Wat vind jij van de KAWASAKI GPZ 500?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,9 10 159 KAWASAKI GPZ 500

Motoren

GPZ500S - KAWASAKI
GPZ500S
KAWASAKI
€ 950,-

1988 ยท 24709 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

Reviews

Esther. schreef:

“Ik rij zelf een gpz uit 1991 maar hij is helemaal top. Het is mijn eerste motor, maar zeker een aanrader voor iedereen. Het wordt straks mijn motor voor woon/werk verkeer en ik kan niet wachten tot het zover is! Dus iedereen, dit is een aanrader!!!!”

Corstiaan schreef:

“Lekkere fiets. Ik heb er een uit 94, dus met dubbele remschijf voor. Met voorveren van Hyperpro, stukkie stugger dan standaard. Banden van Metzeler, stukker strakker dan Bridgestone, en slijten veel gelijkmatiger. Alleen de carburateurs vriezen soms dicht. Heeft iemand daar weleens iets op gevonden? Ben benieuwd of er iets aan te doen is, want voor de rest bevalt hij prima. Voor mij voorlopig geen viercilinder.”

Joost schreef:

“Ik gebruik een GPZ500S voor dagelijks gebruik. Gemiddeld wordt er 2500 Km per maand op gereden. Tot nu toe niet al te veel kosten gehad (Alleen banden en remmen). Ook voor langere afstanden kom ik er niet gebroken vanaf.
In het begin is de motor tamelijk zenuwachtig. Bij 6 a 7000 toeren begint de motor lekker door te trekken.
Toch een aanrader voor de beginner. Maar een "echte" Ninja ZX-12R is toch mooier.

mike schreef:

“heb er zelf ook 1 van 91 loopt perfect snel genoeg voor een beginner alleen jammer dat hij pas boven de 6000 toeren echt leeft en hij licht wat hoog in toerenin zijn 6 maar verder dik tevreden mee”

kokkie schreef:

“tenminste een fiets waar ik als kleinere bestuurster (168 cm), zonder aanpassingen aan de grond kom. 60 pk is als opstapper genoeg alleen jammer dat je hiervoor wel toeren moet draaien.
dit iets verouderde model kan ik iedereen (dames in het bijzonder) aanraden.stuurt toch veel strakker dan welke chopper dan ook. De mijne is van 91, maar start elke keer weer zonder problemen en ik wordt ook nog steeds geconfronteeert met de vraag of ie nieuw is.

joris (ikbenjoris.nl) schreef:

“Prima fiets! Ik heb er een uit 89 en rijdt nog prima. Ook in de winter (-10 celcius) blijft hij rijden dus niets over te klagen. Voordeel de onderdelen zijn goedkoop te vervangen, alleen met een sportieve rijstijl moet de ketting vaak vervangen worden. Nadeel: oude types hebben geen standaard uitlatensysteem zodat een sportuitlaat moeilijk/duur is. ”

Kawalee schreef:

“Gewoon een perfecte opstartfiets. Perst ruim 60pk'tjes uit zijn twee met 8 kleppen beademde cilinders, waarmee 9 van de 10 stoplichtsprintjes winnend kunnen worden afgesloten en bijna tweemaal de maximaal toegestane snelheid (op de 100km/h stukken dan..) kan worden gehaald. Stuurt makkelijk, remt als de beste (dubbele remschijf voor op de niet-Amerikaanse versie). Is ook zuinig en kan rustig een wintertje worden gestald waarna met de eerste zonnestraaltjes het beestje weer gewoon aanslaat, zij het wel met enig aandringen. Gewoon niks mis mee, maar wellicht verveelt het na een paar jaar en is de overstap naar een zwaardere vierpitter dan verleidelijk. ”