Wat vind jij van de HONDA NT 650?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
4,7 10 323 HONDA NT 650

Motoren

NT 650 V Deauville - HONDA
NT 650 V DEAUVILLE
HONDA
€ 2.250,-

1998 · 58092 km
MotoPort Echt - Echt

NT 650 V Deauville - HONDA
NT 650 V DEAUVILLE
HONDA
€ 2.350,-

1998 · 55759 km
MotoPort Echt - Echt

NT 650 V DEAUVILLE - HONDA
NT 650 V DEAUVILLE
HONDA
€ 2.999,-

1998 · 39506 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

NT 650 V 4 DEAUVILLE Bemiddeli - HONDA
NT 650 V 4 DEAUVILLE BEMIDDELI
HONDA
€ 2.790,-

2004 · 58437 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

NT 650 V - HONDA
NT 650 V
HONDA
€ 1.599,-

2002 · 72596 km
MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden

NT 650 V Deauville - HONDA
NT 650 V DEAUVILLE
HONDA
€ 2.650,-

2000 · 37917 km
DIPI-moto - Gilze

NT 650V DEAUVILLE  CBS - HONDA
NT 650V DEAUVILLE CBS
HONDA
€ 10,-

1999 · 71245 km
Gert Altena Motoren - Woerden

NT 650 V DEAUVILLE - HONDA
NT 650 V DEAUVILLE
HONDA
€ 2.890,-

1999 · 34045 km
Vink Motoren - Asperen

Reviews

  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
H. Broekhuis schreef:

“Ik rijd sinds 5 jaar op een Honda Deauville 650. Het is een lekkere 2 cilinder. Met een forse GIVI koffer achterop en de zijkoffers + de kuipvakjes kun je flink wat bagage meenemen.
Groot pluspunt is de goede zit voor mijzelf maar zeker ook voor m\'n vrouw die weleens achterop mee gaat toeren. Ik ben een rustige rijder en gebruik tussen de 1 op 21 en 1 op 24,5 met deze fiets.
Onderhoudskosten heb ik nog niet veel gehad naast normale onderhoud zoals banden en olie enz.
Eenmaal was de benzinekraan lek. Minpuntje vind ik het ontbreken van een brandstofmeter. Die vind ik wel bij dit type motor passen. Ander minpunt vind ik toch de plastic look. De koffers en de grote verpakking rond het voorste deel van de motor dat vind ik niet echt mooi (maar het is wel PRAKTISCH!)

Op de snelweg had ik graag nog een versnelling extra gewild want om met het verkeer mee te rijden moet je nu best wat toeren draaien. Maar ja wat wil je met een 650!

Samengevat: Gewoon een goede, betrouwbare praktische, zuinige motor.

  • Pluspunten
  • Weinig onderhoudskosten
  • Goede zit voor 2 personen
  • Bagageruimte
  • Minpunten
  • Beetje saai uiterlijk
  • Geen benzinemeter
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
R. Leverland schreef:

“Honda is de grootste producent van motoren en weet precies wat er nodig is om een motor lekker te laten rijden. Geeft direct gevoel van vertrouwen! ”

  • Pluspunten
  • Stuurgedrag
  • Koersvast
  • Vertrouwen
  • Minpunten
  • Benzinepomp
  • Imago
  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
A.Dijkstra schreef:

“Rij sinds september 2020 op deze motor prima fiets voor een mooie tourtocht comfortabel een goede wegligging en wendbaar okay het is geen racemonster maar als je lekker rustig wil touren is dit een fijne motor betrouwbaar en lekker zuinig bouwjaar 1998 met 40.000 km op de teller kan ik nog jaren vooruit . Conclusie voor een rustige rijder een fijne motor .”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaarheid
  • Wegligging
  • Wenbaar
  • Minpunten
  • Snelheid
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Arie Dijkstra schreef:

“Heb lange tijd circa 8 jaar niet gereden dus in augustus 2020 een Honda Deauvill gekocht van 1998 met 36 000 km op de teller had tot dan alleen 4 cilinders gereden . Maar nu ik deze motor heb gekocht en daar met veel plezier op rijdt . Het is een fijne motor wendbaar en om rustig te toeren een pracht fiets geen spijt en ik raad deze motor aan . Dus als je wil racen moet je deze motor niet aanschaffen . Maar lekker rustig een tochtje maken ideale motor .”

  • Pluspunten
  • Prijs
  • Prestaties
  • Verbruik
  • Minpunten
  • Geen
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Hugo D schreef:

“De ntv650 (niet de Deauville!) Rijdt perfect.. Koppel zat, en breed vermogensbereik. Vermogen wat mager, maar in je eentje ruim voldoende. Wegligging ook ruim voldoende. Kosten laag door fijne cardan. Wel nu of euro98 zonder alcohol tanken, of bij Euro95 als je niet anders kan, zo\'n benzineverbeteraar erbij tanken. Kost wel wat maar dat weegt op tegen de duurdere benzine zoals Total Ultimate of Shell V power. Op snelweg rond de 1:20-21. Heb wat extra kosten omdat het een schade motor was. Elektriek vd knipperlichten moet ik nog eens nalopen. Zithouding voor mij, 1m76 perfect. Heb ruitje erop vd grote Duitse Motor-wehkamp Louis. Dat gaat goed, stand ivm wervelingen rond helm ga ik mee experimente-ren. Heb al een ruit-spoiler liggen. Banden nu Bridgestone bt 45/46. Prima, niks op aan te merken. Doet het meteen bij druk op de knop. Uiterlijk wat saai, maar dat vind ik geen probleem. Goed werkpaard (woonwerk zomer 125km per dag), aktieradius met 19liter +/- 320 km goed. ”

  • Pluspunten
  • Goedkoop in onderhoud, cardan
  • Zithouding en zithoogte
  • Zuinig en betrouwbaar
  • Minpunten
  • Wat saai uiterlijk
  • 10 a 15 pk meer zou leuk zijn
  • Eén remschijf voor is mager, ivm eventuele passagier
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Olaf Rooth schreef:

“Zeer fijne motor, vrij pittig, sterk blok,
Na een winter in een vochtig schuurtje, starten en lopen.
Veel eenvoudig onderhoud is zelf te doen.
Geen gedoe met ketting dankzij cardan.
Op snelweg is het echter wat minder door ontbreken van windscherm, maar dit is met bijna elke naked het geval
Geen eenheidsworst waar zoveel van zijn, slechts één keer een andere gezien, in Valencia, ”

  • Pluspunten
  • Sterke zuinige motor
  • Cardan
  • Niet 13 in dozijn
  • Minpunten
  • Windvang bij wat hogere snelheden
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
JanYke Visser schreef:

“Gebruik de Deauville voornamelijk voor woonwerkverkeer (80km per dag). De motor is hier erg geschikt voor. De motor is redelijk zuinig, 1 op 20 is haalbaar. Onderhoudsvrij door cardan. Wendbaar voor in de file (A7 Groningen) Door de extra kuipkappen zitten mijn voeten en handen uit de wind, met de grote kofferdeksels kan er een helm in (maakt de al niet zo mooie Deauville er niet fraaier op, wel praktisch).
Kortom voor mij de ideale forensen fiets.”

  • Pluspunten
  • Praktisch
  • Betrouwbaar
  • Zuinig
  • Minpunten
  • Uiterlijk
  • Vermogen
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
lith schreef:

“3ton op de teller altijd rond de 140km woon werk verkeer .rijd lekker makkelijk bedienbaar goed en eenvoudig tussen de file door ”

  • Pluspunten
  • Zit goed
  • Makkelijk bestuurbaar
  • Betrouwbaar
  • Minpunten
  • Zij koffers sluitingen
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Geert schreef:

“Heerlijke motorfiets,stuurt goed,fijne toermotor
Weinig onderhoud,wat ik zelf doe.
Heb net een hogere scherm geplaatst met verstelbaar opzetruitje,
veel minder windgeruis in de helm.”

  • Pluspunten
  • degelijk
  • betrouwbaar
  • bergruimte
  • Minpunten
  • iets te weinig vermogen
  • Algemene beoordeling: 8,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Hans Leussink schreef:

“Honda deauville 650, een toermotor met prima rijeigenschappen, goed uiterlijk en een zeer betrouwbare motor.
Een toer motor... Geen racemonster...
Een motor die waarschijnlijk ook alleen gewaardeerd wordt door diegene die alles willen zien, ruiken, willen genieten..
Prima bike... ”

  • Pluspunten
  • Ligging/gewicht
  • Veel bergruimte
  • Minpunten
  • Geen bezine aanduiding
  • Iets te kleine tank
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
ruud bakker schreef:

“Probleemloze en heerlijke motor; lekker toeren, maar ook af en toe doortrekken is geen probleem.
Dagelijks in het verkeer fantastisch in het gebruik; een weekend of vakantie wordt helemaal top met deze motor die snel je maatje wordt.”

  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Gerard Vogels schreef:

“Sinds kort trotse bezitter van dit model uit 2004 met 43500 km en ben er echt blij mee, voldoet volledig aan mijn wensen, na wat persoonlijke modificaties; hoger scherm met verstelbaar opzetruitje en een mooie in kleur onderkruip.
Ik zoek nu nog wat bovenste kuipverbreders en kan ze maar niet vinden. Wie helpt mij om aan deze onderdelen te komen. Doe mij een mailtje aan
gerardvogels64@ gmail.com bij voorbaat dank.”

  • Pluspunten
  • Degelijkheid
  • Betrouwbaar
  • Starten en rijden
  • Minpunten
  • Kleine/lage originele kuipruit
  • Veel ruis rond helm, opgelost.
  • Buddyseat te weinig anti-slip
  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Wubbolts schreef:

“In een paar woorden wendbaar goede wegligging ook als de snelheid iets hoger is dan normaal. Degelijk en zuing in verbruik.”

  • Pluspunten
  • Zithouding
  • Vering op slecht wegdek
  • Goed koppel
  • Minpunten
  • Niet stoer uiterlijk
  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Ad Los schreef:

“De motor waar iedereen tevreden mee is die woon-werk verkeer erop doorbrengt.
Een mooi V-blok uit de Transalp maar dan met een heel goede onderhoudsarme cardans. Rijdt 22-24KM per liter. Het model 2005 (D) is de beste want veel motoronderdelen zijn lichter uitgevoerd waardoor hij pittiger aanvoelt dan zijn voorgangers. ”

  • Pluspunten
  • Zeer betrouwbaar
  • Bagagemogelijkheden te over
  • Onderhoudsvrije cardans
  • Minpunten
  • Spaanse lak; opletten bij pekel
  • Mist iets vermogen
Arno schreef:

“Zeer praktische motor voor woon/werk verkeer. Afdoende bescherming van de kuip, en met een hoger scherm is dat ook afdoende. iets minder is toch het vermogen, ook al is er tot 140 km/uur er geen vuiltje aan de lucht”

woonwerkrijder schreef:

“Als ex-Silverwing (de CX, niet de scooter) rijder is de Deauville een waardige opvolger. Niet snel, wel betrouwbaar. Als je een motorfiets zoekt voor woonwerk met lage kosten en weinig onderhoud, dan is de Deauville een goede keuze. Alleen niet laten vallen, want plastic is duur!”

woonwerkrijder schreef:

“Als ex-Silverwing (de CX, niet de scooter) rijder is de Deauville een waardige opvolger. Niet snel, wel betrouwbaar. Als je een motorfiets zoekt voor woonwerk met lage kosten en weinig onderhoud, dan is de Deauville een goede keuze. Alleen niet laten vallen, want plastic is duur!”

Echte-diender schreef:

“Fijne motor en allemans vriend. Zeker geen racemonster maar een betrouwbaar werkpaard voorzien van cardan-aandrijving en superremmen!
Indien men ook nog een zuinige motor wil hebben en van de V-twin wil genieten, is het zeker een aanrader!”

Nep-Agent schreef:

“Ik heb zelf de voorloper een honda NTV 650 uit 1993 ook die is zeer betrouwbaar en loopt zeer zuinig met gunstige omstandigheden loopt die 1 op 24.
Jammer dat ze bij de nieuwere type's een langere uitlaat hebben het is nu net een naaimachine.
Ik heb gelukkig nog de korte uitlaat en dan hoor je die prachtige ploffen van dat V-blok waanzinnig dat klingt als muziek in de oren !!!”

Nep-Agent schreef:

“Zeer betrouwbaar motorblok !!!”

rj schreef:

“ben sinds dit jaar in het bezit van een deauville,puur voor touren gekocht.
bevalt uitstekend-lekker zuinig (1-20)is normaal en weinig onderhoud-zit houding is ook goed en met het vermogen is ook niets mis (lekker touren)”

mkhonda20 schreef:

“is een goede motor die erg betrouwbaar is en heel
zuinig kwa vermogen klaag ik echt niet en volgens mij zijn alle knopen de zelfde groote richting enzo :D en op de bok zeten is ook geen probleem :)de spiegels kunen wel iets breeder maar daar heb je die verbreders voor :D vind wel dat ze die onderkuip standaart moeten doen ziet er veel beter uit maaar das mijn mening alleen die mooie uitlaat mag van beter kwalie tijd zijn --roest al de ....... --
voor de rest voor mij de perfekte motor om lekker te rijden -toeren”

Helmut schreef:

“Ik heb deze motor 1 jaar. Uitstekende toermotor voor de normale rijder. Goed handelbaar, zuinig en standaard voorzien van opbergruimte. Met een topkoffer ideaal om op vakantie te gaan. Heb door Europa getourd (o.a. Frankrijk en Italie) en is geschikt om in de bergen te rijden, mits je het toerental hoog houdt. Ben erg tevreden met deze motor. Ben zelf een rustige rijder die vooral voor genoegen rijdt.”

Michel schreef:

“ik rij nu 2 jaar de deauville. Prima motor voor woon werk verkeer.Heb wel de spiegels verbreed met 8 cm. Dat scheelt dus heeeeeeeel veel. Nu zie je daadwerkelijk alles achter je en zit je niet tegen je ellebogen aan te kijken. Voor mij een prima, zuinige,praktische en rustige motorfiets.”

bob schreef:

“Ik ben sinds kort de bezitter van een deauville uit 2000
met 3500 km,bevalt erg goed,en dan dat geleuter over te weinig pk ik vind het meevallen.om lekker te touren is het een heerlijk fiets en stuurt erg makkelijk het is net of je er al jaren op rijd.”

Andre schreef:

“Praktische motorfiets. Zo kun je nog eens wat meenemen zonder meteen met een rugzak te lopen zeulen of tijdens een evenement in je motorpak rondloopt. Heb hem 2 jaar gehad. Daarna weg gedaan voor iets met wat meer pk's en 2 extra cilinders. Ik reed er vrij veel snelweg kilometer mee en vond dat soms wat oncomfortabel. Hij was uit 1999. Die trilden wat meer dan de huidige modellen (heb ik me laten vertellen). Vooral een praktische motor zonder spannend design of rijeigenschappen.”

techno schreef:

“prima motor zuinig heel goede zit heel geschikt om met twee personen mee te toeren zeker geen racer maar ja het is een tourmotor en geen racer onderhoudsvrij perfect stuurt prima ”

Ronny schreef:

“Ik heb een 4-tal jaar en 30.000 km gedaan met een Deauville, heb ermee in de Pyreneeën, Polen, Tjechië enz. gezeten. In gezelschap met andere motoren van gemiddeld 1000 cc heb ik hem dikwijls erg moeten afbeulen om de rest bij te blijven. In de bergen natuurlijk een pak koppel tekort maar doenbaar als je solo rijdten hoger toeren draait. Verder steeds een prima betrouwbare motor en verbruikte nooit een druppel olie, is zuinig ook. Ik deed hem alleen weg om wat meer vermogen en een steviger koppel te hebben en rij nu met een R1150RT i.p.v. een 1ste keuze, de Pan 1300 waar er blijkbaar teveel problemen mee waren. Ik hou aan de Deauville toch nog een goed gevoel over, de verkoopswaarde blijft ook steeds zeer hoog.”

JB schreef:

“Tja.... Prima toerfiets, netjes afgewerkt etc. Maar wel behoorlijk saai. Wordt in Engeland de "Dullsville" genoemd. Hij doet wat je er van mag verwachten (van A naar B rijden...), maar werkelijk niets meer. Als je dat ook niet wilt, heb je er een prima motor aan, ook voor woon-werkverkeer. ”

Leo Hartog schreef:

“Ik rij elke week een kleine 1000 km op een Deauville... het rijdt gewoon perfect!! Ik heb 'm alleen aangepast met een hoog voorruit en kuipverbreders. Hij krijgt om de 17 a 19000 km een beurt en er moet om de 6000 km +/- een halve liter olie bij. Grandioze machine.....”

Hans schreef:

“Ik rijdt nu ongeveer anderhalve maand deauville. Het is een fijne fiets, soepel en zeer wendbaar; een beetje meer vermogen is wenselijk”

deautje schreef:

“Fijne woon-werk fiets, echter een paar pk's extra zou welkom zijn. Motor laat zich makkelijk berijden en stuurt goed.”

katinka schreef:

“Koffers te klein , spiegels te laag voor make-up .Lastig op de bok te krijgen.( voor kleine geitjes).
richting-aanwijzerknopje te klein, ik claxoneer altijd als ik links-af wil.

Katinka”

katinka schreef:

“Koffers te klein , spiegels te laag voor make-up .Lastig op de bok te krijgen.( voor kleine geitjes).
richting-aanwijzerknopje te klein, ik claxoneer altijd als ik links-af wil.

Katinka”

Ben schreef:

“fijne motorfiets om te toeren,heeft alleen iets te weinig vermogen,heeft om met snelheden boven de 130km/h toch een hogere ruit nodig wat de motor minder mooi maakt ”