Wat vind jij van de KAWASAKI KLE 650?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,0 10 394 KAWASAKI KLE 650

Motoren

KLE 650 Versys - KAWASAKI
KLE 650 VERSYS
KAWASAKI
€ 4.290,-

2009 · 43670 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

KLE 650 A VERSYS - KAWASAKI
KLE 650 A VERSYS
KAWASAKI
€ 7.999,-

2016
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

KLE 650 VERSYS ABS - KAWASAKI
KLE 650 VERSYS ABS
KAWASAKI
€ 5.250,-

2007 · 26000 km
DIPI-moto - Gilze

Reviews

henk someren schreef:

“zeer goede lesmotor”

Vincent schreef:

“Kheb die met rood kader(ebony);die lakkwaliteit is enorm slecht.
Heel veel trillingen in je kuip zodat ie enorm ritselt en dat werkt storend en moeilijk weg te krijgen.
Mooi degign;zuinig in verbruik en leuke twinpower.
Motorisch voorlopig top;ong 13000km/j.
Stuurt goed maar op slecht wegdek slaan de veringen door;wordt nog erger met duo en remmen konden iets beter.”

remko schreef:

“deze montor heb ik sinds kort. ik vind de motor een zeer fraaie lijn hebben. natuurlijk wel de kawa groen kleur met zwarte accenten.
de motor is zeer goedmoedig, makkelijk te manouvreren. het is geen sprintkanon, maar kan zeer goed meekomen. natuurlijk is het inhalen van auto's geen probleem, maar niet te vergelijken met een supersport type.
de motor heb ik gekocht met extra inruilkorting van kawasaki, een goede deal. veel reacties gekregen dat het een fraaie motor is.
op een stuk van 240 km (stadsverkeer, wat grote weg, diverse kleine stukjes en een stuk dijkweg) bleek het verbruik zo'n 8 liter. mogelijk is de tank nu niet helemaal goed gevuld, maar dan nog is het verbruik prettig.
het geluid vind ik van de 2 cylinder niet zo heel mooi. vooral in zeer lage toeren is het een "knorrepot".
de uitlaat zit zeer mooi weggewerkt en zal in principe nooit kleding of ledematen kunnen branden.
het scherm biedt weinig beschutting. de top van 210 km/u vind ik wat beperkt, maar goed, het is maar 600 cc.”

Piet schreef:

“Sinds 3 mei heb ik een W650 bj 2001. Ik val gewoon op het klassieke. Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben. eventuele rijervaringen komen te zijner tijd.

Gr

Piet”

Tummie schreef:

“Vooral zuinig in gebruik (1 op 22) en onderhoud.

R. Leloux schreef:

“heb jaren op mijn 25 kw. ER-5 gereden als woon werk motor en hij stond altijd buiten. altijd starten maar in de winter (rond vriespunt) moet je wel het stationair wat hoger zetten ivm bevriezende carburateurs. het lakwerk gaat na een aantal jaar pekel wel flink verweren maar ja alles heeft zijn prijs.Ik heb zelf als extraatje een MIVV open demper erop gezet. HEERLIJK geluidje krijg je dan veel beter dan het standaard gepruttel.”

jj schreef:

“heerlijke makkelijk te rijden motor voor in de stad. op de snelweg komt hij net wat vermogen te kort om lekker mee te kunnen rijden.”

vermeulen schreef:

“goede motor voor beginner of heropstapper. Te zwakke prestaties voor duo”

Annemieke Lemaire, Spijkenisse schreef:

“Ben ook heel blij met mijn ER-5.
Ik wilde een fiets die doet wat ik wil, en niet andersom. Ideale toer en woon-werk fiets. Ze gaat lekker de bocht door (steppies kunnen aan de grond ;)). Ik rij ook tussen de 1:22 en de 1:18, afhankelijk van gebruik en seizoen. 160 gaat redelijk soepel, maar voor de top van 180 heb je wind mee en veel vrije weg nodig.
De ER-5 is ook goedkoop in het onderhoud, maar het chroomwerk is inderdaad but. RVS boutjes en polijsten van de gelakte onderdelen is geen overbodige luxe.
Ik heb er voor een stalen remleiding op laten zetten en dat scheelt stukken v.w.b. remkracht, ook met die ene schijf. De achterrem hadden ze net zo goed helemaal weg kunnen laten. Standaardbanden (Dunlop) zijn bij normaal gebruik goed.
Mooi fietsje ook, met die tellerpartij en grote knippers.
Mooie rvs uitlaat, maar ik ga 'm vervangen voor wat meer geluid en power. Enige minpunt, wat eigenlijk niet zo genoemd mag worden: het is een naked, dus snelle snelwegkilometers worden zwaar.
Tip als je last hebt van bokken bij lage snelheden: gebruik de koppeling, niet de achterrem.
Ook fijn voor op vakantie, want met zijtassen en een rol achterop kun je er prima mee kamperen.”

Gore schreef:

“Springt altijd aan.
Mooie motor voor kleine mensen en beginners.
Gunstig geprijsd.”

Clauri de Gooijer, Spijkenisse schreef:

“Ik heb mijn motorfiets pas vorig jaar aangeschaft.
Ben nog steeds weg van mijn ER-5. Hij ziet er lief, schattig uit en..... rijdt lekker. Ik ben er trots op en voor mij is hij nog steeds de ideale motorfiets om lekker ermee te toeren. ”

Dirk Gravemaker, Almere schreef:

“Ik heb een ER 5 van 1997 met 50.000 km op de teller.
Hij heeft mij nog nooit laten staan, dus voor mij 100 %bedrijfszeker en betrouwbaar. De fiets wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werkverkeer ( Almere-
Amsterdam v.v. ) en de nodige toerritjes. Hij verbruikt weinig brandstof, ik rijd gemiddeld 1: 20 bij 120 km.
Ik rijd vijf dagen op een volle tank en kost per tankbeurt gemiddeld 12 euro. Ik heb een kofferset van GiVi en de rijeigenschappen blijven uitstekend, de koffers zijn 36 liter. Ook gebruik ik de Optimat oplader/druppelaar en bewijst zijn diensten, nog nooit een lege accu gehad. Alleen het chroomwerk is van slechte kwaliteit, in de winter vreet het zout het chroom gewoon weg.Voor de wintermaanden beginnen spuit ik de gehele motor motor in met spuitvaseline. De motor is in onderhoud bij Motoport Almere en krijgt regelmatig zijn onderhoudsbeurten. Door de eenvoud van de techniek
zijn de onderhoudskosten betaalbaar, ook de onderdelen
zijn nog redelijk in prijs. Voor mij is deze motorfiets nog steeds het goedkoopste en snelste alternatief voor woon-werkverkeer.”

JB schreef:

“Leuke fiets als je van "retro" houdt. Maar voor die prijs is er heel wat leukers te koop, met een beter presterend blok, betere wegligging en remmen. Een groot deel van de prijs betaal je voor de "looks" en ik geloof niet dat veel motorrijders daarvoor vallen..... Goed dat dergelijke fietsen er ook zijn, maar ze zijn slechts voor een kleine groep bestemd. ”

Cees Jonkheer schreef:

“Hele fijne fiets. Stuurt makkelijk. Fijne zit. Goeie sound. Schitterend uiterlijk. Wat mij betreft de beste "UK-retrobike" tot dusver. Natuurlijk ben ik bevooroordeeld: ik heb er sinds aug. 2000 al 25.000 km met de mijne opzitten. Minpuntje: slijt snel zijn remblokjes, ook bij gematigde rijstijl.”

Dre' schreef:

“volgens recenties lijkt deze motor wat rijgedrag betreft
op de honda 550 cb uit de 70's.'Maar koop dan niet een 25kw uitvoering.Dat schiet niet op,en verder,smaken verschillen.”

JB schreef:

“Een makkelijk rijdende opstap-fiets, zonder scherpe kantjes. Goedkoop in onderhoud en behoorlijk bedrijfszeker.
Heeft wel de neiging om een bocht wat "in te vallen" en de remmen zijn voldoende, maar niet geweldig. Het vermogen (50pk) zorgt er voor dat je al vrij snel naar iets meer gaat verlangen. ”

Werner schreef:

“Heb deze fiets 2e hands gekocht, bouwjaar 1997 met 11.000km, zeer leuk fietsje, vinnig temperament ( 50pk versie), enkel veel schakelen ( 6 versnellingen ), voor rijden met z'n 2 mocht er wel een dubbele schijfrem vooraan opzitten, aanrader voor elk beginnend motorrijd(st)er.”

Ronald R. schreef:

“Ik geef toe, ik ben beinvloed.. Ik rij zelf de W650. Ik ben helemaal weg van deze motor, toen ik hem voor het eerst zag en vooral hoorde wist ik dat dit mijn volgende motor zou gaan worden.”