Wat vind jij van de HONDA XL 1000?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,9 10 317 HONDA XL 1000

Motoren

XL 1000 V Varadero - HONDA
XL 1000 V VARADERO
HONDA
€ 3.990,-

2004 · 44327 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

XL 1000 V Varadero - HONDA
XL 1000 V VARADERO
HONDA
€ 7.490,-

2009 · 6935 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

XL 1000 V VARADERO - HONDA
XL 1000 V VARADERO
HONDA
€ 3.490,-

2004 · 90343 km
Motostore Barendrecht - Barendrecht

XL 1000 VARADERO ABS - HONDA
XL 1000 VARADERO ABS
HONDA
€ 6.250,-

2007 · 31000 km
Particulier

XL 1000 V VARADERO - HONDA
XL 1000 V VARADERO
HONDA
€ 3.499,-

1999 · 44000 km
Mulders Motoren - Veendam

XL 1000 VARADERO ABS - HONDA
XL 1000 VARADERO ABS
HONDA
€ 5.250,-

2006 · 88947 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jos Gubbels schreef:

“Degelijke motorfiets. Net terug van 5 dagen Sauerland met zij en topkoffers. Stuurt heerlijk in de bochten. Ruim voldoende koppel en vermogen. Ook autobahn retour continue 160 km/uur gereden en het geeft geen krimp. Van mijn Varadero uit eind 2004(met ABS) nog geen dag spijt gehad. Kan ik iedereen(zeker als je wat groter bent(ik ben 1.87) aanraden. Jammer dat ze niet meer in productie zijn. Kan bij Honda geen waardige vervanger vinden voor deze motor. ”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaar
  • Koppel
  • Zithouding
  • Minpunten
  • Ketting
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Peter schreef:

“Je houd er van of niet, ik zeker wel , mits wat aanpassingen zoals comfort zadel extra beschermingen zowel ivb veiligheid als wind plus extra verlichting en een leuk snaveltje is dit een onverslijtbare toerbuffel .in Duitsland is een collega bijna over de 600.0000 km en de VARA doet het nog perfect .
zowel verbruik als comfort rij gemak is voor mij top , hij is niet de snelste of de lichtste of de mooiste, maar na vele jaren bmw is de honda varadero wel de betrouwbaarste en onderhoudsvriendelijk prijskwaliteit. ”

  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Peter De Brabanter schreef:

“Uitstekende betrouwbare en hoog comfortabele motor met de beste rijeigenschappen .
alleen of met twee deze motor brengt je de wereld rond met het grootste gemak.
niet de snelste maar wel een echte vakantie motor die oersterk is met een lage kost voor onderhoud .
Bij tijdig onderhoud is deze motor onverslijtbaar. heb in totaal 462.000 klm met de vara achter de rug en rijd net als nieuw . daarom heb ik een tweede als reserve aangeschaft zo heb ik steeds een varadero tot mijn tijd er op zit . met een calsi windscherm en extra led verlichting geniet ik van een perfecte windbescherming en wordt ik overal goed gezien . om de review in een woord te verpakken (suuuper ). verbruik is 1 / 17 ---- 1/ 18 valt best mee met een sportieve rijstijl . enig minpunt voor eigenaar is de verkoopwaarde die stevig zakt , wat voor mij een pluspunt is .”

  • Pluspunten
  • groot rij comfort
  • duurzaam
  • betrouwbaar
  • Minpunten
  • verkoopwaarde
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Peter De Brabanter schreef:

“Mijn huidige vara is van 2008 en het is mijn tweede , met extra gel zadel , verhoogde calsi ruit , super sterke bodemplaat en een heleboel aan bescherming en accessoires is dit de beste motor waar ik ooit mee toerde , voorheen was ik gs rijder ! deze varadero motor is zowel in duurzaamheid , betrouwbaarheid , kosten percentage en wegligging met de nodige aanpassingen het beste wat ik ooit heb ervaren .en ik oordeel niet omdat ik een honda fan ben , want mijn tweede bike is een yamaha xjr 1300 en in de naked bikes is dit voor mij de topper .alles draait om comfort betrouwbaarheid en wegligging en als bonus het prijs kaartje zowel in aankoop als onderhoud .ik hoop hiermee veel bikers te kunnen helpen in de juiste keuze .
Mvg
Boomer”

  • Pluspunten
  • betrouwbaarheid
  • wegligging
  • comfort
  • Algemene beoordeling: 7,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Jan schreef:

“Sd01 met 85dkm. Naast normaal onderhoud geen gezeik mee gehad. Blijft lekker lopen als je op tijd onderhoud pleegt. Zit is heerlijk en weinig motoren kunnen zich daaraan meten.

Door de hoogte van de motor wordt je ook eerder waargenomen door automobilisten.

Zeer geschikt voor lange personen! ”

  • Pluspunten
  • Zithouding
  • Betrouwbaar
  • Ideale toerbuffel
  • Minpunten
  • Zwaar
  • Hoge opstap
  • Mag iets pittiger zijn.
  • Algemene beoordeling: 6,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
K. van Heijst schreef:

“Goed kwaliteit fiets! Goede zit.Erg betrouwbaar. Het verbruik is wel aan de hoge kant maar met een setje reservelampjes kun je met dit beest probleemloos de wereld rond.”

  • Pluspunten
  • kwaliteit
  • ergonomie
  • betrouwbaarheid
  • Minpunten
  • windbescherming
  • gewicht
  • verbruik
  • Algemene beoordeling: 7,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
John Vleugels schreef:

“Te gekke allroad met verassende prestaties.
Ondanks het hoge gewicht zeer goed handelbaar.Aangename zithouding waardoor je best wel een flink stukje kunt rijden zonder dat je pijn in je zitvlak of rug krijgt.
Brandstof verbruik wat aan de hoge kant.”

  • Pluspunten
  • Goede handelbare motorfiets
  • Genoeg power
  • Minpunten
  • Gewicht
  • Benzine verbruik
Leon schreef:

“Prima en betrouwbare motorfiets. Enkel een maal pech gehad met een defecte chrasch-sensor. Lang moeten zoeken voordat ik dit euvel had opgespoord.”

Bastiaan schreef:

“Een zeer fijne motorfiets om een weekend mee te gaan toeren. Het
comfort staat op een acceptabel peil, wanneer je met twee personen rijdt.
Voldoende trekkracht en prestaties.

Qua prijs is het duidelijk te merken dat er bezuinigd is. De afwerking laat
op sommige punten afweten en daarnaast is de waardevastheid niet
voldoende. Na slechts enkele jaren is de restwaarde dramatisch te
noemen.”

René schreef:

“Een motor die qua comfort niet te evenaren is in deze prijsklasse, alleen "echte" toerbuffels van 20 mille kunnen zich hiermee meten! Geen overvloed aan vermogen, maar wel: genoeg, en bruikbare PK's. De ruit kan voor vervelende turbulenties zorgen, dus het is even zoeken naar het beste alternatief hiervoor, meestal is een 'spoiler-ruit' de beste remedie. Het is niet per definitie een zuinige motor, maar met het "nieuwe rijden" (weinig toeren en vroeg schakelen) schommelt het verbruik zo rond 1:16. Helaas geen cardan, maar ach... af en toe een ketting spannen (en vervangen) is nou ook weer niet zó een straf ;-)
Als ik NU een nieuwe motor zou moeten kiezen: zonder twijfel weer een Varadero!!”

Martin schreef:

“EEN GEWELDIGE OTOR DIE ALLES IN ZICH HEEFT”

speedbird-5 schreef:

“80000km mee gereden is niets kapot gegaan, geen enkel probleem mee gehad, nieuwe is besteld.anders dan mijn bmw gs1200 steeds weer iets wat kapot ging.

Wim Nagtegaal schreef:

“Hallo,

Kort verslag zie nov 2005 banden zijn bijna op 24500 km gereden, zijn perfect zowel droog als bij nat weer, nog steeds dik tevreden, de enige wens is een cardan. benzine verbruik 1:20 bij 120/140km per uur. ”

Mense schreef:

“Ideale reismotor van superdegelijke kwaliteit. Eerste 55.000 km door heel Europa, zonder mankementen of zelfs maar olieverbruik, inmiddels de tweede in eerste jaar al weer 23.000 km weg met superveel plezier. Alle ondergrond behalve zand, ideaal in de bergen, ritten tot 1200 km per dag geen uitzondering. Betrouwbaar, comfortabel en toch een beul van een motor, vooral op bochtige en bergachtige wegen. En Varaderorijders ontmoeten elkaar overal in Europa!”

Leen schreef:

“Wolf in schaapskleren, stuurt goed met sterkere achterveer(oude modellen).
Veel koppel, dus goed rijden met duopassagier, dan ook
vermogen genoeg.
Comfortabele zit, lange afstanden is geen probleem.
Verbruik kan hoog uitvallen.
Motor is uitermate geschikt voor de wat langeren onder ons.
Zeer betrouwbare motorfiets.
Geen hinderlijke trillingen geconstateerd.
De volgende wordt er weer een !

Basdongen schreef:

“Een fantastische fiets om heerlijk te reizen met twee personen. En dat over alle type wegen en in alle omstandigheden zonder problemen. En dankzij het ABS ook nog eens veilig.”

chris schreef:

“Prima voor woon-werk verkeer elke dag 160km filerijden!”

Gijs schreef:

“De motor is een allekunner.
Hard de bocht om, heerlijk toeren. Het enige nadeel is het stevige benzieneverbruik (1 op 14 bij vrij rustig reiden)
De zit is erg comfortabel en lekker ruim voor mijn lengte (1.92 meter)”

Leen schreef:

“De Honda Varadero :
Voor : hoog comfort gehalte, zeer betrouwbaar, een echte toerbuffel ook perfekt voor duo rijden.
Tegen : een wat hoog brandstof verbruik, lage inruilprijs, maar dat is dan weer een voordeel als je 2ehands koopt !
Ik ben weer terug bij de Varadero die ik al eerder heb gehad, ik hoef voorlopig niets anders meer.
Laat wel een sterkere achterveer monteren, dat scheelt enorm in de wegligging en voorkomt doorslaan bij evt. duo rijden.”

Wim Nagtegaal schreef:

“Mijn 2e Varadero net aangeschaft, rij nu 30 jaar en is de eerste keer dat ik het zelfde model koop. Is voor mij de perfecte motor. Nu wel andere banden laten monteren Michelin pilot road. Vorige varadero 40.000 km mee gereden probleemloos. Heb ook op de concurrenten gereden maar helaas, kon geen betere vinden. ”

Jack schreef:

“Mooie en fijne reismotor. Wel wat slap in de veren. Het verbruik ligt op 1:15 bij normaal gebruik.”

mike schreef:

“Ben gegaan voor het bochtenwerk, ligt lekker strak, en goede handelbaarheid in stadsverkeer en files. Capo ook geprobeerd,maar beviel me niet bij het deze punten. Verbruik valt mee, 1 op 17,5 bij stevig rijden. Gewicht is iets minder als je hem in je schuurtje wilt zetten.”

kees schreef:

“Probeer eens een aprilia caponord rijd beter en ziet er ooknog beter uit.”

marcel schreef:

“Te dure slokkop , te zwaar en met te zompige ongevoelige vering vooral aan de voorzijde. Onbegrijpelijk dat ze er nog zoveel van kunnen verkopen, bijna alle concurrenten zijn beter!!”

Henk schreef:

“Rijdt nu 2 jaar op deze fijne alroad en ongeveer 25000 km gereden. id schokkerig bij deellast. Van instabiliteit bij hoge snelheden geen last gehad, zelfs met duo en topkoffer. Ook het verbruik is m.i. van 03 model veel gunstiger geworden, ik rijdt 1 op 14 bij stevig doorrijden.”

bebri schreef:

“Rij model 2003, geen trillingen of slingeren bij 180 of 215.Rijd zeer goed.Bij 2000 rpm inderdaad wat schokkerig.Verbruik 1:15 bij stevig rijden.Loeihard door vooral de korte bochten.bevalt me zeer goed.”

Wim Nagtegaal schreef:

“zie 24-05-03 14.000 km gereden loopt nu nog beter intussen van Honda nieuwe ontstekingskast gekregen loopt nu wel goed bij +/- 2000 t/m. dus als je dezelfde problemen hebt? ff langs je dealer. Nog steeds erg tevreden is wel wat kouder dan mijn vorige motor BMW R1100RT. Het geluid uit de beide pijpen is erg mooi. loopt in de winter wel wat duurder. Op de tank die erg snel beschadigd door de knieën boeklon geplakt echt perfect. Moet alleen nog ff een vette claxon op. ”

Anton schreef:

“In bezit van het 1e model met carb's, verbruik niks mis mee 1:15 (tankinhoud 25 liter), vorige motor VF750S reed 1:14 bij lagere snelheden en met minder vermogen. De wendbaarheid is geweldig goed en het koppel en de daarbij behorende acceleratie is zeer indrukwekkend. Mijn Vara is uitgevoerd met Technoflex vervangingsveren, en ik heb over de wegligging geen klachten. Absoluut geen trillingen in het stuur, dit heeft te maken met het type voorband, ik rijdt met Michelin, en ik heb net voor een Anakee (meer grip bij nat weer) laten monteren ipv. de standaard T66X. En het uiterlijk vindt je mooi of niet daar valt niet over te twisten.

Kort samengevat: GEWELDIGE MOTOR.”

Alex. schreef:

“Ben al 3 jaar héél blij met mijn Varadero. Voor mij mag het zadel wat smaller zodat ik met m'n voeten aan de grond kom! En dat "slurpen"? Ach, dan rij ik met de auto wel wat zuiniger.”

Wim Nagtegaal schreef:

“Benzine verbruik stuk verbeterd 1:19 diverse keren gehaald normaal gereden duurste verbruik 1:16 pittig gereden 180/200 fijnste 2 cylinder tot nu toe
Vering erg hard zeker voor duo, met koffer pas dan maar op je rug, rond de 2000 tm doet de injectie het erg slecht houdt erg in (tijdens file rijden)”

henk schreef:

“mooie motor, drink teveel, iets teveel trilling stuur, geen standard middenbok!???, nieuwe technisch beter”

BIGboy www.blackjacks.nl schreef:

“Heerlijke fiets, en het verbruik... 1:14 wordt ik ook niet armer van... vorige fiets liep 1:10....
Vering is goed aan te passen, andere banden is wel gewenst en boven de 180 slingeren ??
210 zonder problemen !”

John schreef:

“neem maar een extra dikke portemonee mee om onderweg te kunnen tanken.”

borg schreef:

“www.varadero.nl says it all”

bert schreef:

“prachtige, sterke motor, zeer wendbaar, in originele staat echter levensgevaarlijk bij hoge snelheden, motor begint bij 180 hevig te schudden, onbegrijpelijk dat Honda daar haar naam aan durft te geven ”

Frenk schreef:

“neem een extra benzine tank mee svp.
slurp slurp”

Paul schreef:

“Soepele, dikke V-twin die soepel over onze wegen zoeft.
Sinds”

Rob schreef:

“Lekker beest”

joost schreef:

“ach het is weer eens wat anders, leuk dingetje voor erbij”

patrick schreef:

“meer info www.varadero.nl”

A.Rosalia schreef:

“Ik vind de vering van de varadero wat te licht, verder is het een...Great motorcycle, great performances, greatest emotions!!! ”

p.vervuren schreef:

“Beste motor ooit op gereden”