Wat vind jij van de TRIUMPH TIGER 800?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,6 10 245 TRIUMPH TIGER 800

Motoren

TIGER 800 ABS - TRIUMPH
TIGER 800 ABS
TRIUMPH
€ 6.990,-

2011 · 49871 km
Motorcentrum Bruurs - Noord-Scharwoude

TIGER 800 XC ABS - TRIUMPH
TIGER 800 XC ABS
TRIUMPH
€ 8.245,-

2012 · 23574 km
MotoPort Leek - Leek

TIGER 800 ABS - TRIUMPH
TIGER 800 ABS
TRIUMPH
€ 8.245,-

2013 · 18650 km
MotoPort Leek - Leek

Tiger 800 ABS - TRIUMPH
TIGER 800 ABS
TRIUMPH
€ 7.990,-

2014 · 36000 km
MotoPort Goes - Goes

TIGER 800 ABS - TRIUMPH
TIGER 800 ABS
TRIUMPH
€ 9.490,-

2013 · 16500 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

TIGER 800 - TRIUMPH
TIGER 800
TRIUMPH
€ 7.490,-

2011 · 35007 km
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

Tiger 800 XRX abs - TRIUMPH
TIGER 800 XRX ABS
TRIUMPH
€ 10.490,-

2015 · 4500 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

Tiger 800 XC - TRIUMPH
TIGER 800 XC
TRIUMPH
€ 8.950,-

2012 · 26912 km
MotoPort Venray - Venray-Oostrum LB

Tiger 800 XRX - TRIUMPH
TIGER 800 XRX
TRIUMPH
€ 9.450,-

2015 · 35942 km
MotoPort Venray - Venray-Oostrum LB

TIGER 800 - TRIUMPH
TIGER 800
TRIUMPH
€ 7.950,-

2013 · 33885 km
MotoPort Echt - Echt

Tiger 800 XCx - TRIUMPH
TIGER 800 XCX
TRIUMPH
€ 14.625,-

2017
MotoPort Goes - Goes

TIGER 800 ABS - TRIUMPH
TIGER 800 ABS
TRIUMPH
€ 7.790,-

2012 · 23064 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

TIGER 800 ABS - TRIUMPH
TIGER 800 ABS
TRIUMPH
€ 7.990,-

2013 · 28500 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

Tiger 800 XRX - TRIUMPH
TIGER 800 XRX
TRIUMPH
€ 13.400,-

2017
MotoPort Venray - Venray-Oostrum LB

TIGER 800 XCA - TRIUMPH
TIGER 800 XCA
TRIUMPH
€ 15.900,-

2017 · 780 km
Motorcentrum Bruurs - Noord-Scharwoude

TIGER 800XC  ABS - TRIUMPH
TIGER 800XC ABS
TRIUMPH
€ 8.990,-

2012 · 10920 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

Tiger 800 XC - TRIUMPH
TIGER 800 XC
TRIUMPH
€ 11.490,-

2015 · 12782 km
MotoPort Echt - Echt

TIGER 800 - TRIUMPH
TIGER 800
TRIUMPH
€ 7.690,-

2011 · 19245 km
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

TIGER 800 XCX LOW - TRIUMPH
TIGER 800 XCX LOW
TRIUMPH
€ 14.500,-

2017
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

Tiger 800 XRX - TRIUMPH
TIGER 800 XRX
TRIUMPH
€ 9.690,-

2015 · 34656 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

TIGER 800 XCX LOW - TRIUMPH
TIGER 800 XCX LOW
TRIUMPH
€ 13.500,-

2017
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

TIGER 800 XCX LOW - TRIUMPH
TIGER 800 XCX LOW
TRIUMPH
€ 13.500,-

2017
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

TIGER 800 XC-A - TRIUMPH
TIGER 800 XC-A
TRIUMPH
€ 15.900,-

2017
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

Tiger 800 XCX abs - TRIUMPH
TIGER 800 XCX ABS
TRIUMPH
€ 14.500,-

2017
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

Reviews

  • Algemene beoordeling: 5,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
a.s. lin schreef:

“ik heb een triumph xcx low (zithoogte 79cm)
de tripel motor is geweldig
benzine verbruik 1:20 max
offroad rijden gaat best goed alleen de voor knipperlichten is een ontwerp fout gemaakt. als je de tiger laat vallen breekt altijd het knipperlicht.als je pech hebt zit er gelijk een schuur of gat in het zij scherm.
banden (bridgestone battlewings) voor op straat gebruik goed
offroad alleen verharde paden
ben van plan de knipperlichten te verplaatsen naar de koplamp.
het uiterlijk vind ik oerlelijk kruising van een eend en een kameel.
wat ik had gewild
benzine tank onder het zadel (bmw 800 gs) minimaal 25l
uiterlijk van de nieuwe honda Afrika twin
cardan aandrijving

  • Pluspunten
  • motor
  • Minpunten
  • knipperlichten voor
  • banden
majus schreef:

“kut”

VIK schreef:

“Ik heb sinds 6 maanden een Tiger 1050 en hij staat inmiddels op 20.000 km. Hij rijdt super, soms zelfs een beetje te! Wel heb ik al twee sets remblokken versleten. Is er iemand met dezelfde ervaringen en wat is daar aan te doen, behalve als een watje gaan rijden.”

Pieter schreef:

“Vooral de carburateurmodellen, ik heb een 1998 model(mijn derde) hebben een eigen echt Off/All road gezicht. Als je aan het hoge zwaartepunt gewent bent dan kun je er ook licht terrein werk mee doen. Prima dagelijkse motor. ”

Harry T schreef:

“Tiger 955 '01; geweldige fiets. Inmiddels 45K. Erg goed sturen/remmen en LOW maintenance. Eerst twijfels gehad een engelsman te kopen.... maar geen spijt over de kwaliteit!!”

Ruud T schreef:

“Het triumph triple 955 motorblok........ als je daar eens op gereden hebt praat je wel anders! het beste van twee werelden, enerzijds karakter, trekkracht, beleving, sound, anderzijds geweldig vet smeuig en soepel..... oftewel het lekkerste blok in the bizz momenteel! OK over uiterlijk kan je verschillen van mening, ik vind de tiger inderdaad ook wa lomp, echter gezien het type fiets ( ALL-road) niet misstaan.

Wat ik belangrijker vind is dat de tiger af fabriek geleverd wordt incl handvatverwarming, volledige kofferset en middenbok............ zaken waar je bij de concurrentie alleen maar extra voor moet betalen! Nee, ik rij nu een jaar met veel plezier en er zullen er veel volgen!!”

Gerrits schreef:

“Ik vind de Tiger nogal lomp uitzien. Een drie cilinder is sterk maar het net niets van beide werelden. Geen 2 maar ook geen 4. ”

Berend schreef:

“Soms heb je dat als je op een motor rijdt, dat gevoel van: dit is een GOED ding! Het prijskaartje is dan alleen nog maar een prettige bijkomstigheid! Alles wat de concurrentie los aanbied zit er gewoon standaard op!!! Zo hoort het. En dan de kwaliteit, super degelijke afwerking! Klasse van triumph!”

Marcel schreef:

“Geweldige motorfiets! Super sturen en handling, goede remmen, excellente bouw kwaliteit. Gereden op allroads van BMW, Honda en Aprilia maar deze toch met afstand de beste. Blok moet wel een paar duizend gehad hebben voor het optimale genot maar wat rijd zo'n 955 triple lekker! Power everywhere! Voor de prijs ook een heel compleet aanbod incl koffers, bok en grips!

Aanbevolen modificaties: Fly screen voor de langere rijder om turbulentie weg te nemen. Fabrieks race uitlaat voor de sound en power. inmiddesl 15000 pretkm verder.....

Rijden = kopen! onderschatte fiets”

Jan ten Brinke-Enschede schreef:

“Na, heel veel toermotoren, meeste van triumph, slaat dit alles, zeer compleet met 2 zijkoffers, handvatverwarming en middenbok. Ook de nieuwe alu-gietwielen een uitkomst, heb na 2800 km de michelin-alroadbanden vervangen voor Bridgestone bt-020. En dan begint de TIGER echt te doen waar hij voor is gemaakt: STUREN!!!!!.
Heb de fiets nu 6 weken, en de teller staat ondanks het weer, nu op 8000 KM. Het hoogste gebruik is 1 op 15,5 en het laagste zit bij mij, tijdens een toertocht van een motorclub, 1 op 21,SUPER!!!!
Vraag mij alleen nog af wat er hierna komt( maak ik mij geen zorgen om, de volgende wordt weer een TIGER).

Ps heb gelijk een kettingsmeersysteem gemonteerd, nee geen scott-oiler heb meer van die dingen gehad, maar ikzelf, en ook de deskundigen niet hebben het ding ooit goed kunnen afstellen, je blijft draaien.

Heb nu een OSCO, heel simpel, 1 keer het knopje uittrekken en een kleine hoeveelheid olie komt op je ketting+kettingwiel. En jij bepaalt het moment van smeren, dus bij mooi weer minder en bij regen wat meer.”

germ schreef:

“Na ongeveer 20 motorfietsen sinds 6,5 jaar Tiger (daarvoor bmw gs). Nu bezig met 2e type (900i) welke erg groot verschilt met 1e type. Een enorme verbetering qua sturen en soepelheid blok terwijl het 1e type al zo goed was. Zuinig, snel, comfortabel en geen behoefte meer aan andere motorfietsen. Daarbij denk ik wel dat het gebruik en met name waar mede bepalend is voor wat voor soort fiets je moet kopen. Mijn gebruik (eifel,ardennen en alpen plus tourritjes in nederland) evt. samen met echtgenote is ideaal voor all-road.”

Rob Busch schreef:

“Tiger 5591 2003 nieuw gekocht. Na een 955 Daytona (Veel te snel 250 waar je 80 mag (gaat zo makkelijk)) is dit het helemaal.
Veel confotabeler en zeer handelbaar.
Heb er nu 1100 km opzitten dus nog niet boven de 7000 toeren geweest.

pvm schreef:

“IN begin vond ik de tijger erg lelijk in verglijking met het oude model .Na een proefrit benn ik er achter gekomen dat deze moter meer respect verdiend nu heb ik er zelf een gekocht en hij bevalt mij 100% ik vind het een stoere ruige moter met voldoend pk aleen de kopeling zou iets losser mogen staan en de windbescherming (turbelentie rond de helm )laat te wensen over verder is het een fijne machine”

tijgetje schreef:

“praktisch bruikbare fiets. Heeft alles wat een allroad moet hebben, goede veerweg, genoeg bodemvrijheid, krachtige motor daar waar het hoort (in de lage toeren).
Waarschijnlijk samen met de GS de nog enige echte allroad. De rijwind bescherming laat te wensen over, de allroad was dan ook niet echt bestemd om over de snelwegen te jagen. De tiger is samen met de GS de nog enige ALLROAD op de nederlandse wegen, de rest zijn luxe crosfietsen.”

Jan schreef:

“Heb met de Tiger 955i nu anderhalf jaar woon-werk gereden, super handelbaar, goed overzicht in spiegels en met pak + handvatverwarming ook 's winters goed te doen.
Als er even geen files zijn, gaat ie als de brandweer....
Heb hoge ruit en standaard, ik ben benieuwd naar de 'fly-screen', hoe die het doet qua turbulentie.”

Vanbeveren Pierre schreef:

“Dijk van een motor. Nadeel is de beperkte accessoirelijst voor reisfanaten en de (zeer) dure onderdelen (vooral de zijkoffers).”

Daan schreef:

“Ben in het bezit van een 955i van 2001, nieuw gekocht, heeft er inmiddels 36.000KM opzitten.
Voordelen:
- laag verbruik 1.17
- controle
- koppel
- bandenverbruik metzeler 20.000KM
- onderhoudsinterval van 10.000KM
- compleet
- is weer eens wat anders
Nadelen:
- turbulentie, hoge of lage ruit maakt niet uit
- toch nog wel wat storingen
- originele accessoires erg duur
- beperkt aantal dealers
- afschrijving wellicht hoger dan japanner”

Frenk schreef:

“Motor rijd zeer goed, benzine verbruik tussen 1:17,5 en 1:20.
Een Tiger 900i loopt zelf 1:23.
Top motor aanrader, als je een all-road wil, iets anders dan de rest, maar wel japanse kwaliteit, dus ik bedoel niet een BMW.

rijden is kopen”

Jan vd B. schreef:

“Erg praktische woon-werk fiets.(1:16) Slechte vergrendeling zijstandaard indien uitgeklapt, maar staat wel stevig op de standaard. Verhoogde ruit creert vacuum en veel herrie, oordoppen nodig! Erg sterk blok, maar door super vlakke koppelkromme lastig topvermogen te gebruiken op gevoel. Koffersetje erg prijzig.”

Simon B schreef:

“Zeer goede fiets voor vakantie met 2 personen en 3 koffers + tanktas! ”

Ad schreef:

“De groene kleur is zeeeeeeeeeeeeeer mooi.
En ik ben erg benieuwd hoe goed hij uit de 50.000km test komt waar Moto73 nu mee bezig is.”

Hans schreef:

“Power”