Wat vind jij van de HONDA VFR 800?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,5 10 1355 HONDA VFR 800

Motoren

VFR 800 F - HONDA
VFR 800 F
HONDA
€ 12.689,-

2016 · 1557 km
MotoPort Assen - Assen

VFR 800 - HONDA
VFR 800
HONDA
€ 4.490,-

2005 · 54533 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

VFR 800 F - HONDA
VFR 800 F
HONDA
€ 2.750,-

1998 · 98865 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

VFR 800 X Crossrunner - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER
HONDA
€ 13858,- € 13349,-

2016
MotoPort Goes - Goes

VFR 800 F - HONDA
VFR 800 F
HONDA
€ 3.250,-

2002 · 22836 km
MotoPort Goes - Goes

VFR800X - HONDA
VFR800X
HONDA
€ 6.490,-

2011 · 31211 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

VFR 800 V TEC ABS DCBS - HONDA
VFR 800 V TEC ABS DCBS
HONDA
€ 6.698,-

2009 · 23900 km
Mulders Motoren - Veendam

VFR 800 F2 VTEC ABS - HONDA
VFR 800 F2 VTEC ABS
HONDA
€ 6789,- € 6589,-

2008 · 22459 km
MotoPort Assen - Assen

VFR 800 FI VTEC ABS  Ç1000,- k - HONDA
VFR 800 FI VTEC ABS Ç1000,- K
HONDA
€ 14299,- € 13299,-

2016
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

VFR 800 X CROSSRUNNER - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER
HONDA
€ 13.898,-

2016
MotoPort Assen - Assen

VFR 800 X Crossrunner - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER
HONDA
€ 6.890,-

2011 · 18862 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

VFR 800 X CROSSRUNNER - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER
HONDA
€ 8.295,-

2014 · 6989 km
MotoPort Leek - Leek

VFR 800 FI V-TEC ABS - HONDA
VFR 800 FI V-TEC ABS
HONDA
€ 5.490,-

2007 · 39034 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 2.750,-

2000 · 58000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

VFR 800 F  Honda VFR800F - HONDA
VFR 800 F HONDA VFR800F
HONDA
€ 2.490,-

2000 · 28700 km
MotoPort Goes - Goes

VFR 800 FI ABS - HONDA
VFR 800 FI ABS
HONDA
€ 6.950,-

2008 · 33250 km
MotoPort Echt - Echt

VFR 800 F - HONDA
VFR 800 F
HONDA
€ 1.999,-

2000 · 106466 km
MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden

VFR 800 VTEC ABS - HONDA
VFR 800 VTEC ABS
HONDA
€ 4.890,-

2006 · 61365 km
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

VFR 800 X CROSSRUNNER - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER
HONDA
€ 6.790,-

2011 · 10642 km
Motor Totaal Terneuzen - Terneuzen

VFR800 V-TEC - HONDA
VFR800 V-TEC
HONDA
€ 2.599,-

2004 · 100217 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

VFR 800 VTEC ABS - HONDA
VFR 800 VTEC ABS
HONDA
€ 6.550,-

2008 · 46865 km
MotoPort Hippolytushoef - Hippolytushoef

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 2.990,-

1998 · 56985 km
MotoPort Echt - Echt

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 11990,- € 11290,-

2014 · 3300 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

VFR 800 FI VTEC - HONDA
VFR 800 FI VTEC
HONDA
€ 5.549,-

2005 · 22751 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

VFR 800 F - HONDA
VFR 800 F
HONDA
€ 10.990,-

2014 · 21200 km
MotoPort Goes - Goes

VFR800X Crossrunner - HONDA
VFR800X CROSSRUNNER
HONDA
€ 8250,- € 7650,-

2011 · 13500 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

VFR800F-abs - HONDA
VFR800F-ABS
HONDA
€ 10.950,-

2014 · 30000 km
Hans van Wijk Motoren B.V. - Zoetermeer

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 3.250,-

1999 · 78530 km
MotoPort Echt - Echt

VFR 800 X CROSSRUNNER ABS - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER ABS
HONDA
€ 6.850,-

2011 · 30747 km
Van de Waerdt Motors C.V. - Doorn

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 2.990,-

1998 · 34819 km
Gert Altena Motoren - Kamerik

VFR 800 F - HONDA
VFR 800 F
HONDA
€ 5.990,-

2007 · 43824 km
MotoPort Leeuwarden - Leeuwarden

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 14.299,-

2016
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

VFR 800 XF - HONDA
VFR 800 XF
HONDA
€ 13.907,-

2016
MotoPort Amsterdam - Amsterdam

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 3.490,-

2001 · 47000 km
Gert Altena Motoren - Kamerik

VFR800 X CROSS RUNNER - HONDA
VFR800 X CROSS RUNNER
HONDA
€ 13.499,-

2016
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

VFR 800 XF - HONDA
VFR 800 XF
HONDA
€ 9.990,-

2015 · 27447 km
MotoPort Amsterdam - Amsterdam

VFR 800 XF Crossrunner, ABS, T - HONDA
VFR 800 XF CROSSRUNNER, ABS, T
HONDA
€ 13.858,-

2016
Pols Motoren BV - Waalwijk

VFR 800 X CROSSRUNNER ABS - HONDA
VFR 800 X CROSSRUNNER ABS
HONDA
€ 6.499,-

2011 · 23809 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 14.299,-

2016
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

VFR 800 XF SPORTS TOURING EDIT - HONDA
VFR 800 XF SPORTS TOURING EDIT
HONDA
€ 11.250,-

2015 · 20152 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

VFR 800 X ABS - HONDA
VFR 800 X ABS
HONDA
€ 13.499,-

2016
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

VFR800X-ABS - HONDA
VFR800X-ABS
HONDA
€ 7.950,-

2011 · 7300 km
Hans van Wijk Motoren B.V. - Zoetermeer

VFR 800 FI - HONDA
VFR 800 FI
HONDA
€ 2.990,-

1999 · 36900 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

VFR800F-abs - HONDA
VFR800F-ABS
HONDA
€ 14.299,-

2016 · 1 km
Hans van Wijk Motoren B.V. - Zoetermeer

VFR 800 FAE C-ABS, TCS - HONDA
VFR 800 FAE C-ABS, TCS
HONDA
€ 13999,- € 10950,-

2014 · 5449 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

VFR 800 FI 1 ED - HONDA
VFR 800 FI 1 ED
HONDA
€ 3.250,-

2001 · 42265 km
Pols Motoren BV - Waalwijk

VFR 800 FI VTEC ABS - HONDA
VFR 800 FI VTEC ABS
HONDA
€ 3.990,-

2002 · 50600 km
MotoPort Den Bosch - Den Bosch

Reviews

  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jansuun schreef:

“Honda VFR 800 fi 50th (1999)

Super motor in alle velden. Rij-eigenschappen zijn top, zithouding comfortabel genoeg voor de wat langere ritten, maar ook prima voor een stukje sprinten. De 800cc V4 (RC46 blok) levert genoeg koppel en power om zijn racebroertje de cbr600 makkelijk bij te houden, maar is in de lagere toeren heerlijk voor de langzamere ritten. Uiterlijk gericht een van de mooiere tijdloze motoren, zelf heb ik wel een hoge BOS uitlaat erop (komt het achterwiel er mooier uit). Technisch prima, echter het enige punter is de spanningsregelaar (wat al langer bekend is) deze kan als hij nog origineel is makkelijk kapot gaan. Maar voor 250 euro heb je weer een nieuwe. Verder is het technisch een top motor. ”

  • Pluspunten
  • RC46 blok technisch zeer sterk
  • Tijdloos uiterlijk
  • Rij-eigenschappen top op alle vlakken
  • Minpunten
  • Duur maar dan heb je ook wel wat!
  • Demping in de voorvering is niet los in te stellen
VFR 800 V-TEC ABS schreef:

“Na drie jaren trouwe dienst afscheid genomen van mijn vfr,vanwege rugklachten, zucht, mensen wilt U een geweldige motor allround met voldoende vermogen en comfort? Ga dan voor een VFR”

Peter schreef:

“Sinds 2008 een vfr vtec met abs uit 2003, daar kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen. Rustig en bedaard als het moet, maar ook een beest als het effe niet anders kan (sprintje trekken)bij aankoop 6000km nu 12000km te weinig eigenlijk, maarja tijd he, kortom voor mij niets anders meer.”

kevin schreef:

“geweldige motor mooi uiterlijk zit perfect stuur geweldig en met de v tec lekker veel pit een echte aanrader”

Motordevil schreef:

“Briljant mooie motor! Het was liefde op het eerste gezicht. Zilveren vfr800 uit 2002 met 18.000km op de teller. Nu zo'n 25.000km mee gereden maar echt een briljante motor”

Kees schreef:

“Heb pas een Vtec uit 2004 aangeschaft voor het woon werk verkeer. Ik heb hiervoor een cbr 1000f gereden maar de vfr rijd alsof je er al jaren mee rijdt. Ik vind als 1e nadeel de lage ruit ( of ik ben te lang 1.96) en als 2de nadeel dat de geweldige roffel pas begint bij 8000 toeren waardoor je altijd te hard rijdt.
Echt perfecte fiets.”

Kees schreef:

“Ik heb er 1 uit 2003 met Laser uitlaten wauw wat een geluid boven 8000rpm.
Mooiste Honda die ik gehad heb (dit is nr 9)”

jd schreef:

“goede stuureigenschappen en goede zitpositie.”

Peter schreef:

“Ben pas in het bezit van een VFR 800i uit 1998. Heb er een laser duotech uitlaat onder zitten en die roffelt lekker. Ik vind de fiets snel genoeg in de tweede versnelling bij vol gas is mijn voorwiel regelmatig los van de weg. Hiervoor had ik een CBR1000F die heeft wat meer PK maar stuurt aanmerkelijk lomper. Echt zuinig is een VFR niet ik rij zo rond de 1 op 13. Er zijn twee zwakke punten aan de VFR. Met stip ook kwa ongemak is de spanningsregelaar die er nogal eens uitbrand vooral bij warm weer.Kost 285 euro maar is in de UK voor 100 euro te koop met koelribben. Ook de thermostaat is nogal eens defect zomers merk je hier niet veel van maar in de winter wel.
De temperatuur moet na 4 kilometer rijden op ongeveer 75 C zitten dan is je thermostaat goed. Nog een puntje van aandacht is de synchronisatie van de starter valves als deze goed staan heb je meer kracht onderin en loopt het blok bij lage toerentallen mooier rond.
Nu heb ik echt alle zwakheden en puntjes van aandacht gehad. En nu maar veel kilomters maken op deze prachtige fiets.”

Jan schreef:

“Mijn VFR 750 is uit '94 maar model '93 vind dit het mooiste model en ben er zeer tevreden over.”

Peter Hoeben schreef:

“Ik heb nu deze honda VFR800i (model 2002, kleur zwart)een half jaar, maar voor mij is dit DE motor. Vanaf het eerste moment was ik vertrouwd met deze fiets, geweldige stuureigenschappen, veel power en een machtig uiterlijk (mijn mening) alleen de prijs is wel wat aan de hoge kant.”

bas schreef:

“Heb net mijn VFR 750 ingeruild tegen een VFR 800 ABS. Wat een verschil zeg! De oude VFR heeft de neiging om aan de voorkant weg te glijden, de VFR 800 ligt als een blok op de weg. Wat een vertrouwen geeft deze stuurfiets! Het geluid is anders maar echt missen doe ik de diepe roffel niet. Wacht maar tot je boven de 8000 toeren komt, erg imponant. ”

dirk schreef:

“Natuurlijk slecht te vergelijken met de zware machines die bovenaan staan maar het blijft een motor waar je erg makkelijk op wegrijdt. Heerlijk voor een lange toertocht maar ook door de stad is hij heel goed bruikbaar”

berend schreef:

“De onverslagen allrounder geperfectioneert tot in de puntjes. Zowel beginners als profs kunnen hun lusten erop botvieren en no-time het ongekende motorlife-gevoel krijgen.

Prima fiets die het grootste deel van het publiek aanspreekt nadat ze er op gereden hebben, al is het voor een 2de bike (als men het geld heeft ;-)

Ryan schreef:

“De VFR is zonder twijfel een geweldige allround motorfiets. Het enige dat ik vind dat hij mist is karakter . Dit komt wellicht door mijn 2 cylinder achtergrond maar ik vind het een wat anonieme fiets. Voor minder geld zijn er alternatieven te vinden die gelijk of beter presteren. Honda teert nog een beetje op de oude roem. In een recente test werd de VFR ook verslagen door 2 directe concurrenten, de Triumph sprint ST en de BMW RT1150/1200 . Persoonlijk vind ik dat je de Aprilia Falco daar aan toe mag voegen.”

Kees.v.P schreef:

“Degelijkheid: Een dikke 10
Prestaties: Een 9, VTEC zorgt wel voor het sterkverbeterde (eerdere modellen missende) koppel onderin
Prijs: Te duur, het kost een paar duiten, maar den heb je toch wel DE allrounder No1.
Uiterlijk: Valt over te twisten, maar de ontwerpers hebben echt overal rekening meegehouden zonder een consessie te doen op de bekende VFR-zithouding! Hiervoor een dikke 10 bij mij!

Enigste minpunt, missende donkere duc-roffel die je wel verkrijgt met een vervange sportdemper (Two Brothers o.i.d.)!

Verder rijdt dit beest als de brandweer, heeft een wegligging zodat zelfs de onervaren persoon er op stuurt alsof hij er al jaren mee op pad is geweest.

Ook voor het ruigere werk in bochten of snelle duitse autobanen mag hij een naam hebben. Fireblade's, Blackbird's etc. beginnen pas boven de 200Km/u echt bij je weg te lopen. Betekend wel dat je op zo'n echte buikschuiver geen 15 minuten 50Km/u moet gaan rijden want je hebt dan geen polsgevoel meer over.

In 98% van de gevallen tijdens bv.tourtochten ben je sneller door zijn echte allround eigenschappen en geweldige rijgedrag (helemaal met Bridgestone Battlax banden)

Een echte aanrader!”

harry schreef:

“De allrounder die nog steeds niet verslagen is. Het begon met een VFR 750 uit 89, vervolgens de 750 uit 95 en daarna nog de VFR 800 uit 2001...
Zit er sterk over te denken om hem weer voor de nieuwste versie te ruilen.
Heb al wel 2 keer een proefrit gereden met de VTEC/ABS uitvoering.
Zoals ik hier al gelezen heb is het wel even wennen als ABS zijn werk doet, maar dat is een paar keer.
Het koppel onderin is door de VTEC techniek goed opgevangen.

De sound is wel te beschaafd dus een Yoshi zou niet misstaan (en klinken) en de prijs mag zeker naar beneden, mits men geen consessie moet doen op een van de eigenschappen.”

Ray Rossi schreef:

“Keurige wegligging en wegcontact (met juiste banden zoals BT020 Battlax series van Bridgestone), enorme koppel met name in het middenbereik, impossant uiterlijk (ok, smaken verschillen mogelijk), perfect motor voor de zeer sportieve tourliefhebbers. Geen moe gevoel in de polsen, ook gewoon te berijden met 50 km/u en superstabiel en wendbaar als je het toch even door enthousiasme op je heupen krijgt en daverend het bochtenwerk gaat opzoeken. Knee-down? Leer het op een VFR 800 zou ik zeggen.

Jullie begrijpen het al, nagenoeg niks anders dan lof over deze wolf in schaapskleren.

Ook de eventuele bijrijder kan het zeker een paar uur vlekkenloos volhouden op deze gemotoriseerde 2-wieler van Honda.

Als ik toch een licht negatieve opmerking mag plaatsen zou ik persoonlijk zeggen, pleur de uitlaten in de kast van de schuur voor het geval je deze fiets ooit nog inruilt en vraag direct voor de eerst volgende vaderdag of verjaardag naar een gerenommeerde slip-on racedemper zoals o.a. Yoshimura, Two Brothers, BOS, Akrapovic, Laser of Sebring. Vele ander smaken aan dempers zijn natuurlijk ook mogelijk. Een juiste demper en je verkrijgt de o zo bekende donkere roffel. Je hoort een "duc" maar ziet een VFR aan komen racen!

Chapeau!”

hh schreef:

“Waarom staat de ZZR1200 niet in de lijst ???
Dit is toch een heel normale vraag, of niet misschien ???
Dan kun je toch beter antwoorden, ipv hier als een bezetene te censureren !!!
DJIEZUS !!!

Gilbert schreef:

“vfr 750 '93. fijne sport/toermachine die zeer betrouwbaar is.Nadeel is het gewicht, te weinig koppel onderin, weinig instelmogelijkheden vering en veel pielen tijdens onderhoud.
Waar blijft de nieuwe VFR met 1000cc V4 of V5?? Dan zou ik mijn '93 VFR wel inruilen.”

Geert schreef:

“vfr800'98'40.000km met deze motor en de juiste ingesteldheid van de rijder geef je menig motoren in de bochten het nakijken enkel het verbruik valt tegen als je stevig op het gas gaat 1/12 maar de fun van deze motor overtreft vele en rijdt als de beste als je hem vertouwd een dijk van een motor.
de ideale motor om met op reis te gaan. klasse ”

Mike schreef:

“Geweldige motor, gewoon opstappen en wegrijden alsof je nooit anders gedaan hebt. De motor geeft absoluut vertrouwen en is ook voor beginners goed te berijden. Lekker langzaam aan of effe flink doorrijden, het gaat allemaal zo gemakkelijk.”

Jan schreef:

“VFR750F 1994, 120.000KM !! Nog nooit no'n goeie fiets gehad ! probleemloos, waardevast, niet goedkoop maar je hebt wel wat. Verbruik 1:18 rustig, 1:12 ruig. Wel een koeler gemonteerd boven de spanningsregelaar (uit een oude PC)wil wel eens doorbranden. Lazer carbon uitlaat voor de muziek !! Groetjes uit Apeldoorn”

Erwin José schreef:

“Ik ben inmiddels aan mijn 10de Honda begonnen. ALtijd hebben mijn vrowu en ik onze vakanties met de motor gedaan en in slechts een geval (Honda 500 FOur) bleek er een sluiting in te zitten en is onder garantie hersteld. Behalve een lekke band heb ik nog nooit een kapotte motor meegemaakt. Ik ben dus een echte Honda adept! Nu dus een VTEC/ABS. De motor rijdt goed, stuurt lekker strak en licht lijkt qua gevoel wel een 600tje! Voorspanning van de voorvork zwaarder gezet en ade achterspanning op tandje 10. Veert nu minder ver in (voor dus)De zit is beter dan de vorige 800, benzineverbruik is gemiddels 1:16 en qua vermogen kun je er ook mee vooruit. Vormgeving is strak en de afwerking staat op een hoog nivo. De VTEC kleppentent is minder in gebruik, ik rijdt op de snelweg 140-150 (als het kan) dan draait de motor 6000 rpm. Met optrekken en inhalen is het wel goed te voelen, en het geluid uit de airbox is waanzinnig. ABS werk fantastisch,er moet de eerste paar keer voluit remmen wel een knop om. daarna is het gewoon een kwestie van inknijpen en je staat in no time stil. Dus nu wachten op de volgende VTEC (wordt het een vijf cilinder? Groeten, Erwin

Arie schreef:

“Dit is de ideale motor om sportief te touren. De zithouding is meer ontspannen dan op een supersport en sportiever dan op een echte tourmotor. Hierdoor kan je grote afstanden afleggen zonder vermoeid te raken en je kan er ook heel sportief mee rijden.”

hubert schreef:

“zeer mooie praktische fiets. Ook met duo en bagage (3koffers + tanktas) goed te berijden. En zelfs de snellere jongens binnendoor (of buitenom) voorbij. Zelfs met duo. Voor de meeste van ons meer dan genoeg vermogen en goede rij-eigenschappen. jammer dat de nieuwe (met ABS ) zo duur is.”

klaas dupon schreef:

“rij zelf 750 fvr bj 1991 rijd nog prima maar ik zou wat meer vermogen willen hebben neemt inderdaat geen druppel olie en je kunt voelen dat je voorband het laat afweten die van mij teminste wel verder een mooije toerfiets”

Hans Stassen schreef:

“Zeer mooie vormgeving. Uiterst strak sturende en goed remmende fiets. Perfecte afwerking. Zithouding laat lange en ontspannen ritten toe. Jammer dat de uitlaatbochten niet van RVS zijn. Is zijn pittige prijs zonder meer waard, mede gezien zijn hoge inruilwaarde.”

Wally schreef:

“Mooie motor met ruim voldoende topvermogen, iets te weinig vermogen bij lage toerentallen (schijnt bij de nieuwe 800 beter te zijn door VTEC), mooi geluid, laag verbruik (bij mij ongeveer 1 op 20), strakke wegligging en goede - door mij zeer gewaardeerde - DCBS remmen. Alleen jammer van die eindaandrijving middels een ketting.”

toekomstigcbr1100'er schreef:

“VFR750 .... Zonder problemen zo'n 85.000 km mee gereden. Nu helaas total loss. Echt een fantastisch apparaat die goed zijn waarde houdt. ”

mark schreef:

“probeer eens ee twwepits italiaan, en dan een die 't wel altijd doet. juist ja een aprilia futura.
kom je niet tegen op elke hoek, en heeft wel bottompower.”

John Kruis schreef:

“Gewoon een heel strakke fiets, een goed alternatief voor de 2 pits Italianen”

Bimbo schreef:

“Zeer uitgebalanceerde motorfiets, stuurt perfect en de
remmen zijn fantastisch. ”

Peter schreef:

“Geluidsbeleving aan de magere kant, maar rijeigenschappen zijn echt voortreffelijk, de motor heeft geen stoere verhalen nodig, heeft een heerlijk karakter en een grote vermogensbandbreedte. Heeft tegenwoordig wat meer concurrentie te duchten (hoewel de Vtec er nu is), maar blijft tot beste sport/toermotoren ooit gebouwd behoren.
Benieuwd naar de nieuwe V5 afgeleid van de GP rcV van Rossi / Ukawa waar Honda binnenkort mee op de markt komt.”

dick schreef:

“zeer betrouwbaar ( 20000 km gereden zonder ook maar een probleem) stuurt goed (met bridgestone banden)
voor mij de ideale motor ”

Robert schreef:

“De beste allrounder! Natuurlijk zijn er snellere (Aprilia) of nog beter sturende (Ducati) fietsen te koop, de betrouwbaarheid en hoge restwaarde maken ook veel goed. De nieuwe VTEC is eindelijk ook weer optisch in orde. Voor een goede 2e-hands geef ik de voorkeur aan de modelen uit 1994-1997, vanwege uiterlijk (a la Honda NR) en nog niet door emissie-eisen aangepast motorkarakter (nog carburateurs ipv injectie). Zelf in bezit van ouder model (1988), wat nog steeds veel fun voor weinig geld oplevert. Gemeten vermogen na 70.000 km is 88 pk aan het achterwiel, dus motorisch nog prima in orde.”

marc schreef:

“Dit is inderdaad een motorfiets waar je alle kanten mee op kunt, of het nou snel of rustig is!!
Als je er dan ook nog een mooie sportuitlaat bovenlangs op zet krijg je er een werelds geluidje bij, en het ziet er nóg beter uit!!!!”

joop schreef:

“probeer eens een aprilia futura”

Johnson schreef:

“Een streling voor het oog, comfortabele zithouding, degelijke moter,hoge restwaarde, bewezen concept.”

JB schreef:

“"De" all-round sport/toerfiets. Een van de weinige motoren die veel van alles heeft en niet aanvoelt als een compromis. Jammer alleen van die belachelijk hoge prijs.....”

wup schreef:

“prachtige motorfiets,mooi in de zilver/goude kleur.
rijd vrij zuinig en pittig.
alleen de prijs zou iets lager mogen.”

Superbiker schreef:

“zeer solide motor. Had wel iets meer koppel bij lage toerentallen mogen hebben. Nog steeds de beste toer/sport fiets zonder concessies te hoeven doen aan het toeren of sportief rijden. ”

Rocky schreef:

“Erg goede all-round motor, erg goed afgewerkt, had wel wat meer pk's en Nm's mogen hebben.”

henry schreef:

“naar mijn mening nog steeds de beste all-round motorfiets. De Japanners hebben hem deze keer zelfs een aparte look gegeven.”

Gerrit schreef:

“Geweldige motor”