Wat vind jij van de TRIUMPH TROPHY?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,6 10 86 TRIUMPH TROPHY

Motoren

Trophy 1200 ABS - TRIUMPH
TROPHY 1200 ABS
TRIUMPH
€ 8.990,-

2013 · 20153 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

TROPHY 1200 - TRIUMPH
TROPHY 1200
TRIUMPH
€ 9.490,-

2014 · 48000 km
MotoPort Rotterdam - Rotterdam

TROPHY 1200 SE - TRIUMPH
TROPHY 1200 SE
TRIUMPH
€ 10.490,-

2014 · 43213 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

Trophy 1200 A1 - TRIUMPH
TROPHY 1200 A1
TRIUMPH
€ 10.990,-

2015 · 23600 km
Motor Centrum Eibergen - Eibergen

TROPHY 1200 - TRIUMPH
TROPHY 1200
TRIUMPH
€ 3.250,-

1993 · 45563 km
Stan van Noort Motoren - Lisse

Reviews

  • Algemene beoordeling: 9,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Hendrie Wolters schreef:

“Prima zeer betrouwbare motor nu na 5jr en 32000km nog nooit een technisch ptobleem gehad wel zijn de orgenele pirreli banden te licht voor deze motor na 4 lekke banden er dunlop gt ondergezet dit geeft ook een beter stuur gedrag..
Wel is de motor log met parkeren maar 300kg+ met hoog zwaarte punt is dat niet vreemd bij 5km per uur heb je hier dan ook al geen last meer van.”

  • Pluspunten
  • Comfortabel
  • Onderhouds invallen
  • Bagage mogelijkheden
  • Minpunten
  • Pirrelli banden te lixht
  • Zwaar en log bij parkeren
  • Algemene beoordeling: 9,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Marco Slijters schreef:

“1200 is vele malen beter en fijner dan de 900 cc versie. je merkt dat de motor beter verfijnt is en ook het sturen lijkt veel lichter. De voorkant is modern uitgevoerd en maakt ook meer indruk op bestuurders die in hun spiegel kijken. Dat is mooi meegenomen.”

  • Algemene beoordeling: 9,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Paul schreef:

“Ik heb een Triumph Trophy SE uit 2016 gereden tot en met 2018. 40.000km in twee jaar.
De prijs kwaliteit verhouding is wat lastiger te duiden bij de ST. Ik heb zelf hiervoor een K1600GTL gereden. Deze zijn qua bediening en gebruikte materialen duidelijk een stapje verder. Deze motoren kosten echter ook 50% meer. Daar staat tegenover dat de Triumph net wat meer \"motorbeleving\" heeft. Meer contact met de weg. De Triumph heeft wel alles aan boord om lange afstanden op een comfortabele manier en met veel bagage te kunnen rijden. Vandaar de hoge waardering voor prijs kwaliteit.
Het uiterlijk is natuurlijk een persoonlijke. Als je ervoor staat dan kan je in mijn ogen niet anders dan helemaal weg zijn van deze motor.
De verlichting had wat beter gekund. Xenon of Led is al een tijde goed voorhanden en dat had niet mogen ontbreken op deze fiets.
Je zit goed beschermd tegen de kou. Ook je handen zijn goed uit de wind. Gecombineerd met verwarmbare handvaten en zadel is ook het rijden bij lagere temperaturen geen straf.

  • Pluspunten
  • Compleet
  • Actieradius
  • Electronisch veersysteem
  • Minpunten
  • Zicht door spiegel
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
s. de Jong schreef:

“de triumph trophy is een degelijke betrouwbare motorfiets meteen eigen karakter ik ben nu in het bezit van een troph 900 uit 2000 maar heb eerder oudere model gehad en heb in al die jaren dat ik ze rij een keer stil gestaan met een lekke vacuumslang van de tankkraan bij normaal onderhoud gaat deze motor lang mee comfort is prima geen probleem opde lange ritten en ook alvoelt de motor een beetje topzwaar als je stil staat zodra je rijd is dit weg”

  • Pluspunten
  • goede zit positie
  • goede windbescherming
  • betrouwbaar
  • Minpunten
  • ietwat hoog brandstof verbuik
  • dure orginele onderdelen
Wout Lievens schreef:

“Zelf al meer dan 50.000 nagenoeg probleemloze km's op mijn blauwe Trophy 900 gereden veelal met duopassagier. Slechts eenmaal liet'ie me in de steek vanwege een electrisch mankementje. Ik rij- en poets alleen maar. Het onderhoud heb ik uitbesteed aan de (Triump!)dealer. Verre reizen naar bv. zuid-Spanje gewoon binnendoor: geen enkel probleem. Prima toermachine, voldoende vermogen. K&N filters doen wonderen. Bij snelheden boven de 160 wat instabieler. Fijne actiradius zeker bij normaal rijgedrag. Ik ben gevallen voor de klassieker engelse lijnen en natuurlijk zijn drie pitten. De echt lange zit (>500km/dag)is overigens iets minder comfortabel: er zijn comfortabeler dure zadels te koop. De gewichtsverdeling in de zijkoffers, topkoffer en tanktas luistert erg nauw. Jammer dat er een ketting op zit. tip: een scottoiler doet (eenmaal goed afgesteld) wonderen. Wanneer komt Triumph met een toermachine met cardan? Tip: monteer steviger voorveren, voorkomt deinen vd. motor. Tevens heb ik een verstelbare steviger achterveer gemonteerd. Tip: hogere voorruit met flip. Wat is die originele topkoffer toch belachelijk duur! Hij is wel mooi (gevoelig voor zijwinden). Laat sloten aanpassen ad.contactsleutel.Mijn volgende? Een Tr.1200? Of een FJR”

Frans Bleeker schreef:

“Na eerst een aantal jaren op een diversion 600 te hebben gereden over gestapt op een Tropy 900.Wat een verschil.De Trophy is een soepele motor waar je heerlijk mee kunt toeren.Omdat we meestal met z,n 2en zijn heb je toch wel meer over dan op de Diversion.Verder spreekt het uiterlijk me zeer aan ,vooral de volle kuip met z,n mooi geplaatste koel openingen.Ik heb ook voor deze motor gekozen omdat ik hem niet zo lomp vindt als een Pan of een BMW.Tevens is de aanschaf prijs ook veel betaalbaarder dan van een Pan of bv BMW.Ik rij de Trophy al enige jaren en heb er nog niks mee gehad.Kortom een prima motor.”

Jan Moor schreef:

“De 900 is een fijne machine voor woon-werkverkeer en toeren. Je kunt er uren lang probleemloos km mee vreten. Ik rij alleen voor woon- werk verkeer al 12.500 km/jaar.
Wel wat problemen met de bedrading gehad. Zeker niet ontevreden. De volgende motor wordt waarschijnlijk een Pan”