Wat vind jij van de KAWASAKI VN 800?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,3 10 105 KAWASAKI VN 800

Motoren

VN 800  VULCAN - KAWASAKI
VN 800 VULCAN
KAWASAKI
€ 3.500,-

2001 · 6524 km
Particulier

VN 800 CLASSIC - KAWASAKI
VN 800 CLASSIC
KAWASAKI
€ 4.790,-

2001 · 18243 km
MotoPort Assen - Assen

VN 800  Vulcan - KAWASAKI
VN 800 VULCAN
KAWASAKI
€ 2.990,-

1998 · 36080 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Michel Veekmans schreef:

“2019: ik heb sinds 5 jaar een VN800 classic (bj 2000) waar ik dagelijks mee rij en zonder problemen. Inclusief alle opties (zijtassen; windshield; extra lampen; 2 rugsteunen; valbaar,...) Intussen >50000km waarvan ik er 18000 gedaan heb. Zeer mooie look. Mooi en diep (beschaafd) motorgeluid met de originele uitlaat. De zithoogte is perfect (ik ben 1m70) en de positie van stuur en voorwaartse voetsteunen is eveneens perfect. Het zadel mocht ietsje zachter zijn, maar is nog steeds origineel en in perfecte staat. Het fijne aan deze motor is het stevige koppel bij laag toerental (bij 3000 toeren) en de trillingen van de motor die het echte toffe motorgevoel laten horen en voelen. Ik heb frequent behoorlijk last van lage rugpijn, maar doordat de houding op deze motor goed rechtop en ontspannen is en met een rugsteun waardoor de trillingen van de motor de rug dus masseren, is dit mijn therapie-lieveling: als ik weer zeurende lage rugpijn heb ga ik meteen een ritje doen van een half uur of meer en het voelt weer stukken beter. \"Negatieve\" punten: helaas is het geen elektronische injectie en moet je goed met de choke weten om te gaan. Stevige pittige motor zelfs met passagier achterop. Verbruik: 5ltr/100km.. Ik heb onlangs de vering moeten laten vervangen (na 19 jaar!). Er is geen benzinemeter op en dat kan wel eens verrassen. Mag absoluut geen E10 benzine hebben (verstopping van carburator en aantasten van leidingen), Het chroom van de wielen heeft iets te weinig dikte en begint nu beetje roest door te laten omdat ik enkel een klein afdak heb waar hij onder kan en hem niet altijd afdroog. De rest van de lak en chroom is nog steeds als nieuw. Door de brede banden en het grotere gewicht is hij niet zo gemakkelijk om vlot mee te manoeuvreren in stilstand. Geen ABS al heb ik er door mijn rijstijl nog geen last van gehad. Samengevat: ik zou vandaag meteen dezelfde motor kopen indien hij als 100% nieuw beschikbaar was met Elektronische injectie, ABS, Euro5, en geschikt voor alle benzine-types met bio-ethanol zodat ik in het buitenland niet zo naar de juiste pomp moet zoeken.. Deze motor is nog steeds mijn absolute favoriet.”

  • Pluspunten
  • Betrouwbaar en zeer mooie look
  • koppel bij laag toerental; motorgeluid
  • ergonomisch perfect; fijne rugmassage
  • Minpunten
  • geen elektronische injectie
  • mag geen benzine E10 bio ethanol
  • geen ABS
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Joten schreef:

“Ben gewoon gek op mijn classic uit 2001, af en toe al wat eens een breuk(je) zoals de kmkabel, carb-vervuiling, én mss een beetje té weinig grondspeling (kan ook wel aan mezelf liggen, was gewoon van met racers te rijden) Prestaties zijn voldoende, met in het achterhoofd dat het een cruiser van 800cc is. Verbruik is deftig (geen 6/100) baanligging is top. Het allerenigste nadeel wat ik kan vinden is het zadel, heb dan ook een Mustang gekocht, nu is hij perfect!”

Wilhelm schreef:

“Een zeer betrouwbare motor, start altijd en loopt perfect. Voldoende PK's en ziet er goed uit, maar ..... het orginele zadel is voor zwaardere personen ( +90 Kg )waardeloos. Na een uurtje rijden heb je beslist een "houten kont". Tips: zadel direct vervangen voor een Mustang of Corbin zadel. De 'hielpedaal' setjes van Highway Hawk geven de voetsteuntjes het comfort van 'floorboards'. Bevalt zeer goed.
Jammer dat de motor later moeilijk te verkopen is voor een redelijke prijs. Je verliest er bij verkoop dus veel geld op.

groetjes Wilhelm.”

Freddy schreef:

“Een zeer degelijke motor die prijs kwaliteit er zeker mag wezen. Ik rijd zelf met het model 2001. Kleur bordeau-zwart. Vind het spijtig dat de modellen van dit ogenblik maar in één kleur te verkrijgen zijn. Prachtige moto om verder aan te kleden. Ben al 4j bezig en weet nog niet van ophouden. Heb zelfs nog een prachtoccasie op de kop kunnen tikken van het jaar 1996 met 9000 km op teller. Nooit in de regen gereden.
Niet van nieuw te onderschijden. Als dat niet tevreden zijn is. ”

annie schreef:

“ik ben een vrouw en mijn duo zitster
heeft er wel ook problemen met de hakken,die kleven er dikwijls aan ik heb dan ook een dubbele stoel laten plaatsen is zeer comfortabel,ik heb hem dan ook aangekocht om het uiterlijk en omdat mijn vorige motoren wat te licht waren 125 en een 500 beiden van kawasaki natuurlijk een stuk zwaarder voor een vrouw
ik moet het dan ook dikwijls van mijn partner horen (ook een vrouw)dat motoren toch maar beter onder mannen
handen zitten grtz chouky waky”

henk (grote motor smurf) schreef:

“Ben sinds kort in het bezit van een 800 classic wegligging prima vermogen voldoende en het uiterlijk mooi afgewerkt ben er zeer over te spreken Ik ben nogal lang en dat geeft iets problemen op lange afstanden. heb dat op proberen te lossen met highway steps gaat al beter.”

Eric schreef:

“ gedrach matig, . motor prachtig profiel, prijs goed vermogen genoeg ,restwaarde prima goede beginner ”

han ten kate schreef:

“lekkere tuf vooral voor woon werk verkeer

frank schreef:

“ik heb eeb proef ritje gemaakt en hij rijdt lekker
kan het weekend hem gaan halen bij de dealer ben benieuwd”

jack schreef:

“Zit als een luie stoel rijdt als een zonnetje.”

FvD schreef:

“Prima motorfiets, ziet er prachtig uit. Waar ik wel aan moest wennen is het feit dat het bochtenwerk snel leidt tot slijtage aan uitlaat.
Zorg ervoor dat de evt duo geen schoenen met al te hoge hakken draagt, het rubber is zo slecht van de uitlaat te verwijderen.”

Frans van Teunenbroek schreef:

“Ik heb in 3,5 jaar 40.000km er (tweede handsje) mee gereden (woon werk verkeer) zonder 1 makke. Super betrouwbaar dus. Ik kocht hem vanwege zijn uiterlijk. Vorig weekend ingeruild voor een wildstar”

Erwin schreef:

“Leuke motorfiets om mee te toeren. Zeker voor iemand die niet (nog niet) meteen op het zwaarste van het zwaarste wil rijden. Stuurt goed, alleen niet al te plat gaan! Wel aan te raden om meteen andere uitlaten er op te zetten voor het geluid.
ps. Rij zelf niet op de Classic maar het is alleen het uiterlijk dat anders is bij de VN800A (en de voorband is dunner)”