“Ik heb inmiddels mijn vierde zrx, machtige machine die je heerlijk de bocht in kan jagen zonder dat de motor rare uitstapjes maakt. tevens is hij zuinig, ik rijd er 1 op 20 mee! kortom superfiets.”
henk jansen schreef:
“een perfecte motor om mee te toeren,veel koppel,verbruik
kan beter,opgelost met k&n filter,als een blok op de
weg,remmen als een zx12r, weekendje weg eifel of
ardennen,harz geen proobleem, snelweg word wat minder i.v.m
maar 5 versnellingen, dan verbruik zeer hoog.”
maarten schreef:
“wat een lelijk ouderwets hok”
jeroen12 schreef:
“Schitterende, stoere, machine. Een èchte motor. Heerlijk soepel blok, kracht in alle toeren. Puike remmen, prima wegligging. Die van mij is trouwens te koop ;)”
jaakzed schreef:
“Ik rijd al 24 jaar Kawa en dit is bijna de beste die ze ooit gemaakt hebben deze Kawa combineerd alle pluspunten van zijn concurrenten, maar de allereerste superkawa was de Bigzed 1 900 die ik gelukkig nog in mijn bezit heb .”
Bert Loos schreef:
“Sinds september 03 ben ik een zeer tevreden eigenaar van de zrx 1200 gold (zoals die van het plaatje). Mijn vorige was een xjr 1200 yam. De zrx is duidelijk handelbaarder. Perfect voor in de stad, presteert fors krachtiger dan de xjr, koppelgevoel haast hetzelfde, maar heeft ook een rauwere motorloop (iets meer trillingen op 6000 toeren). t'Is een zeer sportieve no nonsense naked bike met een tijdloos uiterlijk(minder blits dan de xjr of de cb) en produceert een lekkere kawasound eens je de 7000 toeren passeert ! Ook de bergruimte onder het zadel is echt ruim voor je dagelijkse spullen op te bergen(schijfslot, kaarten en een regenpak krijg je r moeiteloos kwijt). De nieuwprijs in België, 7800 euro !, is onweerstaanbaar !!! ”
john koster schreef:
“Ik ben van de generatie die eddie lawson nog heeft zien rijden op die machtige kawa,s, was meteen verlieft en heb de zo laag mogelijk gewicht/zoveel mogelijk PK hype
afgezworen, heb hem nu gekocht in de enige echte kleur
GROEN!”
ron zrx schreef:
“De ZRX is een zeer vriendelijk beest,de handelbaarheid is niet te geloven voor een toch wel zware motor.
Ik ben laatst 4 dagen wezen toeren en daar was een XJR1300 bij maar die moest het toch afleggen in de haarspeldbochten tegen de ZRX.
Daarbij was het benzine verbruik zeer gunstig(normaal rijden)
En dan die achtervork dat is echt helemaal het einde!!!!
http://members.home.nl/r.moolenaar/ ”
Jochen schreef:
“Ik ben vorige zomer met 2 vrienden naar Italië (Piemonte) gereden. Ikzelf met een XJR1300, Koen met een ZRX1200 en Gert met een GSX1400. Onderweg en ook ter plaatse hebben we regelmatig van motor gewisseld. We vonden alledrie de ZRX het plezantste qua stuureigenschappen en comfort, zowel op de snelweg als in de korte bochten. De GSX viel tegen qua prestaties en stuurgedrag.”
ZeeRex schreef:
“De ZRX is een machtige fiets, die ongelooflijk soepel stuurt.
De motor is krachtig en smeuig in een groot toerenbereik.
De wegligging is subliem.
De remmen zijn van superieure kwaliteit.
De zithouding en het zadel zijn geweldig.
Het uiterlijk is fantastisch met een prachtige achterbrug met excentrische as.
De ZRX is met voorsprong de beste in zijn klasse.”
Mario Allard schreef:
“Ik heb eerst 3 jaar op een Honda CB600S (Hornet) gereden.
De ZRX1200S is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met deze motorfiets. maar de concurenten zoals Suzuki Bandit 1200, Honda CB900 en de Yamaha XJ900 zijn wel, op de inhoud na, enigzins te vergelijken.
Ik heb de KAWA nu +/- 1000km bereden en de steekworden zijn:
A-Motorblok is krachtig en smeuig in een groot toerenbereik.
B-Zadel, zit en houding is geweldig.
C-Uiterlijk is fantastisch (zeer persoonlijk)met een prachtige achterbrug.
D-Wegligging is prima in orde
E-Prijs/kwaliteitverhouding is goed.
Nadelen;
A- Geen middenbok
B- Turbulentie door kuipje (S type)
---------------------------------------------------------Volgens mij een prima motor voor het doel waarik 'm voor
heb aangeschaft. (Pretkilometers in ardennen en eifel)
”
z-rex schreef:
“The Kawasaki ZRX1200 combines the modern performance with incredible torque. Adding to the appeal is a great price that made this Kawasaki a Consumers Digest "Best Buy" and provided the most "Bang for the Buck" in Motorcyclist Magazine. With its tubular bridged aluminum alloy swingarm and 4-into-1 exhaust, the ZRX1200's appearance immediately brings back memories of Eddie Lawson. The big engine, based on the mighty Kawasaki Ninja ZX12R powerplant, remains exposed as the ZRX1200 is devoid of engine-hiding bodywork.”
BigJohn schreef:
“Engine performance, needless to say, is eye opening. The ZRX is priced a little bit more than the Bandit 1200, and performance is better. The ZRX, by most accounts, is the better looker of the two.”
JB schreef:
“Jammer dat sommige mensen dit soort forums niet erg serieus nemen. Of is er écht iemand die gelooft dat deze Kawa 1200 (of een aantal andere Kawa's) het beste is op het gebied van sport/toermotoren?? Geen slechte motor (bestaan die nog?) maar er zijn écht nog een aantal andere en soms betere motoren....”
VvE schreef:
“Fijn dat je hem mooi vindt! Blijft wel een japanner.”
ron schreef:
“Dit is een machtige fiets.
Als alternatief honda cbr 600f sport en de Pan-European
1+1= zrx1200s
Ik als 46 jarige sprak mij de stylling erg aan met zijn "normale" schokbrekers en zijn prachtige achterbrug met excentrische as, het motorblok met zijn klasieke uiterlijk.
En het rijden is werkelijk als op "rails"
Ik heb hem (haar) in mooi grijs/zwart
De andere kleuren zijn minder mooi.
De remmen zijn van superieure kwaliteit.
”
Reviews
“Ik heb inmiddels mijn vierde zrx, machtige machine die je heerlijk de bocht in kan jagen zonder dat de motor rare uitstapjes maakt. tevens is hij zuinig, ik rijd er 1 op 20 mee! kortom superfiets.”
“een perfecte motor om mee te toeren,veel koppel,verbruik
kan beter,opgelost met k&n filter,als een blok op de
weg,remmen als een zx12r, weekendje weg eifel of
ardennen,harz geen proobleem, snelweg word wat minder i.v.m
maar 5 versnellingen, dan verbruik zeer hoog.”
“wat een lelijk ouderwets hok”
“Schitterende, stoere, machine. Een èchte motor. Heerlijk soepel blok, kracht in alle toeren. Puike remmen, prima wegligging. Die van mij is trouwens te koop ;)”
“Ik rijd al 24 jaar Kawa en dit is bijna de beste die ze ooit gemaakt hebben deze Kawa combineerd alle pluspunten van zijn concurrenten, maar de allereerste superkawa was de Bigzed 1 900 die ik gelukkig nog in mijn bezit heb .”
“Sinds september 03 ben ik een zeer tevreden eigenaar van de zrx 1200 gold (zoals die van het plaatje). Mijn vorige was een xjr 1200 yam. De zrx is duidelijk handelbaarder. Perfect voor in de stad, presteert fors krachtiger dan de xjr, koppelgevoel haast hetzelfde, maar heeft ook een rauwere motorloop (iets meer trillingen op 6000 toeren). t'Is een zeer sportieve no nonsense naked bike met een tijdloos uiterlijk(minder blits dan de xjr of de cb) en produceert een lekkere kawasound eens je de 7000 toeren passeert ! Ook de bergruimte onder het zadel is echt ruim voor je dagelijkse spullen op te bergen(schijfslot, kaarten en een regenpak krijg je r moeiteloos kwijt). De nieuwprijs in België, 7800 euro !, is onweerstaanbaar !!! ”
“Ik ben van de generatie die eddie lawson nog heeft zien rijden op die machtige kawa,s, was meteen verlieft en heb de zo laag mogelijk gewicht/zoveel mogelijk PK hype
afgezworen, heb hem nu gekocht in de enige echte kleur
GROEN!”
“De ZRX is een zeer vriendelijk beest,de handelbaarheid is niet te geloven voor een toch wel zware motor.
Ik ben laatst 4 dagen wezen toeren en daar was een XJR1300 bij maar die moest het toch afleggen in de haarspeldbochten tegen de ZRX.
Daarbij was het benzine verbruik zeer gunstig(normaal rijden)
En dan die achtervork dat is echt helemaal het einde!!!!
http://members.home.nl/r.moolenaar/ ”
“Ik ben vorige zomer met 2 vrienden naar Italië (Piemonte) gereden. Ikzelf met een XJR1300, Koen met een ZRX1200 en Gert met een GSX1400. Onderweg en ook ter plaatse hebben we regelmatig van motor gewisseld. We vonden alledrie de ZRX het plezantste qua stuureigenschappen en comfort, zowel op de snelweg als in de korte bochten. De GSX viel tegen qua prestaties en stuurgedrag.”
“De ZRX is een machtige fiets, die ongelooflijk soepel stuurt.
De motor is krachtig en smeuig in een groot toerenbereik.
De wegligging is subliem.
De remmen zijn van superieure kwaliteit.
De zithouding en het zadel zijn geweldig.
Het uiterlijk is fantastisch met een prachtige achterbrug met excentrische as.
De ZRX is met voorsprong de beste in zijn klasse.”
“Ik heb eerst 3 jaar op een Honda CB600S (Hornet) gereden.
De ZRX1200S is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met deze motorfiets. maar de concurenten zoals Suzuki Bandit 1200, Honda CB900 en de Yamaha XJ900 zijn wel, op de inhoud na, enigzins te vergelijken.
Ik heb de KAWA nu +/- 1000km bereden en de steekworden zijn:
A-Motorblok is krachtig en smeuig in een groot toerenbereik.
B-Zadel, zit en houding is geweldig.
C-Uiterlijk is fantastisch (zeer persoonlijk)met een prachtige achterbrug.
D-Wegligging is prima in orde
E-Prijs/kwaliteitverhouding is goed.
Nadelen;
A- Geen middenbok
B- Turbulentie door kuipje (S type)
---------------------------------------------------------Volgens mij een prima motor voor het doel waarik 'm voor
heb aangeschaft. (Pretkilometers in ardennen en eifel)
”
“The Kawasaki ZRX1200 combines the modern performance with incredible torque. Adding to the appeal is a great price that made this Kawasaki a Consumers Digest "Best Buy" and provided the most "Bang for the Buck" in Motorcyclist Magazine. With its tubular bridged aluminum alloy swingarm and 4-into-1 exhaust, the ZRX1200's appearance immediately brings back memories of Eddie Lawson. The big engine, based on the mighty Kawasaki Ninja ZX12R powerplant, remains exposed as the ZRX1200 is devoid of engine-hiding bodywork.”
“Engine performance, needless to say, is eye opening. The ZRX is priced a little bit more than the Bandit 1200, and performance is better. The ZRX, by most accounts, is the better looker of the two.”
“Jammer dat sommige mensen dit soort forums niet erg serieus nemen. Of is er écht iemand die gelooft dat deze Kawa 1200 (of een aantal andere Kawa's) het beste is op het gebied van sport/toermotoren?? Geen slechte motor (bestaan die nog?) maar er zijn écht nog een aantal andere en soms betere motoren....”
“Fijn dat je hem mooi vindt! Blijft wel een japanner.”
“Dit is een machtige fiets.
Als alternatief honda cbr 600f sport en de Pan-European
1+1= zrx1200s
Ik als 46 jarige sprak mij de stylling erg aan met zijn "normale" schokbrekers en zijn prachtige achterbrug met excentrische as, het motorblok met zijn klasieke uiterlijk.
En het rijden is werkelijk als op "rails"
Ik heb hem (haar) in mooi grijs/zwart
De andere kleuren zijn minder mooi.
De remmen zijn van superieure kwaliteit.
”