Wat vind jij van de SUZUKI BURGMAN 400?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
7,0 10 95 SUZUKI BURGMAN 400

Motoren

AN 400 A Burgman - SUZUKI
AN 400 A BURGMAN
SUZUKI
€ 7.990,-

2022 · 824 km
MotoPort Echt - Echt

BURGMAN 400 - SUZUKI
BURGMAN 400
SUZUKI
€ 9.099,-

2023
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

BURGMAN 400 - SUZUKI
BURGMAN 400
SUZUKI
€ 9.099,-

2023
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

BURGMAN 400 - SUZUKI
BURGMAN 400
SUZUKI
€ 9.099,-

2023
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

AN 400 A Burgman - SUZUKI
AN 400 A BURGMAN
SUZUKI
€ 6.890,-

2019 · 4164 km
MotoPort Echt - Echt

AN400 - SUZUKI
AN400
SUZUKI
€ 1.950,-

2002 · 19600 km
Hoegee Suzuki Center BV - Afferden

Burgman AN 400 ABS - SUZUKI
BURGMAN AN 400 ABS
SUZUKI
€ 5.490,-

2017 · 35009 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

AN 400 A Burgman - SUZUKI
AN 400 A BURGMAN
SUZUKI
€ 5.890,-

2016 · 7774 km
Selling Motorbikes - Amsterdam

BURGMAN 400 ABS - SUZUKI
BURGMAN 400 ABS
SUZUKI
€ 6.790,-

2018 · 14378 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

AN 400 Burgman - SUZUKI
AN 400 BURGMAN
SUZUKI
€ 9.099,-

2022
MotoPort Echt - Echt

AN 400 Burgman - SUZUKI
AN 400 BURGMAN
SUZUKI
€ 6.250,-

2019 · 6945 km
Groenewold Motoren - Delft

AN 400 A BURGMAN - SUZUKI
AN 400 A BURGMAN
SUZUKI
€ 9.099,-

2022 · 1 km
Motostore Barendrecht - Barendrecht

AN 400 BURGMAN ABS - SUZUKI
AN 400 BURGMAN ABS
SUZUKI
€ 8.999,-

2022
Motorstore Uithoorn - Uithoorn

BURGMAN 400 PRE-ORDER NU!! - SUZUKI
BURGMAN 400 PRE-ORDER NU!!
SUZUKI
€ 9.099,-

2023
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

BURGMAN 400 PRE-ORDER NU!! - SUZUKI
BURGMAN 400 PRE-ORDER NU!!
SUZUKI
€ 9.099,-

2023
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

BURGMAN 400 PRE-ORDER NU!! - SUZUKI
BURGMAN 400 PRE-ORDER NU!!
SUZUKI
€ 9.099,-

2023
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

BURGMAN 400 - SUZUKI
BURGMAN 400
SUZUKI
€ 8.999,-

2022 · 1 km
Motostore Barendrecht - Barendrecht

AN 400 BURGMAN ABS - SUZUKI
AN 400 BURGMAN ABS
SUZUKI
€ 5.390,-

2017 · 60175 km
Selling Motorbikes - Amsterdam

BURGMAN 400 - SUZUKI
BURGMAN 400
SUZUKI
€ 8.999,-

2022
MotoPort Goes - Goes

AN 400 BURGMAN - SUZUKI
AN 400 BURGMAN
SUZUKI
€ 5.290,-

2014 · 24311 km
MotoPort Hengelo - Hengelo OV

AN 400 - SUZUKI
AN 400
SUZUKI
€ 2.995,-

2007 · 67194 km
Van de Pol Motoren - Helmond

AN 400 BURGMAN ABS - SUZUKI
AN 400 BURGMAN ABS
SUZUKI
€ 5.190,-

2015 · 22035 km
MotoPort Assen - Assen

AN 400 K8 - SUZUKI
AN 400 K8
SUZUKI
€ 3.295,-

2008 · 38854 km
Van de Pol Motoren - Helmond

AN 400 k5 - SUZUKI
AN 400 K5
SUZUKI
€ 2.750,-

2005 · 49336 km
Van de Pol Motoren - Helmond

Reviews

  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Rens de Leeuw schreef:

“Super scooter rijd heel licht en goed door de bochten en is redelijk zuinig zit houding is goed trekt snel op en goed mee komen op de snel weg”

  • Algemene beoordeling: 7,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
René Bleijs schreef:

“Iedere motorrijder heeft zijn eigen voorkeur voor een bepaald type motor, wat samen gaat met een bepaalde rijstijl. Een scooterrijder heeft niet de behoefte om de straatstenen uit de grond te trekken, ook al mag de scooter best wel pittig zijn.
Andere motorrijders met meer dan 80 pk zullen pittigheid overigens anders definiëren.
De Suzuki burgman 400 is comfortabel en heeft een redelijk verbruik. (Één op 24 als je niet niet voortdurend harder dan 120 rijdt)
Qua opbergruimte is Suzuki, naar mijn mening, de verkeerde weg ingeslagen. Een scooter moet beschikken over een riante opbergruimte. Vanaf 2017 heeft de burgman daar veel minder van. (En laat dat marketinggebazel over dat de burgman er sinds 2017 uit zou zien als een gespierde atleet aub achterwege) Dat zinnetje werd indertijd door alle journalisten klakkeloos overgenomen. Ik wil, als ik m parkeer in het centrum van een willekeurige stad, zonder een vermogen aan parkeergeld kwijt te zijn, mijn gehele motorpak én mijn helm en handschoenen probleemloos kwijt kunnen.
Daarna mijn colbertje aan en heerlijk door de stad wandelen. Zonder ballast en niet met mijn helm onder de arm.

De burgman remt degelijk, blijft mooi in het spoor. Hij is niet overdreven windgevoelig. Van spoorvorming in het asfalt heb ik niet teveel last.

De kleine beurten zijn betaalbaar, de grote beurt is een rib uit je lijf.

Ik heb slechte knieën, ben 1.90m, en kan ontspannen toeren met gestrekte benen. Opgevouwen met de neus op het stuur van A naar B scheuren ligt me niet (meer). Ik mijd snelwegen, maar als ik daar toch aanbeland dan kom ik probleemloos met het snelverkeer mee. Oók na 19.00u.

Suzuki geeft al jaren drie jaar fabrieksgarantie. Ze hebben dus vertrouwen in hun eigen product. Als die dealers die je bij het kopen van een occasion afschepen met 3 maanden garantie hebben dat blijkbaar niet!
Als je een motor verkoopt, waarvan je beweert dat hij door de eigen monteurs volledig is nagekeken en als goed is beoordeeld dan moet je niet zeuren en gewoon over de brug komen met een degelijke garantievoorwaarden.
Maar dat is natuurlijk weer een volstrekt persoonlijke mening.
Overigens gaven mijn Suzuki’ s geen problemen. Er ging tot op heden niets stuk.”

  • Pluspunten
  • Degelijkheid
  • Opbergruimte
  • Verbruik
  • Minpunten
  • Huidige opbergruimte
  • Originele windscherm te klein
  • Onderhoudsintervallen
  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Peter duwe schreef:

“Hey. Rij al jaren op mijn burgman. Had voordien steeds choppers . Sinds mijn burgman wil ik ook niets anders meer. In mei doe ik een europareis van 7000 km. ”

  • Pluspunten
  • Rijcomfort
  • Verbruik
  • Laag zadel.ik ben 1.70 dus ideaal
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Barend Dekker schreef:

“Vind het een hele fijne maschine. Had het motor rijden al op gegeven. Maar via kennis kwam ik in aanraking met de burgman . Rijd weer heerlijk motor . Voor mij geen auto meer ”

  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Rene Dehue schreef:

“De Suzuki Burgman 400 berijd ik nu zo\'n 4 jaar en ik vervoermiddelen verruil ik meestal rond die tijd. Ik ben dus alweer een tijdje op zoek naar een leuke opvolger voor mijn Soes. De enige die in aanmerking komt is ... de nieuwe Burgman 400.

Deze motorscooter heeft gewoon van alles het beste. Ten eerste heb ik alle andere scooters het gevoel erOP te zitten, de Burgman daar zit je IN: comfortabel en veilig. Hij ligt geweldig op de weg, stuurt soepel, is snel (op de teller makkelijk 160 km/u) en nog zuinig ook (zomer/winter, vlotte rijstijl, gemiddeld 1 : 22,5). Onder de buddy past in ieder geval 1 systeemhelm en dan is er nog ruimte genoeg voor een halve kar boodschappen of een kleinere helm + regenkleding.

Het enige dat ik mis een beetje mis, is een moderner dashboard met bijv. navigatie. Oh en ik vind de achterkant wat lomp, maar dat zie ik toch niet als ik rijd. Bovendien zorgt die dikke kont voor die enorme bagageruimte onder het zadel.”

  • Pluspunten
  • rijdt fantastisch
  • degelijk
  • snel en zuinig
  • Minpunten
  • enigszins gedateerd dashboard
  • lompe kont
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
rjk38@live.nl schreef:

“De ruimte onder het zadel is enorm, 2 helmen passen simpel, maar ook als je rijdt!, boodschappen laptop etc geen probleem om allemaal mee te nemen..
Brandstof verbruik zit boven de 1:25.
Het nieuwe model is iets smaller op de plaats waar je met je voeten op de grond staat, dus beter te handelen voor het stoplicht.
Motor stuurt licht, en dankzij ABS remt als een tank en blijft in zijn spoor.
LED verlichting is ten opzichte van het vorige model een echte verbetering, bij het oude model reed je met waxine lichtjes rond, met deze LED verlichting zie je duidelijk en ver, echt een verbetering.
De 2 vakjes aan de voorzijde zijn iets kleiner geworden, maar nog steeds groot genoeg voor handschoenen, slot en mondkapje.
Standaard scherm is wel laag (ik ben 1,95), maar een verhoogd ruit lost dat simpel op.
Steun in de rug kun je verschuiven, maar ivm mijn lengte niet nodig gehad.
Voor de achterpassagier zijn de steps wel een verbetering, je kan je er beter tegen afzetten, bij het vorige model schoof je nog wel eens met de voeten naar voren bij hard remmen.
Zadel van dit nieuwe model is smaller als van het vorige model, komt de rijstabiliteit en snel je voeten op de grond zetten ten goede.
Komt goed mee op de snelweg, OK OK Max Verstappen haalt je 3x in, maar de scooter is ook niet bedoelt om 160 mee te gaan, daarbij je mag toch niet harder als 100.
Maar de scooter heeft een heerlijk voorspelbaar bocht gedrag, en laat zich simpel en makkelijk van links naar rechts gooien in de bocht.
Handrem vindt ik erg plezierig, zeker als je even voor en brug of zo moet wachten.
Bij het taken wel even 2 of 3x schudden, anders gaat de tank niet helemaal vol, even luchtbellen eruit, maar het verbruik is reuze. Voor het mooie nog een afneembare topkoffer erop en je hebt eigenlijk geen auto meer nodig.

Kortom een geslaagde motorscooter, niet te zwaar van gewicht, laag in verbruik en veel ruimte.
Onderhouds kosten zijn laag, en olie etc kun je simpel zelf doen, alles goed bereikbaar.

  • Pluspunten
  • brandstof verbruik
  • laag gewicht
  • ruimte onder zadel
  • Minpunten
  • bij tanken 2-3x schudden
  • Algemene beoordeling: 8,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Mfreak schreef:

“Is een ideaal reismotor
Heeft kracht genoeg voor op de snelweg
Zuinig in benzine verbruik
Mijn vorige motor was een schakelmotor maar de burgman is voor mij echt een luxe scooter. Je kan met 2 personen gaan rijden en al de kledij kan je perfect kwijt in de koffer”

  • Pluspunten
  • Goede zadel
  • Zuinig
  • Veel bagage ruimte
  • Minpunten
  • Geen verstelbaar windscherm
  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
kok schreef:

“rij al een tijdje de suzuki burgman 400 2008, vlotte motorfiets, ruimte onder het zadel is ruim geschikt voor 2 helmen, en zeker voor een laptop tas, een tas welke je als handbagage mag meenemen past ook goed onder het zadel.
probleem loze motorfiets, altijd starten, handige handrem functie, olie en filter kan iedereen zonder speciaal gereedschap simpel vervangen, kijk op you tube naar diverse onderhouds filmpjes van burgman 400 k7. verbruik met 1:22- 1:28 vindt ik erg goed, op de snelweg komt hij goed mee, OK boven de 130 moet je geduld hebben, grote voordeel van deze 400 serie is dat de aandrijfriem vervanging niet zo duur is bij de dealer, je kan het ook zelf doen, dus onderhoud is tot een minimum, grote bagage mogelijkheden, zeker in combinatie met een topkoffer, en onderhoud en verzekering zijn erg laag, dat gecombineerd met altijd werken en simpel schoonmaken en onderhoud is dit voor mij de ideale motorscooter, voor mensen kleiner als 1,90 zit je goed achter het scherm, ben je langer, dan zul je een extra hoog scherm moeten aanschaffen”

  • Pluspunten
  • opbergruimte, bagage
  • onderhoud
  • verbruik
  • Minpunten
  • vermogen
  • benzine tank van 11 liter
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
maikel schreef:

“ik vind de Suzuki Brugman een degelijke motorscooter ik tref geen bijzondere nadelen ik rijdt met plezier”

  • Pluspunten
  • werkpaard
  • bezineverbruik
  • wegligging
  • Algemene beoordeling: 7,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
roozen schreef:

“ik heb t 2016 model
echt een super fijne scooter die me overal veilig brengt en zuinig

en zeer ruime bagageruimte voor 2 helmen en de rest ...voor ook ruime dashboard kastjes
dat is bij t 2018 model wel minder allemaal”

  • Pluspunten
  • ruimte
  • zuinig
  • veilig
  • Minpunten
  • zwaar
  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
IRP schreef:

“Mijn eerste Burgman 400 was het model uit 2000 om te proberen als een motorscooter een optie was voor mij. Ik werk in de stad en gebruik de Burgman voor woonwerk verkeer. Deze Burgman is mij zeer goed bevallen en heb een nieuwe Suzuki Burgman 400 uit 2016 aangeschaft. Wat een waanzinnige machine. Ik rij al jaren motor (ZZR600,FIREBLADE 900) maar dit is echt super relax. Zithouding is perfect stuurt als een mes, en remt als een dijk. Afgelopen zomer naar Sauerland geweest op de Burgman, het is een heerlijke reismotor, op de snelweg kom je in vergelijking met mijn motorvrienden vermogen te kort maar zeker niet onder de maat, je kan geen appels met peren gaan vergelijken. Tot het moment dat je in de bergjes komt, haarspeld bochten etc, echt super kan geen motor tegen trekken. Je rijd variomatic dus altijd het juiste vermogen om de bocht in te snijden. En door de enorme bergruimte kan je al je bagage meenemen zonder extra zijtassen. En een gemiddeldverbruik van 1 op 26.

Een heerlijke allround motor fiets voor dagelijks gebruik en die geen moeite heeft om lange tochten mee te rijden, alleen of met zijn tweeen.”

  • Pluspunten
  • Bergruimte
  • Verbruik
  • Handelbaarheid/comfort
  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
A.teerink schreef:

“Standaard prestaties...gaat wel..
1 of 2 gram lichtere rollers erin (dr pulley sliders).....nu gaat hij als de brandweer en verbruik is nog steeds goed..was 1:26..nu 1:25
(In de stad en omgeving)...
Vooral doen...je kent je scoot niet meer terug.”

  • Pluspunten
  • Bergruimte
  • Degelijk
  • Goede zit
  • Minpunten
  • Prijs
  • Zwaar
  • Onderdelen duur
paul schreef:

“super scooter , comfortabel , snel zuinig en zeer goede wegligging
we zijn er met z'n tweeen op naar italie geweest vol bepakt , ging perfect
in 2650 km iets meer dan 1 liter olie verbruikt !!”

ja schreef:

“ja”

Hans schreef:

“Vooral het 2007 model is erg mooi. Sneller, beter uit de wind en comfortabeler zitten zijn zo een paar van de nieuwe eigenschappen die deze motorscooter heeft. Echt genieten. Prijs nu € 6490,-.”

Conny schreef:

“Een motorscooter is een geweldige oplossing voor een motorrijdster die vanwege artrose in de linkerhand niet meer kan schakelen! Het was òf scooterrijden of helemaal niet meer rijden, nou dan is de keuze gauw gemaakt! De Burgman 400 rijdt als een droom.”

Thees schreef:

“Komt goed fors over, kan goed meekomen, ook op de snelweg. Veel bergruimte, volwassen 400 cc "motor".”

José schreef:

“Eindelijk een motor die bij mij past. Motorrijden vind ik geweldig. Maar door een probleem aan mijn rechter enkel heb ik veel moeite met schakelen. Dit is voor mij de uitkomst. Een geweldige fiets. Ik zou niet anders meer willen.”

Repelsteeltje schreef:

“Herlijk vervoermiddel met een redelijk comfort en erg zuinig.”

jerry watchers schreef:

“hoog verbruik 5 tot 6 l/100km in stadsverkeer. Problemen met slepen van remvoering tegen remschijf achteraan en zeer matige remprestaties. Vlotte motor echter met strartprobleem bij koude start. ong. 10.000 km.Wel stabiel bij snelheid tot 130km/u”