“Zalige motor ...veel motor voor weinig geld met veel koppel, goede zithouding en betrouwbaar. Om echt sportief mee te kunnen, is een hardere vering wel geen overbodige optie.”
Pluspunten
Zithouding
Koppel
Goedkoop
Minpunten
Vering
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Van Beerse Mario schreef:
“De beste moto die ik ooit gehad heb.
Ik heb er op een paar jaar wel 3 gehad
Sinds 9 jaar alles weg gedaan .
Maar het begint terug te kriebelen
Op mijn 61 wil ik nog een 1250 hebben ”
Pluspunten
Zit houding
Verbruik
Weg ligging
Minpunten
2 de hands duur geworden
Algemene beoordeling: 9,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Patje Bandit schreef:
“Dag allemaal,
De bandit Gsf1200s is eem fantastische, betrouwbare motor. Ikzelf rij al meer dan 45 jaar motor. Ben begonnen na men bromfietsen met een Kreidler Florette...nog meer moto\'s die in men garage hebben gestaan zijn Suzuki GT 100cc, gsx450l, savage650, burgman250, gsf750, rf900r, intruder1400, gsxr1100r, gsxr750, tl1000s, 3 Hayabusa\'s, één van de allereerste bandits1200 bj 1996, Honda Paneuropean1100, Yamaha X max250, fjr1300, R1, Kawasaki zx900r. Zoals je kan zien, zijn het moto\'s allerlei slag...van Scooters
tot tourings en racers van de gekendste Japanse merken...toen ik in 2015 juist gestopt was met men passionele hobby en alles van de hand gedaan had, vertelde mijn zoon dat hij zen motorrijbewijs had behaald en hij met zen 1ste motor voor de deur stond duurde het niet lang alvorens ik besloot mij terug een tweewieler aan te schaffen. Maar deze keer zou het wel de laatste zijn en mocht hij niet teveel kosten. Motor moest betrouwbaar zijn, vinnig, aangezien mijn leeftijd beschikken over een goede zithouding...ik wist meteen dat ik op zoek moest gaan naar een Bandit...Heb in 2016 voor 2300€ een goed onderhouden bandit van 2002 gevonden met nog geen 20000km op de teller. Motor was dus 14j en ik rij er al 8j met veel plezier mee rond zonder kosten. Mijn zoon heeft nu een Yamaha MT10 en als we in de Eifel gaan rijden, volg ik hem zonder het gevoel te hebben dat ik power mis om hem te volgen...De bandit GSF1200S is een TOPMOTOR en moet nog steeds niet onderdoen voor nieuwere 2-wielers op de markt. Heb ondertussen nog wel een 2-cylinder gekocht wat toch helemaal anders is dan een 4-cylinder om mee te rijden...ik rij er wel niet veel mee wegens de sportieve houding....maar ik kon niet weerstaan aan dit interessante koopje van 3j geleden, het is een Honda Firestorm VTR1000F van 1999 waar nog geen 17000km op stonden. Deze rijdt zalig met alle gekende eigenschappen van een sportieve 2-cylinder...maar als ik moest kiezen tussen mijn Firestorm of mijn Bandit dan kies ik toch voor de laatste.
Groetjes aan alle motorfanaten van Patje Bandit.
”
Pluspunten
Zithouding
Prijs
Koppel
Minpunten
Vering
Remmen
Geen
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
TR schreef:
“heerlijke eerlijke motor, kan ondanks zijn leeftijd (2004) nog goed mee met de moderne jongens.
inmiddels 117.000 klm op de teller en merk je niks van.
helaas nog geen ABS maar de zeszuiger vooremmen krijgen hem ook goed tot stilstand.
zou alleen vanwege zitpositie van motor ruilen, wordt een dagje ouder en kunstheup maakt de toch licht sportieve zithouding soms wat stijvig (snap de oude mannen op intruders wel)”
Pluspunten
koppel
stuurkuip
schakellui
Minpunten
geen abs
spiegels
Algemene beoordeling: 10,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Berry schreef:
“Fijne krachtige motor die van mij is van 2002 en bevalt goed. Voor rustig rijden en ook voor stevig door te rijden. Ook de zithouding is goed Suzuki gsf 1200 2002 bandit ”
Pluspunten
Zithouding
Verbruik
Rijd soepel
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Peter den Hartog schreef:
“De Suzuki Bandit 1200 s Bandit is een heerlijke toermotor met super veel koppel. Draai het gas open en de motor gaat er direct van door, maar ook op lage snelheden is de motor prima handelbaar. Bij een normale rit is het verbruik 1 op 20.
De motor is degelijk, het blok is oersterk en de onderhoudskosten zijn laag. ”
Algemene beoordeling: 9,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Peter Mulders schreef:
“Ik heb een nieuwe gekocht in 1997, nu 2016 heb ik hem nog steeds, gewoon standaard 1500km per dag eens mee gereden.
260 km op de teller met 3x 50 liter GIVI koffers,zelfs een zware tanktas erbij, bij andere gearing vlot tegen de 300 km/h.
Ik heb het over een standaard fiets die ik altijd zelf heb vertroeteld, ik ben er helemaal weg van.
Oerbetouwbaar, zelfs nooit problemen gehad met de carburateurs en de de uitlaat is gewoon prima
God save my GSF 1200 S-Bandit!
”
Reviews
“Zalige motor ...veel motor voor weinig geld met veel koppel, goede zithouding en betrouwbaar. Om echt sportief mee te kunnen, is een hardere vering wel geen overbodige optie.”
“De beste moto die ik ooit gehad heb.
Ik heb er op een paar jaar wel 3 gehad
Sinds 9 jaar alles weg gedaan .
Maar het begint terug te kriebelen
Op mijn 61 wil ik nog een 1250 hebben ”
“Dag allemaal,
De bandit Gsf1200s is eem fantastische, betrouwbare motor. Ikzelf rij al meer dan 45 jaar motor. Ben begonnen na men bromfietsen met een Kreidler Florette...nog meer moto\'s die in men garage hebben gestaan zijn Suzuki GT 100cc, gsx450l, savage650, burgman250, gsf750, rf900r, intruder1400, gsxr1100r, gsxr750, tl1000s, 3 Hayabusa\'s, één van de allereerste bandits1200 bj 1996, Honda Paneuropean1100, Yamaha X max250, fjr1300, R1, Kawasaki zx900r. Zoals je kan zien, zijn het moto\'s allerlei slag...van Scooters
tot tourings en racers van de gekendste Japanse merken...toen ik in 2015 juist gestopt was met men passionele hobby en alles van de hand gedaan had, vertelde mijn zoon dat hij zen motorrijbewijs had behaald en hij met zen 1ste motor voor de deur stond duurde het niet lang alvorens ik besloot mij terug een tweewieler aan te schaffen. Maar deze keer zou het wel de laatste zijn en mocht hij niet teveel kosten. Motor moest betrouwbaar zijn, vinnig, aangezien mijn leeftijd beschikken over een goede zithouding...ik wist meteen dat ik op zoek moest gaan naar een Bandit...Heb in 2016 voor 2300€ een goed onderhouden bandit van 2002 gevonden met nog geen 20000km op de teller. Motor was dus 14j en ik rij er al 8j met veel plezier mee rond zonder kosten. Mijn zoon heeft nu een Yamaha MT10 en als we in de Eifel gaan rijden, volg ik hem zonder het gevoel te hebben dat ik power mis om hem te volgen...De bandit GSF1200S is een TOPMOTOR en moet nog steeds niet onderdoen voor nieuwere 2-wielers op de markt. Heb ondertussen nog wel een 2-cylinder gekocht wat toch helemaal anders is dan een 4-cylinder om mee te rijden...ik rij er wel niet veel mee wegens de sportieve houding....maar ik kon niet weerstaan aan dit interessante koopje van 3j geleden, het is een Honda Firestorm VTR1000F van 1999 waar nog geen 17000km op stonden. Deze rijdt zalig met alle gekende eigenschappen van een sportieve 2-cylinder...maar als ik moest kiezen tussen mijn Firestorm of mijn Bandit dan kies ik toch voor de laatste.
Groetjes aan alle motorfanaten van Patje Bandit.
”
“heerlijke eerlijke motor, kan ondanks zijn leeftijd (2004) nog goed mee met de moderne jongens.
inmiddels 117.000 klm op de teller en merk je niks van.
helaas nog geen ABS maar de zeszuiger vooremmen krijgen hem ook goed tot stilstand.
zou alleen vanwege zitpositie van motor ruilen, wordt een dagje ouder en kunstheup maakt de toch licht sportieve zithouding soms wat stijvig (snap de oude mannen op intruders wel)”
“Fijne krachtige motor die van mij is van 2002 en bevalt goed. Voor rustig rijden en ook voor stevig door te rijden. Ook de zithouding is goed Suzuki gsf 1200 2002 bandit ”
“De Suzuki Bandit 1200 s Bandit is een heerlijke toermotor met super veel koppel. Draai het gas open en de motor gaat er direct van door, maar ook op lage snelheden is de motor prima handelbaar. Bij een normale rit is het verbruik 1 op 20.
De motor is degelijk, het blok is oersterk en de onderhoudskosten zijn laag. ”
“Ik heb een nieuwe gekocht in 1997, nu 2016 heb ik hem nog steeds, gewoon standaard 1500km per dag eens mee gereden.
260 km op de teller met 3x 50 liter GIVI koffers,zelfs een zware tanktas erbij, bij andere gearing vlot tegen de 300 km/h.
Ik heb het over een standaard fiets die ik altijd zelf heb vertroeteld, ik ben er helemaal weg van.
Oerbetouwbaar, zelfs nooit problemen gehad met de carburateurs en de de uitlaat is gewoon prima
God save my GSF 1200 S-Bandit!
”