Wat vind jij van de KAWASAKI VN 1500?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,5 10 927 KAWASAKI VN 1500

Motoren

VN 1500 classis tourer - KAWASAKI
VN 1500 CLASSIS TOURER
KAWASAKI
€ 6.250,-

2002 · 93243 km
Van de Pol Motoren - Helmond

VN 1500 C - KAWASAKI
VN 1500 C
KAWASAKI
€ 3.650,-

1995 · 52713 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
The Wizzard schreef:

“Het betreft een VN1500 Classic Tourer uit 1998
Ik heb ook een VN1500 Classic gehad uit 1996 maar daar kan je beter vanaf blijven !

Vooraf ....
Een heel sterk punt is dat de VN veel betere kwaliteit chroom heeft meegekregen dan je zou verwachten van een Jap. Duidelijk van veel betere kwaliteit dan van Honda, Suzuki en vooral Yamaha.

De VN1500 Classic werd in 1996 voor het éérst gebracht, als opvolger van de eerdere VN1500.
In mijn ogen had Kawasaki beter een jaartje kunnen wachten met uitbrengen en dat jaartje extra kunnen benutten om de motorfiets verder te optimaliseren.
De VN1500 Classic uit 1996 kreeg teveel kinderziektes gratis mee !
De versnellinsbak:
Versnellingsbak is in 1997 door Kawasaki een upgrade uitgevoerd zónder de dealers daar over in te lichten ! Met gevolg dat die upgrade pas word uitgevoerd nadat je eerst je bak in de soep draaid, pas dan komt de dealer er achter dat er een upgrade is ! De eerste versnelling heeft een extra overbrenging gekregen middels extra tandwiel, dat is kort gezegd de upgrade.
Carburateur:
Als je pech hebt dan krijg je te maken met een motor die niet meer wil lopen. De oorzaak zit hem in de carburateur. Alles loopt schraal en op den duur zijn de naalden en de cups versleten.
Vervangen is géén optie want anders dan de overige Jappen, heeft de VN1500 géén uitwisselbare cups. Een tweedehandse carburateur vinden van een VN1500 van bj 1996/1997 is vergelijkbaar met het vinden van een speld in een hooivork. Een nieuwe kost je al gauw 1200 euro dus ook niet echt een ideale optie.
De VN1500 Classic )1996) rijd wel lekker áls hij loopt.
Je kan hem beter met een wat breed stuur rijden dan met standaard stuur omdat de stuureigenschappen daar een stuk door verbeteren.
Ook opvalland is dat hij best wel kieskeurig is als het gaat om je banden, vervang ze dus optijd !

CLASSIC TOURER (vanaf) 1998
Ik heb er nog géén kinderziektes aan bemerkt sinds ik hem heb.
Hij loopt altijd en heeft heel veel opties meegekregen. Je kan hem in 20 minuten ombouwen van full-option tourer naar Baggerbike ;)
De gietspaakwielen zijn een enorme vooruitgang tegenover de gewone gespaakte wielen.
Ik vind de Classic Tourer een duidelijke verbetering ten opzichten van de VN1500 Classic (1996 - 1998) Voldoende power om jezelf in alle situaties te bedienen.”

sietse schreef:

“prachtige motor om te zien maar als je boven de 120 rijd voelt het alsof hij slingert of klappert vooral bij harde wind. Ik heb verschillende motoren geprobeert, maar ze doen het allemaal”

kwa schreef:

“gewoon een heerlijke motor fiets”

willem kawamen schreef:

“leuke bike om er van alle mee te doen om je weer in de jaren30/40 te voelen.
andere buddy kleurtje en je zit op een uiterlijk leuke lelijke fiets.
het is geen indian maar dat maakt mij niets uit.
ik vind dat je er lekker mee kunt toeren ,en bekijks heb ik er in ieder geval wel mee.
comfort,ach je moet van dat ding houden en de rest gewoon vergeten.
voor mij rijdt hij als een trein(stoomloc)maar och
GO WITH THE FLOW en anders niet”

alex schreef:

“Ben erg tevreden. Rij sinds half jaar op de VN 1500. Veel betere wegligging dan m'n oude (Yamaha) chopper, mooi en modern uiterlijk (vooral dat stuur!). Mooie kruising tussen lekker 'cruisen' (relaxte houding, geen kuip of scherm) en even goed gassen (toerenteller, zithouding). Enige aanpassing is een zwaardere uitlaat...dat klinkt wel!”

nietrijker schreef:

“Ik heb er 1. Hele fijne bike. Lage zit, beetje veel wind in je gezicht, vandaar minder geschikt voor lange afstanden, maar prima bike om te touren. Heerlijk geluid en een enorm koppel, zonder direct (negatief)agressief te zijn. Heerlijk snel op snelheid, ook in lage toeren.”

roger schreef:

“Na vele kms nog enthousiaster. Uitstraling weergaloos, het is een unieke fiets, oogt zeer modern en is toch een Kawasaki. Tijdens de vakantie meer dan 4000km gereden: wegligging (in de bergen Dordonge Fr) "strak en scherp", vermogen is meer dan voldoende. Remmen e.d. zijn gewoon perfekt. Kortom: geen reguliere motor, maar iets speciaals.Maar prijs is dan ook redelijk. Ter info: ik rij nu 20 jaar motor. Voorheen voornamelijk japans (kawa 1300/6cilinder, de kawa900, Suz.Intruder, Honda's).
Details: Wat een dikke 10 scoort: De uitstraling, wegligging (het stuurt geweldig), verlichting en niet te vergeten het "Harley" geluid! De rest: Versnellingbak t/m zithouding scoren een 8 tot een 9.

ilse schreef:

“Whhaaaw... en die nieuwe 1600 is nog heftiger!!!”

denise de graaff schreef:

“geweldige moter ben er zeer trots op dat ik er een in bezit heb. rij normaal tussen de 5 en 10 duizen per jaar en dat kan makkelijk op deze fiets. er is genoeg mooi chroom en dergelijke voor te krijgen en het onderhoud valt ook mee bij normaal gebruik tenminste.over het uitlaatgeluid valt inderdaad over te twisten maar met een dubbel barrel is het helemaal af hij prutteld en knalt dan goed.”

frank schreef:

“heb laatst een oranje gezien... heftig hoor!!

Obelix uit Spijkenisse schreef:

“Na een trip van NL naar SP en weer terug 4650km heb ik alleen nog maar meer bewondering voor deze motor gekregen, in de bergen 100% klim en bochten genot,de ankers zijn meer dan uitstekend, stuureigenschap is perfect, op de snelweg 200kmk p.u gehaald en hij is nog niet eens helemaal los dus het kan nog sneller,wegligging perfect, kortom: deze motor hadden ze jaren eerder moeten ontwikkelen, bij gemiddeld 120km p.u gebruik 1 op 20 en dat bij volle bepakking en zelf weeg ik 115kg en dat is bij deze motor absoluut geen probleem, van mij krijgt hij een 10+”

ed schreef:

“ik heb na 7 jaar geen fiets meer gehad te hebben , terug een VN gekocht.Ik had vroeger ook een VN namelijk een 1.5 SE.Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik het toch prettiger vond om te toeren met die SE. Maar ja,ik wordt ook al een dagje ouder hè.De remmen zijn inderdaad meer dan behoorlijk.Dat was op die SE wel wat anders.Iemand die de goede verhouding zoekt tussen prijs en kwaliteit -DIT IS IETS VOOR U-”

hans millatius schreef:

“Ik rij nu een half jaar op de meanstreak, het bevalt me prima; goede acceleratie, ruige looks, perfekte remmen, prima stuureigenschappen kortom de ideale motor. Alleen aan het vermogen wen je snel; de stuureigenschappen zijn zo goed dat er best wat meer vermogen in zou mogen zitten maar alles bij elkaar voor mij de perfekte motor.
Misschien dat er volgend jaar wekl een VN1600 meanstreak uitkomt??!!

Biker 1 schreef:

“Onderhevig aan roest spatborden voor en achter reeds vervangen, ik rij het hele jaar door strooizout oorzaak ondanks steeds grondig kuisen.
Schakelen van eerste naar tweede soms probleem.
Gekocht in 1997 probleem luide knallen bij afremmen oorzaak uitlaat, uitlaat tot 3 maal toe vervangen (gratis) vierde keer andere uitlaat op probleem opgelost.
Verder zeer tevreden reeds 78.000 km gereden.”

Arnold v. L. schreef:

“Beste VvE het blijkt wel overduidelijk dat u dus zelf totaal geen verstand van motorfietsen heeft, of mischien een Harley rijder bent en dus jaloers is op het feit dat deze fiets altijd start en geen lekbak en grote gereedschapkist nodig heeft.

Het feit is dat dit een prima motor is en er ook nog zeer goed uit ziet.

Groet”

VvE schreef:

“Het feit dat niemand hier commentaar op heeft geeft al genoeg aan dat dit typisch een motor is voor iemand die niet weet wat een motor is!”

John selevsek uit Breda schreef:

“Lekkere fiets om te onthaasten. Vette klappen,zit lekker en rijdt relaxed. Schakeld helaas stroef en rumoerig, en van 1e naar 2e versnelling te vaak mis. Beschik over 4 versnellingen en mis soms wel eens de 5e. (bouwj.1996) Bij afremmen op motor regelmatig grote knallen uit de uitlaat. Stuurt lekker waardoor je erg snel met voetsteunen contact met de weg maakt.Bedieningshendels en pedalen goed en licht bedienbaar. Losse handen test oke, gaat lekker rustig rechtdoor en laat zich dan sturen door verplaatsen van lichaamsgewicht.Verbruik bij gemiddelde snelheid van 110 km/uur 1 L op 17 KM. Jammer dat er alleen een zijstandaard op zit en geen middenbok. Remmen voldoen zowel voor als achter prima. Motorolie bijvullen is niet makkelijk vanwege slechte doorloop vulopening. Controle oliepeil is moeilijk. Motorfiets bevalt prima en voldoet aan de verwachtingen.
Een echte GEEN haast fiets.”

jos schreef:

“Schitterende fiets. Schakelen minpunt”

frans verschuur schreef:

“Heb proefgereden en was meteen verkocht.
Perfecte remmen en onderstel.
Heel iets anders dan die softe choppers van jaren geleden.”

erik schreef:

“lekker dikke fiets”

haVE schreef:

“Heb hem nu eindelijk gekregen, prachtige fiets met veel peekaas.!!”

mandie van kilsdonk , helmond schreef:

“ik heb mijn kawasaki vanaf 1996 ik had in het begin veel moeite met het schakelen ben er mee naar mijn dealer terug gegaan en die hebben geheel gratis dit probleem verholpen vanaf die tijd heb ik geen problemen meer gehad terwijl ik deze bijna dagelijks gebruik dus een aanrader zeker wat betreft het rijden met een motor aanhanger er achter ”

daantje schreef:

“waanzinnige fiets met veel power kan je menig racertje(badkuip)mee laten schrikken.Alleen jammer dat ik nog even moet sparen om hem aan te kunnen schaffen maar komen doet hij.”