
Hij stuurt licht en is wendbaar met een laag zwaartepunt..
zeer opvallend is het grote opberg vak van 21 liter voor bagage en spullen.
Die ruimte zit op een plek waar andere motoren een benzinetank hebben.
De tank zit onder het zadel.
bij hogere snelheden valt op hoe stabiel en soepel hij rijd.
groot nadeel is dat er standaard geen midden bok op zit.
De zithouding is prima.
alleen is de zitting niet \"taai\" genoeg voor de langere ritten ( pijn in je achterwerk).
het windruitje is wat aan de lage kant maar een after-market hoger exemplaar verhoogt het comfort aanzienlijk.
Met de DCT-automaat is het rijden eventjes wennen.
De gashendel reageert redelijk snel waardoor de motor bij het wegrijden rap optrekt als je een draai aan het gas geeft.
eenmaal gewend aan de DCT ben ik hem meer gaan waarderen, dit is de derde generatie DCT die soepeler door de zes versnellingen huppelt dan zijn vorige versies.
De Honda NC750X zit in het adventure segment.
Hij knipoogt naar offroad-gebruik.
hiervoor is hij echter minder geschikt met zijn 17 inch gegoten wielen.
voor offroad gebruik wil je op zijn minst grotere gespaakte wielen hebben.
(18 inch achter en 21 inch voor)
Als \"huis tuin en keuken\" motor vind ik hem ideaal.
De banden die vanaf de fabriek werden gemonteerd zouden verboden moeten worden.
die waren allergisch voor water, bij droog weer...prima...maar bij regen greep de tractie controle regelmatig, bij het wegrijden bij een verkeerslicht,
in en bij het het bochtenwerk bij nat wegdek glibberde mijn kont weg.
bij nat wegdek kreeg ik kramp in mijn billen van het billenknijpen bij iedere bocht.
na 3000km heb ik ze gelijk vervangen door de Michelin road 5,probleem opgelost.
was wel €350 maar veiligheid voor alles EN ik heb weer plezier in het motorrijden.
pluspunten:
* groot opbergvak op de plek waar andere motoren de tank hebben.(21Ltr)
* fijne zithouding.
* De Honda NC750X DCT stuurt licht en is wendbaar door laag zwaartepunt.
* De grote opbergruimte (ook voor een helm).
* gunstig brandstofverbruik, ik rijd gemiddeld 27km op een liter benzine (op de snelweg met 100km/uur zelfs 31km op een liter).
heel fijn met de huidige benzineprijs.
minpunten:
* zitting minder geschikt voor uren lange ritten.
* standaard windruitje aan de lage kant.
* geen middenbok.(dit is een optie)
* fabriekbanden zijn ronduit gevaarlijk bij regen! ”
“Alleskunner. Ook al heb je maar 2 cylinders en 52 Pk tot je beschikking. Zithouding is heel aangenaam rechtop en de beenruimte ruim voldoende. Alles voor een ontspannen rit. Handig is de gigantische opbergruimte onder de klep bovenop de “dummie/nep tank”. Hier past een complete helm in!. De benzinetank zit onder de buddy-seat. Tot de 120 Km per uur ( in de 6de versnelling) rijdt hij extreem zuinig! 1:30 is goed mogelijk. Met een tankinhoud van 14,5 liter kom je ruim 350 Km ver. ( moet je wel rond 3000 toeren per minuut rijden. ) Ga je harder dan 120 Km per uur of trek je flink door naar de 4000 a 5000 toeren per minuut in iedere versnelling zal het verbruik stijgen naar 1:25 a 1:23 per liter. Op de snelweg haalt hij zonder moeite 140 Km per uur. Kortom zuinige alleskunner.”
“Een fijne motor waar je rustig van wordt of blijft. Meer dan vinnig genoeg indien je wenst! Mooi geluid tijdens optrekken. Zuinig in brandstofgebruik, zowel bij rustig rijden als bij stevig doorrijden. Als solorijder een ideale alleskunner. Prijs/kwaliteit/plezier-verhoudingen liggen zeer hoog. Indien men een motorrijder betreft die wil racen is deze niet geschikt, maar dit zorgt dan wel weer voor allerlei eerder extra negatieve (boete)stress, mijn gedacht!”
“Wat een fijne motor is dit voor een heropstapper die lang niet gereden heeft! De DCT uit 2014 is geweldig voor woon-werkverkeer (gebruik de S-stand!), en deze motor kan keurig tussen de files door. Benzineverbruik 1:26,5 km. Wel 98 octaan doen.
Met een topkoffer en de bagageruimte in de tank heb ik de twee zijkoffers zelden nodig.
Wel heb ik handkappen laten monteren, en zaten er al valbeugels en verstralers op.
Recent was de accu er wel klaar mee - er zit nu een nieuwe in (niet echt goedkoop: online 105 euro) - makkelijk zelf te doen voor iemand met twee linker handen.
En verder heb ik een verhoging gekocht voor mijn windscherm - ik vond dat de bescherming nog net een beetje beter kon voor mijn1,88 m.
Tot slot: wel wat zware motor voor lichtvoetig bochtenwerk bij langzamer snelheden.
Als deze motor ooit met cardan leverbaar wordt, koop ik die gelijk voor woon-werk.”
“Ik ben overgegaan van de nc750x dct bj.2019 naar de 2021 versie. de veranderingen waren niet allemaal positief, Het schakelpatroon is anders en ik ervaar dat niet als prettiger, hij later, dus bij een hoger toerental en dat is soms minder prettig, hij schakelt sneller in de bocht.
Bij het wegrijden heeft die de nijging om af te slaan, De zithoogte is 3cm lager dat had voor mij niet gehoeven, nog steeds is de zit te hard dus moet ik weer aan een comfortabele zit kopen, helaas is de nieuwe zit afwijkend van model en nog niet verkrijgbaar.”
“Hele fijne motor. Veel koppel onderin. Licht van gewicht. Mooi geluid. Handige opbergruimte in plaats van waar normaal de tank zit. Zuinig in verbruik. Goed geprijst”
“De DCT is fantastisch. Windbescherming redelijk. Vering aan de stugge kant.
Bergruimte ideaal voor spullen onderweg. Verbruik - ook bij S stand - zuinig.
Nooit misschakelen. Motor slaat nooit af. Gewicht ondanks gekantelde motor aan de zware kant, maar het is dan ook geen gooi- en smijt fiets.Spiegels zitten goed.
De plaats van de toeter is even wennen. Bij/ afschakelen met de flippers: prima!
Een geweldige allround motorfiets voor zowel korte als lange reizen.
Het menu had wat simpeler gemogen; het klokje van zomer naar wintertijd verzetten is geen sinecure!
Aan te bevelen extra\'s: valdoppen/ crashpads.”
“Uitstekende motor voor zowel woon/werk verkeer als om te toeren. Niet te zwaar, lekker laag zwaartepunt, zodat hij makkelijk wendbaar is. Hij voelt meteen vertrouwd. Met DCT helemaal top. Voldoende ruimte in de kuip voor de integraalhelm. ”