Wat vind jij van de HONDA ST 1300?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,1 10 222 HONDA ST 1300

Motoren

ST 1300 ABS PAN EUROPEAN - HONDA
ST 1300 ABS PAN EUROPEAN
HONDA
€ 4.790,-

2002 · 26410 km
MotoPort Assen - Assen

ST1300 PAN-EUROPEAN - HONDA
ST1300 PAN-EUROPEAN
HONDA
€ 6.990,-

2009 · 58844 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

ST 1300 PAN EUROPEAN ABS - HONDA
ST 1300 PAN EUROPEAN ABS
HONDA
€ 5.490,-

2003 · 46200 km
MotoPort Goes - Goes

ST 1300 Pan European - HONDA
ST 1300 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 6.499,-

2007 · 53527 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

ST 1300 Pan European ABS - HONDA
ST 1300 PAN EUROPEAN ABS
HONDA
€ 8.290,-

2011 · 85203 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

ST 1300 ABS Pan European - HONDA
ST 1300 ABS PAN EUROPEAN
HONDA
€ 6.950,-

2005 · 35001 km
MotoPort Echt - Echt

ST 1300 A Pan European De Luxe - HONDA
ST 1300 A PAN EUROPEAN DE LUXE
HONDA
€ 4990,- € 4490,-

2005 · 95493 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

ST 1300 PAN EUROPEAN - HONDA
ST 1300 PAN EUROPEAN
HONDA
€ 3.750,-

2002 · 171896 km
DIPI-moto - Gilze

ST 1300 ABS - HONDA
ST 1300 ABS
HONDA
€ 5.490,-

2002 · 52350 km
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

ST 1300 ABS Pan European - HONDA
ST 1300 ABS PAN EUROPEAN
HONDA
€ 7.850,-

2011 · 146356 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
johan Reurich schreef:

“Ik rij nu al jaren op een pan eerst de 1100 maar de 1300 is toch net even wat krachtiger en lekker licht in de bochten.
Jammer dat er niet echt een opvolger van komt al ik het wel een hoop geld vindt van de laatste nieuw bijv de 1300 NT
ik blijf de Pan rijden niet kapot te krijgen”

  • Pluspunten
  • trekkracht
  • opbergruimte
  • grote tanjinhoud
  • Minpunten
  • zwaar
  • Bijna altijd kappen eraf voor onderhoud.
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Piet Tijm schreef:

“Geweldige motor met heel veel trekkracht en de verstelbare ruit is
geweldig.
Bij kleine ritjes binnendoor ruit omlaag en vol inde wind rijden.
Bij ruiden op snelweg ruit omhoog en dan kan het vizier van je helm open blijven
staan.”

  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Ruud schreef:

“Deze st1300A gekocht en de NT700 ingeruild.
Plussen: de ruime bergplekken 2 systeemhelmen in de topkoffer eventueel ook in de zijkoffers is plek voor een helm kan je jas in de topkoffer tijdens een stadswandeling.
Het droog zitten in de regen ++ met het scherm in de hoogste stand en de aërodynamica van de spiegelkappen blijf je droog op de snelweg ook je handschoenen.
Ondanks 60 kg zwaarder stuurt het heel soepel hij rijdt makkelijker dan de NT700. Door de uitstekende balans.
Zeer comfortabele zithouding kortom een zeer fijne toermotor.
En ja hij is wat zwaarder en dat merk je als je hem moet verplaatsen of manoeuvreren, maar een helpende hand is ook zo geregeld tussen motorrijders.
Een zeer tevreden ST1300A pan european rijder.”

  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Ed schreef:

“Een comfortabele tourmotor met veel berg mogelijkheid met een grote reisafstand bereik, door de grote tankhoud van 29 liter.
Ook de 1300 cc en het vermogen zijn ruim voldoende”

  • Pluspunten
  • Comfortabel
  • Voldoende vermogen en cc
  • Bergmogelijkheid door standaard zijkoffers
  • Minpunten
  • Gewicht
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Michel Huybrechts schreef:

“Ik rijd mijn 3de!
Na een een jaar Crosstourer (ook heel goed) toch terug naar geruststellende, beschermende
Pan.
Betrouwbaar, comfortabel, snel en zuinig.”

  • Pluspunten
  • Handelbaarheid
  • Comfort
  • Veiligheid
  • Minpunten
  • Gewicht bij trage manoevers
  • Algemene beoordeling: 8,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Michel Huybrechts schreef:

“Ik ben aan mijn derde Pan. Na een paar jaar met een Crosstourer te hebben gereden (ook prima machine)
toch terug naar de ST, de echte sporttourer, die ongelooflijk vertrouwen biedt vooral in het rijden, maar toch ook \"panne-vrij\" blijft”

  • Pluspunten
  • Handelbaarheid
  • Sportiviteit
  • Comfort
  • Minpunten
  • Gewicht
  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Klaas schreef:

“De motor heeft gewoon alles waar je van droom. Het toerplezier en toch ook flink scheuren op bochtige wegen en bergpassen.”

  • Pluspunten
  • Stuurt strak
  • Je zit goed uit de wind
  • Heel veel komfoor
  • Minpunten
  • Geen versnellingsindikator
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Ruud berbee schreef:

“Tip model eigenlijk niets op aan te merken behalve de stevige aanschafprijs ook onderdelen los zijn peperduur. Ook het verbruik is aan de hoge kant.”

  • Pluspunten
  • Comfort
  • Wegligging
  • Groot scherm verstelbaar
  • Minpunten
  • Prijs
  • Verbruik
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Gert-Jan Rodenburg schreef:

“Ik heb vanaf 2008 ruim 50.000km met een st1300 uit 2002 gereden; eindstand 94000km. Deze motor zojuist ingeruild voor wederom een jongere pan met veel minder kilometers.
Waarom toch weer een pan; De V-4, de zeer grote souplesse in het blok, zeer soepele versnellingsbak, comfort, ondanks de zware motor, zeer ontspannen rijden, zeer wendbaar. Spiegels waarin je bij hoge snelheid ook nog wat in ziet ook , geen trillingen.

Betrouwbaarheid; In de 8 jaar ben ik 1 keer komen stil te staan, wilde niet meer starten, bleek om een slechte massa kabel te gaan. Verder tijdens regulier onderhoud preventief de thermostaat, wat slangen e.d. vervangen.

Het uiterlijk; Mooi of niet mooi, puur persoonlijk. Alles is zeer functioneel aan deze motor. Je zit goed uit de wind. Door de relatief rechte zithouding icm de plaatsing van de spiegels,hou je een goed overzicht. De koffers zijn goed geïntegreerd. relatief smal in vergelijk met de andere toerbuffels.

Over de stabiliteit, in de bochten; als een huis. Rechtuit, hogere snelheid, wat minder strak als mijn Suzuki RF900. Ik heb er een Vstream ruit opgezet, niet omdat de motor begon te wiebelen, maar omdat achter grotere SUV\'s en/of bestelbussen mijn helm onrustig begon te worden door de luchtstroom, het zogenaamde instabiele gedrag heb ik niet echt kunnen ontdekken, en mag toch af en toe ook stevig door willen rijden (echter hoe vaak komt dat voor in NL, vult u dat zelf maar in)

Kan deze motor van harte aanbevelen.

  • Pluspunten
  • souplesse motorblok
  • zithouding, kan uren blijven rijden zonder vermoeiing
  • zeer betrouwbaar en waardevast
  • Minpunten
  • Aanschafprijs
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Fred Butje schreef:

“Een schitterende fiets, waar je lange trips moeiteloos mee af kunt leggen.
Zeer goede wegligging in de bochten. Prima acceleratie op de rechte stukken.
Boven de 160 km/u voelt de motor iets minder direct aan, maar blijft wel prima te besturen.”

  • Pluspunten
  • Uiterlijk
  • Wegligging
  • Comfort
  • Minpunten
  • Prijs
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Paul Foster schreef:

“I een prachtige motor voor wie al ervaring heeft, zeer stabiel
Prachtig uit lage toerental zonder veen schakelen toch op snelheid te krijgen
Comfortabel is zeker het overwegen waard”

  • Pluspunten
  • Sherm zeer hoog verstelbaar
  • Minpunten
  • Zadel kan beter
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Guus schreef:

“De Honda ST 1300 is een echte tourbuffel. Je kan er lange reizen mee maken maar ook korte ritjes. Een erg betrouwbare motorfiets.”

  • Algemene beoordeling: 7,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
August schreef:

“Heerlijke volwassen fiets, maar niet voor jongens die denken dat het een oude mannen fiets is zonder power en sportiviteit.”

  • Pluspunten
  • motor/ cardan
  • Duo + zitcomfort
  • windscherm
  • Minpunten
  • contactslot
  • Uit stekend draad bij topkofferremlicht
  • warmte van motor bij warm weer
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
rich schreef:

“heerlijke motor .
onderlaats nog even van nederland naar italie en terug in een dag
heerlijk om te touren ”

Fred schreef:

“Dijk van een motor. Ik ken niemand die spijt heeft van deze aanschaf! Super motor om vakanties te doen. Je hoort veel over de stabiliteit van de St1300.
Ikzelf merk daar alleen iets van als ik rond de 220 kilometer per uur ineens het gas dicht draai. Hij is ook iets gevoeliger als er net nieuwe banden gemonteerd zijn. De ruit kan zeer ver omhoog en dan is het ook logisch dat hij gevoeliger wordt voor de bekende "wobbel". Eerlijkheidshalve moet er wel bijvertelt worden dat je bij iedere toermotor waar de ruit zo verstelt kan worden enige instabiliteit te voelen is. Het kan ook niet anders. Het is alsof je met een grote plaat op je motor aan het balanceren bent. Zelf heb ik er dus alleen een beetje last van op zeer hoge snelheden. Hij is zeer wendbaar, met menig haarspeldbocht rijd ik de voetsteunen aan de grond! Van het zware gewicht merk je echt niets als de wielen maar even rollen! Moet je de motor manouvreren, ja, dat is ronduit zwaar. Ik kijk ook altijd als ik hem parkeer of ik ook weer makkelijk weg kan komen zodat ik niet een stukje eerst schuin omhoog achteruit moet rijden. In een langduurtest had hij na 100.000km. meer kompressie dan toen hij werd binnengereden. Ik ken er die al 350.000km hebben gereden zonder problemen!!!”

Jan schreef:

“Na drie modificaties en een gewenningsperiode, (ik stap nl van een hayabusa af, vond de rechter een beter idee) kan ik deze machine steeds meer waarderen. Het gewicht valt tijden het rijden in het niet, stuurd dan ook erg strak. Het comfort is hoog en de bagage-mogelijkheden altijd voldoende aanwezig. Door het brede koppelverloop altijd voldoende trekkracht, ik verbaas vriend en vijand met de acceleratie. Trouwens vindt ik zelf ook steeds weer fantastisch hoe soepel en snel dit gaat. Over uiterlijk valt niet te twisten maak een 5,5 als score vindt ik toch wel ondergewaardeerd, dit geldt voor mij alleen voor de prijs. Het is een echte Honda, degelijk en gewaarborgd voor een lange tijd, zowel voor beginnende toertijders als voor gevorderde motorrijders. Het rijden op snelle sportmachines is natuurlijk nog leuker maar zeg nou zelf, met de dagelijkse snelheidscontroles is daar niets meer mee aan. Op de Pan comfortabel, onspannend en (als het even kan) toch supersnel door leuke bochten. Het genieten blijft.”

marcel schreef:

“Heb een blackbird ingeruild op een nieuwe st1300, en was stom verbaast over het rijplezier van deze motor,
de gemiddelde bochten snelheid is zeker zo hoog als met de bb,alles gaat vloeiender soepeler en comfortabeler.
Dat bij snelheden van 200 km ik het stuur wat beter vast moet houden is geen enkel probleem je zit dan rechtop met geen last van de wind met de ruitomhoog duo passagier en topkoffer, dan mag een motor toch wel een kleine zijwaartse beweging maken als je een vrachtauto voorbij gaat trouwens als je het stuur niet te krampachtig vasthoud blijft alles binnen de grenzen gevaarlijk wordt het nooit.”

guido schreef:

“fijne toermotor en toch sportief te berijden,alleen is de prijs wel wat hoog”

billy schreef:

“De Pan-European is een tijd uit productie genomen. Het ding begon gevaarlijk te slingeren bij 140-150 km/u. Verder: overjaarse techniek, veel te zwaar, niet wendbaar, ouderwets uiterlijk en het geluid van een stofzuiger.”

R.Groot schreef:

“Qua degelijkheid en prestaties dikke voldoende.
Bij tegenwind en achter ander verkeer bemerkte ik een sterke wiebeling om de lengte as. In een woord onrustig.
Dit terwijl het een gemodificeerde machine was.
Ik heb besloten het nog enkele jaren af te wachten.
Mijn ST 1100 is niet veel minder.”

schouten schreef:

“27000 km probleemloze kilometers.
zeer zuinig met brandstof op lange afstand.(net een tocht naar de Eifel gemaakt van 1200km met een gemid.verbr van 1 op 19.8 ).
Fijne versnellingsbak en geweldig remsysteem .
zijde zachte loop van het motorblok.
helaas zit een deel van de stuur uiteinden in het beeld van de spiegels. ”