Wat vind jij van de YAMAHA BT 1100?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,6 10 186 YAMAHA BT 1100

Motoren

BT 1100 BULLDOG - YAMAHA
BT 1100 BULLDOG
YAMAHA
€ 3.250,-

2004 · 23000 km
Particulier

BT 1100 Bulldog - YAMAHA
BT 1100 BULLDOG
YAMAHA
€ 3.100,-

2004 · 67000 km
Verhoeven Motoren - Druten

Reviews

Rene schreef:

“Kijk voor meer informatie of om uzelf te overtuigen op
www.yamahabulldog.nl

RD schreef:

“zeer mooie comfortabele motor met veel power onderin.”

Klaas Wursten schreef:

“Goeie weglegging rijdt als een bmw plus de cardanaandrijving.
Alleen jammer dat je tot 6000 toeren kunt door trekken want dan komt de begrenzer.”

Gert schreef:

“Een paar keer op mogen rijden. Stabiel en derhalve prima wegligging. Rustig motorkarakter en toch vlot te rijden. Goed medicijn tegen stress. Stoere uitstraling en fijne cardan.”

jirev (mcvlieland.nl) schreef:

“Door toeval ben ik op een nieuwe Bulldog beland en heb er meteen zo'n 4000 km mee gereden door de Pyreneen. Dat de looks prima zijn wordt duidelijk omdat iedereen er naar kijkt en niet naar de andere motoren er om heen. Dat het geluid eveneens aandacht trekt met een stel Lasers mag dan ook duidelijk zijn. De bike rijdt erg strak en stabiel, is vrij makkelijk (ook door krimpende bochten) te sturen en heeft als je de juiste versnelling kiest meer dan voldoende vermogen voor een v-twin. Als je meer vermogen wilt, of minder rijwind moet je inderdaad iets anders zoeken. Tot nu toe voldoet mij deze bike prima, alleen in welke categorie hoort deze brommert nu eigenlijk??”

Henk schreef:

“Na 8 maanden en 13.000 km nog steeds heel tevreden met de BT1100. Wel ook elke week weer terugkomend schoonmaakwerk, juist met slecht weer, maar hij blijft mooi. Oppassen met o.a. de boutjes van de steppen achter die dicht boven de uitlaten zitten en je handen willen openhalen.
Nog geen moment spijt dat ik de BT kocht in plaats van bijv. een FJR van 2 of 3 jaar oud, hoewel ik ook die nog steeds heel mooi vind.
Alle (juist ook Bulldog) motorrijders veel plezier.”

tommy schreef:

“Uitzicht: OK.
Prestaties: zeer matig.”

Pace schreef:

“Weinig onderhoud door cardan. Mooie vormgeving. Rijdt lekker soepel, door hoog koppel hoef je niet perse te
schakelen bij lagere toeren. Ondanks slechts 65 pk vind
ik deze motor snel genoeg. Ook op autobaan blijft de versnelling als je gas geeft prima. Zelfs als je al 140 of zelfs 160 km/h rijdt. Deze motor moet je niet kopen als je perse wilt kunnen racen. Daarvoor zijn andere motors beter geschikt. Maar als van V-twin houdt dan is dit een uitstekende motorfiets. Stuurt ook goed de bochten door. Minpunt vond ik wel de officieele catalogusprijs. Maar omdat ik meer dan € 2.000,- van die prijs af kreeg bij een overjarig (bj. 2003) model en mijn oude motor tegen goede prijs kon inruilen was de keuze door mij snel gemaakt en ben ik nu bijna 2 maanden trotse bezitter van een BT1100. Hen er bijna 2.000 km mee gereden en ben er steeds meer plezier aan gaan beleven, helaas is het beste van het motorseizoen nu voorbij maar ik zal volgend jaar zeker meer gaan touren dan ik met mijn oude motor de laatste jaren heb gedaan.
Die gebruikte ik hoofdzakelijk alleen nog maar voor woonwerk verkeer.”

Aad schreef:

“Geweldige motor. Wat weinig vermogen. Goede zit. Stuurt fantastisch. Aangekleed met accessoires (metalpakket en laser uitlaten) geven de motor een speels uiterlijk en sportieve sound.”

Henk schreef:

“Sinds 17 juni de blije bezitter van een BT 1100. Lijkt wat kort om iets zinnigs te zeggen, maar heb er al meer dan 1.500 km op zitten. Afhankelijk van het gebruik, voor mij woon-werkverkeer en plezier, een heel prettige motor met een goed bochtengedrag en prima wegligging. Heb wel het wat lage vermogen als twijfelpunt gehad, maar zo vaak rij en reed ik toch niet harder dan 180. De rijwind weerhoudt je vanzelf van te hoge bekeuringen, dus misschien gewoon ook een voordeel. Wat mij betreft tot nu toe dus in ieder geval een aanrader.”

peter schreef:

“Goede motor genoeg vermogen om normaal mee te rijden.
kwaliteid is gewoon goed.”

Woutje schreef:

“Eerste ervaring met deze motor op de MotorRai. Niet de eerste keus, maar na een korte rit helemaal verkocht.
You either love this machine or you hate it. Daarna nog een keer een uitgebreide proefrit gemaakt. Er zaten toen andere uitlaten onder (geen idee meer welke) maar die een veel mooier en dieper geluid gaven.
Wat mij betreft echt een kwestie van smaken en niet te vergeten wensen verschillen nu eenmaal. Als je zoekt naar een lekkere tourfiets is dit wat mij betreft een aanrader en een goed alternatief voor al die choppers die funest zijn voor je rug.
Alleen de prijs he!”

JB schreef:

“Een apart model met een bijzondere uitstraling. Wel doen sommige onderdelen een beetje gekunsteld aan, zoals die rare chromen vorkpootbeschermers.
Goede rij-eigenschappen, goede remmen. De zit is wat zacht en de zitplaats had wat ruimer mogen zijn.
Jammer alleen dat Yamaha er voor koos de chopperrijders een plezier te doen. Deze fiets verdient meer vermogen en een (veel...)beter blok dan wat ze er nu onder hebben gehangen. ”

Gert Suurland schreef:

“De uitstraling van de BT1100 is als een musclebike, jammer dat het geboden vermogen te mager is. Yamaha had hier geen 30 jaar oud blok onder moeten hangen. Oude techniek in een verder goed presterend rijwielgedeelte is gewoon een gemiste kans. Dan biedt BMW in de R1150R een beter alternatief voor nagenoeg zelfde prijs.”