“Heb 12 jaar gereden met een burgman 650 executief van het bouwjaar 2008.
Zeer goede scooter met de beste motor die ik heb gehad.
Jammer dat er geen nieuwe meer te verkrijgen is.
Een tweedehands burgman is moeilijk te vinden in zeer goede staat.
Ik kom zeker eens langs bij jullie daar de burgmans die jullie te koop aanbieden er mooi opgekuist uitzien.
Vriendelijke groeten
Schouten Rene
”
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Joop JM Plekekenpol schreef:
“Heb vorig jaar februari een suzuki Burgman Executive 2008 in Amsterdam gekocht. Heb er sindsdien ruim 26000 kilometer mee gereden, ik moet zeggen Qa weg ligging, zuinigheid, bediening, én het rijden gewoon niet te vergelijken met andere motoren!!!je wordt er gewoon niet moe op.je hebt eerder het idee dat je zweeft dan rijd op de motor. Heb voor deze een BMW gehad. Ter vergelijking met wat ik nu heb, is de suzuki Burgman Executive geen goed alternatief maar een honderd procent verbetering .Heb geen enkele minpuntje kunnen vinden. Dus gouw eens kopen. Groetjes van mij joopmotormuis uit Limburg venlo ”
Pluspunten
. Rijden
Bediening
Zuinig
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
F. Jacobs schreef:
“Wat een geweldige motorfiets. Ik heb op veel motoren gereden, de laatste 3 waren 2 x een Honda Varadero en de lkaatste een Honda Crosstourer, maar dit rijdt het fijnst. Net of je op een bankstel zit.
Hij is voldoende snel, zeer comfortabel (executiv), veel bergruimte en ik vind hem mooi om te zien.”
Pluspunten
comfort
snelheid
uitstraling en bergruimte
Minpunten
wat lawaaig bij lage toeren.
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
H Roukema schreef:
“De Suzuki burgman vind ik persoonlijk een hele mooie en goede motor kan er veel zelf aan sleutelen heb momenteel die van mijn zoon op de brug staan voor een hele grote beurt .als je zo bezig bént dan zie je de dingen die moeten gebeuren best wel over zichtelijk voorbijkomen maar waarom er geen handleiding in het nederlands bestaat is voor mij een raadsel .rij zelf al 25jaar goldwing 1100gl daar in dus gewoon een heel boek van met alle gegevens heel dudelijk uitgelegt .conclusie als ik een motorschooter zou kopen dan word dat een honda met instructie jammer voor de brugman .
Gr henk ”
Pluspunten
Rijeigenschap
Verbruik
Beweegbare spiegels
Minpunten
Snelle banden slijtage
Geen instucties nl
.........
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Roukema schreef:
“Een prima product alleen jammer dat er geen instructie boekje in het nederlands verkrijbaar is.
Vind dat gewoon schandalig ”
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Gé Koot schreef:
“Na een aantal jaren al een Suzuki Burgman 650 Executive en verschillende Motoren daarvoor en daarna
van het merk Moto Guzzi, heb ik na een vrij ernstig motorongeluk in eerste instantie om geen motor te rijden. Uiteindelijk heb ik maar weer een Suzuki Burgman AN 650cc gekocht, die mij gezien mijn leeftijd
(73) zeer goed bevalt en voor mij ideaal te hanteren is.
Ik hoop er nog vele jaren van te kunnen genieten”
Pluspunten
Comfort
Handelbaarheid
Luxe
Minpunten
Geen
Geen
Geen
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Gé Koot schreef:
“Ik hen sinds kort mijn 2e Suzuki Burgman 650 Executive.
Ik vind het een geweldige motorscooter en gezien mijn
Leeftijd (73) wil ik nooit iets anders.
Heerlijk relaxt met deze geweldige Suzuki.”
Pluspunten
Volledig automatisch. Geweldig
Goede wegligging
Gemakkelijk te hanteren
Minpunten
Geen
Geen
Geen
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Dick schreef:
“Geweldige scooter, na 50 jaar motor te hebben gereden heb ik deze Burgman aangeschaft om toch mobiel te blijven. Een gebruikte met weinig op de teller en in uitstekende staat gevonden en gekocht. Wat loopt dit ding hard en gemakkelijk. De power modus is kicken, elektrische ruit en spiegels, handvat- en buddyseat verwarming. Bagageruimte is ruim genoeg voor twee integraal helmen. Verder ABS en zeer goede remmen. Ook de wegligging verdiend een zeer ruime voldoende. Top van zeker 180 km p/u is haalbaar.”
Pluspunten
Uitrusting
Wegligging
Rij gemak
Minpunten
Aanschafprijs
Relatief hoog gewicht
Algemene beoordeling: 9,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Joop JM Plekekenpol schreef:
“Werkelijk een top motorschooter .veel mogelijk heden ,zowel in pouwerstand als toerstand ,goed in de bochten. degelijke wegliging .deze motor kun je het beste vergelijken met een limozine onder de motoren”
Pluspunten
100% betrouwbaar
In en uitstuuren geen probleem
Alle knoppen aan het stuur goed overzichtelijk
Algemene beoordeling: 4,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Daniel schreef:
“Ben niet erg tevreden over de dure reparatie die je kun verwachten bij 60.000 km. De CVT is bij mijn Burgman 650 uit 2007 compleet versleten.”
Pluspunten
Genot om er mee te toeren.
638 ccm
Krachtige motor.
Minpunten
dure reparatie 2000 euro.
aanschafwaarde veel te hoog
Algemene beoordeling: 7,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
David schreef:
“Burgman 650 executieve uit 2007. Met 23500 km op de teller. Ik ben de tweede eigenaar en ben er tevreden mee. Heb in 8 jaar tijd 65000 km mee gereden. Nu is er een grote revisie beurt nodig van ongeveer 3000 euro. Ik ben aan het overwegen of dat nog de moeite waard is. Alle remschijven en blokken moeten vervangen worden. Ook de cvt moet gereviseerd worden door een specialist. Accu en startmotor denk ik ook. Waterpomp lekt iets druppel per dag. Alle wiellagers maken licht lawaai maar er is geen speling. Kleppen en distributie ketting moet worden gecontroleerd. Kan ik als dit laat uitvoeren weer ongerust 50000 km rijden ?? Omdat ik voor 5000 euro ook een andere Burgman 650 kan krijgen met een km stand van 8000 km. Op marktplaats staat er een uit 2008.
”
Pluspunten
Comfortabel
Snel en sportief
Berg ruimte twee helmen onder zadel kwijt.
Minpunten
Duur in onderhoud elke 6000 km
Verbruik ik rij er 1 op 19 mee.
Zelf eraan sleutelen voor ervarende
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Luc Forceville schreef:
“De allerbeste onder de scooters!!!
Gewoon TOP!!
Comfort, wat een plezier om mee rond te toeren.
Moet echt voor geen enkele concurrentie onderdoen, in tegendeel.
”
Pluspunten
Top comfort
Krachtig
Zuinig
Algemene beoordeling: 7,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
rudy haesebrouck schreef:
“Hallo,
Weet er soms iemand waar je een CVT filter kan kopen?bij nazicht bleek die gescheurd,ik vind niets op het ineternet.
Grts,”
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
paul muylaert schreef:
“Heb de scooter nu 2 jaar, gebruik voor woon werk verkeer met nu 21000 km op de teller.uitermate tevreden. Comfortabel, flexibel, krachtig en heel fijn om mee te rijden. Telkens weer een machtig gevoel om al die stilstaande wagens voorbij te rijden”
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Peter schreef:
“Ik heb de burgman 650 nu al bijna tien jaar en bijna 80.000 op de teller. Tot nu toe alleen de waterpomp gereviseerd. Voor de rest een probleemloze scooter. Wel een groter givi scherm en een 50ltr topkoffer op gezet. Daarnaast heb ik nog een zware adventure, maar het liefst snor ik op de burgman. Voor ww verkeer zeer ideaal!! Genoeg vermogen voor een duopassagier.
Bijna alle onderhoudsbeurten kun je zelf doen.
”
Pluspunten
Handelbaar
Bergruimte en luxe
Onderhoud
Minpunten
Velgencoating
Onderhoudsinterval
Geen
Algemene beoordeling: 9,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ad gageldonk schreef:
“Fijne luxe en zuinige snelle scooter
Niet duur in onderhoud en haal met gemak 1 op 23
Dan rijd ik wel op de snelweg tussen de 130 en 140
De burgman ligt vast op de weg en gaat soepel door de bochten
Om de 6000km olie verversen dat wel en met 24000km kleppen stellen en filters vervangen en remolie en dergelijke dus gewoon een grote beurt
Dat kost ongeveer tussen de 700 en 800 euro maar dan kan je weer 24000km vooruit”
Pluspunten
Veel lux
Zuinig
Vaste wegligging
Minpunten
15 liter tankinhoud
Te laag windscherm
Zou het niet weten
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Henny Tielrooy schreef:
“Na afscheid te hebben genomen van mijn Yamaha Venture 1300 (485kg) heb ik in 2010 met mijn pensionering een Suzuki Burgman 650 Excutive gekocht voor de prijs van €9.999 wat toen nog leuk was. Er ging een wereld voor mij open.
Een automaat met een groot scherm waar ik een extra windvanger opgezet heb i.v.m mijn lengte (1,93 cm). Elk jaar rij ik met veel plezier 6000 km waar in de zomermaanden mijn vrouw ook mee rijdt los duo.
2 mooie buisniss koffers van Givi er op gemonteerd en vaak een weekje weg naar Duitsland.
Als ik even op mijn dochters Triumph Thunderbird 900 heb gereden ben ik blij dat ik weer terug naar huis ga op mijn Suzuki zonder schakelen en met een scherm voor mij.
Ik koop nooit meer wat anders.”
Pluspunten
Zuinig 1:22
Rijgenot en bergruimte.
Goed onderhoud tabel.
Minpunten
Geen
Geen
Geen
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Frank Puts schreef:
“Mijn vrouw en ik hebben samen jarenlang motorgereden. Sedert enige tijd zijn wij over gestapt naar de Burgman 650. ( Modeljaar 2018 ) Een zwarte en een grijze. Een echt warm bad is deze motorfiets. Ruim voldoende vermogen, zitten als een prins ook met een duopassagier, een prettig verstelbaar windscherm, een enorm prettige zet, overzicht, bedieningsgemak en na 5 uurtjes rijden stappen wij uitgerust van motor af. Met een gebruik van ca 1:26 kan de Burgman mooi mee. De motor is zeer makkelijk te besturen ondanks zijn aanzienlijk gewicht. Daar merk je echter niets van. Het is een echte cabriolet op 2 wielen. Een aanrader is deze motor met powerknop voorziening absoluut. Ik ben op zoek naar een minpuntje maar dat kan ik niet vinden. Als ik dan toch iets mag zeggen...……..wanneer komt de cruise control :) ”
Pluspunten
comfort, rijgedrag, rust
gebruik, hand en zadelverwarming
cabriolet gevoel
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Fam. Puts-Heijnen schreef:
“Mijn vrouw en ik hebben beiden als wat oudere mensen een nieuwe Suzuki Burgman 650 executive 2018 gekocht bij motoport Venray.
Na jarenlang allerlei motoren te hebben gereden van allerlei merken van boxer tot lijnmotoren is dit het ultieme wat je als motorrijder kunt hebben. Automaat, geweldig, en als je wil kun je nog hand schakelen maar die knop bedienen wij niet meer. Handverwarming, kontverwarming, een geweldige zit houding, automatische inklapbare spiegels en een in hoogte verstelbaar scherm. |Gewoon geweldig. Perfecte zit houding en na 5 00 kilometer rijden naar zuid Duitsland stappen we uitgerust af,. Geen pijn in de rug of vermoeidheid. Kortom, een zwaar onderschatte motor en als je dit eenmaal hebt gereden dan vallen alle andere motoren is het niet. Ook voor de duo passagier een genot
Gewoon geweldig. Een cabriolet op 2 wielen. ”
Pluspunten
comfort/degelijkheid/automaat
reisgenot/prestaties
alles aan boord en prachtig uiterlijk
Algemene beoordeling: 6,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Daniel Roor schreef:
“Motor rijdt lekker en comfortabel geen bijzonderheden. Ik heb een verhoogde voorruit geplaatst ivm de rij wind.”
Pluspunten
Comfortabel op de autoweg
Acceleratie geweldig
Opbergen onder zadel
Minpunten
Veel onderhoud nodig 6000KM
Veel plastic
CVT kan knappen of vastlopen
Algemene beoordeling: 7,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Rudy Vercammen schreef:
“Ik heb een vijftal jaren geleden een Burgman 650 tweedehands gekocht.
Op de teller toen stonden er ongeveer 45.000 km.
Ik heb er nu 30000 km bij gereden en heb er zowel goede als enkele minder goede ervaringen mee.
Positief: laag verbruik, heel betrouwbaar zelfs bij heel koud weer, comfortabel en moeilijk te stelen (gelukkig voor mij).
Negatief: na 50000 km op de teller moesten alle wielrollagers worden vervangen
Elk jaar een nieuwe achterband
Op 55000 km nieuwe schokdempers achteraan.
Geblokkeerde remcilinder achteraan.
Handvatverwarming stuk
Olie lek aan de motor met een reparatie van 2.200€ tot gevolg.
Remschijven vooraan en achteraan vertoonden barsten tussen de ventilatiegaten in de schijf en de buitenkant ervan.
Schakelaar voor het in en uit klappen van de spiegels werkt niet meer
Onderhoud valt relatief duur uit
Langdurig in de file staan is niet aangenaam met de automatische versnellingsbak, verder fantastisch om er mee te rijden
Ook je laten uitbollen naar een rood licht toe is minder aangenaam dan met een gewone versnellingsbak
Verder alles in orde :-)
”
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Roor schreef:
“ik rij deze motorscooter 6 jaar en vindt het een goede aanschaf en comfortabele zitten voor lange toerritten. Heb deze motorscooter van tweede eigenaar model 2007.
”
Pluspunten
ruimte onder buggy zit
automaat of schakelen met up down knop
zeer snel optrekken vanaf stilstaan
Minpunten
gewicht is 280 kilo
achterband elke 20.000 kilometer vervangen worden.
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
HJ Holmer schreef:
“Nadat ik jaren op een BMW 1200GS heb mogen rijden laat de gezondheid het mij niet meer toe om op een dergelijk hoge machine te rijden. De Burgman is erg prettig om op te stappen er n.m. geen tank dus je hoeft niet je been over een hindernis van ong. 85 cm te slingeren. Het rijden van de automaat gaat als vanzelf en is erg prettig. Je vraagt je af waarom er niet veel meer motoren dat hebben. Het comfort op de burgman is geweldig. Je zit en rijd als een vorst. Ook met de aanwezige handvat-en zadelverwarming is het tijdens een koudere rit goed toeven op de soes. Het vermogen van zo\'n 55 pk is ruim voldoende om de burgman vlot door de stad te manoeuvreren, maar je hoeft de snelweg absoluut niet te mijden, want met een top van rond de 175 kmh en een lekkere cruisesnelheid van rond de 120 kmh is het een motorfiets die goed mee kan in het dagelijks verkeer.
De grote opbergmogelijkheden van de burgman maken hem ook een heel aangename forenzen motor.Het gemiddelde benzine verbruik van rond de 1:23 maken hem ook als zodanig aantrekkelijk. De onderhoudsinterval is wel een puntje, maar in overleg met je dealer kunnen er hier en daar wel wat kilometertjes worden gesmokkeld zodat je uiteindelijk op een normale en vergelijkbare interval zit als met een doorsnee motorfiets. Kortom een BMW man die niet voor de C650 GT, maar wel voor de Suzuki burgman 65 executive kiest, mede door de toch wel vaak terugkerende \"mindere berichten\"over de bmw scoot .”
Pluspunten
rijgenot/ automaat
gemakkelijk te berijden en bedienen
comfort
Minpunten
iet wat hoog gewicht (280KG)
volgens fabrieks opgegeven onderhoudsinterval
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
M.L Janssen schreef:
“Ik heb nu ruim anderhalf jaar een Suzuki Burgman 650. Het begon met een probleem met de automaat (F1). Deze is echter door de Burgman Specialist te Oss gerepareerd en sindsdien geen enkel probleem meer. Ik heb er nu meer dan 10000km mee gereden in weer en wind. Ik vind hem geweldig. Zou graag een Executive willen hebben maar die zijn kostbaar. Ik rijd veel met mijn echtgenote achterop die vind het geweldig. Plus punten vinden wij vooral ook de opbergruimte in en op de Burgman. Het comfort is geweldig voor zowel de bestuurder als de passagier. Ik zou wel de vering wat beter willen hebben op hobbelige weggetjes dan vind ik hem wat stoterig. Hij is wel zwaar maar dat is een plus wanneer het hard waait. De kruissnelheid is erg hoog op de grote weg. Je rijdt met gemak 150 km/u. Dat redt je niet op een naked bike! De top is bijna 180 maar ja waar rijd je dat. De acceleratie vanuit stilstand is ook fantastisch! Binnen een paar tellen zit je op 100km.
Ik heb een extra ruitje op de ruit en dat is na het zomerseizoen eigenlijk onmisbaar. Doordat er nu meer wind is geteld bij de rijwind heb je nu erg veel last van klappen op je hoofd. Dat is niet zo prettig. Op de rechte weg is hij heel stabiel bij rotondes moet je toch wel werken zeker als je een passagier achterop hebt. Veel oefenen! En op U tube kijken naar instructie filmpjes!! Ik rijd nu bijna geen auto meer omdat ik eigenlijk altijd de Burgman pak. Heb wel mijn kleding op elk seizoen aangepast!!
Ik vind het altijd een feest als ik weer weg mag op mijn Burgman. Ik onderhoud hem goed. Vooral de tussenbak olie moet goed zijn! Zo niet dan jankt hij als een speenvarken!! ( te dunne olie) Heb verder (nog) geen nare dingen meegemaakt. Heb een trailer gekocht en heb hem in de zomer meegenomen op vakantie. In december gaat hij weer mee. Ik ga in december dan ook winterbanden erop laten zetten.
Ik ben nu 68 jaar heb 2,5 jaar geleden bewust mijn A2 gehaald. Vroeger droomde ik al van een Burgman. Dus mijn droom is uitgekomen! Ik hoef geen schakel motor heb er wel op gereden mocht examen doen maar vind het niks. Mijn eerste motorscooter was een Aprilia Scarabeo 500. Ook een geweldig ding.”
Pluspunten
Automaat
Comfort
Snelheid
Minpunten
Gewicht
Stoterig op keien
Mag meer motorinhoud hebben
den schreef:
“goed”
daan schreef:
“zeer veel rij plessier.”
BurgmanFlat schreef:
“Hallo,
Na meer dan 60 motorfietsen te hebben gehad sinds 1962 (40.000 km/jr) heb ik in 2004 een Honda F6C gebruikt gekocht.
Dit is voor mij de ultieme motor. Omdat een andere motorfiets mij niet aantrekkelijk leek heb ik in 2006 een Burgman AN650A(BS) gekocht.
Ik rij er (nog) liever op dan op de Flat; zeer stabiel framr en dus ook goede rij-eigenschappen met uitstekende remmen; niet zo flitsend (als bv een 650V-Strom) door zijn lange wielbasis en hoge gewicht, maar zeer goed handelbaar in de file en de stad, terwijl hij op de snelweg erg snel (kan) zijn/is.
Ik raad iedereen aan om eens een testrit te maken bij de importeur of bij de Suzuki Exclusiefdealer Jan van Sommeren te Afferden, eventueel via de gebroeders
van Doorn te Ammerzoden.
Ik heb er nu een kleine 3000 km mee gereden en ben nog steeds verliefd erop.
Mvg
JoS.”
Robert van den Dungen schreef:
“Heerlijke scooter maar na 500km kwam de bougie/bobine er uit. Nu heb ik na 15000km dit probleem al 5 keer gehad. Nimag gebeld en die kende het probleem en suggereerde siliconenkit en secondenlijm te gebruiken.
Beneden de maat vind ik voor zo'n scooter en dus geen goede importeur.
”
jozsef schreef:
“Ik heb 2 jaar met de 400 gereden en heb vorig jaar de 650er gekocht. een prachtig apparaat. wat minder leuk was,ik moest de distributie ketting spanner/geleider laten vervangenbinnen 2 jaar. verder tevreden met de machine. wat ik verbeterd zou willen zien, is het scherm. het zou hoger moeten zijn om minder last van de wind te hebben. op grotere afstanden is het toch hinderlijk dat geruis. heeft ieman dervaring met een verhoogde shcerm? geef een deuntje op: burgman650650@hotmail.com ”
John Wijsmuller schreef:
“Met het grote scherm van Givi kan ik zonder probleem 1200 km in een dag rijden. Vorig jaar ben ik in 2 dagen naar Zuid-Portugal en een week later in 2 dagen terug gereden. Maximaal 180 km/uur, maar ook in de stad super handig. Grandioos.”
Reviews
“Heb 12 jaar gereden met een burgman 650 executief van het bouwjaar 2008.
Zeer goede scooter met de beste motor die ik heb gehad.
Jammer dat er geen nieuwe meer te verkrijgen is.
Een tweedehands burgman is moeilijk te vinden in zeer goede staat.
Ik kom zeker eens langs bij jullie daar de burgmans die jullie te koop aanbieden er mooi opgekuist uitzien.
Vriendelijke groeten
Schouten Rene
”
“Heb vorig jaar februari een suzuki Burgman Executive 2008 in Amsterdam gekocht. Heb er sindsdien ruim 26000 kilometer mee gereden, ik moet zeggen Qa weg ligging, zuinigheid, bediening, én het rijden gewoon niet te vergelijken met andere motoren!!!je wordt er gewoon niet moe op.je hebt eerder het idee dat je zweeft dan rijd op de motor. Heb voor deze een BMW gehad. Ter vergelijking met wat ik nu heb, is de suzuki Burgman Executive geen goed alternatief maar een honderd procent verbetering .Heb geen enkele minpuntje kunnen vinden. Dus gouw eens kopen. Groetjes van mij joopmotormuis uit Limburg venlo ”
“Wat een geweldige motorfiets. Ik heb op veel motoren gereden, de laatste 3 waren 2 x een Honda Varadero en de lkaatste een Honda Crosstourer, maar dit rijdt het fijnst. Net of je op een bankstel zit.
Hij is voldoende snel, zeer comfortabel (executiv), veel bergruimte en ik vind hem mooi om te zien.”
“De Suzuki burgman vind ik persoonlijk een hele mooie en goede motor kan er veel zelf aan sleutelen heb momenteel die van mijn zoon op de brug staan voor een hele grote beurt .als je zo bezig bént dan zie je de dingen die moeten gebeuren best wel over zichtelijk voorbijkomen maar waarom er geen handleiding in het nederlands bestaat is voor mij een raadsel .rij zelf al 25jaar goldwing 1100gl daar in dus gewoon een heel boek van met alle gegevens heel dudelijk uitgelegt .conclusie als ik een motorschooter zou kopen dan word dat een honda met instructie jammer voor de brugman .
Gr henk ”
“Een prima product alleen jammer dat er geen instructie boekje in het nederlands verkrijbaar is.
Vind dat gewoon schandalig ”
“Na een aantal jaren al een Suzuki Burgman 650 Executive en verschillende Motoren daarvoor en daarna
van het merk Moto Guzzi, heb ik na een vrij ernstig motorongeluk in eerste instantie om geen motor te rijden. Uiteindelijk heb ik maar weer een Suzuki Burgman AN 650cc gekocht, die mij gezien mijn leeftijd
(73) zeer goed bevalt en voor mij ideaal te hanteren is.
Ik hoop er nog vele jaren van te kunnen genieten”
“Ik hen sinds kort mijn 2e Suzuki Burgman 650 Executive.
Ik vind het een geweldige motorscooter en gezien mijn
Leeftijd (73) wil ik nooit iets anders.
Heerlijk relaxt met deze geweldige Suzuki.”
“Geweldige scooter, na 50 jaar motor te hebben gereden heb ik deze Burgman aangeschaft om toch mobiel te blijven. Een gebruikte met weinig op de teller en in uitstekende staat gevonden en gekocht. Wat loopt dit ding hard en gemakkelijk. De power modus is kicken, elektrische ruit en spiegels, handvat- en buddyseat verwarming. Bagageruimte is ruim genoeg voor twee integraal helmen. Verder ABS en zeer goede remmen. Ook de wegligging verdiend een zeer ruime voldoende. Top van zeker 180 km p/u is haalbaar.”
“Werkelijk een top motorschooter .veel mogelijk heden ,zowel in pouwerstand als toerstand ,goed in de bochten. degelijke wegliging .deze motor kun je het beste vergelijken met een limozine onder de motoren”
“Ben niet erg tevreden over de dure reparatie die je kun verwachten bij 60.000 km. De CVT is bij mijn Burgman 650 uit 2007 compleet versleten.”
“Burgman 650 executieve uit 2007. Met 23500 km op de teller. Ik ben de tweede eigenaar en ben er tevreden mee. Heb in 8 jaar tijd 65000 km mee gereden. Nu is er een grote revisie beurt nodig van ongeveer 3000 euro. Ik ben aan het overwegen of dat nog de moeite waard is. Alle remschijven en blokken moeten vervangen worden. Ook de cvt moet gereviseerd worden door een specialist. Accu en startmotor denk ik ook. Waterpomp lekt iets druppel per dag. Alle wiellagers maken licht lawaai maar er is geen speling. Kleppen en distributie ketting moet worden gecontroleerd. Kan ik als dit laat uitvoeren weer ongerust 50000 km rijden ?? Omdat ik voor 5000 euro ook een andere Burgman 650 kan krijgen met een km stand van 8000 km. Op marktplaats staat er een uit 2008.
”
“De allerbeste onder de scooters!!!
Gewoon TOP!!
Comfort, wat een plezier om mee rond te toeren.
Moet echt voor geen enkele concurrentie onderdoen, in tegendeel.
”
“Hallo,
Weet er soms iemand waar je een CVT filter kan kopen?bij nazicht bleek die gescheurd,ik vind niets op het ineternet.
Grts,”
“Heb de scooter nu 2 jaar, gebruik voor woon werk verkeer met nu 21000 km op de teller.uitermate tevreden. Comfortabel, flexibel, krachtig en heel fijn om mee te rijden. Telkens weer een machtig gevoel om al die stilstaande wagens voorbij te rijden”
“Ik heb de burgman 650 nu al bijna tien jaar en bijna 80.000 op de teller. Tot nu toe alleen de waterpomp gereviseerd. Voor de rest een probleemloze scooter. Wel een groter givi scherm en een 50ltr topkoffer op gezet. Daarnaast heb ik nog een zware adventure, maar het liefst snor ik op de burgman. Voor ww verkeer zeer ideaal!! Genoeg vermogen voor een duopassagier.
Bijna alle onderhoudsbeurten kun je zelf doen.
”
“Fijne luxe en zuinige snelle scooter
Niet duur in onderhoud en haal met gemak 1 op 23
Dan rijd ik wel op de snelweg tussen de 130 en 140
De burgman ligt vast op de weg en gaat soepel door de bochten
Om de 6000km olie verversen dat wel en met 24000km kleppen stellen en filters vervangen en remolie en dergelijke dus gewoon een grote beurt
Dat kost ongeveer tussen de 700 en 800 euro maar dan kan je weer 24000km vooruit”
“Na afscheid te hebben genomen van mijn Yamaha Venture 1300 (485kg) heb ik in 2010 met mijn pensionering een Suzuki Burgman 650 Excutive gekocht voor de prijs van €9.999 wat toen nog leuk was. Er ging een wereld voor mij open.
Een automaat met een groot scherm waar ik een extra windvanger opgezet heb i.v.m mijn lengte (1,93 cm). Elk jaar rij ik met veel plezier 6000 km waar in de zomermaanden mijn vrouw ook mee rijdt los duo.
2 mooie buisniss koffers van Givi er op gemonteerd en vaak een weekje weg naar Duitsland.
Als ik even op mijn dochters Triumph Thunderbird 900 heb gereden ben ik blij dat ik weer terug naar huis ga op mijn Suzuki zonder schakelen en met een scherm voor mij.
Ik koop nooit meer wat anders.”
“Mijn vrouw en ik hebben samen jarenlang motorgereden. Sedert enige tijd zijn wij over gestapt naar de Burgman 650. ( Modeljaar 2018 ) Een zwarte en een grijze. Een echt warm bad is deze motorfiets. Ruim voldoende vermogen, zitten als een prins ook met een duopassagier, een prettig verstelbaar windscherm, een enorm prettige zet, overzicht, bedieningsgemak en na 5 uurtjes rijden stappen wij uitgerust van motor af. Met een gebruik van ca 1:26 kan de Burgman mooi mee. De motor is zeer makkelijk te besturen ondanks zijn aanzienlijk gewicht. Daar merk je echter niets van. Het is een echte cabriolet op 2 wielen. Een aanrader is deze motor met powerknop voorziening absoluut. Ik ben op zoek naar een minpuntje maar dat kan ik niet vinden. Als ik dan toch iets mag zeggen...……..wanneer komt de cruise control :) ”
“Mijn vrouw en ik hebben beiden als wat oudere mensen een nieuwe Suzuki Burgman 650 executive 2018 gekocht bij motoport Venray.
Na jarenlang allerlei motoren te hebben gereden van allerlei merken van boxer tot lijnmotoren is dit het ultieme wat je als motorrijder kunt hebben. Automaat, geweldig, en als je wil kun je nog hand schakelen maar die knop bedienen wij niet meer. Handverwarming, kontverwarming, een geweldige zit houding, automatische inklapbare spiegels en een in hoogte verstelbaar scherm. |Gewoon geweldig. Perfecte zit houding en na 5 00 kilometer rijden naar zuid Duitsland stappen we uitgerust af,. Geen pijn in de rug of vermoeidheid. Kortom, een zwaar onderschatte motor en als je dit eenmaal hebt gereden dan vallen alle andere motoren is het niet. Ook voor de duo passagier een genot
Gewoon geweldig. Een cabriolet op 2 wielen. ”
“Motor rijdt lekker en comfortabel geen bijzonderheden. Ik heb een verhoogde voorruit geplaatst ivm de rij wind.”
“Ik heb een vijftal jaren geleden een Burgman 650 tweedehands gekocht.
Op de teller toen stonden er ongeveer 45.000 km.
Ik heb er nu 30000 km bij gereden en heb er zowel goede als enkele minder goede ervaringen mee.
Positief: laag verbruik, heel betrouwbaar zelfs bij heel koud weer, comfortabel en moeilijk te stelen (gelukkig voor mij).
Negatief: na 50000 km op de teller moesten alle wielrollagers worden vervangen
Elk jaar een nieuwe achterband
Op 55000 km nieuwe schokdempers achteraan.
Geblokkeerde remcilinder achteraan.
Handvatverwarming stuk
Olie lek aan de motor met een reparatie van 2.200€ tot gevolg.
Remschijven vooraan en achteraan vertoonden barsten tussen de ventilatiegaten in de schijf en de buitenkant ervan.
Schakelaar voor het in en uit klappen van de spiegels werkt niet meer
Onderhoud valt relatief duur uit
Langdurig in de file staan is niet aangenaam met de automatische versnellingsbak, verder fantastisch om er mee te rijden
Ook je laten uitbollen naar een rood licht toe is minder aangenaam dan met een gewone versnellingsbak
Verder alles in orde :-)
”
“ik rij deze motorscooter 6 jaar en vindt het een goede aanschaf en comfortabele zitten voor lange toerritten. Heb deze motorscooter van tweede eigenaar model 2007.
”
“Nadat ik jaren op een BMW 1200GS heb mogen rijden laat de gezondheid het mij niet meer toe om op een dergelijk hoge machine te rijden. De Burgman is erg prettig om op te stappen er n.m. geen tank dus je hoeft niet je been over een hindernis van ong. 85 cm te slingeren. Het rijden van de automaat gaat als vanzelf en is erg prettig. Je vraagt je af waarom er niet veel meer motoren dat hebben. Het comfort op de burgman is geweldig. Je zit en rijd als een vorst. Ook met de aanwezige handvat-en zadelverwarming is het tijdens een koudere rit goed toeven op de soes. Het vermogen van zo\'n 55 pk is ruim voldoende om de burgman vlot door de stad te manoeuvreren, maar je hoeft de snelweg absoluut niet te mijden, want met een top van rond de 175 kmh en een lekkere cruisesnelheid van rond de 120 kmh is het een motorfiets die goed mee kan in het dagelijks verkeer.
De grote opbergmogelijkheden van de burgman maken hem ook een heel aangename forenzen motor.Het gemiddelde benzine verbruik van rond de 1:23 maken hem ook als zodanig aantrekkelijk. De onderhoudsinterval is wel een puntje, maar in overleg met je dealer kunnen er hier en daar wel wat kilometertjes worden gesmokkeld zodat je uiteindelijk op een normale en vergelijkbare interval zit als met een doorsnee motorfiets. Kortom een BMW man die niet voor de C650 GT, maar wel voor de Suzuki burgman 65 executive kiest, mede door de toch wel vaak terugkerende \"mindere berichten\"over de bmw scoot .”
“Ik heb nu ruim anderhalf jaar een Suzuki Burgman 650. Het begon met een probleem met de automaat (F1). Deze is echter door de Burgman Specialist te Oss gerepareerd en sindsdien geen enkel probleem meer. Ik heb er nu meer dan 10000km mee gereden in weer en wind. Ik vind hem geweldig. Zou graag een Executive willen hebben maar die zijn kostbaar. Ik rijd veel met mijn echtgenote achterop die vind het geweldig. Plus punten vinden wij vooral ook de opbergruimte in en op de Burgman. Het comfort is geweldig voor zowel de bestuurder als de passagier. Ik zou wel de vering wat beter willen hebben op hobbelige weggetjes dan vind ik hem wat stoterig. Hij is wel zwaar maar dat is een plus wanneer het hard waait. De kruissnelheid is erg hoog op de grote weg. Je rijdt met gemak 150 km/u. Dat redt je niet op een naked bike! De top is bijna 180 maar ja waar rijd je dat. De acceleratie vanuit stilstand is ook fantastisch! Binnen een paar tellen zit je op 100km.
Ik heb een extra ruitje op de ruit en dat is na het zomerseizoen eigenlijk onmisbaar. Doordat er nu meer wind is geteld bij de rijwind heb je nu erg veel last van klappen op je hoofd. Dat is niet zo prettig. Op de rechte weg is hij heel stabiel bij rotondes moet je toch wel werken zeker als je een passagier achterop hebt. Veel oefenen! En op U tube kijken naar instructie filmpjes!! Ik rijd nu bijna geen auto meer omdat ik eigenlijk altijd de Burgman pak. Heb wel mijn kleding op elk seizoen aangepast!!
Ik vind het altijd een feest als ik weer weg mag op mijn Burgman. Ik onderhoud hem goed. Vooral de tussenbak olie moet goed zijn! Zo niet dan jankt hij als een speenvarken!! ( te dunne olie) Heb verder (nog) geen nare dingen meegemaakt. Heb een trailer gekocht en heb hem in de zomer meegenomen op vakantie. In december gaat hij weer mee. Ik ga in december dan ook winterbanden erop laten zetten.
Ik ben nu 68 jaar heb 2,5 jaar geleden bewust mijn A2 gehaald. Vroeger droomde ik al van een Burgman. Dus mijn droom is uitgekomen! Ik hoef geen schakel motor heb er wel op gereden mocht examen doen maar vind het niks. Mijn eerste motorscooter was een Aprilia Scarabeo 500. Ook een geweldig ding.”
“goed”
“zeer veel rij plessier.”
“Hallo,
Na meer dan 60 motorfietsen te hebben gehad sinds 1962 (40.000 km/jr) heb ik in 2004 een Honda F6C gebruikt gekocht.
Dit is voor mij de ultieme motor. Omdat een andere motorfiets mij niet aantrekkelijk leek heb ik in 2006 een Burgman AN650A(BS) gekocht.
Ik rij er (nog) liever op dan op de Flat; zeer stabiel framr en dus ook goede rij-eigenschappen met uitstekende remmen; niet zo flitsend (als bv een 650V-Strom) door zijn lange wielbasis en hoge gewicht, maar zeer goed handelbaar in de file en de stad, terwijl hij op de snelweg erg snel (kan) zijn/is.
Ik raad iedereen aan om eens een testrit te maken bij de importeur of bij de Suzuki Exclusiefdealer Jan van Sommeren te Afferden, eventueel via de gebroeders
van Doorn te Ammerzoden.
Ik heb er nu een kleine 3000 km mee gereden en ben nog steeds verliefd erop.
Mvg
JoS.”
“Heerlijke scooter maar na 500km kwam de bougie/bobine er uit. Nu heb ik na 15000km dit probleem al 5 keer gehad. Nimag gebeld en die kende het probleem en suggereerde siliconenkit en secondenlijm te gebruiken.
Beneden de maat vind ik voor zo'n scooter en dus geen goede importeur.
”
“Ik heb 2 jaar met de 400 gereden en heb vorig jaar de 650er gekocht. een prachtig apparaat. wat minder leuk was,ik moest de distributie ketting spanner/geleider laten vervangenbinnen 2 jaar. verder tevreden met de machine. wat ik verbeterd zou willen zien, is het scherm. het zou hoger moeten zijn om minder last van de wind te hebben. op grotere afstanden is het toch hinderlijk dat geruis. heeft ieman dervaring met een verhoogde shcerm? geef een deuntje op: burgman650650@hotmail.com ”
“Met het grote scherm van Givi kan ik zonder probleem 1200 km in een dag rijden. Vorig jaar ben ik in 2 dagen naar Zuid-Portugal en een week later in 2 dagen terug gereden. Maximaal 180 km/uur, maar ook in de stad super handig. Grandioos.”