Wat vind jij van de SUZUKI GSX 1400?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
7,0 10 2545 SUZUKI GSX 1400

Motoren

GSX 1400 - SUZUKI
GSX 1400
SUZUKI
€ 5.150,-

2006 · 24435 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Korneel schreef:

“Prachtige motor met ongelofelijk sterk blok! Koppel bij overschot op eender welk toerental. Je vergeet in welke versnelling je rijdt omdat het toch niets uitmaakt. Een rond punt in 3e of zelfs 4e en daarna vlot uitaccelereren gaat zonder probleem. Je kan er sportief mee rijden in hogere toeren alsook rijden als een diesel tussen de 2000-3000 toeren per minuut.
Zeer comfortabele zithouding ook voor grotere mensen (ikzelf 1.91m)
Enige minpuntje in mijn ogen is de weersbestendigheid. Veel hoekjes en kantjes waar vuil tussen komt tijdens een rit in de regen. En Door de gevoeligheid voor corrosie is kuisen na elke regenrit sterk aan te raden.
Ikzelf heb een volledige akrapovic lijn wat een prachtig diep geluid geeft zonder dat het stoort bij langere ritten.”

  • Pluspunten
  • Zeer koppelrijke motor
  • Tijdloze musclebike looks
  • Comfort voor zowel rijder als passagier
  • Minpunten
  • Gevoelig voor corrosie
  • Vrij zwaar om te manouvreren
  • Bandenvreter bij veel gebruik van het verslavende koppel van de motor
  • Algemene beoordeling: 10,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Bram Coolen schreef:

“Alleskunner van de bovenste plank ! Toeren met zijkoffers, topkoffer en tanktas inclusief passagier is geen enkel probleem. Koppel genoeg ! Net een Rolls Roys, tussen de drie en vijfduizend toeren VLIEGT hij vooruit. Verslavend ! Op de snelweg met 120 a 130 km per uur draait het onverwoestbare 1400cc grote olie/ luchtgekoelde blok slechts 3 a 3,5 duizend toeren per minuut ! Van rustig tot sportief toeren tot hooligan achtige acceleraties, alles is mogelijk. Kwaliteit van gebruikte materialen staat op een zeer hoog pijl.Kijk maar naar advertenties van 2de hands modellen.(zien er bijna allemaal zeer goed uit). Die van mij is al 12 jaar oud maar ziet er nog bijna uit als nieuw. Veel ruimte onder ruime buddy-seat ! Comfortabele zit voorlangere afstanden. Injectie werkt perfect en draagt bij aan zuinig verbruik.Heb ooit een langere rit gereden op doorgaande wegen met zo\'n 120km per uur. Verbruik bleek met het tanken 1:17 !!! ( als je flink gas geeft krijgt hij dorst en wordt het al snel 1:12) De tank bevat 23 liter waardoor je zomaar rond de 300km kunt rijden.Heb er 50000km mee gereden in 7 jaar tijd. Heeft me nog NOOIT in de steek gelaten !”

  • Pluspunten
  • koppel
  • Injectie
  • comfort
  • Minpunten
  • zwaar in hele snelle bochtjes
Dirk schreef:

“Alle GSX1400 rijders zijn welkom bij de GSX1400 Club.
www.gsx1400club.com”

Henk schreef:

“Een super bike!”

De Struise schreef:

“Degelijkheid 8/10
Prestaties 9/10
Prijs 7/10
Uiterlijk 8/10

Wat een fantastische bike.”

Roger schreef:

“4 jaar mee gereden.
Zeer snelle motorfiets,goed om mee te toeren als het weer goed is en er
weing wind is.

Midlander schreef:

“De GSX1400 is zonder twijfel de lekkerste naked, waarmee ik ooit gereden heb. Kickeuhhhhhh !!!”

jan uit ingrid (ov) schreef:

“ in een word SUPPER SUPPER!!!! wij hebben de gsx 1400
3 jaar maar willen de soes nog steeds NIET missen

wij beleven erg veel plezier met het rijden lekker toeren en de soes kan ook een best zijn geweldig.”

Devil schreef:

“Top 260 km/u.”

mies schreef:

“Wie van jullie heeft hem helemaal aan zijn top gehad.(niet op de rollebank natuurlijk)”

Michael van Hoof schreef:

“jammer dat hij uit de productie is. Mies”

Nico schreef:

“Rij er nu 1 jaar op en ben zeer tevreden. een echte powerbike”

Bernd schreef:

“Spijtig dat ie niet meer in productie is.
De GSX1400 was de ideale musclebike.”

eric schreef:

“Ga deze maand afscheid nemen van mijn gsx 1400
in ruim 3,5 jaar heeft ie mij nog nooit in de steek gelaten en ruim 76000 km ver gebracht deze motorfiets is een aanrader
Je wilt eens wat anders dus ik ga de kawasaki zzr1400 eens goed testen

mega mindy schreef:

“nr 1 omda et van beukie is :p ”

A schreef:

“Heb zelf een XJR1300sp gehad, en nu sinds kort een
GSX1400K7.
Het is een mooie motor maar haalt het niet bij de GSX1400K7.
Iedereen die comentaar heeft op de GSX1400 heeft er blijkbaar nog nooit zelf mee gereden!!
Om te beginnen de wegligging is supper!! Door het zeer lage zwaartepunt. Uiteraard het acceleratie vermogen is super. En dat terwijl ik nu nog niet eens boven de 4500t/pm mag komen, i.v.m het inrijden. Dat beloofd dus wat voor straks als ik het hele toeren gebied mag gebruiken!! Maar om een land verhaal kort te maken.
ALS JE NOG NOOIT OP DE KRACHTIGSTE NAKED BIKE GEREDEN HEBT MOET JE JE MOND DICHT HOUDEN!! (op 1 na krachtigte sind kort, de B-KING1300 is nu de krachtigste)”

A schreef:

“Heb zelf een GSX1400 kan geen enkele motor tegen op”

Yuri schreef:

“iemand ooit al eens de top van het apparaat gehaald? Alfgelopen zomer in Duitsland auf die schone autobahn ff gepoogd het einde van de teller te halen maar ben gestopt met 243 km/pu. Had overigens nog 1 versnelling over maar vond het allemaal behoorlijk snel gaan.
Ben gewoon benieuwd en vond het leuk die meneer bam bam even te laten zien dat hoewel de xjr een mooie motor is zeker verschilt van de ultime tour- beul. ”

Anton Vlielander schreef:

“Geweldig”

Arend71 schreef:

“Inmiddels weer veel plezierige kilometers verder. De voorveren heb ik laten vervangen voor stijvere WP's omdat ikzelf wat zwaarder ben en iets strakker wilde sturen. Benzineverbruik blijft vrij hoog, ik moet m'n best doen om meer dan 14 km te rijden op 1 liter.”

Arend71 schreef:

“Prachtfiets war ik nu al ruim 1 jaar elke mee rijd. Prestaties en rijgenot zijn precies wat ik zocht.
Jammer genoeg is hij wel wat roestgevoelig en moet ik dus vaak poetsen.

Ike & Tina schreef:

“The GSX1400 is simply the best
Better than all the rest
Better than any other bike
Any other bike I've ever met

Vrij naar Tina Turner :-) :-) :-)”

suzuki2wheels.nl schreef:

“Een onvervalste muscle-bike met een kolossaal koppel, een perfect frame en een oogstrelend uiterlijk.”

Fons Gaaaaazzzzz schreef:

“De ultieme musclebike, de snelste in de spurt, goed uitgekiende gearing, trillingsvrij blok, piekfijn doseerbare gasrespons, volledig instelbare vering vóór- en achteraan, comfortabele zithouding, strak stuurgedrag, dubbele 320 mm schijven voor / 260 mm schijf achter.
De GSX1400 combineert alle pluspunten van de concurrentie.
En daarbij is ie nog bloedmooi. Een droommachine om te berijden.”

Clyde schreef:

“Mijn GSX1400 heeft 130 pk. En de standaard uitlaten vervangen is toch het eerste dat je doet !!!
Gewoonweg een supermachine. Terecht de beste in zijn genre.”

bonnie schreef:

“niet afgewerkt als een honda ,geen top pk s,lelijke uitlaten”

K3 schreef:

“Met recht de nr 1 van de naked bike's, betaalbaar, strak retro uiterlijk, soepel vermogen, mega koppel!!
De dikke naked's gaan, vooral de GSX1400, het helemaal maken in motorrijdend Nederland!!”

stef schreef:

“vandaag op een bmw k1200 r gereden top ik was effe bang dat mijn gsx daarna zou tegen vallen maar niks van dat alles die 7 ruggen verschil neee prima bike die gsx 14...en meneeer bam bam sorry maar je delf het onderspit met je xjr weet ik uit ervaring in top en optrekken sorry pik....”

bam bam schreef:

“haalt het niet bij een xjr kwa uiterlijk en kwa acceleratie”

De Kromme schreef:

“Here comes the power !!!
Een onvervalste muscle-bike.
Perfect frame.
Eindeloos vermogens- en snelheidspotentieel.
Het machtige 4-cilinderblok met zijn kolossale koppel oogt bijzonder stijlvol in het oogstrelende, compacte, klassieke design van een naked bike.
Kracht op wielen kan nauwelijks compacter zijn.”

Wroooaaarrr schreef:

“Nothing beats cubic inches !!!”

Erwin Thienpont schreef:

“De GSX1400 is de naked bike met de grootste cilinderinhoud op de markt, die angstaanjagend kan accelereren.
Het is duidelijk, dat de GSX1400 de XJR1300, de ZRX1200 en de CB1300, viercilinders die de dienst uitmaken onder de motoren met grote cilinderinhoud, ver achter zich laat.
Zijn topsnelheid ligt op 230 km/u en hij spurt bij het stoplicht weg met de behendigheid van een luipaard.”

Eric Robben schreef:

“overgestapt van een cardanfiets (yamaha 900 div) moet ik eerlijk bekennen dat dit ook heel leuk speelgoed is altijd genoeg power betrouwbaar acceptabel verbruik en een mooie kleurstelling (blauw-wit)”

André Verbrugge schreef:

“Alle ware kenmerken van de pure musclebike vind je in de GSX1400 terug: eerlijke techniek, zichtbare kracht en een sobere, maar boeiende vormgeving. Met zijn inhoud van niet minder dan 1402 cm³ is de GSX1400 een echte beer van een motor, zonder echter ooit lomp te worden. Wat onder het rijden opvalt, is het enorme koppel van het 106 pk sterke viercilinder blok, dat moeiteloos tot hoge prestaties komt, dankzij brandstofinjectie en SACS (Suzuki Advanced Cooling System). Echt een stoere motor dus, waarbij het stijve frame en de uitgebalanceerde vering ervoor zorgen, dat het indrukwekkende vermogen probleemloos aan het asfalt gebracht wordt.”

Device schreef:

“Gigantisch koppel, soepel motorblok, perfect injectiesysteem, volledig instelbare vering, remtangen van de GSX-R1000, mooi uiterlijk, degelijke afwerking, ...
"The best naked bike on the planet."”

Fred schreef:

“Stevige machine, soepele motor, mooie koppelcurve.”

greysil schreef:

“De injectie van de 2004 GSX1400 werkt, zoals ze hoort te werken. Zelfs zo goed, dat je denkt, dat je met carburateurs te maken hebt. Zelfs de meest kritische rijder kan geen aan/uit-effect waarnemen, die het vermelden waard is. Kortom: klasse en een voorbeeld voor andere injectiesystemen.”

greysil schreef:

“De cilinderinhoud van maar liefst 1402 cc maakt dit de zwaarste 4-cilinder, die er te koop is. Waar andere fabrikanten bij een zware naked kiezen voor een niet of beperkt verstelbare 43 mm voorvork, kiest Suzuki voor een volledig verstelbaar 46 mm exemplaar. Staan andere nakeds op een 180-er achterband, de GSX1400 heeft een 190-er. Standaard 4-zuiger remtangen aan de voorzijde? Mooi niet. Hier vinden we maar liefst een stel 6-zuiger Tokico remtangen terug. De krachtbron wordt gevoed door een elektronisch injectiesysteem, dat samen met de grote cilinderinhoud garant staat voor een indrukwekkend koppel van maar liefst 126 Nm bij 5000 tpm. Een motor, die indruk maakt om zijn afmetingen en het gigantische koppel.”

Biggest four schreef:

“Ik heb zojuist de test van de Triumph Rocket III 2300cc powercruiser in Moto73 gelezen. Een heel indrukwekkende test; trekkracht te over. Ik was toch benieuwd hoe de Suzuki GSX1400 - toch ook een koppelbeest - zich verhoudt tot deze nieuwe trekker op wielen en heb de acceleratiecijfers even naast elkaar gezet:

0-100
Rocket III in 3,2 seconden
GSX1400 in 2,9 seconden

0-150
Rocket III in 7,0 seconden
GSX1400 in 6,5 seconden

0-200
Rocket III in 17,7 seconden
GSX1400 in 14,7 seconden

400 meter staande start
Rocket III in 11,6 seconden
GSX1400 in 11,5 seconden

1000 meter staande start
Rocket III in 22,6 seconden
GSX1400 in 22,0 seconden

80-120 in hoogste versnelling
Rocket III in 3,8 seconden
GSX1400 in 4,3 seconden

120-160 in hoogste versnelling
Rocket III in 4,9 seconden
GSX1400 in 5,4 seconden

160-200 in hoogste versnelling
Rocket III in 9,9 seconden
GSX1400 in 7,9 seconden

Een geruststellende gedachte; de GSX1400 is gelukkig nog steeds een echte rocket !! Alleen bij tussenacceleraties in de hoogste versnelling komen die 200NM van de Triumph echt wel tot zijn recht.”

Biggest four schreef:

“In het duitse motorblad MOTORRAD nr. 9 / 2003 zijn de GSX1400, de CB1300 en de XJR1300 getest. De GSX1400 komt als beste uit de test met 663 punten. De CB1300 is 2de met 652 punten en de XJR1300 3de met 635 punten.

Tot 6500 rpm (het toerengebied, dat je in het dagelijks gebruik het meest gebruikt) is de GSX superieur qua vermogen en koppel.

Aandrijving (prestaties, motor, krachtoverbrenging):
Suzuki 148 punten
Honda 144 punten
Yamaha 142 punten

Rij-eigenschappen:
Honda 142 punten
Suzuki 141 punten
Yamaha 137 punten

Veiligheid (remmen, rij-eigenschappen, licht/zicht):
Honda 132 punten
Suzuki 131 punten
Yamaha 126 punten

Dagelijks gebruik:
Suzuki 69 punten
Yamaha 61 punten
Honda 60 punten

Comfort:
Suzuki 63 punten
Yamaha 63 punten
Honda 60 punten

Kosten en milieu:
Honda 114 punten
Suzuki 111 punten
Yamaha 106 punten”

mark schreef:

“na vele verschillende modelen gereden te hebben kwam dit toch voor mij als beste uit de bus.Lekker groot mooi af gewerkt en makkelijk naar eigen idee te verbouwen.”

GSX-fan schreef:

“Ik be sinds een maand eigenaar van een GSX1400 en heb hiervoor een ZRX gehad en die stuurde wel iets scherper.Ik heb ook een uitgebreide proefrit gemaakt op een XJR(mooie fiets) maar alles bekeken is de GSX1400 wel de betere van de drie.”

Illy schreef:

“Het stuur trilt niet bij mij. Ook aan 230 km/u blijven de spiegels mooi staan. Enkel het sofzuigergeluid viel me tegen. Dit is opgelost door 2 andere einddempers.
Heeft nog nooit een klap verkeerd gegeven.”

JG schreef:

“Turbine-achtig blok, comfortabel, beresterk, volledig instelbare vering, veel bekijks !!”

gsx1400freak schreef:

“eidelijk heb ik em dan, wat een heerlijke fiets om op te rijden zeg koppel,kracht,mooi uiterlijk, en heerlijk sturen! ik heb er een paar bos eindempers op zitten en het geluid is werkelijk goddelijk !!
de negatieve reacties van diverse ( of is het er misschien eentje die de hele tijd van naam veranderd ??)mensen kan ik niet begrijpen het is wel duidelijk dat die er zelf geeneen hebben of er te kort op hebben gereden om er een goed ordeel over te vellen.”

Dick schreef:

“Fijne dikke buffel met een heerlijk koppel en een sublieme trekkracht en daar is deze machine ook voor gemaakt. Niet voor topprestaties, maar met een bruikbaar vermogen. Net als de naked bikes van Yamaha, Honda en Kawasaki is de GSX niet bedoeld voor het circuit, maar voor rijplezier op de openbare weg en is de keuze van een merk/type heel persoonlijk, mijn keus was direct de GSX 1400. Over de vering zijn goede afstelmogelijkheden te vinden en dat is een kwestie van experimenteren. Deze machine heeft een geweldig soepel motorblok en levert lekkere prestaties bij een laag toerental en ook de duopassagier vindt een ruime comfortabele plek achterop. Het soepele bruikbare vermogen van 106 pk is voldoende in het dikke motorblok die draait met de gesmede Hayabusa zuigers en de zaak komt ook weer goed tot stilstand door de GSX-R1000 remtangen met elk zes zuigers! Wil je toch meer vermogen dan zijn er legio mogelijkheden om dat te bereiken, het blok heeft nog verschikkelijk veel competentie. Deze 1400 is Duitsland en Frankrijk een regelrechte verkooptopper, maar ook in Nederland vinden steeds meer motorrijders(sters) de 1400 een machine voor een ultiem rijgenot, en dan zijn multi-pk's niet echt belangrijk, rijplezier wel!”

een serieuze mens schreef:

“Ik heb zelf een R1, maar ik rijdt beroepshalve (sportjournalist) op meerdere motoren. Waarom zou ik geen mening mogen hebben over de gsx1400 ??? Trouwens al mijn collega's hebben dezelfde mening over de gsx1400, en die is niet al te fraai.”

Jorre schreef:

“Sorry hoor als je je beledigd voelt,ik wou je niet boos maken. Maar ik rijd zelf op het circuit en als ik die rijstijl hanteer op de openbare weg breng ik niet alleen mijzelf maar ook andere mensen in gevaar. Ik ben trouwens geen oude knar (28) maar ben wel onderscheid gaan maken tussen circuit en openbare weg door enkele nare ervaringen. Wat ik me echter wel afvraag is wat je op deze site doet als je een R1 rijdt. Het is de bedoeling dat je hier nuttige informatie met collega-1400 rijders kan uitwisselen. Jouw R1 is goed afgeveerd waarom geef je dan commentaar als ik mijn mening geef over de 1400 ? ”

Ohlins schreef:

“Door de slappe vering wordt het soms zelfs GEVAARLIJK, als je sportief rijdt. De GSX1400 wijkt dan ècht van zijn lijn af.”

Davide schreef:

“Inderdaad, de ZRX1200 is de goedkoopste van de 3, de GSX1400 is enkel de zwaarste. IK rijd nu nog een 1999 ZRX1100, maar volgend jaar komt er een nieuwe ZRX1200.”

Jorre toch weer schreef:

“Als u op de openbare weg werkelijk zo rijdt als op het circuit bent u ; of niet goed wijs / levensmoe
of u rijdt als een dweil uw rondjes
op de baan.
Als je van jezelf weet dat je die rijstijl hanteert waarom dan een gsx1400 met die zogenaamd slappe vering.
Waarschijnlijk vond u hem toch mooi dan. O ja, als ik de vering wel okee vind betekent dat niet dat iedereen dat moet vinden, zoals ik al eerder gezegd heb is het puur persoonlijk. Ik praat alleen vanuit mijn expertise. Als men het daarmee niet eens is heb ik daar alle begrip voor. Maar zit dan niet zo te klagen maar laat de vering voor een paar centen verbeteren. De 1400 is goedkoper geworden dus dat komt goed uit. Voor dat extra geld wat overblijft maak je hem net zo goed als de xjr en de zrx maar je heb dan wel een 1400. ”

een serieuze mens schreef:

“Ik heb op de openbare weg dezelfde rijstijl als op het circuit. :-) :-) :-) Mag ik dan a.u.b. een strakke vering op mijn naked bike? Dankjewel.”

joker schreef:

“eigenlijk besef ik ook wel dat mijn gsx1400 een minderwaardige bike is maar ik ga toch proberen er een paar maanden mee te rijden daarna is het tijd voor iets anders en beters ... succ6 allemaal”

joker schreef:

“het is inderdaad jammer dat ik ( ja schuldig ) samen met de man met vele namen o.a. the champ deze mooie site zit te vergallen ik trek mij daarom ook terug zal geen commentaar meer geven op het stomme gezwets van deze man

Ik wens iedereen een ontzettend goed ( en vooral schadevrij )motorjaar .

enne het maakt niet uit wat je koopt als het maar een motor is ..... succ6 allemaal ”

TheChamp schreef:

“Ik denk niet, dat de negatieve opmerkingen over de GSX1400 hier bijna allemaal afkomstig zijn van 1 persoon. De gebreken van de GSX1400 zijn alom bekend en worden in zowat elke test beschreven.
- sputterende injectie.
- 'zwiepende' wegligging.
- trillingen in het stuur.
- lekkende achterschokbrekers.
- slappe vering.
- als je een bocht diep ingaat, dan slaat de motor af of gaat over op 2 of 3 cylinders, met het gevolg dat je (bijna) op je plaat gaat.
- naar binnen waaiende spiegels.
Dat de meeste GSX1400-rijders deze negatieve punten niet willen aanschouwen is HUN probleem.”

joker schreef:

“ik heb er 1 gekocht ondanks de vele vervelende en negatieve uitlatingen hier ( bijna allemaal afkomstig van 1 persoon )maar tevens dankzij het sterke motorforum die je goed zullen adviseren ongeacht wat je wilkopen dat die engerd nou nog niet doorheeft dat iedereen hem maar laat lullen vind ik ongeloveloos hahah wat een zieltje....

en voor alle anderen die samen met mij genieten van de vetste en de lekkertste motor ( naakte dan ) tot snel he!”

stef schreef:

“ja ja lekker fietsie ,hoor een hoop negatievs,van niet gsx14 rijders.wat is dat toch 'afgunst' nee jongens dat hebben wij goed gedaan zo'n mooi fietsie te kopen.ik hoop jullie te meet en greeten in een zonnig 2004,
p.s wat is ie mooi in zwart rood groetjes Steftax.”

JanDeMan schreef:

“B14 ?!?
Koppel, koppel ?!? Koop een chopper, als je kickt op koppel.
De hedendaagse choppers hebben heel wat meer koppel dan een GSX1400.
Yamaha Warrior 1700: 135 nm @ 3750 rpm.
Honda VTX 1800: 163 nm @ 3000 rpm.
Kawasaki Vulcan 2000: 196 nm @ 3000 rpm.
Het lijkt er op, dat de GSX1400 speciaal is gefrabriceerd voor schakelluie oude knarren: 126 nm @ 5000 rpm.
En inderdaad, alle GSX1400-rijders, die ik ken, zijn dan ook 50+ers.
Vering volledig instelbaar ?!? Maar op zijn hardst ingesteld is ie nog veel te slap !!!
Natuurlijk goed naar de XJR1300 gekeken ?!? Simpelweg een flauw afkooksel van de XJR1300, zul je bedoelen, met een hoop gebreken.
Uiterlijk is kwestie van smaak ?!? Ja, maar er zijn bepaalde smaaknormen. En als je aan deze normen voldoet, dan val je bij de meeste mensen in de smaak. De GSX1400 dus duidelijk niet.
Het is voor de kenners duidelijk, dat de XJR1300 en vooral de ZRX1200 zeer kort leunen naar de sportieve bikes, terwijl de GSX1400 meer leunt naar de choppers.”

B14 schreef:

“fantastisch koppel,vering volledig instelbaar.heb het k3
model.natuurlijk goed naar de XJR1300 gekeken en gelijk verbeterd.uiterlijk is kwestie van smaak.
Het is natuurlijk geen supersport,maar dat is de XJR1300 nog minder!”

Mevr. Koppel schreef:

“Als de prijs van de GSX1400 zo blijft zakken, dan geeft Suzuki ze binnenkort voor niks weg.”

david schreef:

“Als je een musclebike wil aanschaffen, ben je veel beter af met een ZRX1200 of een XJR1300: de Kawasaki en de Yamaha hebben betere prestaties, een mooier uiterlijk en een grotere inruilwaarde. De GSX1400 is op alle punten minderwaardig. Spijtig voor Suzuki.”

Mr. Koppel schreef:

“Turbine-achtig motorblok. Van 1500 tot 6000 tpm steeds meer dan 120 Nm trekkracht voorhanden. Volledig instelbare vering voor en achter. Voor de prijs van een ouwe Honda of Yamaha een echte bigbike!”

NooitMeerSuzuki schreef:

“Mijn 2002 GSX1400 had na enkele weken lekkende achterschokbrekers.
Je zal je zuurverdiende euro's maar aan mijnheer Suzuki geven.
:-( :-( :-(”

PoesieMauw schreef:

“Jorre, testrijders weten waarover ze praten, jij blijkbaar niet. Zelfs voor de openbare weg is de vering van de GSX1400 veel te slap. En van 0-100 km/u zijn de ZRX1200, de XJR1300 en de CB1300 alledrie sneller. En de beste prijs/kwaliteitsverhouding is duidelijk voor de Kawa, om de eenvoudige reden dat ie een stuk goedkoper is dan zijn concurrenten. Het uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, maar bijna al mijn kennissen vinden de XJR verreweg 'the best looking'.”

Jorre schreef:

“Testrijders rijden op het scherpst van de snede, en ik ben het er mee eens dat de zrx sportiever is. Maar als je praat over sportief rijden op de openbare weg ben je met de gsx (door het koppel) in het voordeel. Voor dit gebruik is de vering gewoon goed af te stellen. Lees het verslag van het Engelse blad MCN maar eens. Bovendien geeft elke testrijder zijn persoonlijke mening en omdat de zrx en xjr gewoonweg populairder zijn kan dit best eens meespelen.
Ik zeg dan ook niet dat de gsx het beste is maar de onderlinge verschillen zijn klein en een negatief resultaat in een test vind ik niet reëel. Een klein voorbeeld is de testkees van moto73 die voor mijn neus heel stoer de vering van de nieuwe sv1000 wel even zou afstellen en er vervolgens op mandeveen hard af ging.
We kunnen hierover nog lang schrijven maar ik vind het alledrie prachtige fietsen. De gsx heeft voor mij echter de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

wesley schreef:

“Jorre, in de vergelijkende tests verkondigt men heel andere dingen, en de GSX komt er steeds als slechtste uit. Wie heeft er nu gelijk? Jij of al die andere testrijders?”

Jorre schreef:

“Het is even zoeken naar de juiste afstelling, maar de vering is voor straatgebruik weldegelijk goed af te stellen. voor 4 ringen zichtbaar, ingaand 1 klik uit, uitgaand 6 klikken uit, achter 3 ringen zichtbaar,in- en uitgaand op 3.Ik weeg 83 kg.Ik werk zelf bij een schokdemperspecialist en we werken voornamelijk op WK-niveau.Ik weet echt wel waarover ik praat. Op Assen voor de eerste keer toch een 1.45 gereden met de GSX1400.Je kunt natuurlijk geen wonderen verwachten want het is geen supersport. Maar als je hem op de goede manier gebruikt blijft een XJR of ZRX echt niet bij. ”

Ohlin schreef:

“GSX1400-rijder, als jij vindt dat je bike een goede vering heeft, dan zijn er 2 mogelijkheden. OFWEL 1) Je bent een onervaren rijder en je weet niet waarover je praat. OFWEL 2) Je bent gewoon uit je nek aan 't lullen.
De vering van de GSX1400 is namelijk ZO slap, dat als je 'm op zijn hardst afstelt, dat ie NOG te slap is. Iets of wat chopper heeft betere vering.”

GSX 1400 rijder schreef:

“Beestachtig koppel, loopt als een turbine, groots en snel en niks slappe vering (gelul) dus samengevat: beestachtig mooi en goed!!!!!!!!!!!!!!”

Aaron Zomer schreef:

“In plaats van een 1400 Bandit te produceren, koos Suzuki ervoor de Yamaha XJR te copiëren. Resultaat: de GSX1400 is een flauw afkooksel met veel gebreken. Spijtig !!!”

Naam schreef:

“De GSX1400 komt telkens als slechtste uit vergelijkende tests, zowel in de benelux, duitsland, frankrijk, japan, usa, enz ... En als alle testrijders de GSX1400 een minderwaardige bike vinden, dan zal dat zo wel zijn zeker.”

vc@nt.nl schreef:

“Wie koopt er nu een GSX1400, als je voor hetzelfde geld een ZRX1200, een XJR1300 of een CB1300 kan aanschaffen ?!?”

TheChamp schreef:

“Het is duidelijk, dat de GSX1400 niet mee kan met zijn concurrenten. En wel om de volgende punten:
- sputterende injectie.
- slappe vering.
- trillingen in het stuur.
- boven de 200 waaien de spiegels naar binnen en die zijn met een gewone sleutel niet aan te draaien.
- als je een bocht diep ingaat, dan slaat de motor af of gaat over op 2 of 3 cylinders, met het gevolg dat je (bijna) op je plaat gaat.
Er is dus nog werk aan de winkel bij Suzuki.”

Louis van Haaren schreef:

“Ik geloof dat ik seniel ben, want van de laatste 5 berichten zijn er 4 van mijzelf. :-) :-) :-)”

Louis van Haaren schreef:

“Mijn 23 ste motor. Hij rijdt fantastisch, volop koppel,strak in de bocht, voldoende topsnelheid, geslaagd concept van Suzuki!

Jochen schreef:

“Ik ben vorige zomer met 2 vrienden naar Italië (Piemonte) gereden. Ikzelf met een XJR1300, Koen met een ZRX1200 en Gert met een GSX1400. Onderweg en ook ter plaatse hebben we regelmatig van motor gewisseld. We vonden alledrie de ZRX het plezantste qua stuureigenschappen en comfort, zowel op de snelweg als in de korte bochten. De GSX viel tegen qua prestaties en stuurgedrag.”

Louis schreef:

“Mijn leeftijd is 63 jaar en mijn vorige 21 motoren waren wel sjoppers, he.”

Louis schreef:

“Heel fijne en licht sturende motor met plenty power.
Moderne techniek in een retro-jas.Na 22 motoren kan ik het weten. ”

Jammie schreef:

“Inderdaad, de GSX1400 is de dikste, maar de langzaamste en zeker de lelijkste.”

Tsjombee schreef:

“De GSX1400 is eigenlijk Suzuki-boerenbedrog. Wat gebeurt er met die 1400 cc ??? Bij de andere merken krijg je met minder cilinderinhoud betere prestaties, betere wegligging en mooier uiterlijk !!!”

Dutch Bull schreef:

“voor mij de beste bike zowel pk s en NM rijdt soepel en stuurt goed ik heb hem verbouwd {face lift} en heb er in die twee jaar eerst in 2002 een derde prijs mee gewonnen en nu op 11-5-03 de eerste prijs voor de mooiste gsx1400 van het jaar.
wij hebben ook een site voor gsx1400 rijders eigenaren

www.xs4all.nl/~lramp
en word lid het kost niks is geheel gratis voor gsx1400 eigenaren.

DB.”

Rein Mahulette schreef:

“Vooropgesteld dat je op zoek bent naar een retro-bike, een goede keus.
Retrolook met de techniek van vandaag.
De vering kan behoorlijk verbeterd worden (van welke fiets niet)maar dan weet je niet wat je overkomt vwb de wegligging.
Brandstofverbruik is redelijk.
Remmen zijn ruim voldoende maar mogen voor sommige mensen wat giftiger.
Comfort zadel is het enige grote minpunt(te zacht).”

Ger v/d P schreef:

“Jammer van de wat slappe vering. Verder niets dan lof!”

Jan B uit Amsterdam schreef:

“Gewoon super cool..”

KeesVK schreef:

“In vergelijking met de ZRX1200, de CB900 en andere XJR1300's, is de GSX1400 een luie, trage dikzak.
1400 cc en nauwelijks 100 pk !?! What a joke. Iets of wat chopper heeft meer pk's.”

Roly www.gsx1400.tk schreef:

“IK vind dit een verschrikkelijk mooie en fijne motor!
Hoge score gegeven vanwege de mooie afwerking en het ontzettend sterke en soepele blok.
Had eerst een oogje op de XJR na twee jaar ZRX ervaring, maar deze machine is het toch geworden!
De XJR is blijven steken in de jaren 80, de ZRX heb ik al gereden en dan nu deze motor! Technisch hoogstandje!”

JosM schreef:

“Ik stuur de gsx 1400 vanaf maart dit jaar probleemloos
hoge waardering voor het krachtige en soepel blok
puike veerelementen , waardoor het gebruik met duo het rijden dubbel plezier opleverd.
oke,nageaapt van xjr 1300 maar wel technisch up to date



kaaskop schreef:

“Wat is die GSX-1400 LELIJK !!!
Trouwens, de XJR1300 is in deze kategorie NIET de beste.
De ultime naked musclebike op alle vlakken is de ZRX1200.
Kenners weten waarom.”

stef schreef:

“fijne motor ik heb hem nu 3 maanden en ik rijd een xjr 1300 zoek sorry buurman Ben.nog een beetje knutselen en ik heb er nog eens 20 pktjes bij ”

Jeroen schreef:

“Suzuki gaat het nieuwe millenium in, waar Yamaha nog oudeschool aan het spelen is.

xjr_torque & blackyxjr schreef:

“zeg r1 frits,
die paar cc's zullen het 'em niet doen!
maar heb je het nu over de gsx of over de r1??
er zijn zat mensen met een xjr die jou het snot voor je ogen kunnen rijden.
0f het nu 1200 of 1300xjr's zijn maakt niet uit.
sturen moet je!

m.v.g.”

r1 frits schreef:

“Hier rij je een Yamaha 1300 volledig zoek mee”

huppie schreef:

“perfecte fiets en sturen als een haya.
(na enige aanpassingen)
een waardige opvolger voor mijn kawa 1100
hoezo niet scherp door de bocht,wie zit er op???”

xjrforme schreef:

“Ziet er aardig uit,maar is m.i. een imitatie van de duidelijk mooiere XJR. ”

stef schreef:

“stelletje zeikerds ik heb hem vandaag even gereden en meteen gekocht wat is ie mooi mijn eerste motor ik hoop er veel plezier van te hebben ajuu”

RIck schreef:

“Een verschrikkelijk mooie en grote motor.

Ondanks de voelbare kilo's tussen de benen toch zeer goed handelbaar. met 108 pk en 220 km per uur en een verschrikkelijk acceleratie vermogen een beest om op te rijden !!

ik heb mijn droom motor gevonden... nu het geld nog .”

Yamaha XJR1300 schreef:

“Wat een bike :-(, veel te duur en oerlelijk. Wat is Suzuki aan het proberen te immiteren? Yamaha, ha ha ha. Blijven oefenen!!
Yamaha XJR 1300.”

VvE schreef:

“Wat een oerlelijk motor. Als je een kind van 5 een motor laat tekenen ziet ie er zo uit. Een standaard motor zonder dat de bouwers ook maar enige moeite hebben gedaan aan het uiterlijk. Rijden op deze motor lijkt eerste instantie lekker totdat je de bocht om moet. Door het logge gewicht is snel manouvreren bijna niet mogelijk. Nee, dit is echt zonde van je geld als je een naked bike wilt waar je op gezien wilt worden.”

G schreef:

“hier wil ik wel op gezien worden naked scherp snel andere kleur? 20 jaar gs 750!”

dickschut schreef:

“zonder meer de fijnste motor die ik ooit gereden heb wat een souplesse . schakelt goed ,remt goed en rijd superlicht ondaks het toch hoge gewicht ”