Wat vind jij van de YAMAHA T MAX?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
7,5 10 155 YAMAHA T MAX

Motoren

TMAX SX - YAMAHA
TMAX SX
YAMAHA
€ 10.999,-

2017 · 2179 km
MotoPort Echt - Echt

T-MAX SX ABS Akrapovic - YAMAHA
T-MAX SX ABS AKRAPOVIC
YAMAHA
€ 10.990,-

2019 · 4760 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

TMAX Tech Max - YAMAHA
TMAX TECH MAX
YAMAHA
€ 14.999,-

2020
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

T MAX 530 IRON MAX ABS - YAMAHA
T MAX 530 IRON MAX ABS
YAMAHA
€ 9.999,-

2015 · 4647 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

T-MAX Tech MAX - YAMAHA
T-MAX TECH MAX
YAMAHA
€ 14.999,-

2020
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

T MAX 530  SX ABS - YAMAHA
T MAX 530 SX ABS
YAMAHA
€ 11.999,-

2018 · 9291 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

XP500 T-MAX - YAMAHA
XP500 T-MAX
YAMAHA
€ 4.990,-

2007 · 32970 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

TMAX 530 DX ABS - YAMAHA
TMAX 530 DX ABS
YAMAHA
€ 13.899,-

2019 · 57 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

T MAX 530  SX ABS - YAMAHA
T MAX 530 SX ABS
YAMAHA
€ 11.499,-

2017 · 1941 km
MotoPort Uithoorn - Uithoorn

T MAX - YAMAHA
T MAX
YAMAHA
€ 11.750,-

2018 · 7400 km
Arie Molenaar Motors B.V. - IJSSELSTEIN UT

TMAX DX ABS , TMAX, TMAX DX - YAMAHA
TMAX DX ABS , TMAX, TMAX DX
YAMAHA
€ 11.990,-

2017 · 11019 km
Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk

XP500 T MAX - YAMAHA
XP500 T MAX
YAMAHA
€ 4.590,-

2007 · 50474 km
MotoPort Echt - Echt

T-MAX  XP 530 A  DX - YAMAHA
T-MAX XP 530 A DX
YAMAHA
€ 12.450,-

2019 · 3215 km
RB Motoren - De Bilt

XP 500 T-Max DX - YAMAHA
XP 500 T-MAX DX
YAMAHA
€ 11.990,-

2018 · 16800 km
MotoPort Goes - Goes

TMAX DX ABS - YAMAHA
TMAX DX ABS
YAMAHA
€ 12.999,-

2019 · 645 km
Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk

T-MAX 530 DX - YAMAHA
T-MAX 530 DX
YAMAHA
€ 13.699,-

2019
Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam

T-MAX ABS - YAMAHA
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 13.299,-

2020
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

T-MAX ABS - YAMAHA
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 13.299,-

2020
Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven

T-Max 560 - YAMAHA
T-MAX 560
YAMAHA
€ 14.999,-

2020
MotoPort Hippolytushoef - Hippolytushoef

T MAX SX ABS Sport Edition - YAMAHA
T MAX SX ABS SPORT EDITION
YAMAHA
€ 12.999,-

2019 · 5 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

TMAX DX ABS - YAMAHA
TMAX DX ABS
YAMAHA
€ 12.250,-

2017 · 7072 km
Hans van Wijk Motoren B.V. - ZOETERMEER

Reviews

  • Algemene beoordeling: 7,8
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Leo foulon schreef:

“Mijn 3 de en volgende zal ook een tmax zijn , kan je vlot gans Europa mee door en heeft eerder het zicht van een gewone scooter , terwijl zijn prestaties door motards onderschat worden . In steden een droom om te parkeren en vlot door Parijs te vliegen . Kortweg een aanrader ”

  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Patrick schreef:

“Net mijn 2016 Tmax na een kleine 2 jaar en 19k km ingeruild voor een 2017 DX model. Ik rij al 10 jaar maxi-scooters (vroeger piaggo mp3 500) maar de Tmax is echt de top. Heb er speciaal een motorrijbewijs voor gehaald. Begrijp niet waarom iedereen maar in de file staat terwijl de ideale oplossing voor de hand ligt. Deze motor rijdt lekker soepel en heeft alle snufjes. Super stabiel bij lage en hoge snelheden, je lijkt wel 4 wielen te hebben. Remt zeer goed en zeer praktisch en makkelijk te rijden. Ik doe ook zo goed als al mijn beroepsmatige verplaatsingen hiermee en je wint zoveel tijd en je hebt telkens een leuk ritje. Ook in de winter ga ik door. Met zo’n regenschort zit je volledig droog. Moet een beetje lachen met de echte motards die neerkijken op de scooters maar zelf enkel buitenkomen bij mooi weer. ”

  • Pluspunten
  • Prestaties
  • Stabiliteit
  • Kwaliteit
  • Minpunten
  • Prijs
  • Algemene beoordeling: 6,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
D van der Wagt schreef:

“Ik heb een Tmax van 2011 op de kop getikt met nog weinig km-ers. Ik heb deze opgeknapt en zijn prestaties omhoog geschroefd. Deze uitvoering is nog weinig gezien in de parelmoer witte kleuren met de Italiaanse vlag op de zijkant van de kappen en de rode 500 cijfers erop. Met een beetje fine tunen van de luchtinlaat, een stap betere bougies, Varioset van J. Costa. Op de planning staat nog een leuke sport uitlaat het verbeteren van de remmen voor en achter inclusief kabels. En wat detail werk.

Prima maxiscooter voor woonwerk en je hebt er bekijks mee. Bovendien rijdt de scooter als een motor door dat het motorblok laag en in het midden van het frame ligt. Dat zal bij de nieuwe generatie net zo goed of misschien wel nog beter zijn. ”

  • Pluspunten
  • Acceptabel vermogen voor de leeftijd.
  • Praktisch
  • Woon/werk
  • Minpunten
  • Nieuwprijs
  • (het is en blijft een maxiscooter) Sleutelen hier aan.
  • Op dit model de enkele remschijf voor. (meer persoonlijk)
  • Algemene beoordeling: 8,5
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Danny schreef:

“Ik heb de Yamaha Tmax 530 ironmax 2016
Super machine gebruik hem voor woon werk.
Hoeft niet te schakelen ideaal voor de stad je komt tot rust als je naar huis rijd of een weekend weg.”

  • Pluspunten
  • Comfort,Automaat
  • Buddy
  • Benen uit de wind,regen
  • Minpunten
  • Vermogen
  • Tankinhoud
  • Stuur beetje te ver weg
  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
John Lennartz schreef:

“Nadat mijn broer een Tmax wilde aanschaffen moest ik heel hard lachen. Ik reed immers op een Triumph Street Triple. Op weg naar de Eifel even wisselen en mocht ik op de Tmax. Ik was minuten stil en gaf ik een heus gilletje in mij helm. Dit is ultiem rijgenot, voeten op de steun. mijn vrouw reed ook een Triumph en die was na een valpartij het motorrijden zat. Wilde graag achterop maar was niet haalbaar op een Triumph en kochten wij Juni 2015 de Yamaha Iron Max. Jullie lezen het goed, van super Tour naar Motorscooter. Wij hebben nog nooit zo genoten van het Touren samen waaronder een trip naar Engeland. Inmiddels vele kmters achter de rug en van de zomer naar de Alpen. Voor ons niks anders meer, ook tijdens de Motorbeurs veel bekijks. Dikke gepimpte Tmax want ook dat is in alle vormen mogelijk met het geronk van de Akrapovic”

  • Pluspunten
  • Rijgenot, acceleratie
  • Comfort, gemak, Opbergmogelijkheid
  • Uitstraling
  • Minpunten
  • Topsnelheid
  • Windvanger
  • Iets meer PK
Jan K schreef:

“geweldige machine voor sportieve-/tour-/woon-werk-ritten.
Files zijn nu geen probleem meer,gewoon tussendoor rijden en voor je het weet ben je er doorheen !

Verder geweldig stuurgedrag en geweldige remmen voorzien van ABS !
Niet voor niets in Italië de meest geliefde motorscooter (ook voor het dievengilde overigens) !

van Driel schreef:

“goede/sportieve wegligging, hoge betrouwbaarheid, remkracht is uitmuntend (voor/achter brembo's + ABS), sportief/modern design.

Nadelen: hoge aanschafprijs, verbruik ligt wat hoger dan de gemiddelde motorscooter, dit komt ook door de 2-cylinder ipv 1-enkele cylinder, bergruimte is beperkt in vergelijk met een doorsnee motorscooter.”

Frank schreef:

“Sinds kort deze motorscooter voor woon-werk.
Een waar genot om mee te rijden.
stabiel, sportieve wegligging, wind/regen-bescherming en niet onbelangrijk: files zijn verleden tijd !”

Sjoerd schreef:

“Gewoon geweldige machine

RT schreef:

“Heb nu ook zo'n fiets voor woon-werk & fun-ritjes.
In 1 woord geweldig !
Rijdt zeer stabiel & motor-sportief, is een verademing om de files te omzeilen i.p.v. er middenin te staan.

Verder een blits design i.t.t. veel andere motorscooters.”

Sjoerd schreef:

“Rij al t-max vanaf 2002, het verbaasd mij i.i.g. dat er niet meer zo'n luxe-beest aanschaffen.
Wat een genot om op te rijden !”

Piet H. schreef:

“Heerlijk "King of the Road" gevoel vooral tijdens de spits, en altijd voluit accelereren, zonder gekoppel/geschakel.
Goede remmen met ABS & motorwegligging en een top van 160 maken het helemaal af !”

Marcel V. schreef:

“Fantastische machine, vooral met de hedendaagse verkeershectiek.
Makkelijk overal tussendoor rijden daar waar de auto stilstaat !
Zeer stabiel doordat het de motor niet op de achterbrug is gemonteerd.

Gewoon een aanrader voor de file-stressende koekblikker !”

Bert schreef:

“Met enige twijfel op een motorscooter gestapt, maar onterecht, mede door de motorophanging in het frame is het een zeer stabiele en sportieve fiets.
Bied prima bescherming tegen het weer, kortom prima woon-werk fiets !”

JAN DE BRUIJN schreef:

“EEN MOTORSCOOTER IS EVEN WENNEN ALS JE VAN DE MOTOR KOMT. mAAR AL GAUW WIL JE NIET ANDERS MEER, GEWONE KLEDING, MINDER LAST VAN HET WEER, EN DAN DIE VERRUKKELIJKE POWER, GEWOON HET WEGTREKKEN, HET CONFORT MET RIJDEN, HET NIET HOEVEN SCHAKELEN MAAR GEWOON GAS EN SCHEUREN MAAR, IS EEN GEWELDIG GEVOEL, RIJDT SOEPEL EN VLOT, GOEDE AFWERKING, GOEDE ZIT.”

JOJO schreef:

“GEWELDIGE FIETS,LEKKER BOCHTEN NEMEN EN SNEL”

Sander schreef:

“Motorscooter met een dot vermogen om op autobaan mee te komen, tevens ideaal voor file-rijden.
Verder goede wegliging en oer-betrouwbaar !”

bikerider schreef:

“Zeer wendbaar en krachtige scooter.
Gaat als een speer door de file heen !!!”

Tmax-rules schreef:

“Na 10 jaar bromscooter rijden werd het tijd voor iets snellers en beters.
Na een hoop ervaringen te hebben gelezen, zou dit voor mij de beste keus zijn.
Heb een 2ehands T-max uit 2006 op de kop getikt, en kan na een paar duizend km zeggen dat hij uitstekend bevalt.

Heel wendbaar, voldoende vermogen, en nog belangrijker: zelfs tijdens de grootst mogelijke hoosbui, kom je droog op je werk aan (dan wel met motorpak).
Ik verbruik gemiddeld 1 op 20.
De tankinhoud is idd. wat klein.
Eens in de 300 km tanken is beter dan eens in de 200 km.
Tijdens een stoplichtsprint kijken Sportmotoren nog wel eens vreemd op van de felle acceleratie van dit beestje.
Remmen doet deze scooter als de beste !
Een hoger windscherm is wel een aanrader iv.m. de wind.
Het is bovendien een echte file-buster, ongelofelijk hoe makkelijk je tussen de auto's doorgaat !

De voordelen van een Motorscooter zijn in Nederland nog niet echt ontdekt.
Niet vastzitten in de files, droog aankomen op het werk en een halvering in de brandstofkosten, wat wil je nog meer ??”

Kees Rebel schreef:

“Ik rij een XP500 sinds 2001, 70.000 km woonwerk verkeer. In het nette pak op het werk, met mijn gaatjes schoenen; zomer en winter doorgereden. Goede jas en broek is voldoende (geen laarzen); 2 keer per jaar service beurt; Altijd technische probleemloos; bij 65.000 nieuwe remschijven (ik sta altijd vooraan bij het stoplicht). Iedere 20.000 een metalenband in automaat vervangen; Automaat rijdt perfect; Motor is de felste scooter van dit moment; topsnelheid 160 km/u op de snelweg; benzine verbruik 1 op 18 km.
2 zwakke punten in het ontwerp: benzine tank te klein (geen reserve); Accu te klein, in de winter soms probleem; Mijn oplossing: Ik rij altijd met een klein flesje benzine (gevaarlijk? gaat al 5 jaar goed) in het handschoenvak en laad de accu ieder weekend op.
Ik mis de tank tussen de kniën; flinke Windgevoeligheid, haal de druk van je armen, door voorover te hangen.
Geen onzin alleen maar feiten!”

Jack schreef:

“Dit is mijn 2e T-Max en ben dus zeer tevreden met deze alleskunner!
Gebruik hem voornamelijk voor woonwerk, maar ook al 2 maal voor toeren naar Ardennen en Alpen. Heb menig "echte" motorrijder verbaasd het nakijken gegeven in de bergen, maar je kan er op de snelweg ook hard (140 km/h) en comfortabel mee rijden.
Hij rijd gemiddeld 1:19 en heb (nog) geen noemenswaardige storingen gehad.
Het enige nadeel vind ik het windgeruis met mijn lengte van 185 cm. en de nogal hoge aanschafprijs. ”

Luud schreef:

“Na een aantal jaren op mijn Moto Guzzi gereden te hebben ben ik na een behoorlijke aarzeling (wordt je op een scoot nog wel serieus genomen!!!!) overgestapt op een motorscooter, de Yamaha XP 500 T-Max, model 2004. Hier heb ik nog geen moment spijt van gehad. Aangezien ik hoofdzakelijk woon-werk rij is deze scooter werkelijk een verademing. Verbruik tussen de 5 en 6 liter. Acceleratie is prima, je laat bij een stoplichtsprintje 99% van de auto's je kont zien (maar verwacht geen sportmotorprestaties).
Daarnaast vind ik de prijs van 8999,= (afleveringskosten komen daar nog bij) wat aan de hoge kant.
Waar je bij een stevige bries rekening mee moet houden is de windgevoeligheid! Ik ben afgelopen jaar een aantal keren in Italie geweest. Je ziet in de steden bijna alleen maar motorscooters en heel weinig motoren. Wat ik niet begrijp is dat in ons "koude landje" vanwege de uitstekende bescherming en bagagemogelijkheden niet veel meer motorscooters rijden. Daarnaast is de automaat uitermate praktisch in files en stadsverkeer. Mensen ga eens proefrijden op een T-Max en overtuig uzelf met name ook door de fantastische wegligging die voor een motor niet onder doet!!!!”

Rudy Michiels schreef:

“Heeft een voortreffelijke baanligging, is nog zeer snel boven de 120km/h. De duozit achteraan had toch wel hoger mogen zijn. De voorverlichting laat een beetje te wensen over, maar de achterverlichting is zéér goed zichtbaar. Verbruik ligt rond de 5,8 liter/100 kilometer dit is aanvaardbaar voor mijn sportieve stijl. Volgens mij is dit onder de maxiscooters een van de betere. YAMAHA the real thing!!!”

Dirk. schreef:

“Oogt goed, sportief. Zit prima, had 1 tandje langere zit mogen hebben voor de lange benen. Trekt vlot op.
Stuurt lekker, en remt geweldig. Duo heeft ook ruimte zat en goede zit. Scherm mag wat groter. Laadbak onder zadel is ruim en handig. ( met verlichting) Complete fiets. Proefrit maken en zelf oordelen. Doen!”

JB schreef:

“Ziet er best leuk uit. Afwerking op Honda niveau, dus goed. Het zadel is wat te breed, zodat ik met mijn 1,81 met moeite bij de grond kom. De zit is prima en je kunt lekker achter de ruit wegduiken. Ook je benen zijn prima beschermd. De cockpit oogt simpel, maar duidelijk. Rijden is de simpelheid zelf. In de bocht valt de wegligging niet tegen, zeker niet voor een scooter. Je kunt behoorlijk overhellen. Het stuurgevoel is wat vaag, maar dat hebben alle scooters. Wat ik best mis is het "gevoel van één zijn met de fiets" dat je bij een motor wel hebt.
Al met al een uitstekend woon-werk apparaat, waarmee je best wel een stuk verder kunt rijden. Alleen mis ik de pure "fun" die een motor wel biedt. ”

Sacha schreef:

“Degelijke scoot met flinke prestaties ! Alleen jammer dat ie rond de 50 60 km per uur effe een merkbaar dipje heeft maar je gaat altijd nog van de 0 naar de 100 sneller voor uit als dat je zelf en de meeste automobilisten denken aan de stoplichtsprintjes te merken!! Simpelweg het plezier van een motor en het gemak van een scooter !!!! (Maar deze complimentjes nemen niet weg dat als er ooit een snellere of een met een grotere cillinderinhoud motorscooter ooit leverbaar wordt dat ik die toch serieus zal overwegen om aan te schaffen.........snelheid en acceleratie werkt gewoon verSLAVEND hahaha!!!!) ”