“Eerlijke en betrouwbare motor met goede wegligging. Enige wat minder is dat bij behoorlijk extremere gebruik de voor en achter vering vrij vlot doorslaan. ”
Pluspunten
Start altijd en heel betrouwbaar
Goede wegligging en remmen
Minpunten
Vering slaat door bij extremere gebruik
Algemene beoordeling: 7,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
C d Aulnis schreef:
“Ik wil graag in kontakt komen met gerrit jakobsen ik heb de zelfde ziekte ik moet nog de sv 650 kopen”
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ronnie Tolkamp schreef:
“Ik heb sinds mei-2020 een SV-650. Na jaren lang andere merken en modellen gereden te hebben ben ik super blij met dit kleine bochten bedwingertje . . .
Veel grotere All-Road motoren mogen misschien meer vermogen hebben, de SV stuurt gewoon zo heerlijk neutraal en eenvoudig dat rotonde\'s en bochten rijden in het algemeen tot een ware beleving word, en je die grote lompe All-Roads ver vooruit blijft.
Nee, het is misschien niet de mooiste, de best uitziende machine, maar bouw kwaliteit en afwerking zijn van een goed niveau. Het 650 blok heeft zich sinds 1999 bewezen, en is in mijn ogen nog steeds het allerleukste blok in de klasse.”
Pluspunten
Geniaal goede motor
Perfecte versnellingsbak
Brandstof verbruik is minimaal
Minpunten
achterzijde vering redelijk slap
Voorrem vergt enige kracht
Onderhouds interval slechts 12.000 kilometer
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Gerrit Jakobsen schreef:
“Sinds kort heb ik een Suzuki sv 650 ben er erg blij mee
fijne zit kan ook met de voeten bij de grond en stuurt goed door de bochten en toch door de neuropathie in mijn lichaam kan ik deze motor goed blijven rijden!”
Pluspunten
Goede zit
Stuurt ligt
wendbaar
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ronnie Tolkamp schreef:
“Sinds de zomer van 2020 ben ik een SV650 rijder. Na meer dan 25 jaar ervaring op verschillende merken en types, (van 34 tot 134 pk....☺) ben ik terug op een heerlijk sturende fiets met meer dan genoeg vermogen om het de grote machines lastig te maken. Een BMW R1200GS rijd in de Eiffel of zo echt niet bij me weg, puur omdat het stuurkarakter geniaal goed is. Ook de banden (Dunlop Roadsmart III) spelen hierbij een belangrijke rol. Korte opwarmtijd, goede respons, en niet geheel onbelangrijk: veel vertrouwen onder alle omstandigheden, ook in de regen! Op de rechte stukken verlies je het van de sportmachines, maar als het op bochten en sturen aankomt is er geen enkele andere fiets die je voorbij gaat.”
Pluspunten
Motor en versnellingsbak
banden
prijs
Minpunten
zadel is wat vlak en hard
bagage mogelijkheden
service interval (12.000 km)
Dulles2 schreef:
“Prima fiets. Andere voorveren (Wilbers) en uitlaat
gemonteerd. Wegligging nu veel beter plus een heerlijk V2
geluid. Sinds kort Conti Sport Attack2. Warmen erg snel
op en hebben eindeloze grip. Rij band helemaal tot op de
kant!
Ik weet alleen niet hoelang de banden het volhouden.
Kortom: een paar kleine aanpassingen en je hebt een goede
stuurfiets voor weinig geld!”
Ruben schreef:
“Erg goede fiets naar mening, waarom? prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Betrouwbaar. Stuurt erg goed (wel ff wp monteren). Lekker 2 cylinder karakter dus onderin veel koppel. Ter illustratie: kameraad van mij rijdt een R6 (+/-130pk). Staande start gaat ongeveer gelijk tot +/-120km/uur, daarna loopt hij snel weg. Maar vanuit een rollende start (bijv. na rotonde) ben ik veel sneller. Geweldig toch voor een fiets met +/- 70pk. Als je dus geen autobaan racer bent en je houdt van snelle tussenacceleraties en het betere bochtenwerk op binnenwegen dan is deze fiets echt iets voor jou. Onderschat m niet!! Maar als je meer houdt van het op de autobaan racen dan moet je kiezen voor de R6. Bovendien, je kunt m echt een te gek geluid geven al la een Ducati, ff een andere uitlaat monteren TOP joh!!”
Jan Willem schreef:
“Geweldige motor ik heb hem pas gekocht en voelt heerlijk toen ik erop ging zitten was ik direct verliefd. Prachtig geluid maakt die.”
Rene schreef:
“SV650 N `00
Super motor, machtig geluid als je een andere uitlaat eronder legt :D, voldoende power onder in en stuurt als geen enkele andere motor.”
renesv schreef:
“SV 650 '03. Puik blok, scherpe prijs en veel plezier.
Na 30.000 km van woonwerk tot touren in Eifel en Ardennen blijkt het een topper. Wel klein ruitje, WP veren en Supersportbanden monteren. Betere eigenschappen > veiliger. Meer motor dan een lichte 4 cilinder, ook onder de 6000 toeren sterk. Afstelling motorblok echter kritisch. Zou nu weer dezelfde kopen!
(of een Cagiva!!)
”
Gerrit oet Enschede schreef:
“Heb hem in 1999 nieuw gekocht.Lekkere aandachttrekker.(vooral bij de vrouwkes) Nadeel is,zoals al vaak vermeld, de te slappe voorvering.Heeft de dealer toen opgelost door er ergens een busje tussen te plaatsen en iets vorkolie bij te vullen.Werkte prima en koste minder dan een happy meal.Ik ben na deze motor nog eventjes vreemd gegaan op een viercilinder maar rij nu weer tot volle tevredenheid op een SVs. Uiteraard weer op het `oude` model.Ik vindt het nieuwe model iets te hoekig en te gelikt.
Er zit natuurlijk wel een ander schoorsteentje onder om de trommelvliezen te bevredigen. Nu nog even wat aan die maffe knipperlichten doen en dan hoor je mij voorlopig niet meer zeuren.”
Jean schreef:
“een motor die zowel rustig als sportief zeer goed te rijden is. de prijs kwaliteit verhouding is dik in orde, het is een echte alleskunner. het is een mooie sportieve fiets om te zien met een zitpositie die dik in orde is. de motor heeft vermogen genoeg voor iedere rijstijl en is ook soepel genoeg om met lagere toerentallen te rijden. het verbruik is ook dik in orde, ikzelf rijd gemiddeld 1:20. daarnaast zijn er voor deze motor zeer veel mogelijkheden tot customising voor prijzen die best wel meevallen. er komt een mooie v-twin roffel uit die niet asociaal is maar die je wel lekker onder je hoort stampen, natuurlijk vooral met hogere toerentallen. kort samengevat een top fiets waar weinig tot niets mee mis is. het enige dat ik jammer vind is dat er geen brandstofmeter op zit alleen een reservelampje.”
David( 2004 SV 650S rijder) schreef:
“Super fijne stuurmachine. Lekker licht 165 kg. Genoeg power, en hij smoelt gewoon goed. en dat voor nog geen € 8000,- ”
cees schreef:
“Na jaren niet gereden te hebben weer een fiets aangeschaft. Diverse merken en modellen geprobeert en sommigen een dag gehuurd. Uiteindelijk gekozen voor een SV650S met wat extra bodywork en een Yoshimura uitlaat (je zou hem alleen al kopen voor het geluid!). Sommigen noemen het denigrerend een beginners fietsje maar die hebben dus absoluut nog nooit op een SV 650 gezeten maar zijn waarschijnlijk een keer zoek gereden bij het stoplicht of op een bochtige weg.in tegenstelling tot veel sterkere 4 cilinders kun je rustig pruttelend bij het stoplicht staan en ga je gelijk al bij lage toeren enorm uit de start blokken. Mijn buurman heeft een R1 en alleen als hij z'n motor flink op toeren houdt is hij het eerste uit de startblokken, en dan nog .. de getallen van 0-100 3.2 sec voor de R1 tegen 3.6 voor de SV en dat met bijna 100 PK minder =). De SV stuurt als een scheermes en trekt in iedere versnelling goed door. Je zit dus niet zoals op die hoogtoerige PK monsters constant op je toerenteller te loeren. Het feit dat met dit model geraced wordt zegt al genoeg over de capaciteiten van de SV. Een heerlijke fiets waar je lekker mee kan toeren of scheuren, net hoe je pet staat., Ik ben zelf 1.85 m en zit ook bij lange trips relaxed op de SV”
Arjen schreef:
“Als eigenaar van een SV650 (2003) kan ik zeggen helemaal weg te zijn van deze motor. Over smaak valt natuurlijk te twiste en er zullen altijd mensen zijn die niet zonder een ruitje kunnen maar ik vind het prachtig. Prestaties daar draait het om. Ik ben geen rustige rijder en geef mijn motor bijna dagelijks er wel eens van langs, zonder enig probleem is deze motor alle situaties de baas. Makkelijk op het achterwiel, een duidelijke sprekende voorrem, plat door de bocht, warm of koud? hij geeft geen krimp, een knietje aan de grond is zo gedaan. Doorhalen tot diep in het rode gebied of rustig toeren over boerenweggetjes in zijn 6de het gaat allemaal met een enorm gemak. Inhalen? zonder terug te moeten trappen ben je er voorbij voor je het weet. De Dunlop D220 hebben zat reserves voor al je kunsten en gaan nog lekker lang mee, ik moest mijn achterband pas vervangen bij 20000 km en mijn voorband ging nog 5000 km meer mee. En dan wil je natuurlijk ook nog wat verbouwen aan je motor, geen probleem er is zat te krijgen, ik heb van Ermax.fr een undertray en rearhugger op de mijne laten plaatsen, geweldige looks! En dan nog het geluid dat deze tweecilinder produceerd, HEERLIJK, dat gaat boven alles. Dat alles, voor zo weinig centen!!! ”
guido schreef:
“zo wel 2000 en 2003 versie gehuurd. en vanaf donderdag in het bezit van het oude model. naast mijn cb1. je kan er erg hard de bocht mee door.wat voor mij veel belangrijker is dan een hard op het rechte stuk.”
menno schreef:
“goed beginners fietsje
”
Marjanke schreef:
“Echt een geweldige fiets! Heb het 2002 model gehad, jammer genoeg plat gereden! Ik had er een sportdemper onder, waardoor het typerende twee cilinder geluid er echt fantastisch uit kwam!! Het is gewoon echt een ontzettend leuke fiets, voor een hele goede prijs. Ik vind het alleen erg jammer dat het nieuwe model zo hoekig is geworden....maar desondanks, als er een nieuwe motor komt wordt het zeker weer de SV, en bij dit model dan dus puur om de rij-eigenschappen!!!”
Ben schreef:
“Met deze SV650N heb je een perfect motor als je van een
Ducati-monster geluid en motorkarakter houdt.Als je de
voorvering aanpast( W.P.of Ohlings),dan wordt het een
perfecte stuurfiets; p.s.,is bovendien onderhouds vriendelijk, zuinig met brandstof(gem.1 op 20!!!) en
betrouwbaar.AANRADER;ga eens naar de Hartz(Dld) of de
Franse colls, zal je zien dat je met minder p.k.'s
veel meer fun hebt.
”
Henk-Jan schreef:
“Mijn broer heeft deze bike al enige tijd en natuurlijk rijd ik er ook op. Een prima fiets die strak in de bocht ligt. Voorvork mag iets stijfer geveerd zijn.”
Speedfreak98 schreef:
“Heb een zaterdag een svs gehuurd, enorme fun factor heeft deze suzuki integestelling tot m'n eerste motor de gsx 600 f.Trekt vlot op leuke v-twin roffel, verbruik viel ook mee.Maar als je een sport motor gewend bent valt de power tegen.Ik ga voor de Honda firestorm deze heeft toch iets meer power over.”
Dinges schreef:
“geweldige motor
jammer dat op de nieuwe uitvoering het 'ronde'frame vervangen is. qua uiterlijk i.i.g. géén verbetering!”
Oswald schreef:
“Sinds afgelopen zaterdag ben ik de eigenaar van de nieuwe 2003 SV650S, na drie jaar gereden te hebben op het oude model. Een groot verschil. Injectie, instelbare voorvering, bredere tank, digitale snelheidsmeter, katalysator enz. Gasrespons is nog beter, trekt sneller. Frame voelt heel goed aan. Uitlaat nog groter dan de oude maar klinkt goed. Gelukkig geen Metzler's meer maar Dunlop Sportmax (D220) die heel goed aanvoelen. Kortom, de SVS is weer helemaal uptodate. ”
Cor schreef:
“Ongeëvenaarde V-twin. Soepel blok. Nieuw sinds 1999 (geel) en direct ver(ge)kocht. Goede en actieve zithouding. Prima toereigenschappen, zuinig, licht, handelbaar. Uitstekende fiets voor niet te lange mensen (>1.80). Destijds zeer scherp geprijsd. Nog steeds sterke prijs/prestatie verhouding. Voorvork ingaande demping is aandachtspunt. WP of Technoflex bieden uitkomst. Voldoende accessoires voor tuning voorhanden.
Vindt de nieuwe niet echt mooier.”
Arie schreef:
“zeer goede motor voor woonwerkverkeer en je kan er fijn mee touren in het weekend. In heuvelachtig terrein (Ardennen, Eiffel enz.) komt het motorkarakter het best tot zijn recht.”
Ralfonso schreef:
“Aloha, jaaaaaaaaaa m'n eerste straatmotor en kvind hem gaaf, wel ff WP-vering voor en ook achter er op gezet, onderkuip, duokapje, achterwiel-hugger, devil uitlaat komt eraan, wat een fietz, iz mooi, heeft genoeg kracht zeker voor beginner, iz licht, stuurt licht, de gele iz het mooizt, aandachtstrekker(o.k. bij niet motorkenners). Topsnelheid -> hiervoor koop je deze fietz niet, maar hij gaat harder dan mag in NL. En het is een 2-cil. Kzou zegen eerst ff proefrijden, want als je niet van het karakter van een 2-cil. houdt moet je de SV650S niet kopen. ”
Lampie schreef:
“Op het politie circuit van Lelystad 5,85 seconden over de 200 meter. Aan het einde rij je dan iets van 125 km/h en dat dus voor een beginner! Een thundercat, cbr600 en een zx7r waren nergens. Enige nadeel is die veel te slappe voorvork.”
Robert schreef:
“Door de lichte opbouw en de relatief grote trekkracht van deze motor is dit een halfbloed racemonster, klein maar fijn! En een super geluid, die V-twin!”
JB schreef:
“Perfect sturende fiets zonder slechte eigenschappen. Strak frame. Jammer alleen dat het blok ff te weinig pit heeft en dat met name de vering wat verbetering behoeft.”
Renaldo schreef:
“Ojaa, kijk eens op de site van www.svrider.com.
Wat je allemaal van een sv kunt maken, en krijgen.”
Renaldo schreef:
“Heerlijke motorfiets,stuurt goed (na wel dikkere olie in de voorvork gedaan te hebben)Dit is zeker een verschil, want hij was een beetje slap in de voorvork (dit is bij de 2002 modellen nu wel opgelost, zit nu een stelinrichting op). En het geluid na het monteren van een dubbele einddemper helemaal, standaard klinkt hij wat tam, maar nu een echte V-twin. Orginele accessoires van Suzuki zijn voor de SV ook genoeg te verkrijgen, en dat ook voor een redelijke prijs, en het past perfect.Kortom als je een leuke, fijne motorfiets zoekt voor een redelijke prijs is dit je motorfiets.
Ik heb hem nu een jaar in 2001 nieuw gekocht, en er staat inmiddels 12.000 km op en hij heeft alleen zijn beurten gehad en 1x een nieuwe achterband gehad, dus de onderhouds kosten vallen ook best mee.”
danny schreef:
“mooie bike, buddy sit alleen minder, beetje uiterlijk van ducati monster alleen iets mannelijker”
M-trap schreef:
“Goede fiets, voldoende vermogen en trekkracht, geen racemonster, maar wel snel. Stuurt voortreffelijk, heerlijk op bochtige weggetjes. Gemakkelijk te corrigeren, dus ook geschikt voor beginners. Extra windbescherming wel aan te raden als je veel op de snelweg zit of als je lange afstanden rijdt. Blok is lekker soepel en de motor schakelt soepel. Wel even wennen: Remt vrij sterk af op de motor, dus gashendel met souplesse bedienen. Lekker compact en licht, dus ideaal als je weinig ruimte hebt om de motor te stallen.”
Robby001 schreef:
“Perfecte motorfiets, enigste nadeel zijn de ietwat zwakke remmen. Maar dit is dan ook echt het enige nadeel.”
fietsmiep schreef:
“Een hele goede en mooie motorfiets met uitstraling”
Pietjuh schreef:
“Fijne motor, maar de SV650S geeft net een stuk meer bescherming tegen wind en regen.”
Peter schreef:
“Dit is gewoon een pracht apparaat voor weinig geld... en levert genoeg pk's.”
Richard schreef:
“Een heerlijke machine!! Het is pas mijn eerste motor dus ik heb niet zoveel vergelijkings materiaal. Maar het is een hele fijne opstapmachine. Nog een tip, laat zwaardere veren monteren in de voorpoten. NOG fijner!
Ik ga er ook nog een keer een andere uitlaat opzetten, for the looks and the sound.”
jp warntjes schreef:
“na 25 jaar motorrijden is de sv 650 s toch wel echt iets nieuws onder de zon (jammer dat het kies programa geen 4 tiennen acsepteerd)”
Marcel schreef:
“Geweldig twee-cilindertje.In acceleratie tot 160 net zo snel als cbr600 '98(mijn vorige).acceleratie is toch het leukste wat er is.Veel trekkracht van onderuit en een krachtige top-end,en natuurlijk een geweldige twee-cilinder roffel (dankzij sportuitlaat).Als een ducati te duur is en je wil toch apart en leuk sportief rijden dan is dit een goede motor.
Kijk ook eens op www.svcontact.com ,nog beter ga eens proefrijden en laat je verbazen!!!!”
Reviews
“Eerlijke en betrouwbare motor met goede wegligging. Enige wat minder is dat bij behoorlijk extremere gebruik de voor en achter vering vrij vlot doorslaan. ”
“Ik wil graag in kontakt komen met gerrit jakobsen ik heb de zelfde ziekte ik moet nog de sv 650 kopen”
“Ik heb sinds mei-2020 een SV-650. Na jaren lang andere merken en modellen gereden te hebben ben ik super blij met dit kleine bochten bedwingertje . . .
Veel grotere All-Road motoren mogen misschien meer vermogen hebben, de SV stuurt gewoon zo heerlijk neutraal en eenvoudig dat rotonde\'s en bochten rijden in het algemeen tot een ware beleving word, en je die grote lompe All-Roads ver vooruit blijft.
Nee, het is misschien niet de mooiste, de best uitziende machine, maar bouw kwaliteit en afwerking zijn van een goed niveau. Het 650 blok heeft zich sinds 1999 bewezen, en is in mijn ogen nog steeds het allerleukste blok in de klasse.”
“Sinds kort heb ik een Suzuki sv 650 ben er erg blij mee
fijne zit kan ook met de voeten bij de grond en stuurt goed door de bochten en toch door de neuropathie in mijn lichaam kan ik deze motor goed blijven rijden!”
“Sinds de zomer van 2020 ben ik een SV650 rijder. Na meer dan 25 jaar ervaring op verschillende merken en types, (van 34 tot 134 pk....☺) ben ik terug op een heerlijk sturende fiets met meer dan genoeg vermogen om het de grote machines lastig te maken. Een BMW R1200GS rijd in de Eiffel of zo echt niet bij me weg, puur omdat het stuurkarakter geniaal goed is. Ook de banden (Dunlop Roadsmart III) spelen hierbij een belangrijke rol. Korte opwarmtijd, goede respons, en niet geheel onbelangrijk: veel vertrouwen onder alle omstandigheden, ook in de regen! Op de rechte stukken verlies je het van de sportmachines, maar als het op bochten en sturen aankomt is er geen enkele andere fiets die je voorbij gaat.”
“Prima fiets. Andere voorveren (Wilbers) en uitlaat
gemonteerd. Wegligging nu veel beter plus een heerlijk V2
geluid. Sinds kort Conti Sport Attack2. Warmen erg snel
op en hebben eindeloze grip. Rij band helemaal tot op de
kant!
Ik weet alleen niet hoelang de banden het volhouden.
Kortom: een paar kleine aanpassingen en je hebt een goede
stuurfiets voor weinig geld!”
“Erg goede fiets naar mening, waarom? prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Betrouwbaar. Stuurt erg goed (wel ff wp monteren). Lekker 2 cylinder karakter dus onderin veel koppel. Ter illustratie: kameraad van mij rijdt een R6 (+/-130pk). Staande start gaat ongeveer gelijk tot +/-120km/uur, daarna loopt hij snel weg. Maar vanuit een rollende start (bijv. na rotonde) ben ik veel sneller. Geweldig toch voor een fiets met +/- 70pk. Als je dus geen autobaan racer bent en je houdt van snelle tussenacceleraties en het betere bochtenwerk op binnenwegen dan is deze fiets echt iets voor jou. Onderschat m niet!! Maar als je meer houdt van het op de autobaan racen dan moet je kiezen voor de R6. Bovendien, je kunt m echt een te gek geluid geven al la een Ducati, ff een andere uitlaat monteren TOP joh!!”
“Geweldige motor ik heb hem pas gekocht en voelt heerlijk toen ik erop ging zitten was ik direct verliefd. Prachtig geluid maakt die.”
“SV650 N `00
Super motor, machtig geluid als je een andere uitlaat eronder legt :D, voldoende power onder in en stuurt als geen enkele andere motor.”
“SV 650 '03. Puik blok, scherpe prijs en veel plezier.
Na 30.000 km van woonwerk tot touren in Eifel en Ardennen blijkt het een topper. Wel klein ruitje, WP veren en Supersportbanden monteren. Betere eigenschappen > veiliger. Meer motor dan een lichte 4 cilinder, ook onder de 6000 toeren sterk. Afstelling motorblok echter kritisch. Zou nu weer dezelfde kopen!
(of een Cagiva!!)
”
“Heb hem in 1999 nieuw gekocht.Lekkere aandachttrekker.(vooral bij de vrouwkes) Nadeel is,zoals al vaak vermeld, de te slappe voorvering.Heeft de dealer toen opgelost door er ergens een busje tussen te plaatsen en iets vorkolie bij te vullen.Werkte prima en koste minder dan een happy meal.Ik ben na deze motor nog eventjes vreemd gegaan op een viercilinder maar rij nu weer tot volle tevredenheid op een SVs. Uiteraard weer op het `oude` model.Ik vindt het nieuwe model iets te hoekig en te gelikt.
Er zit natuurlijk wel een ander schoorsteentje onder om de trommelvliezen te bevredigen. Nu nog even wat aan die maffe knipperlichten doen en dan hoor je mij voorlopig niet meer zeuren.”
“een motor die zowel rustig als sportief zeer goed te rijden is. de prijs kwaliteit verhouding is dik in orde, het is een echte alleskunner. het is een mooie sportieve fiets om te zien met een zitpositie die dik in orde is. de motor heeft vermogen genoeg voor iedere rijstijl en is ook soepel genoeg om met lagere toerentallen te rijden. het verbruik is ook dik in orde, ikzelf rijd gemiddeld 1:20. daarnaast zijn er voor deze motor zeer veel mogelijkheden tot customising voor prijzen die best wel meevallen. er komt een mooie v-twin roffel uit die niet asociaal is maar die je wel lekker onder je hoort stampen, natuurlijk vooral met hogere toerentallen. kort samengevat een top fiets waar weinig tot niets mee mis is. het enige dat ik jammer vind is dat er geen brandstofmeter op zit alleen een reservelampje.”
“Super fijne stuurmachine. Lekker licht 165 kg. Genoeg power, en hij smoelt gewoon goed. en dat voor nog geen € 8000,- ”
“Na jaren niet gereden te hebben weer een fiets aangeschaft. Diverse merken en modellen geprobeert en sommigen een dag gehuurd. Uiteindelijk gekozen voor een SV650S met wat extra bodywork en een Yoshimura uitlaat (je zou hem alleen al kopen voor het geluid!). Sommigen noemen het denigrerend een beginners fietsje maar die hebben dus absoluut nog nooit op een SV 650 gezeten maar zijn waarschijnlijk een keer zoek gereden bij het stoplicht of op een bochtige weg.in tegenstelling tot veel sterkere 4 cilinders kun je rustig pruttelend bij het stoplicht staan en ga je gelijk al bij lage toeren enorm uit de start blokken. Mijn buurman heeft een R1 en alleen als hij z'n motor flink op toeren houdt is hij het eerste uit de startblokken, en dan nog .. de getallen van 0-100 3.2 sec voor de R1 tegen 3.6 voor de SV en dat met bijna 100 PK minder =). De SV stuurt als een scheermes en trekt in iedere versnelling goed door. Je zit dus niet zoals op die hoogtoerige PK monsters constant op je toerenteller te loeren. Het feit dat met dit model geraced wordt zegt al genoeg over de capaciteiten van de SV. Een heerlijke fiets waar je lekker mee kan toeren of scheuren, net hoe je pet staat., Ik ben zelf 1.85 m en zit ook bij lange trips relaxed op de SV”
“Als eigenaar van een SV650 (2003) kan ik zeggen helemaal weg te zijn van deze motor. Over smaak valt natuurlijk te twiste en er zullen altijd mensen zijn die niet zonder een ruitje kunnen maar ik vind het prachtig. Prestaties daar draait het om. Ik ben geen rustige rijder en geef mijn motor bijna dagelijks er wel eens van langs, zonder enig probleem is deze motor alle situaties de baas. Makkelijk op het achterwiel, een duidelijke sprekende voorrem, plat door de bocht, warm of koud? hij geeft geen krimp, een knietje aan de grond is zo gedaan. Doorhalen tot diep in het rode gebied of rustig toeren over boerenweggetjes in zijn 6de het gaat allemaal met een enorm gemak. Inhalen? zonder terug te moeten trappen ben je er voorbij voor je het weet. De Dunlop D220 hebben zat reserves voor al je kunsten en gaan nog lekker lang mee, ik moest mijn achterband pas vervangen bij 20000 km en mijn voorband ging nog 5000 km meer mee. En dan wil je natuurlijk ook nog wat verbouwen aan je motor, geen probleem er is zat te krijgen, ik heb van Ermax.fr een undertray en rearhugger op de mijne laten plaatsen, geweldige looks! En dan nog het geluid dat deze tweecilinder produceerd, HEERLIJK, dat gaat boven alles. Dat alles, voor zo weinig centen!!! ”
“zo wel 2000 en 2003 versie gehuurd. en vanaf donderdag in het bezit van het oude model. naast mijn cb1. je kan er erg hard de bocht mee door.wat voor mij veel belangrijker is dan een hard op het rechte stuk.”
“goed beginners fietsje
”
“Echt een geweldige fiets! Heb het 2002 model gehad, jammer genoeg plat gereden! Ik had er een sportdemper onder, waardoor het typerende twee cilinder geluid er echt fantastisch uit kwam!! Het is gewoon echt een ontzettend leuke fiets, voor een hele goede prijs. Ik vind het alleen erg jammer dat het nieuwe model zo hoekig is geworden....maar desondanks, als er een nieuwe motor komt wordt het zeker weer de SV, en bij dit model dan dus puur om de rij-eigenschappen!!!”
“Met deze SV650N heb je een perfect motor als je van een
Ducati-monster geluid en motorkarakter houdt.Als je de
voorvering aanpast( W.P.of Ohlings),dan wordt het een
perfecte stuurfiets; p.s.,is bovendien onderhouds vriendelijk, zuinig met brandstof(gem.1 op 20!!!) en
betrouwbaar.AANRADER;ga eens naar de Hartz(Dld) of de
Franse colls, zal je zien dat je met minder p.k.'s
veel meer fun hebt.
”
“Mijn broer heeft deze bike al enige tijd en natuurlijk rijd ik er ook op. Een prima fiets die strak in de bocht ligt. Voorvork mag iets stijfer geveerd zijn.”
“Heb een zaterdag een svs gehuurd, enorme fun factor heeft deze suzuki integestelling tot m'n eerste motor de gsx 600 f.Trekt vlot op leuke v-twin roffel, verbruik viel ook mee.Maar als je een sport motor gewend bent valt de power tegen.Ik ga voor de Honda firestorm deze heeft toch iets meer power over.”
“geweldige motor
jammer dat op de nieuwe uitvoering het 'ronde'frame vervangen is. qua uiterlijk i.i.g. géén verbetering!”
“Sinds afgelopen zaterdag ben ik de eigenaar van de nieuwe 2003 SV650S, na drie jaar gereden te hebben op het oude model. Een groot verschil. Injectie, instelbare voorvering, bredere tank, digitale snelheidsmeter, katalysator enz. Gasrespons is nog beter, trekt sneller. Frame voelt heel goed aan. Uitlaat nog groter dan de oude maar klinkt goed. Gelukkig geen Metzler's meer maar Dunlop Sportmax (D220) die heel goed aanvoelen. Kortom, de SVS is weer helemaal uptodate. ”
“Ongeëvenaarde V-twin. Soepel blok. Nieuw sinds 1999 (geel) en direct ver(ge)kocht. Goede en actieve zithouding. Prima toereigenschappen, zuinig, licht, handelbaar. Uitstekende fiets voor niet te lange mensen (>1.80). Destijds zeer scherp geprijsd. Nog steeds sterke prijs/prestatie verhouding. Voorvork ingaande demping is aandachtspunt. WP of Technoflex bieden uitkomst. Voldoende accessoires voor tuning voorhanden.
Vindt de nieuwe niet echt mooier.”
“zeer goede motor voor woonwerkverkeer en je kan er fijn mee touren in het weekend. In heuvelachtig terrein (Ardennen, Eiffel enz.) komt het motorkarakter het best tot zijn recht.”
“Aloha, jaaaaaaaaaa m'n eerste straatmotor en kvind hem gaaf, wel ff WP-vering voor en ook achter er op gezet, onderkuip, duokapje, achterwiel-hugger, devil uitlaat komt eraan, wat een fietz, iz mooi, heeft genoeg kracht zeker voor beginner, iz licht, stuurt licht, de gele iz het mooizt, aandachtstrekker(o.k. bij niet motorkenners). Topsnelheid -> hiervoor koop je deze fietz niet, maar hij gaat harder dan mag in NL. En het is een 2-cil. Kzou zegen eerst ff proefrijden, want als je niet van het karakter van een 2-cil. houdt moet je de SV650S niet kopen. ”
“Op het politie circuit van Lelystad 5,85 seconden over de 200 meter. Aan het einde rij je dan iets van 125 km/h en dat dus voor een beginner! Een thundercat, cbr600 en een zx7r waren nergens. Enige nadeel is die veel te slappe voorvork.”
“Door de lichte opbouw en de relatief grote trekkracht van deze motor is dit een halfbloed racemonster, klein maar fijn! En een super geluid, die V-twin!”
“Perfect sturende fiets zonder slechte eigenschappen. Strak frame. Jammer alleen dat het blok ff te weinig pit heeft en dat met name de vering wat verbetering behoeft.”
“Ojaa, kijk eens op de site van www.svrider.com.
Wat je allemaal van een sv kunt maken, en krijgen.”
“Heerlijke motorfiets,stuurt goed (na wel dikkere olie in de voorvork gedaan te hebben)Dit is zeker een verschil, want hij was een beetje slap in de voorvork (dit is bij de 2002 modellen nu wel opgelost, zit nu een stelinrichting op). En het geluid na het monteren van een dubbele einddemper helemaal, standaard klinkt hij wat tam, maar nu een echte V-twin. Orginele accessoires van Suzuki zijn voor de SV ook genoeg te verkrijgen, en dat ook voor een redelijke prijs, en het past perfect.Kortom als je een leuke, fijne motorfiets zoekt voor een redelijke prijs is dit je motorfiets.
Ik heb hem nu een jaar in 2001 nieuw gekocht, en er staat inmiddels 12.000 km op en hij heeft alleen zijn beurten gehad en 1x een nieuwe achterband gehad, dus de onderhouds kosten vallen ook best mee.”
“mooie bike, buddy sit alleen minder, beetje uiterlijk van ducati monster alleen iets mannelijker”
“Goede fiets, voldoende vermogen en trekkracht, geen racemonster, maar wel snel. Stuurt voortreffelijk, heerlijk op bochtige weggetjes. Gemakkelijk te corrigeren, dus ook geschikt voor beginners. Extra windbescherming wel aan te raden als je veel op de snelweg zit of als je lange afstanden rijdt. Blok is lekker soepel en de motor schakelt soepel. Wel even wennen: Remt vrij sterk af op de motor, dus gashendel met souplesse bedienen. Lekker compact en licht, dus ideaal als je weinig ruimte hebt om de motor te stallen.”
“Perfecte motorfiets, enigste nadeel zijn de ietwat zwakke remmen. Maar dit is dan ook echt het enige nadeel.”
“Een hele goede en mooie motorfiets met uitstraling”
“Fijne motor, maar de SV650S geeft net een stuk meer bescherming tegen wind en regen.”
“Dit is gewoon een pracht apparaat voor weinig geld... en levert genoeg pk's.”
“Een heerlijke machine!! Het is pas mijn eerste motor dus ik heb niet zoveel vergelijkings materiaal. Maar het is een hele fijne opstapmachine. Nog een tip, laat zwaardere veren monteren in de voorpoten. NOG fijner!
Ik ga er ook nog een keer een andere uitlaat opzetten, for the looks and the sound.”
“na 25 jaar motorrijden is de sv 650 s toch wel echt iets nieuws onder de zon (jammer dat het kies programa geen 4 tiennen acsepteerd)”
“Geweldig twee-cilindertje.In acceleratie tot 160 net zo snel als cbr600 '98(mijn vorige).acceleratie is toch het leukste wat er is.Veel trekkracht van onderuit en een krachtige top-end,en natuurlijk een geweldige twee-cilinder roffel (dankzij sportuitlaat).Als een ducati te duur is en je wil toch apart en leuk sportief rijden dan is dit een goede motor.
Kijk ook eens op www.svcontact.com ,nog beter ga eens proefrijden en laat je verbazen!!!!”