Wat vind jij van de HONDA ST 1100?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,7 10 896 HONDA ST 1100

Motoren

ST 1100 Pan European ABS - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN ABS
HONDA
€ 2.550,-

1996 · 140141 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 3.290,-

1999 · 96279 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1100 - HONDA
ST 1100
HONDA
€ 3.250,-

1995 · 96452 km
Van de Pol Motoren - Helmond

ST1100 PAN EUROPEAN - HONDA
ST1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.790,-

1999 · 97000 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

ST 1100 Pan European  ABS-TCS - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN ABS-TCS
HONDA
€ 2990,- € 2490,-

2000 · 84802 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.990,-

1993 · 116000 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

ST 1100 PAN EUROPEAN - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.900,-

1993 · 82023 km
Van de Waerdt Motors C.V. - Doorn

ST 1100 PAN EUROPEAN - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.290,-

1993 · 117443 km
MotoPort Assen - Assen

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.790,-

1991 · 104050 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

ST 1100 - HONDA
ST 1100
HONDA
€ 2.990,-

1996 · 52209 km
MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.990,-

1994 · 75173 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1100 Pan European ABS - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN ABS
HONDA
€ 3.490,-

1998 · 113000 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1100 PAN EUROPEAN ABS-TCS - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN ABS-TCS
HONDA
€ 3.250,-

2000 · 111400 km
Van de Waerdt Motors C.V. - Doorn

ST 1100 S - HONDA
ST 1100 S
HONDA
€ 2.990,-

1995 · 134395 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

ST1100 PAN EUROPEAN - HONDA
ST1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.950,-

1992 · 88602 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.349,-

1991 · 66511 km
MotoPort Express Hoogezand - Kolham

ST 1100 ABS - HONDA
ST 1100 ABS
HONDA
€ 3290,- € 2990,-

1999 · 90500 km
MotoPort Wateringen B.V. - Wateringen

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2490,- € 1690,-

1990 · 95000 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

ST 1100 - HONDA
ST 1100
HONDA
€ 3.299,-

2002 · 111014 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

ST 1100 - HONDA
ST 1100
HONDA
€ 2.190,-

1997 · 184450 km
Team Liemers Motoren - Lathum

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 3.390,-

2000 · 116000 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 3.050,-

1998 · 92409 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1100 Pan European - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.790,-

1996 · 89819 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

ST 1100 - HONDA
ST 1100
HONDA
€ 3.650,-

1997 · 73000 km
Van de Pol Motoren - Helmond

ST1100 PAN EUROPEAN - HONDA
ST1100 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 2.950,-

1994 · 75067 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

ST 1100 Pan European  ABS-TCS - HONDA
ST 1100 PAN EUROPEAN ABS-TCS
HONDA
€ 3.790,-

2001 · 77150 km
Gert Altena Motoren - Kamerik

ST 1100 PAN EUR - HONDA
ST 1100 PAN EUR
HONDA
€ 1.790,-

1992 · 188445 km
Rob den Balvert motoren - Duiven

ST1100 A - HONDA
ST1100 A
HONDA
€ 2.450,-

1992 · 148667 km
Rob den Balvert motoren - Duiven

Reviews

  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Paul schreef:

“Zeer goede bike, veelzijdig en geschikt voor dagelijks gebruik en langere afstanden. Geen sexy racer, en wat zwaar bij stilstand.”

  • Pluspunten
  • Allround
  • Betrouwbaar
  • Comfort op lange afstanden
  • Minpunten
  • Uiterlijk
  • Gewicht bij stilstand
  • Algemene beoordeling: 9,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Burhenne Guus schreef:

“Ik rij motor al van 1999 veel motors gereden maar de pan european is voor mij de motor. Super. ”

  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
erik schreef:

“Goede rustige motor.veel bergruimte .koppel genoeg om belachelijk vlot even te passeren en elke kneus kan met deze oude motor verbazend vlot door de bocht”

  • Pluspunten
  • koppel
  • bergruimte
  • stuurgedrag
  • Minpunten
  • te smalle en lage kuip
  • beplating..lastig en duur bij beschadiging
  • Algemene beoordeling: 6,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Kees schreef:

“Na een bekeuring op mijn zzr1100 van 619 euries maar besloten dat ik toch maar een pan ging kopen. Die heeft beduidend minder acceleratie. Geen moment spijt van gehad!
Ook mijn dochters zitten door de cbs graag achterop. Hoewel het wat trager is heeft hij vermogen genoeg, en je komt er na een lange rit niet gebroken af. Met 105800 op teller is hij volgens kenners net ingereden😆”

  • Pluspunten
  • Rijcomfort
  • Motorisch super
  • Minpunten
  • Eigenlijk niets
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Marco schreef:

“Rij nu 3 hals jaar Pan st1100 en wou dat ik dit al veel eerder had gedaan.
Rijd soepel, snel, comfortabel en stuurt heerlijk.
Lange afstanden geen probleem, 700 a 800 km per dag en je stapt er af met een big smile.
Mijn Pan is van 1997 maar ziet er uit als nieuw en zo rijd hij ook.
Kan de Pan aanbevelen, is een zeer betrouwbare motor zonder al te veel poes pas aan allerlei elektronica en dat soort shit.
Gewoon degelijk en goed, is één van de beste modellen die Honda gebouwd heeft.
Ken een Paar Pan,s met 350.000 km op de klok en worden nog dagelijks gebruikt. ”

  • Pluspunten
  • Aanschaf
  • Rijgedrag
  • Degelijkheid
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
vinckx schreef:

“ik ben sinds 2 jaar de trotse eigenaar van deze toerbuffel bj 2000 en 80,000 op de teller, hiervoor de yamaha 1100 virago, kortom deze st100 is niet kappot te krijgen, alhoewel ik een rustige rijder ben, geen olie verbruik 1:18 zeer wendbaar icm abs is dit de ultieme moterfiets, met handvat verwarming cruisecontrol , het rijd heerlijk wil nog wel de corbin zadel aanschaffen daar ik binnenkort een flinke rit ga maken van 2000 km waaronder ook auschwitch ik kan niet wachten, dit is echt een superrrrrrr moter en een aanrader, weinig onkosten.”

  • Pluspunten
  • rijd geweldig
  • grote koffers
  • abs
  • Minpunten
  • windgevoelig
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Joop Gaertner schreef:

“Ik rijd op mijn Pan ST1100 zonder ABS al vanaf 1998 tot heden. Deze motor rijd geweldig voor zijn leeftijd. Weglegging perfect. Ik heb nog nooit extra onkosten gehad dan het normale onderhoud. Wat wel echt van belang is zijn de banden. Na 6000 km zijn ze redelijk versleten. Zelf heb ik een Corbin zadel aangeschaft wat zeer goed is voor mijn zit confor. Dus ik heb weinig nadelen. Maar toch eentje. De motor is voor mij lichaam een zeer zijwind gevoelig motor. Ik persoonlijk vind dat niet prettig. Dus mocht je een motor zoeken die prettig rijd en op lange afstanden een goed confor geven vind ik deze motor een aanrader. ”

  • Pluspunten
  • Stuureigenschap
  • Degelijk
  • Koffers
  • Minpunten
  • Wind gevoelig
Robert schreef:

“De Pan is een superdegelijke fiets met prima rijeigenschappen. Het uiterlijk was lang okay maar de oude st raakt nu wel uit de mode qua uiterlijk. De prestaties zijn goed maar de acceleratie kon wat mij betreft wat flitsender. Ook van de 1 naar 2 schakelen gaat bij mij wat moeilijk. Verder is ie voor mij een prima woon werk verkeer fiets. Voorlopig blijf ik 'm rijden.”

Barry schreef:

“Comfortabele toermotor. Voelt in het begin wel zwaar aan maar na een aantal kilometers merk je daar weinig meer van. Ondanks een "beperkt" vermogen van 100 pk dien je wel degelijk je snelheid in de gaten te houden. De motor is zowel nieuw als tweedehands sterk aan de prijs, ook voor occasions die meer dan een ton hebben gelopen,maar dat zegt wel wat over de kwaliteit van deze motor. Kortom een dijk van een motor, geschikt voor woon-werk maar vooral ook om lange reizen te maken. Dat ga ik in de toekomst zeker een keer doen. ”

Jan schreef:

“perfecte toermotor, genoeg vermogen en koppel, stuurt haarscherp. wegligging is perfect. Tijdloos model.
Lange afstand comfortabel goede zitpositie (voor mij met corbinzadel) voorruit voor mijn lengte (193)te laag, waardoor vrij veel windgeruis. Handvatverwarming is aan te bevelen, evenals kuipverbreders. Het dimlicht en grootlicht is doorverbonden branden dus beide met als gevolg een perfect zicht (niet verblindend voor tegenliggers) Toch zou het geluid iets minder braaf mogen zijn (een Honda Pan met Sebring kan zeker niet?)”

Freddie Krabben schreef:

“Mijn tweelingbroer kocht een pan en zie daar na altijd sportief gereden te hebben kocht ik ook een pan.Na 4weken kocht ik toch maar weer een vtr1000sp2 (voorheen een sp1 gehad )want telkens als we ergens stonden en er kwamen sportieven langs dan trok mij dat toch meer DACHT IK..DUS NIET! Na 115km op de nieuwe sp2 te hebben gereden heb ik hem dezelfde dag nog weer verkocht en gelijk weer een st1100abs weer gekocht met let op 2100km op de klok. Moraal van dit verhaal is dat zolang je niet op een pan hebt gereden weet je niet wat je mist een dijk van een toermotor waar je ook nog eens sportief mee kunt sturen. ps Snoek motoren uit Heerhugowaard bedankt voor het brengen van de pan. ”

Patrick schreef:

“Stuurt haarscherp, goed koppel onderin, erg stil goede zithouding en bescherming van de kuip tegen wind. Erg zuinig in gebruik en ook nog is één van de veiligste motorfietsen die je kan krijgen. Kortom ideaal als toermotorfiets die ook meekan met de iets snellere jongens.”

Richard schreef:

“perfecte toerfiets. Heb er al veel langge reizen mee gemaakt.
voor deze kocht ik iedere 4 jaar een nieuwe, in 98 op een nieuwe ST1100 gestapt en die heb ik nu nog steeds. Tot de opvolger van de ST1300 er is blijf ik mijn PamMy trouw. degelijk, zuinig, goed voor twee personen met bagage en snel zat.”

panrijder schreef:

“Een goede toermotor en toch heel sportief, je kunt er 80 km/h mee rijde maar ook 180 km/h geen probleem,ben 3x in Frankrijk geweeste en 1x in oostenrijk totaal per tocht 3600 km gereden geen olie verbruik en geen problemen. Wel de goede banden er op kiezen als je hem koopt wil geen andere meer.”

theohonda schreef:

“maak regelmatig lange ritten.ga jaarlijks twee of drie keer naar frankrijk.jaarlijks maak ik 20000 of 25000 km zit heerlijk na een ganze dag motorplezier.in 2002 gekocht tweedehands heb er nu 59000km op staan. ”

Arnold Bruins schreef:

“Degelijke, sterke motorfiets met een pittig karakter.
Veel bagageruimte, grote actieradius, sportiever dan menigeen denkt. Heerlijk rechtop zitten, tijdloos uiterlijk, comfortabele 4 cylinder. Wel aan de prijs!”

jansen schreef:

“Benzineverbruik 1:18. Stuurt geweldig. Onderhoudsarm”

theo schreef:

“ideale motor voor werkverkeer en in vrije tijd.
Door zijn vermogen toch redelijk wat reserve en door goede zithouding zeer geschikt voot lange afstanden”

basiel schreef:

“Een Pan-European ?!? Misschien als ik 80 ben, maar zeker niet eerder.”

gerets schreef:

“deze motor heeft klasse en een geweldige uitstraling tevens een goede wegliging en geeft een goede weg prestatie alleen de prijs is wat aan de hoge kant”

Fred de Haas schreef:

“Heb sinds een jaar (motor)rijbewijs waarvan een halfjaar de Pan.(Ben 53) Hij rijdt zo gemakkelijk dat het een beginnersmotor lijkt. Maar het is wel een wolf in schaapskleren. Mijn Pan van '92 was bij aankoop al voorzien van een Corbin zadel. Mede namens mijn vrouw: geweldig. Mijn 'opstapper' was een Suzuki GS 550 L.”

Hans schreef:

“Goede fiets, oerdegelijk. Weinig onderhoud. 17,5 km met een litertje euro. 800 km op een dag geen probleem. Alleen de aanschafprijs is hoog, rijkosten vallen dus mee. Heb er 70.000 km opzitten en en maar weinig onderhoudskosten. Bij toerwerk, een actieradius van 500 km. Men noemt haar zwaar, maar is ontzettend wendbaar. Ook mij vrouw rijdt er met gemak mee weg.”

charles schreef:

“Heb 5 jaar een ST1100 ABS gereden. Het is een geweldige fiets. Gemiddeld verbruik 1:17. Ga nu over op een STX1300A. Ben benieuwd of die net zo lekker en goed rijdt als de ST100. Je hoort n.l. nogal het één en ander over de stabiliteit van de STX1300 en over de afgifte van de motorwarmte. De tijd zal het leren!!”

Hans schreef:

“degelijke fiets met uitstekende rijkwaliteit. Heb bij mijn Pan wel een Corbin zadel en hogere ruit geinstalleerd. Door een ongeval nu overgestapt naar de ST1300. Ook een prima fiets trouwens”

Panniel schreef:

“De st1100 slingert niet , z'n opvolger misschien wel.Ik heb in twee jaar 40000 op de pan gereden. De valbeugels zitten op de juiste plek dat is afgelopen winter tijdens de ijzel gebleken.Wat er s'winters aan motoren over de wegen gaat is voornamelijk BMW of Pan.Dit zegt genoeg.”

Tsjombee schreef:

“Geen enkel negatief puntje ?!? Waarom is de Pan-European dan zo lang uit productie genomen. Het ding begon gevaarlijk te slingeren bij 140-150 km/u. Verder: overjaarse techniek, veel te zwaar, niet wendbaar, ouderwets uiterlijk en het geluid van een stofzuiger.”

Panner schreef:

“Geen enkel negatief puntje. Goede zithouding, goed rijgedrag, goede duo-plek, genoeg bagageruimte. Doet nooit een klap verkeerd, start ook bij -10. En bovenop dit alles: tot aan de introductie van de opvolger, de STX 1300 is er eigenlijk nooit een motor geweest die het over-all van de Pan won. Absolute topmotor!”

Jan van Breenen schreef:

“De Pan is m.i. een van de beste motoren ooit gebouwd.Oerdegelijk,onderhoudsarm en goede prestaties waardoor het rijden op de Pan steeds weer een genot is.
Eerlijk is eerlijk ... wel een hoog eigen gewicht waar je tijdens het rijden overigens niets van merkt.

Jan”

peter schreef:

“Helaas heb ik zelf geen ST1100 in mijn bezit gehad maar mijn vader die helaas geen computer heeft maar wel 10 jaar ervaring heeft gehad met dit type Honda spreekt alleen maar vol lof over deze machine, duizenden kilometers heeft hij afgelegd zonder ook maar 1 verkeerde slag of negatief puntje. Omdat de motor eigenlijk voor zijn lengte te zwaar was is hij nu na lang aandringen overgestapt op een custom/shopper maar dat heeft veel gekost aan overredingskracht!! Na jaren Honda te hebben gereden is hij nu overgestapt maar ook maar alleen omdat het merk geen cardan aangedreven shopper had anders was hij bij Honda gebleven. Ik zelf de zoon heeft ook vele kilometers op deze ultieme toerbuffel gereden en ondanks dat ook BMW met mooiere modellen maar als je van een Pan op een BMW overstapt krijg je een klap in je gezicht zo goed rijdt een ST1100.
De meeste mensen gaan helaas voor het merk BMW, jammer want Honda is het merk van nu en de toekomst niet alleen op motoren gebied maar ook op autogebied!! hebben we ook veel goede ervaringen mee sportief en het gaat niet stuk ”

JanPan schreef:

“De Pan is geen spannende fiets om te zien,maar wel ... degelijk,oerbetrouwbaar,comfortabel,practisch,onderhoudsarm,duurzaam,duovriendelijk en geschikt om makkelijk bagage mee te nemen.Het motorgeluid vink ik echt niet mooi.Je kunt er wel heerlijk mee motorrijden!!!”

Nico schreef:

“ST1100,hoge 2e hands aanschafwaarde,maar ook hoge inruilwaarde,motor is een allemansvriend ben ermee naar oostenrijk,zwitserland,italie,ardennen geweest.
Duo passagier niet horen klagen over zadelpijn(corbin).
Tanken en rijden met een st1100,hoge actieradius i.v.m 28ltr tank,heb ongeveer 1:16 gereden,zowel sportief als snel.
Dit is nu mijn 4e ST1100(met abs,tcs)heb ook op de stx1300 gereden,HEEL ERG WENNEN,daarom houdt ik het voorlopig bij mij "oude" 99er st1100.
Slechte motoren zijn er eigenlijk niet,maar deze motor is een alles kunner pursang.

Albèrt schreef:

“gewoon goed niets aan veranderen”

jan schreef:

“prima toermotor waar je ondanks het hoge eigen gewicht ook nog behoorlijk sportief mee kunt rijden.superbetrouwbaar,doet het werkelijk altijd met een minimum aan onderhoud.enige echte nadeel waar ik mij aan stoor is de matige bescherming van het originele windscherm,moet ik nog eens vervangen door een hoger exemplaar. ”

Jan Willem schreef:

“Sinds okt 2001 rijd ik op m'n pan .Tot nu toe 20.000 km gereden ook veel woon-werk. Perfect tussen de files, de spiegels zijn z'n breedste punt,dus zeer goed in te schatten. In tegen stelling tot vorige schrijver vind ik het een perfecte fiets voor woonwerk verkeer. Ook op langere ritten een zeer cofortabele fiets, ik moet nog zien of de st1300 zoveel beter is”

JB schreef:

“De ST1100: een prima toerbuffel. Goed afgewerkt en voor zijn gewicht en bouw best wendbaar. Wel wat eenzijdig bruikbaar (is toch écht een toerbuffel en heeft in die zin dus weinig sportiefs, ook voor normaal woon-werkverkeer is ie net aan bruikbaar, maar daar zijn andere, wat wendbaardere en lichtere fietsen meer geschikt voor) en inmiddels toch behoorlijk achterhaald qua styling en techniek.”

Helmig schreef:

“Sinds maart '02 heb ik na 18 jaar weer een motor
aangeschaft.
Na een korte proefrit op een Pan was ik meteen
verkocht !
Geweldige motor.
Power, uitstekende remmen !, confortabele zit en
redelijk verbruik (1:16). Ook de koffers zijn erg
praktisch, je kunt je helm er makkelijk in kwijt.
In eerste instantie dacht ik dat deze motot te zwaar
zou zijn voor een "heropstapper", maar na even te
hebben proefgereden merkte ik van het gewicht
niets. Als een blok op de weg !
Wel even wennen met het verplaatsen als je hem
weg moet zetten in de garage.

gr.

Helmig

Jos schreef:

“Ik heb de Pan nu 7 jaar en ben nog altijd zeeeeer tevreden. Ik heb pas geleden nog proef gereden op de st1300 maar toch besloten nog even door te rijden op de oude Pan, deze is trouwens net lekker ingereden (90.000 km)”

Hans van Wijnen schreef:

“Uitstekende toermotor. Gerieflijk lange afstanden rijden. Wil graag de ST1300.”

Edwin van Bemmelen schreef:

“Heerlijke motorfiets. Ik heb hem pas aangeschaft, maar ik heb nu al het idee dat ik in een cabriolet rij, geen wind in het gezicht, visier open en genieten van de omgeving met een rustige brom onder je. Als je snelheid wilt maken of in wilt inhalen voel je hoeveel power je onder je hebt rijden. Dagelijks gebruik ik hem voor woon/werkverkeer waardoor ik elke dag weer met plezier naar mijn werk ga gedeeltelijk door deze fantastische motorfiets!!”

Ben schreef:

“Zeer betrouwbare, lekker rijdende motor. Ik rij ongeveer
14.000 km per jaar en heb tot nu toe geen kosten gehad naast de standaard onderhoudsbeurten.
Bij een lengte van de berijder langer dan 190 cm is een hoger scherm aan te raden,omdat je anders bij hogere snelheden behoorlijk last van turbulentie kunt krijgen.”

ANDRE'OUWERLING schreef:

“hallo als je lekker rustig wil touren daan is dit de beste motor die er is(of de nieuwe 1300) redelijk droog
is best snel ,kan veel mee nemen ,geen helm sjouwen,mooi in de koffer op slot,vrouw mee of dochter,
grote leden club pan european en gezellige club.
moet je zeker keer proberen,anders weet je niet wat het is”

Kees Meijer schreef:

“mijn commentaar hierop is dat ik verbaast ben over het alternatief een suzuki 600 kom nou zeg jullie weten wel beter hoop ik.
de pan is voor een toerrijder de beste keuze omdat ook de duopassagier erg comfortabel meerijdt ik weet dat dit ook van andere tourmachines gezegt kan worden maar je bent natuurlijk niet voor niets een aantal jaren uitgeroepen tot toermotor van het jaar.
mijn volgende motor zal dan ook zeker weer een pan zijn ik rijdt zo ongeveer 25000 km per jaar en heb geen problemen ondervonden van welke aard dan ook ik moet erbij vermelden dat ik met mijn derde pan onderweg ben”

panmanbos schreef:

“eigenlijk kun je een pan helemaal niet vergelijken met een 600tje, rijeigenschappen zijn 100% anders op een pan kun je rustig 1000km in een keer wegzetten en er zijn heel weinig andere die dit ook kunnen zeggen.
de betrouwbaarheid is perfect, in engeland zijn er bezorgers die beroepshalve met een pan 360.000 km verreden hebben zonder bijzondere reparaties............”

Jan Willem Nieland schreef:

“Fijne machine voor alle gebruik,woon werk,vakantie.
Blijf er wel mee op de verharde weg. Geen olieverbruik en redelijk benzine verbruik. Voldoende power om even vlot in te halen.Prima remmen (abs-cbs).”

Andre schreef:

“Zeer goede en betrouwbare toermotor voor korte en lange afstanden,en zuinig in brandstof verbruik,onderhoudsvriendelijk voor mij nog steeds de beste toermotor van Honda.”

O.van der Kamp schreef:

“Het is een motorfiets die het altijd doet,zuinig in het benzine verbruik,onderhouds vriendelijk,zit positie prima,achterop zitten prima,koffers grote inhoud,een helm past er goed in,een fijne motor voor alledaags
gebruik, korte of lange afstanden het maakt niets uit.
Remvertraging uitstekend,je kunt er ook sportief mee rijden.”