Wat vind jij van de HONDA NT 700?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
4,1 10 902 HONDA NT 700

Motoren

NT 700 DEAUVILLE ABS - HONDA
NT 700 DEAUVILLE ABS
HONDA
€ 4.490,-

2008 · 35552 km
MotoPort Zelhem - Zelhem

NT 700 V DEAUVILLE ABS - HONDA
NT 700 V DEAUVILLE ABS
HONDA
€ 4.890,-

2010 · 64558 km
MotoPort Assen - Assen

NT 700 V DEAUVILLE ABS - HONDA
NT 700 V DEAUVILLE ABS
HONDA
€ 4.390,-

2007 · 65585 km
MotoPort Assen - Assen

NT 700 V ABS - HONDA
NT 700 V ABS
HONDA
€ 3.990,-

2007 · 35585 km
Moto Rotterdam - Rotterdam

NT 700 V Deauville ABS - HONDA
NT 700 V DEAUVILLE ABS
HONDA
€ 4.999,-

2006 · 33506 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

NT 700 V DEAUVILLE - HONDA
NT 700 V DEAUVILLE
HONDA
€ 3.690,-

2006 · 71611 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Johan Thole schreef:

“Ik rij nu op mijn derde Deauville. Helaas is het model al een paar jaar uit productie en is er ook geen echte opvolger. Voor woonwerk en toeren binnen Nederland is het een heel prettige motor, hoewel je niet moet verwachten veel stoplichtsprintjes te winnen (maar daar ben ik toch niet zo van). Het gewicht is voor een 700cc wat hoog, maar als je eenmaal rijdt merk je daar weinig van. Verder is het een heel betrouwbare en comfortabele motorfiets. Goed bruikbare koffers en een onderhoudsarme cardan.”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaar
  • Comfortabel
  • Veel ruimte
  • Minpunten
  • Beetje veel plastic
  • Vermogen houdt niet over
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Henk Verheijen schreef:

“Had voorheen een erg zware Harley electra glide waar ik toch altijd met veel plezier op gereden heb. Maar vanwege mijn leeftijd (74) werd hij me toch vooral in stadsverkeer en op nauwe wegen met duo pasagier toch echt te zwaar en voelde ik me er niet meer helemaal comfortabel op. Heb toen gekozen voor de honda deauville en ben er erg mee in mijn sas. het verschil en gemak van rijden met deze motor is werkelijk enorm en heb hierdoor weer meer plezier in het rijden gekregen. Hoewel geen overvloed aan pk\'s kan hij toch goed mee komen met anderen en voor mij is het vermogen voldoende.
Erg makkelijk te rijden motorfiets voor iedereen denk ik.”

  • Pluspunten
  • comfort
  • makkelijk te rijden
  • probleemloze motor
  • Minpunten
  • niet al te veel vermogen
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Hajo Lotgerink schreef:

“Zeer complete en heel fijn sturende motor.
Betrouwbare effectieve gecombineerde remmen met ABS.
Zuinig in het gebruik.
Comfortabele zitpositie.
Standaard vering is voldoende.
Erg goede bescherming tegen weersinvloeden met hogere ruit en extra onderkuipje. Bijna net zo goed als een Goldwing notabene.
Pittige V-twin met mooi geluid uit de airbox boven 4000rpm.
Geïntegreerde valbeugels en goede zichtbare spiegels.
Zeker geen saaie fiets...”

  • Pluspunten
  • Wendbaarheid
  • Benzine gebruik
  • Ruime comfortabele zit
  • Minpunten
  • Met 2 op de motor iets meer vermogen nodig
  • Achter remklauw gevoelig
  • Sluiting koffers gevoelig
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Hajo Lotgerink schreef:

“Dit is een zeer complete en praktische motorfiets die goed remt en erg goed stuurt.
Zuinig motorblok en fijne verstelbare ruit. Ik denk dat bijna iedereen stuurverhogers monteert om nog comfortabeler te zitten.
Windbescherming met gemonteerde extra onderkuip is werkelijk optimaal. Cardan op zo\'n betaalbare en complete motorfiets is echt topklasse.
Lakwerk vorkpoten en velgen is wel ietjes minder. De koffersluitingen vragen om ern zachte hand. Niet forceren dus... ”

  • Pluspunten
  • Value for money en zeer compleet
  • Honda betrouwbaar
  • Zuinig
  • Minpunten
  • Iets meer vermogen is fijn
  • Oppakken bij lage toeren vraagt om een boosterplug
  • Dimlicht kan iets beter
  • Algemene beoordeling: 5,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
chris timmer schreef:

“Ik ben nu 2 jaar in het bezit van de Deauville 700 en heb inmiddels 21000 km gereden. Er hebben zich de volgende problemen voorgedaan. Bij 54000 km heb ik de achterrem klauw gereviseerd. De remcilinder bleef hangen met het gevolg een slepende achterrem. Verder heb ik bij 52000 km de balhoofdlagers vervangen, wegens het slechte sturen van de motor(zwabberen). Dit probleem is nu opgelost, er waren kogellagers in gemonteerd,, die heb ik vervangen door rollenlagers.
Het brandstofverbruik is gemiddeld 1:25, olieverbruik is niet te meten. De motor heeft nu inmiddels 60000 km gereden. Ik tank altijd E10, soms E5, ik merk het verschil weinig tussen beide brandstoffen.
Wel in prijs van beide brandstoffen.
Verder heb ik de kuipruit vervangen, deze begon te scheuren bij de gaten onderin. Deze is vervangen door een GIVI. Iets hoger, of mij dit bevalt, moet ik nog zien. ”

  • Pluspunten
  • Comfortabel
  • Brandstofverbruik
  • Betrouwbaar
  • Minpunten
  • Koffersluitingen
  • Dreun op hogere snelheid.
  • Te weinig vermogen.
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Andy Tisson schreef:

“De Honda NT 700 is een perfecte motor voor zowel woon werkverkeer als verre tourritten.
Enige nadeel is bij een iets hogere snelheden turbulentie en ander stuurgedrag door de topcase .
Dat is wel het enige nadeel dat ik heb ondervonden .”

  • Algemene beoordeling: 5,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
chris timmer schreef:

“Ik heb nu inmiddels 15.000 km op de Deauville 700 gereden in 1 jaar tijd. En het moet gezegd, tot nu toe ben ik tevreden. Ik heb wat kleine problemen gehad, zoals de koffersluiting die is gewoon slecht. Dit heb ik opgelost door externe koffersluitingen te monteren. Dit is afdoende. Verder heb ik 1 lekke voorvorkkeerring gehad en dat was het eigenlijk. Buiten de normale onderhoudt om, zoals olie en filter vervangen, nieuwe bougies en kleppen controleren. Het brandstofverbruik is bij mij nog steeds 1:25 wat netjes te noemen is. Olieverbruik is niet te meten, tussen de beurten van 12.000 km hoef ik niets bij te vullen. Wat is mis, is wat vermogen en wat mij stoort is het op hogere snelheid wat rauw lopen. Tot 120 km is de motor vrij rustig te noemen, daarboven wordt het storend. Een harde klop komt er dan vanonder, ik heb diverse benzinesoorten geprobeerd, dit maakt weinig verschil, al heb ik het idee, dat hij op Euro 5 wat stiller loopt. Wat is verder mis is een 6de versnelling en de vrijstand is in stilstand moeilijk te vinden. De Deauville heeft inmiddels bijna 55.000 km gelopen en we gaan verder in het volgend seizoen. Waar we weer veel kilometers hopen te maken. ”

  • Pluspunten
  • Comfortabel
  • Brandstofverbruik
  • Betrouwbaar
  • Minpunten
  • Koffersluitingen
  • Rauw lopen op hogere snelheid
  • Geen 6de versnelling
  • Algemene beoordeling: 8,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
G.E. Hofland schreef:

“Ik rij al 7 jaar op mijn deauville 700 en heb nu 150000 op de klok staan alleen wat kleine dingen gehad die bij de km stand horen dus regulier onderhoud”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaarheid
  • Zuinig
  • Onderhoudsarm
  • Minpunten
  • Vermogen
  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
W borgart schreef:

“Fijne motor of het nu woon werk is of ff touren goede zit en handelbaar/ benzineverbruik is ook zeer acceptabel. /”

  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Christiaan schreef:

“Een mooi motor, goed comfort, heerlijke zadel en stuurt geweldig. Geen race motor, maar ideaal voormij ”

  • Pluspunten
  • Stuurt en beweegt enorm fijn
  • Zadel
  • Houding achter het stuur
  • Minpunten
  • Power
  • Algemene beoordeling: 6,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Chris Timmer schreef:

“Ik heb sindskort een Deauville 700, gekocht in April 2020. Na jarenlang op een Pan 1100 te hebben gereden , werd deze machine mij te zwaar bij het manoeuvreren. Na een proefrit overgestapt op dus een Deauville 700. Niet om de looks, daar koop in een motor niet voor. Maar ,meer om de betrouwbaarheid en ervaringen die ik ervan gelezen heb. Na nu 2000 km op de Deauville gereden te hebben, moet ik zeggen dat het mij niet tegenvalt. Wel mis ik het vermogen en de soepele loop van een Pan. Het geluid, daar moest ik aan wennen. Een beetje een knorrend geluid, terwijl een Pan rustiger loopt. Het brandstofverbruik is bij mij nog steeds 4 liter op 100 km (1 op 25). Wat netjes is te noemen. Tot nu heb ik slechts 1 probleem gehad, en dat is de sluiting van de rechter koffer, die was binnenin afgebroken. Dit heb ik gerepareerd, hiervoor moet je gehele koffer demonteren. Op You Tube staat een filmpje van een Amerikaan, hoe je de koffers juist moet sluiten om problemen te voorkomen. Tot nu toe ben il tevreden over de Deauville en op naar de volgende 2000 kmters. ”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaarheid
  • Brandstofverbruik
  • Makkelijk rijden
  • Minpunten
  • Vermogen
  • Koffersluiting zwak punt
  • Kofferinhoud te klein
  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Henny van Denter schreef:

“Rijd goed. Genoeg koppel. Een fijne motor voor woon werk verkeer of voor te touren. Ben er twee jaar geleden mee naar frankrijk geweest met pakking voor twee, en geen problemen. Stuurt fijn in bochten ook met bepakking en komt goed mee. goede koppel onderin. Het is geen motor om mee te scheuren, koop dan een wegracer. Hij doet wat die moet doen, Goed rijden en betrouwbaar zijn.”

  • Algemene beoordeling: 7,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Robert schreef:

“Mijn Deauville-700ABS is van 2006, ik heb hem nu 2 jaar. Ik ben niet zo\'n veelrijder, met 4000 per jaar is het wel klaar.
\'t Is een redelijk zware machine, zeker in relatie tot het motorvermogen (plm. 250 kg, 65 pk. Daar staat tegenover dat hij onderin het toerengebied erg veel koppel heeft, je kunt rotondes gerust in de 3e versnelling rondkachelen. 50 in z\'n 5 loopt niet lekker. Bovenin wordt het minder en kom je boven de 130, dan veroorzaakt de tweecilinder een behoorlijke dreun. Manoevreren op kleine hoekjes gaat wat moeilijk. De draaicirkel is vrij groot en het gas heeft een beetje van een aan/uit-karakter. Daarom moet je dat doen met een slippende koppeling en soms moet je even achteruitsteken.
Intussen heb ik de spanningsregelaar stuk gehad, dat schijnt een zwak punt te zijn, ze worden te warm. Hij is vervangen door een sloopexemplaar, dat ik met koelpasta eronder heb gemonteerd. Dit zal allicht wat meer warmte overdragen aan het frame.
Een Deauville is gewoon een degelijke motor waarop je, dankzij de koffers, flink bagage mee kunt nemen. Je zit daarmee al snel boven de limiet van 5 kg per koffer (zie de handleiding).
Het rijden voelt betrouwbaar aan tot 130. Daarboven slaat de dreun toe en treedt ook een licht slingeren op. Uiteindelijk gaat het niet fout en kun je gerust door tot 150, maar je zit niet op je gemak.
Het lakwerk houdt zich goed, maar op het chroom van de pedalen en het stuur zit een lichte roestaanslag die zich nog wel weg laat poetsen. Dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Het scherm zorgt ervoor dat je bij een regenbui praktisch droog blijft. Ik ben 1.80 lang en ik heb maar weinig last van turbulentie.
Al met al toch wel een degelijke toermotor, waarvan je geen verrassingen hoeft te verwachten, maar waarmee je gerust elke dag een kilometer of 30 naar je werk kunt rijden. Ruimte genoeg voor je broodtrommel en ook nog voor een extra set kleren. Jammer dat de beide zijkoffers niet afneembaar zijn. Met een tank van bijna 20 liter en een verbruik van plm. 1:20 kun je een flink eind rijden zonder tanken.

  • Pluspunten
  • Veel koppel bij laag toerental
  • Allemansvriend
  • Cardanaandrijving, dus alleen af en toe wat olie vervangen en peil controleren.
  • Minpunten
  • Dreun boven 130
  • Bij lage snelheid wat lomp en zwaar
  • Aan/uit karakteristiek van de motor
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Johan schreef:

“Allereerst een disclaimer; ik rij al jaren Deauville, dus ik ben bevooroordeeld. Maar naar mijn mening is de Deauville een perfecte motor voor woonwerkverkeer, en voor (solo) tripjes in Nederland en de buurlanden. Voor met zijn tweeën komt hij wat tekort, zeker in het buitenland.
Daar staat tegenover dat hij superbetrouwbaar is, redelijk goedkoop in onderhoud, en vrijwel onverslijtbaar. Ik ben nu met mijn tweede Deauville bezig, en ik moet deze maar gewoon inruilen wanneer ik vind dat ik toe ben aan iets nieuws ... wachten totdat ze stuk gaan heeft namelijk geen enkele zin.
Wat mij betreft dus een comfortabele en superbetrouwbare no-nonsense motor.
Overigens is het geen bijzonder zuinige motor. Beter dan 1 op 20 zul je er waarschijnlijk niet mee halen, en dan moet je toch al je rechterhand in bedwang houden.”

  • Pluspunten
  • Zitpositie
  • Rijcomfort
  • Betrouwbaarheid
  • Minpunten
  • Gewicht
  • Vermogen
Diego schreef:

“Een no-nonsens motor. ”

Jan schreef:

“Met deze motor kun je tenminste in het hele bereik rijden.”

paul schreef:

“prima motor moet wennen omdat het een twee cilinder is meer op toeren rijden reed op een pan”

Pietro schreef:

“Gebuisd, zowel qua prestaties als qua uiterlijk. Het lelijke eendje onder de motoren.”

schreef:

“ ”

pieter schreef:

“Rij zelf sinds kort de nieuwe deauville.
Daarvoor de oude.
Deze is prima in de bochten. De reactie op het gas is ook naar behoren.
Het is wennen aan het andere geluid. de oude oogde degelijker.
Kortom een goede metgezel”