Wat vind jij van de HONDA VTR 1000?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,5 10 344 HONDA VTR 1000

Motoren

VTR 1000 SP-1 - HONDA
VTR 1000 SP-1
HONDA
€ 3.500,-

2001 · 67200 km
Particulier

VTR 1000 - HONDA
VTR 1000
HONDA
€ 2.490,-

1999 · 41985 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

VTR 1000 F FIRESTORM - HONDA
VTR 1000 F FIRESTORM
HONDA
€ 1.999,-

1999 · 42081 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

VTR 1000 F - HONDA
VTR 1000 F
HONDA
€ 2.690,-

1998 · 48000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

VTR 1000 F - HONDA
VTR 1000 F
HONDA
€ 2.690,-

1998 · 51000 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

VTR 1000 - HONDA
VTR 1000
HONDA
€ 2.250,-

1997 · 54034 km
Groenewold Motoren - Delft

VTR1000F - HONDA
VTR1000F
HONDA
€ 2.299,-

2000 · 61936 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

VTR1000SP-1 - HONDA
VTR1000SP-1
HONDA
€ 4.500,-

2002 · 45000 km
Vos Oss Motoren v.o.f. - Oss

VTR 1000 F Firestorm - HONDA
VTR 1000 F FIRESTORM
HONDA
€ 2.490,-

1998 · 54617 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

VTR 1000 SP-1 - HONDA
VTR 1000 SP-1
HONDA
€ 7.495,-

2009 · 8790 km
MotoPort Express Hoogezand - Kolham

VTR1000 FIRESTORM - HONDA
VTR1000 FIRESTORM
HONDA
€ 2.490,-

2000 · 46000 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

VTR 1000 - HONDA
VTR 1000
HONDA
€ 2.995,-

1997 · 19500 km
Van de Pol Motoren - Helmond

VTR 1000 F - HONDA
VTR 1000 F
HONDA
€ 3.750,-

2003 · 45500 km
Van de Waerdt Motors C.V. - Doorn

VTR 1000 F - HONDA
VTR 1000 F
HONDA
€ 2.990,-

2001 · 29464 km
Rob den Balvert motoren - Duiven

Reviews

roording schreef:

“zeer goed stuurende fiets”

Lemmer schreef:

“Heb inmiddels 41000 km op twee Firestorms gereden. Two-brothers C5-ovaal maken lekker geluidje. Motor stuurt makkelijk. Achterband slijt snel maar dat is gebruikelijk voor een twin, en te hard wegtrekken helpt natuurlijk ook niet echt. Ik ben er blij mee en hoop er 100.000 km op te zetten.”

marten schreef:

“geweldige twin met een goed blok jammer dat er niet meer mensen mee rijden want het blijft een bijzondere motor het is wennen maar nooit iets anders”

Keessie schreef:

“Geweldige twin met veel power vanaf 4000rpm
Pas wel op met de hoge compressie
Rijdt en stuurt erg goed”

Dawn schreef:

“reeds 4 maanden in bezit en zeer tevreden mee. Uiterlijk wat veranderd dmv een dichte onderkuip, doublebubble ruitje en kleine knipperlichtjes.

bochten rijden is heerlijk, eigenlijk rijdt deze 1000 een beetje als een 500-tje, maar dan met wat meer power.

vermogen is ruim voldoende (het is tenslotte een sportieve TOER motor)

nu alleen nog ff kijken voor een dyno-kit en nieuwe uitlaten en dan kan de zomer weer beginnen (maar in de winter rij ik er ook gewoon mee hoor, wel ietsjes minder)

kees Geuze schreef:

“Zeer snelle motor met wat mindere prestatie's in het lage toerengebied waardoor hij wat nukkig loopt bij 40 tot 70 km/u.
Aanrader voor iemand die een motor onder zich wil voelen.
Dit type leeft onder je kont”

japie schreef:

“erg fijne fiets”

Pmugen schreef:

“Ik rijd zelf een sp1 en dat is een geweldige fiets!
De SP2 is licht aangepast op een aantal punten waar de sp1 wat liet liggen.
Er moet wel een en ander aan de afstelling gebeuren voordat je gaat rijden, maar als dat gebeurt is wil je geen andere fiets meer :-)”

superbike sp2john schreef:

“Simpelweg een superdegelijke motor zonder problemen. Voldoende vermogen, prima wegligging. Heeft me nooit in de steek gelaten. Heb er 50.000km mee gereden zonder een enkel probleem dat ik niet zelf veroorzaakt heb. Mijn volgende wordt ook zeker weer een sp3. De prijs is een beetje hoog maar hij is de investering dubbel en dwars waard. Ook wat afwerking betreft: veel onderdelen hetzelfde als op een Duc maar dan voor een zachtere prijs + hij is gewoon niet kapot te krijgen!”

pieter b schreef:

“Ik storm al 5 jaar, Anderde dempers voor een beter geluid, dynokitje voor nog soepeler blok en Technoflex vering rondom om het weggedrag enorm te verbeteren. Op dit moomet is er voor mij geen alternatief op de markt”

henk gerritsen schreef:

“ik rij ook de sp1 wat een motor is dat het is de beste motor die ik heb gehad ik heb jamaha gehad dt liep niet naar mijn zin maar wel goed rijden de sp1 komt pas tot zijn recht bij 8000 toeren dan krijg hj kracht neemdat maar van mij aan”

barboer schreef:

“zonder problemen vele fijne km met genoeg pit onder de kont geweldige wegligging en een uitstraling van een bruut monster (ligt er wel aan in welke kleur ) enigste kleine nadeel is een niet zo`n grote tankinhoud trek er menige grotere broer er radicaal mee uit en vooral met een bochtige weg een motor voor de echte motorrijder!!!!

peter schreef:

“de sp1 is SUPER het is een zwaare fiets ,maar stuurt heel goed ,ik heb er zelf een gelyk andere vertanding en luchtvilters en de 2gebroeders uitlaten er op gezet
voor 8mm verlaagt model 2000 hy is tekoop
heester5@hotmail.com ”

bulcaen filip schreef:

“stuurt perfect ,geeft veel vertrouwen, houd van de hoge toeren,opmerkelijke verschijning wel kostelijk in aankoop tenzij je de andere aankoopkanalen aanspreekt.
en het laatste maar niet het minste:het is een honda:oerdegelijk en gemakkelijk te verkopen
ps: zoek nog sportdempers;heb je er te koop mail mij.
bulcaenfilip@yucom.be”

V-twin rules!! schreef:

“perfecte motor. Niet te duur, zit goed, heeft voldoende vermogen. Alleen meteen ander dempertjes monteren. Heb nu een setje high level leovincies gemonteerd en nu bulderd ie als een gek. Tevens een mra jet ruitje geplaatst. En de knipperlichtjes gewisseld tegen wat kleinere exemplaren (ziet wat leuker uit en zijn goedkoper bij vervanging).”

johnny schreef:

“lekker dikke fiets met onderin veeeeeeeel powerrrr”

pascal schreef:

“Ik heb mijn vtr nu 6 maanden een super fiets
Ik wil nooit geen 4cyl meer een twin heeft karakter.
Hij rijdt fantasties ik wil nog wel de voorvering vervangen voor iets beters hyperpro of technoflex.
Ik vindt wel dat hij niet fijn rijd bij lage snelheden zo ong 30kph hij bokt dan teveel in zijn versnelling.”

michelangelo schreef:

“slechts een week in bezit maar na uitvoerige testritten van andere fietsen tot conclusie gekomen dat dit de enige fiets waar een beetje van alle segmenten in samenkomen. (race, toer, street-look). Minpunten; verbruik en het hangen op de polsen in de stad (race- zitpositie) Dit kan je oplossen door meer een toerfiets te nemen maar lever je weer in aan karakter van het blok en uiterlijk. ”

L.W. Westerhuis schreef:

“* Heb de motor ca. 8 mm in de voorpoten laten zakken. Hierdoor gaat de motor een stuk beter (flistender) sturen. Heb ook meerdere mm' s geprobeerd maar daardoor wordt 'ie op top erg onrustig aan de voorkant.
* Achter een 42-er tandwiel gemonteerd. Hierdoor acceleert de motor niet alleen een stuk beter, maar vooral in- om de bebouwde kom pakt 'ie gewoon veel beter op (Dit heeft o.a. te maken met de vrij lange eerste versnelling). Verder is het gevoel dat 'ie accelereert als een lange elastiek grotendeels verdwenen en ontstaat er min of meer zelfs een soort "eindschot" als ware het een viercilinder.
* Two brothers titanium raceuitlaten gemonteerd. Omdat de motor is voorzien van een slimme (zelfdenkende) brandstofinjectie heb ik tevens aan de inlaat kant racefilters gemonteerd (Er kan meer uit, dus kan er meer in. Resultaat; Vermogenswinst, beter oppakken en een (nog) hoger brandstofverbruik.
* Vering en demping is (ingesteld vanaf de fabriek) een apart verhaal. Je hebt werkelijk het gevoel op een ongelooflijke stuiterbak te zitten.
Aanpassing door mij verricht;
Achter; Voorspanning stand vier, Ingaand veertien klikken uit (meer als je lichter bent), Uitgaand twee hele draaien terug van volledig in.
Voor; Voorspanning 1 lijntje zichtbaar, Ingaand vijtien klikken uit, Uitgaand vijf klikken uit.
* Banden; In 2001 op Pirelli gereden, vorig jaar op de Sportec Metzelers gereden. De Metzelers bevallen mij het beste. De motor voelt a/d voorkant heel zeker aan en stuurt heel erg precies. Heb achter i.pl.v. een 190-er (af fabriek) een 180-er gemonteerd. Resultaat is; Nog gemakkelijker sturen en er zijn grotere hellingshoeken mogelijk (Opm. Het bandengevoel is uiteraard heel persoonlijk)
* Ander ruitje gemonteerd. Double Bubble van Zero Gravity. Zit je tenminste een klein beetje uit de wind.
* Olieverbruik; Het is raadzaam om regelmatig olie te peilen. Hij verbruikt toch zeker 1/2 liter op 1500 km.

Jeroen schreef:

“Tank inhoud 18l??? Indien leeg tank ik max. 16.2 l??? En de rest? Beetje hoog verbruik.”

MediaWatcher schreef:

“Prullefiets ... te weinig vermogen, te zachte vering, te groot benzineverbruik en daarbij nog spuuglelijk.”

The VTRerrorist schreef:

“Rijd al 5 jaar, 66.500km op de teller, en geen echte rare dingen.
Je kunt het ding afbeulen, maar er gaat niks kapot.
Zelfs die nokkenaskettingspanners zijn misschien een probleem, maar ik heb 12.500km met een kapotte doorgereden(dacht nl. dat dat rateltje erbij hoorde).
WP voorvering, hepco&becker topcase/rek, mdi jetstream ruit, Laser Oval Carbon exhausts, Dynojet stage 1, K&N luchtfilter, zie http://www.drive.to/Firestorm-NL”

Henk H schreef:

“superdegelijke alleskunner, trek over het hele toerengebied prima, ik heb zelf andere voorveren gemonteerd (ohlins) die vond ik iets te zacht. Voor een lekker geluidje is Boss een aanrader.”

Mark schreef:

“ik heb een SP-1, een geweldige motor, door het karakter van de 2 cijl. is het vermogen volledig te gebruiken, hij zal je niet gauw verrassen, goeie zit, de verring vraagt precisie maar daarna heerlijk strak te sturen, de standaard banden van Metzler vind niet geweldig, als je gewend bent aan de 2 cyl en dan de bergen in, voor mij geen 4 cyl. meer, exclusieve motor veel positieve reakties tijdens het rijden, geeft je een groot trots gevoel en dat wil toch iedereen.en NATUURLIJK als laatst het is een Honda en daar kan geen Ducatie technisch tegenop.”

Eric schreef:

“Wel erg veel geld voor maar twee cilinders. Als je een fiets wilt waar je oma ook op kan rijden is er niets mis mee. Ik rij zelf R1 en je moet wel lef hebben om hoog in de toeren het voorwiel van de grond te laten komen. Bij de SP2 gaat het naar mijn idee te makkelijk.”

peter schreef:

“Heb nu vtr sinds 2 weken,ben hem dan ook nog helemaal aan het verkennen.Maar ik moet zeggen dat hij gelijk al heel vertouwd aanvoeld.Over de prestaties ben ik zeer tevreden.Een 2 cilinder is gewoon geweldig!! altyd vermogen.
Kom zelf van een Suzuki gsx 600 f af ,dit is gewoon heel anders ,veel spectaculairder! kortom hel leuke vertrouwelijke fiets!!”

Joost schreef:

“Stuurt zeker goed en voldoende power onderin.”

Freek schreef:

“Te gekke motor. Voldoet bijna aan al je verwachtingen maar kan niet tippen tegen een ducati.”

Antoine schreef:

“Ik rijd nu ong. een half jaartje op de VTR en ben er zeer over te spreken,voorheen reed ik een GSX1100R (155pk)maar de power van de VTR is veel beter te gebruiken.Stuurt trouwens ook een stuk strakker, weegt slechts 192 kg t.o. 235kg voor de suuz !!
De motor is wel voorzien van een groter achtertandwiel,helaas nog geen sportdempers(komen er aan)Met het grotere tandwiel rijd hij wat prettiger in korte bochten en weel sneller van plaats.
Al met al totaal geen spijt gehad van de overstap naar een 2-cilinder”

Cas schreef:

“heb zelf een vtr sp1
top fiets rijd lekker en bruut geluid met akropvic dempers (hij is trouwens te koop voor weinig wegens emigratie) Ik had een r1 , maar dit rijd beter en veel bruter qua vermogen onderin geef mij maar een 2 cylinder Toruwens men geeft je ook veel meer aandacht en vind zo'n motor echt bijzonder
Mail me als je geintreseert bent op Sharky_Capas@hotmail.com”

henk gerritsen schreef:

“hij heeft een pefecte weg ligging vooral in de bochten
hij is betrouwbaar en direkt met het gas om goed te kunnen ryden moet je hem echt koopen ”

huib schreef:

“stuurt heel goed je moet alleen de vering heel precies afstellen. Ikheb er heel veel plezier mee gehad in de bergen”

Ed schreef:

“Even wennen met dat gewicht.Je heb niet 't gevoel dat je te snel rijdt.”

theo schreef:

“Voor derde jaar nu VTR nog steeds zeertevreden , alleen
het benz. verbruik is nogal heftig (160 km op 1 tank)
Heb er BSM vampire dempers onder zitten en heb een dyno
jet kit gemonteerd .
Dip in midden gebied , die ik had ben ik nu kwijt .
Vooral het geleidelijke vrijkomen van het vermogen ben ik zeer te spreken.
Reed hiervoor een fireblade maar dat piekerige beviel mij niet
Al met al een zeer goede fiets , en ook nog mooi om te zien vooral de gele ”

V2 rider schreef:

“Motor op afbeelding is de VTR 1000 SP-1.”

zz_rno schreef:

“Superfiets, maar te duur voor de gemiddelde motorrijder.”

j.v.d biggelaar schreef:

“heb sinds 2001 een vtr en ik moet zeggen na een gewennigs periode van een week ben ik zeer tevreden over deze motor.het gemak waarmee gereden kan worden is heel groot.sturen is een genot zeker wanneer je de steunen over het asvalt hoort schrapen.snel is hij zeker wel al zou je dat niet altijd vermoeden. ik kom van een 4 cil af en dan moet je het blok naar de 13000 toeren jagen.met de vtr is dat niet ,het houd bij zo'n 9500 op.omdat je het blok niet hoort krijsen denk je dat het niet vooruit wil.schijn bedriegt want de vtr gaat er echt met grote stappen vandoor.iedereen die zegt dat een vtr niet genoeg vermogen heeft(106 achterwiel pk) voor zijn rijderstalent moet niet alleen op een feestje deze onzin verkopen maar ook gewoon eens laten zien dat hij wel de 150 pk van zijn fiets op het asvalt kan krijgen.de vtr is gewoon een heerlijke sportfiets waar je goed nmee kunt poken en als men de achterdempers vervangt voor mooie lasers ook nog eens een verslavend mooie sound laat horen.conclusie:een fijne,snelle goed sturende fiets met een geweldig karakter.”

bob schreef:

“Beetje zware fiets voor het vermogen. Stuurt wel lekker”

speentje schreef:

“Afstelling rijwielgedeelte volgens afstelling in Performance bikes nr.2 2001 sindsdien een sublieme
fiets.Echt plezier voor elke meter.”

Ronald schreef:

“Superbike, stuurt messcherp. Top prestaties. Vering goed, maar kan wel beter. Flink aan de prijs.”