Wat vind jij van de KYMCO AGILITY 200?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
8,5 10 1 KYMCO AGILITY 200

Motoren

AGILITY 200 - KYMCO
AGILITY 200
KYMCO
€ 2.999,-

2016
MotoPort Hillegom - Hillegom

Reviews

  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
René Evertsen schreef:

“Na een jaar en 14.000 kilometer heb ik de Kymco Agility 200i behoorlijk goed leren kennen. De afgelegde kilometers zijn ongeveer 50% over de snelweg.
Opmerkelijk is dat het gebruik van de snelweg totaal geen probleem is. Overige weggebruikers reageren zoals gewenst. Op tijd naar links om in te halen, want meer dan 100 km/hr zit er echt niet in. Maar, ook bij een kruissnelheid van 85 is er nooit een probleem geweest. Op zich rijdt dat nog het lekkerste, gewoon in de vrachtwagen stroom meerijden.
De stabiliteit is echt geweldig door het lage zwaartepunt. Gooi en smijtwerk kan, hoewel ik de Tour rijstijl prefereer.
Met de Tour rijstijl doe je de Kymco ook een groot plezier. Relaxed accelereren en niet vol in de ankers, levert een brandstofverbruik van 1:35 op! Hierdoor is 200 km op een tank makkelijk haalbaar. Ruim voldoende om de tankstop te combineren met pauzeren. Het blijft een \'grote brommer\' waar twee uurtjes sturen voldoende is.
Verbruikscijfers stad is 1:24 en 85 km/hr constant 1:30.
De wegligging, in combinatie met Heidenau K66 M/S banden is geweldig. Ruim 8.000 km met het achterbandje en de voorband ziet eruit nóg 4.000 km mee te gaan. Achterband had ook langer meegegaan, indien hij niet lek was gegaan door een schroef én te lang met te weinig bandenspanning gereden.
De standaard banden moest ik bij 6.000 km al vervangen. Geen ramp, want de wegligging van die banden was niet bepaald geweldig. Zelfs zeer matig.
Motorisch wel wat problemen gehad, waaronder een totale vastloper van de zuiger. Uiteindelijk lijkt een los zittende katalysator in de uitlaat de oorzaak geweest te zijn.
De buddy kan wel enige aanpassing gebruiken voor iemand van 1,85 meter. Bij de juiste zithouding op de snelweg, zit je precies op het overgangsdeel naar de duo passagier. Dat is niet geweldig en ga ik in de komende maanden laten veranderen.
Het stopwerk is zeer matig door de slechte voorrem. Je moet heel hard knijpen voor het echte remwerk en remmen met het achterwiel los is onmogelijk. Maar, bij een rustige rijstijl heb je hier weinig hinder van.
In zijn totaliteit ben ik zeer tevreden over de Kymco Agility 200i en zal er zeker nog vele kilometers mee rijden. De planning is om er tot 2018/2019 mee door te rijden, dus nog zeker 35.000 km te gaan. Op zich een redelijke duurtest voor zo\'n grote brommer. ”

  • Pluspunten
  • Zeer wendbaar
  • Strakke wegligging
  • Gunstig verbruik
  • Minpunten
  • Matige buddyseat
  • Matige voorrem, sponzig