2022 · 2505 km Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam
TMAX TECH MAX
YAMAHA
€ 14.950,-
2022 · 1804 km MotoPort Veldhoven - Veldhoven
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 11.490,-
2022 · 4295 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
T-MAX ABS BLACKMAX
YAMAHA
€ 7.490,-
2013 · 54440 km Termaat Motoren B.V. - Nijmegen
TMAX 560 TECH MAX ABS
YAMAHA
€ 13390,-€ 12990,-
2021 · 10826 km Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
T-MAX 530A DX
YAMAHA
€ 9.990,-
2017 · 21281 km MotoPort Rockanje - Rockanje
T-MAX XP 530 A DX
YAMAHA
€ 10.250,-
2017 · 17934 km RB Motoren - De Bilt
T-MAX 530
YAMAHA
€ 10.490,-
2017 · 10217 km Motostore Barendrecht - Barendrecht
T MAX 560 TECH MAX ABS
YAMAHA
€ 14.499,-
2022 · 7195 km Motorstore Uithoorn - Uithoorn
T-MAX TECH MAX
YAMAHA
€ 15.190,-
2023 · 10922 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
TMAX DX ABS
YAMAHA
€ 11690,-€ 11290,-
2019 · 8632 km Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
TMAX DX
YAMAHA
€ 16.999,-
2023 MotoPort Echt - Echt
TMAX TECH MAX
YAMAHA
€ 16.999,-
2023 MotoPort Veldhoven - Veldhoven
TMAX 560 TECH MAX ABS
YAMAHA
€ 12990,-€ 12790,-
2021 · 8046 km Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
TMAX 560 TECH MAX ABS
YAMAHA
€ 12490,-€ 11990,-
2020 · 7863 km Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
TMAX TECH MAX 560
YAMAHA
€ 16.999,-
2024 Moto Hippo - Hippolytushoef
TMAX
YAMAHA
€ 14.999,-
2024 Moto Hippo - Hippolytushoef
TMAX
YAMAHA
€ 13.850,-
2024 · 786 km Moto Hippo - Hippolytushoef
T-MAX DX ABS
YAMAHA
€ 10.490,-
2017 · 22202 km Termaat Motoren B.V. - Nijmegen
T-MAX 560
YAMAHA
€ 12.299,-
2021 · 12391 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
T-MAX 530A DX
YAMAHA
€ 10.790,-
2019 · 13122 km MotoPort Rockanje - Rockanje
T-MAX XP 560 A TECH MAX
YAMAHA
€ 16.450,-
2022 · 443 km RB Motoren - De Bilt
T-MAX 560 EXTRA VEEL INRUILVOO
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 · 1 km Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam
T MAX 530 ABS
YAMAHA
€ 7.990,-
2014 · 26897 km MotoPort Assen - Assen
T-MAX 530 DX
YAMAHA
€ 10.999,-
2017 · 14089 km MotoPort Wormerveer - Wormerveer
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 9.990,-
2017 · 28930 km Termaat Motoren B.V. - Nijmegen
TMAX
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Van Meel Motoren - Made
T-MAX 560 EXTRA VEEL INRUILVOO
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam
T MAX 530
YAMAHA
€ 10.290,-
2020 · 8278 km Moto Rotterdam - Rotterdam
T-MAX TECHMAX
YAMAHA
€ 15.799,-
2023 Raes Motoren - Oostende
TMAX ABS
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
TMAX 560 ABS
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 TopMoto B.V. - Apeldoorn
T-MAX
YAMAHA
€ 8.995,-
2018 · 11285 km Raes Motoren - Oostende
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Termaat Motoren B.V. - Nijmegen
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 14.499,-
2023 · 164 km Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
TMAX TECH MAX
YAMAHA
€ 16.999,-
2023 Van Meel Motoren - Made
T-MAX XP 560 A TECH MAX
YAMAHA
€ 16.999,-
2023 · 1 km RB Motoren - De Bilt
T MAX 530 ABS
YAMAHA
€ 8.590,-
2015 · 27513 km MotoPort Assen - Assen
T-MAX TECH MAX
YAMAHA
€ 16.999,-
2023 Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
T-MAX TECH MAX
YAMAHA
€ 16.999,-
2023 Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
T-MAX ABS
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Goedhart Motoren B.V. - Bodegraven
TMAX ABS
YAMAHA
€ 14.999,-
2023 Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
T-MAX 530 DX
YAMAHA
€ 10.490,-
2017 · 15674 km Motor City Amsterdam B.V. - Amsterdam
TMAX DX ABS
YAMAHA
€ 11290,-€ 10990,-
2019 · 16614 km Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk
T-MAX 530 SX
YAMAHA
€ 10.490,-
2017 · 25883 km Motostore Barendrecht - Barendrecht
Reviews
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Arend-Jan Nijhuis schreef:
“Na 2 weken op de Griekse eilanden in 2021 te hebben genoten besloten om in Nederland voor woon werk door de files heen ook Scooter te gaan rijden. Ik heb mijn Tmax 2021 (nieuw) na de winter in Maart 2022 opgehaald.
Naast woon werk ook een heerlijke machine voor ritjes met mijn vriendin achterop in het weekend. Erg benieuwd naar de eifel trip die we komende week gaan maken samen met mijn broer (TDM 900), Jongste zoon (Kawa Versys 650) en Vriend (GS1250). ”
Pluspunten
Wegligging, rij- en bochten gedrag
Comfort; beweegbaarscherm, hand verwarming
Makkelijk te rijden
Minpunten
Aanschaf en verbruik
Beetje klein voor mijn lengte 1.90
Mis een tank om mee te sturen
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Wim schreef:
“inmiddels mijn tweede Tmax 500, de eerste is helaas na een kleine aanrijding \"total loss\" verklaard , had toen 60000 km gereden zonder problemen, buiten het normale onderhoud (riem /rollen vervangen 20K km, remolie elke 2 jaar, olie iedere 5000 km oliefilter elke 10000km, check klepspeling 40 k) doe alles zelf.
de huidige Tmax 500 (\"over gebleven\" model 2012, voor het eerst kenteken in 2015), rijd en presteert hetzelfde als de eerste, nu alweer 20000km mee gereden, (ik rijd +-12000km/jaar).”
Pluspunten
rijden en wegligging
betrouwbaarheid
makkelijk wendbaar
Minpunten
verbruik , rustig aan 1/20
zeer dure originele onderdelen
cupping voorband na +10000km
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Paul Roozen schreef:
“M’n zesde Tmax
Super fijne motorscooter
Praktische en toch sportief zeker in de Smode
Remt super
Stabiele wegligging
Overzichtelijk dashboard ”
Pluspunten
Snel
Wegligging
Betrouwbaar
Minpunten
Past Geen 2e helm onder zadel
Algemene beoordeling: 7,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Leo foulon schreef:
“Mijn 3 de en volgende zal ook een tmax zijn , kan je vlot gans Europa mee door en heeft eerder het zicht van een gewone scooter , terwijl zijn prestaties door motards onderschat worden . In steden een droom om te parkeren en vlot door Parijs te vliegen . Kortweg een aanrader ”
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Patrick schreef:
“Net mijn 2016 Tmax na een kleine 2 jaar en 19k km ingeruild voor een 2017 DX model. Ik rij al 10 jaar maxi-scooters (vroeger piaggo mp3 500) maar de Tmax is echt de top. Heb er speciaal een motorrijbewijs voor gehaald. Begrijp niet waarom iedereen maar in de file staat terwijl de ideale oplossing voor de hand ligt. Deze motor rijdt lekker soepel en heeft alle snufjes. Super stabiel bij lage en hoge snelheden, je lijkt wel 4 wielen te hebben. Remt zeer goed en zeer praktisch en makkelijk te rijden. Ik doe ook zo goed als al mijn beroepsmatige verplaatsingen hiermee en je wint zoveel tijd en je hebt telkens een leuk ritje. Ook in de winter ga ik door. Met zo’n regenschort zit je volledig droog. Moet een beetje lachen met de echte motards die neerkijken op de scooters maar zelf enkel buitenkomen bij mooi weer. ”
Pluspunten
Prestaties
Stabiliteit
Kwaliteit
Minpunten
Prijs
Algemene beoordeling: 6,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
D van der Wagt schreef:
“Ik heb een Tmax van 2011 op de kop getikt met nog weinig km-ers. Ik heb deze opgeknapt en zijn prestaties omhoog geschroefd. Deze uitvoering is nog weinig gezien in de parelmoer witte kleuren met de Italiaanse vlag op de zijkant van de kappen en de rode 500 cijfers erop. Met een beetje fine tunen van de luchtinlaat, een stap betere bougies, Varioset van J. Costa. Op de planning staat nog een leuke sport uitlaat het verbeteren van de remmen voor en achter inclusief kabels. En wat detail werk.
Prima maxiscooter voor woonwerk en je hebt er bekijks mee. Bovendien rijdt de scooter als een motor door dat het motorblok laag en in het midden van het frame ligt. Dat zal bij de nieuwe generatie net zo goed of misschien wel nog beter zijn. ”
Pluspunten
Acceptabel vermogen voor de leeftijd.
Praktisch
Woon/werk
Minpunten
Nieuwprijs
(het is en blijft een maxiscooter) Sleutelen hier aan.
Op dit model de enkele remschijf voor. (meer persoonlijk)
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Danny schreef:
“Ik heb de Yamaha Tmax 530 ironmax 2016
Super machine gebruik hem voor woon werk.
Hoeft niet te schakelen ideaal voor de stad je komt tot rust als je naar huis rijd of een weekend weg.”
Pluspunten
Comfort,Automaat
Buddy
Benen uit de wind,regen
Minpunten
Vermogen
Tankinhoud
Stuur beetje te ver weg
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
John Lennartz schreef:
“Nadat mijn broer een Tmax wilde aanschaffen moest ik heel hard lachen. Ik reed immers op een Triumph Street Triple. Op weg naar de Eifel even wisselen en mocht ik op de Tmax. Ik was minuten stil en gaf ik een heus gilletje in mij helm. Dit is ultiem rijgenot, voeten op de steun. mijn vrouw reed ook een Triumph en die was na een valpartij het motorrijden zat. Wilde graag achterop maar was niet haalbaar op een Triumph en kochten wij Juni 2015 de Yamaha Iron Max. Jullie lezen het goed, van super Tour naar Motorscooter. Wij hebben nog nooit zo genoten van het Touren samen waaronder een trip naar Engeland. Inmiddels vele kmters achter de rug en van de zomer naar de Alpen. Voor ons niks anders meer, ook tijdens de Motorbeurs veel bekijks. Dikke gepimpte Tmax want ook dat is in alle vormen mogelijk met het geronk van de Akrapovic”
Pluspunten
Rijgenot, acceleratie
Comfort, gemak, Opbergmogelijkheid
Uitstraling
Minpunten
Topsnelheid
Windvanger
Iets meer PK
Jan K schreef:
“geweldige machine voor sportieve-/tour-/woon-werk-ritten.
Files zijn nu geen probleem meer,gewoon tussendoor rijden en voor je het weet ben je er doorheen !
Verder geweldig stuurgedrag en geweldige remmen voorzien van ABS !
Niet voor niets in Italië de meest geliefde motorscooter (ook voor het dievengilde overigens) !
Nadelen: hoge aanschafprijs, verbruik ligt wat hoger dan de gemiddelde motorscooter, dit komt ook door de 2-cylinder ipv 1-enkele cylinder, bergruimte is beperkt in vergelijk met een doorsnee motorscooter.”
Frank schreef:
“Sinds kort deze motorscooter voor woon-werk.
Een waar genot om mee te rijden.
stabiel, sportieve wegligging, wind/regen-bescherming en niet onbelangrijk: files zijn verleden tijd !”
Sjoerd schreef:
“Gewoon geweldige machine
”
RT schreef:
“Heb nu ook zo'n fiets voor woon-werk & fun-ritjes.
In 1 woord geweldig !
Rijdt zeer stabiel & motor-sportief, is een verademing om de files te omzeilen i.p.v. er middenin te staan.
Verder een blits design i.t.t. veel andere motorscooters.”
Sjoerd schreef:
“Rij al t-max vanaf 2002, het verbaasd mij i.i.g. dat er niet meer zo'n luxe-beest aanschaffen.
Wat een genot om op te rijden !”
Piet H. schreef:
“Heerlijk "King of the Road" gevoel vooral tijdens de spits, en altijd voluit accelereren, zonder gekoppel/geschakel.
Goede remmen met ABS & motorwegligging en een top van 160 maken het helemaal af !”
Marcel V. schreef:
“Fantastische machine, vooral met de hedendaagse verkeershectiek.
Makkelijk overal tussendoor rijden daar waar de auto stilstaat !
Zeer stabiel doordat het de motor niet op de achterbrug is gemonteerd.
Gewoon een aanrader voor de file-stressende koekblikker !”
Bert schreef:
“Met enige twijfel op een motorscooter gestapt, maar onterecht, mede door de motorophanging in het frame is het een zeer stabiele en sportieve fiets.
Bied prima bescherming tegen het weer, kortom prima woon-werk fiets !”
JAN DE BRUIJN schreef:
“EEN MOTORSCOOTER IS EVEN WENNEN ALS JE VAN DE MOTOR KOMT. mAAR AL GAUW WIL JE NIET ANDERS MEER, GEWONE KLEDING, MINDER LAST VAN HET WEER, EN DAN DIE VERRUKKELIJKE POWER, GEWOON HET WEGTREKKEN, HET CONFORT MET RIJDEN, HET NIET HOEVEN SCHAKELEN MAAR GEWOON GAS EN SCHEUREN MAAR, IS EEN GEWELDIG GEVOEL, RIJDT SOEPEL EN VLOT, GOEDE AFWERKING, GOEDE ZIT.”
JOJO schreef:
“GEWELDIGE FIETS,LEKKER BOCHTEN NEMEN EN SNEL”
Sander schreef:
“Motorscooter met een dot vermogen om op autobaan mee te komen, tevens ideaal voor file-rijden.
Verder goede wegliging en oer-betrouwbaar !”
bikerider schreef:
“Zeer wendbaar en krachtige scooter.
Gaat als een speer door de file heen !!!”
Tmax-rules schreef:
“Na 10 jaar bromscooter rijden werd het tijd voor iets snellers en beters.
Na een hoop ervaringen te hebben gelezen, zou dit voor mij de beste keus zijn.
Heb een 2ehands T-max uit 2006 op de kop getikt, en kan na een paar duizend km zeggen dat hij uitstekend bevalt.
Heel wendbaar, voldoende vermogen, en nog belangrijker: zelfs tijdens de grootst mogelijke hoosbui, kom je droog op je werk aan (dan wel met motorpak).
Ik verbruik gemiddeld 1 op 20.
De tankinhoud is idd. wat klein.
Eens in de 300 km tanken is beter dan eens in de 200 km.
Tijdens een stoplichtsprint kijken Sportmotoren nog wel eens vreemd op van de felle acceleratie van dit beestje.
Remmen doet deze scooter als de beste !
Een hoger windscherm is wel een aanrader iv.m. de wind.
Het is bovendien een echte file-buster, ongelofelijk hoe makkelijk je tussen de auto's doorgaat !
De voordelen van een Motorscooter zijn in Nederland nog niet echt ontdekt.
Niet vastzitten in de files, droog aankomen op het werk en een halvering in de brandstofkosten, wat wil je nog meer ??”
Kees Rebel schreef:
“Ik rij een XP500 sinds 2001, 70.000 km woonwerk verkeer. In het nette pak op het werk, met mijn gaatjes schoenen; zomer en winter doorgereden. Goede jas en broek is voldoende (geen laarzen); 2 keer per jaar service beurt; Altijd technische probleemloos; bij 65.000 nieuwe remschijven (ik sta altijd vooraan bij het stoplicht). Iedere 20.000 een metalenband in automaat vervangen; Automaat rijdt perfect; Motor is de felste scooter van dit moment; topsnelheid 160 km/u op de snelweg; benzine verbruik 1 op 18 km.
2 zwakke punten in het ontwerp: benzine tank te klein (geen reserve); Accu te klein, in de winter soms probleem; Mijn oplossing: Ik rij altijd met een klein flesje benzine (gevaarlijk? gaat al 5 jaar goed) in het handschoenvak en laad de accu ieder weekend op.
Ik mis de tank tussen de kniën; flinke Windgevoeligheid, haal de druk van je armen, door voorover te hangen.
Geen onzin alleen maar feiten!”
Jack schreef:
“Dit is mijn 2e T-Max en ben dus zeer tevreden met deze alleskunner!
Gebruik hem voornamelijk voor woonwerk, maar ook al 2 maal voor toeren naar Ardennen en Alpen. Heb menig "echte" motorrijder verbaasd het nakijken gegeven in de bergen, maar je kan er op de snelweg ook hard (140 km/h) en comfortabel mee rijden.
Hij rijd gemiddeld 1:19 en heb (nog) geen noemenswaardige storingen gehad.
Het enige nadeel vind ik het windgeruis met mijn lengte van 185 cm. en de nogal hoge aanschafprijs. ”
Luud schreef:
“Na een aantal jaren op mijn Moto Guzzi gereden te hebben ben ik na een behoorlijke aarzeling (wordt je op een scoot nog wel serieus genomen!!!!) overgestapt op een motorscooter, de Yamaha XP 500 T-Max, model 2004. Hier heb ik nog geen moment spijt van gehad. Aangezien ik hoofdzakelijk woon-werk rij is deze scooter werkelijk een verademing. Verbruik tussen de 5 en 6 liter. Acceleratie is prima, je laat bij een stoplichtsprintje 99% van de auto's je kont zien (maar verwacht geen sportmotorprestaties).
Daarnaast vind ik de prijs van 8999,= (afleveringskosten komen daar nog bij) wat aan de hoge kant.
Waar je bij een stevige bries rekening mee moet houden is de windgevoeligheid! Ik ben afgelopen jaar een aantal keren in Italie geweest. Je ziet in de steden bijna alleen maar motorscooters en heel weinig motoren. Wat ik niet begrijp is dat in ons "koude landje" vanwege de uitstekende bescherming en bagagemogelijkheden niet veel meer motorscooters rijden. Daarnaast is de automaat uitermate praktisch in files en stadsverkeer. Mensen ga eens proefrijden op een T-Max en overtuig uzelf met name ook door de fantastische wegligging die voor een motor niet onder doet!!!!”
Rudy Michiels schreef:
“Heeft een voortreffelijke baanligging, is nog zeer snel boven de 120km/h. De duozit achteraan had toch wel hoger mogen zijn. De voorverlichting laat een beetje te wensen over, maar de achterverlichting is zéér goed zichtbaar. Verbruik ligt rond de 5,8 liter/100 kilometer dit is aanvaardbaar voor mijn sportieve stijl. Volgens mij is dit onder de maxiscooters een van de betere. YAMAHA the real thing!!!”
Dirk. schreef:
“Oogt goed, sportief. Zit prima, had 1 tandje langere zit mogen hebben voor de lange benen. Trekt vlot op.
Stuurt lekker, en remt geweldig. Duo heeft ook ruimte zat en goede zit. Scherm mag wat groter. Laadbak onder zadel is ruim en handig. ( met verlichting) Complete fiets. Proefrit maken en zelf oordelen. Doen!”
JB schreef:
“Ziet er best leuk uit. Afwerking op Honda niveau, dus goed. Het zadel is wat te breed, zodat ik met mijn 1,81 met moeite bij de grond kom. De zit is prima en je kunt lekker achter de ruit wegduiken. Ook je benen zijn prima beschermd. De cockpit oogt simpel, maar duidelijk. Rijden is de simpelheid zelf. In de bocht valt de wegligging niet tegen, zeker niet voor een scooter. Je kunt behoorlijk overhellen. Het stuurgevoel is wat vaag, maar dat hebben alle scooters. Wat ik best mis is het "gevoel van één zijn met de fiets" dat je bij een motor wel hebt.
Al met al een uitstekend woon-werk apparaat, waarmee je best wel een stuk verder kunt rijden. Alleen mis ik de pure "fun" die een motor wel biedt. ”
Sacha schreef:
“Degelijke scoot met flinke prestaties ! Alleen jammer dat ie rond de 50 60 km per uur effe een merkbaar dipje heeft maar je gaat altijd nog van de 0 naar de 100 sneller voor uit als dat je zelf en de meeste automobilisten denken aan de stoplichtsprintjes te merken!! Simpelweg het plezier van een motor en het gemak van een scooter !!!! (Maar deze complimentjes nemen niet weg dat als er ooit een snellere of een met een grotere cillinderinhoud motorscooter ooit leverbaar wordt dat ik die toch serieus zal overwegen om aan te schaffen.........snelheid en acceleratie werkt gewoon verSLAVEND hahaha!!!!) ”
Reviews
“Na 2 weken op de Griekse eilanden in 2021 te hebben genoten besloten om in Nederland voor woon werk door de files heen ook Scooter te gaan rijden. Ik heb mijn Tmax 2021 (nieuw) na de winter in Maart 2022 opgehaald.
Naast woon werk ook een heerlijke machine voor ritjes met mijn vriendin achterop in het weekend. Erg benieuwd naar de eifel trip die we komende week gaan maken samen met mijn broer (TDM 900), Jongste zoon (Kawa Versys 650) en Vriend (GS1250). ”
“inmiddels mijn tweede Tmax 500, de eerste is helaas na een kleine aanrijding \"total loss\" verklaard , had toen 60000 km gereden zonder problemen, buiten het normale onderhoud (riem /rollen vervangen 20K km, remolie elke 2 jaar, olie iedere 5000 km oliefilter elke 10000km, check klepspeling 40 k) doe alles zelf.
de huidige Tmax 500 (\"over gebleven\" model 2012, voor het eerst kenteken in 2015), rijd en presteert hetzelfde als de eerste, nu alweer 20000km mee gereden, (ik rijd +-12000km/jaar).”
“M’n zesde Tmax
Super fijne motorscooter
Praktische en toch sportief zeker in de Smode
Remt super
Stabiele wegligging
Overzichtelijk dashboard ”
“Mijn 3 de en volgende zal ook een tmax zijn , kan je vlot gans Europa mee door en heeft eerder het zicht van een gewone scooter , terwijl zijn prestaties door motards onderschat worden . In steden een droom om te parkeren en vlot door Parijs te vliegen . Kortweg een aanrader ”
“Net mijn 2016 Tmax na een kleine 2 jaar en 19k km ingeruild voor een 2017 DX model. Ik rij al 10 jaar maxi-scooters (vroeger piaggo mp3 500) maar de Tmax is echt de top. Heb er speciaal een motorrijbewijs voor gehaald. Begrijp niet waarom iedereen maar in de file staat terwijl de ideale oplossing voor de hand ligt. Deze motor rijdt lekker soepel en heeft alle snufjes. Super stabiel bij lage en hoge snelheden, je lijkt wel 4 wielen te hebben. Remt zeer goed en zeer praktisch en makkelijk te rijden. Ik doe ook zo goed als al mijn beroepsmatige verplaatsingen hiermee en je wint zoveel tijd en je hebt telkens een leuk ritje. Ook in de winter ga ik door. Met zo’n regenschort zit je volledig droog. Moet een beetje lachen met de echte motards die neerkijken op de scooters maar zelf enkel buitenkomen bij mooi weer. ”
“Ik heb een Tmax van 2011 op de kop getikt met nog weinig km-ers. Ik heb deze opgeknapt en zijn prestaties omhoog geschroefd. Deze uitvoering is nog weinig gezien in de parelmoer witte kleuren met de Italiaanse vlag op de zijkant van de kappen en de rode 500 cijfers erop. Met een beetje fine tunen van de luchtinlaat, een stap betere bougies, Varioset van J. Costa. Op de planning staat nog een leuke sport uitlaat het verbeteren van de remmen voor en achter inclusief kabels. En wat detail werk.
Prima maxiscooter voor woonwerk en je hebt er bekijks mee. Bovendien rijdt de scooter als een motor door dat het motorblok laag en in het midden van het frame ligt. Dat zal bij de nieuwe generatie net zo goed of misschien wel nog beter zijn. ”
“Ik heb de Yamaha Tmax 530 ironmax 2016
Super machine gebruik hem voor woon werk.
Hoeft niet te schakelen ideaal voor de stad je komt tot rust als je naar huis rijd of een weekend weg.”
“Nadat mijn broer een Tmax wilde aanschaffen moest ik heel hard lachen. Ik reed immers op een Triumph Street Triple. Op weg naar de Eifel even wisselen en mocht ik op de Tmax. Ik was minuten stil en gaf ik een heus gilletje in mij helm. Dit is ultiem rijgenot, voeten op de steun. mijn vrouw reed ook een Triumph en die was na een valpartij het motorrijden zat. Wilde graag achterop maar was niet haalbaar op een Triumph en kochten wij Juni 2015 de Yamaha Iron Max. Jullie lezen het goed, van super Tour naar Motorscooter. Wij hebben nog nooit zo genoten van het Touren samen waaronder een trip naar Engeland. Inmiddels vele kmters achter de rug en van de zomer naar de Alpen. Voor ons niks anders meer, ook tijdens de Motorbeurs veel bekijks. Dikke gepimpte Tmax want ook dat is in alle vormen mogelijk met het geronk van de Akrapovic”
“geweldige machine voor sportieve-/tour-/woon-werk-ritten.
Files zijn nu geen probleem meer,gewoon tussendoor rijden en voor je het weet ben je er doorheen !
Verder geweldig stuurgedrag en geweldige remmen voorzien van ABS !
Niet voor niets in Italië de meest geliefde motorscooter (ook voor het dievengilde overigens) !
”
“goede/sportieve wegligging, hoge betrouwbaarheid, remkracht is uitmuntend (voor/achter brembo's + ABS), sportief/modern design.
Nadelen: hoge aanschafprijs, verbruik ligt wat hoger dan de gemiddelde motorscooter, dit komt ook door de 2-cylinder ipv 1-enkele cylinder, bergruimte is beperkt in vergelijk met een doorsnee motorscooter.”
“Sinds kort deze motorscooter voor woon-werk.
Een waar genot om mee te rijden.
stabiel, sportieve wegligging, wind/regen-bescherming en niet onbelangrijk: files zijn verleden tijd !”
“Gewoon geweldige machine
”
“Heb nu ook zo'n fiets voor woon-werk & fun-ritjes.
In 1 woord geweldig !
Rijdt zeer stabiel & motor-sportief, is een verademing om de files te omzeilen i.p.v. er middenin te staan.
Verder een blits design i.t.t. veel andere motorscooters.”
“Rij al t-max vanaf 2002, het verbaasd mij i.i.g. dat er niet meer zo'n luxe-beest aanschaffen.
Wat een genot om op te rijden !”
“Heerlijk "King of the Road" gevoel vooral tijdens de spits, en altijd voluit accelereren, zonder gekoppel/geschakel.
Goede remmen met ABS & motorwegligging en een top van 160 maken het helemaal af !”
“Fantastische machine, vooral met de hedendaagse verkeershectiek.
Makkelijk overal tussendoor rijden daar waar de auto stilstaat !
Zeer stabiel doordat het de motor niet op de achterbrug is gemonteerd.
Gewoon een aanrader voor de file-stressende koekblikker !”
“Met enige twijfel op een motorscooter gestapt, maar onterecht, mede door de motorophanging in het frame is het een zeer stabiele en sportieve fiets.
Bied prima bescherming tegen het weer, kortom prima woon-werk fiets !”
“EEN MOTORSCOOTER IS EVEN WENNEN ALS JE VAN DE MOTOR KOMT. mAAR AL GAUW WIL JE NIET ANDERS MEER, GEWONE KLEDING, MINDER LAST VAN HET WEER, EN DAN DIE VERRUKKELIJKE POWER, GEWOON HET WEGTREKKEN, HET CONFORT MET RIJDEN, HET NIET HOEVEN SCHAKELEN MAAR GEWOON GAS EN SCHEUREN MAAR, IS EEN GEWELDIG GEVOEL, RIJDT SOEPEL EN VLOT, GOEDE AFWERKING, GOEDE ZIT.”
“GEWELDIGE FIETS,LEKKER BOCHTEN NEMEN EN SNEL”
“Motorscooter met een dot vermogen om op autobaan mee te komen, tevens ideaal voor file-rijden.
Verder goede wegliging en oer-betrouwbaar !”
“Zeer wendbaar en krachtige scooter.
Gaat als een speer door de file heen !!!”
“Na 10 jaar bromscooter rijden werd het tijd voor iets snellers en beters.
Na een hoop ervaringen te hebben gelezen, zou dit voor mij de beste keus zijn.
Heb een 2ehands T-max uit 2006 op de kop getikt, en kan na een paar duizend km zeggen dat hij uitstekend bevalt.
Heel wendbaar, voldoende vermogen, en nog belangrijker: zelfs tijdens de grootst mogelijke hoosbui, kom je droog op je werk aan (dan wel met motorpak).
Ik verbruik gemiddeld 1 op 20.
De tankinhoud is idd. wat klein.
Eens in de 300 km tanken is beter dan eens in de 200 km.
Tijdens een stoplichtsprint kijken Sportmotoren nog wel eens vreemd op van de felle acceleratie van dit beestje.
Remmen doet deze scooter als de beste !
Een hoger windscherm is wel een aanrader iv.m. de wind.
Het is bovendien een echte file-buster, ongelofelijk hoe makkelijk je tussen de auto's doorgaat !
De voordelen van een Motorscooter zijn in Nederland nog niet echt ontdekt.
Niet vastzitten in de files, droog aankomen op het werk en een halvering in de brandstofkosten, wat wil je nog meer ??”
“Ik rij een XP500 sinds 2001, 70.000 km woonwerk verkeer. In het nette pak op het werk, met mijn gaatjes schoenen; zomer en winter doorgereden. Goede jas en broek is voldoende (geen laarzen); 2 keer per jaar service beurt; Altijd technische probleemloos; bij 65.000 nieuwe remschijven (ik sta altijd vooraan bij het stoplicht). Iedere 20.000 een metalenband in automaat vervangen; Automaat rijdt perfect; Motor is de felste scooter van dit moment; topsnelheid 160 km/u op de snelweg; benzine verbruik 1 op 18 km.
2 zwakke punten in het ontwerp: benzine tank te klein (geen reserve); Accu te klein, in de winter soms probleem; Mijn oplossing: Ik rij altijd met een klein flesje benzine (gevaarlijk? gaat al 5 jaar goed) in het handschoenvak en laad de accu ieder weekend op.
Ik mis de tank tussen de kniën; flinke Windgevoeligheid, haal de druk van je armen, door voorover te hangen.
Geen onzin alleen maar feiten!”
“Dit is mijn 2e T-Max en ben dus zeer tevreden met deze alleskunner!
Gebruik hem voornamelijk voor woonwerk, maar ook al 2 maal voor toeren naar Ardennen en Alpen. Heb menig "echte" motorrijder verbaasd het nakijken gegeven in de bergen, maar je kan er op de snelweg ook hard (140 km/h) en comfortabel mee rijden.
Hij rijd gemiddeld 1:19 en heb (nog) geen noemenswaardige storingen gehad.
Het enige nadeel vind ik het windgeruis met mijn lengte van 185 cm. en de nogal hoge aanschafprijs. ”
“Na een aantal jaren op mijn Moto Guzzi gereden te hebben ben ik na een behoorlijke aarzeling (wordt je op een scoot nog wel serieus genomen!!!!) overgestapt op een motorscooter, de Yamaha XP 500 T-Max, model 2004. Hier heb ik nog geen moment spijt van gehad. Aangezien ik hoofdzakelijk woon-werk rij is deze scooter werkelijk een verademing. Verbruik tussen de 5 en 6 liter. Acceleratie is prima, je laat bij een stoplichtsprintje 99% van de auto's je kont zien (maar verwacht geen sportmotorprestaties).
Daarnaast vind ik de prijs van 8999,= (afleveringskosten komen daar nog bij) wat aan de hoge kant.
Waar je bij een stevige bries rekening mee moet houden is de windgevoeligheid! Ik ben afgelopen jaar een aantal keren in Italie geweest. Je ziet in de steden bijna alleen maar motorscooters en heel weinig motoren. Wat ik niet begrijp is dat in ons "koude landje" vanwege de uitstekende bescherming en bagagemogelijkheden niet veel meer motorscooters rijden. Daarnaast is de automaat uitermate praktisch in files en stadsverkeer. Mensen ga eens proefrijden op een T-Max en overtuig uzelf met name ook door de fantastische wegligging die voor een motor niet onder doet!!!!”
“Heeft een voortreffelijke baanligging, is nog zeer snel boven de 120km/h. De duozit achteraan had toch wel hoger mogen zijn. De voorverlichting laat een beetje te wensen over, maar de achterverlichting is zéér goed zichtbaar. Verbruik ligt rond de 5,8 liter/100 kilometer dit is aanvaardbaar voor mijn sportieve stijl. Volgens mij is dit onder de maxiscooters een van de betere. YAMAHA the real thing!!!”
“Oogt goed, sportief. Zit prima, had 1 tandje langere zit mogen hebben voor de lange benen. Trekt vlot op.
Stuurt lekker, en remt geweldig. Duo heeft ook ruimte zat en goede zit. Scherm mag wat groter. Laadbak onder zadel is ruim en handig. ( met verlichting) Complete fiets. Proefrit maken en zelf oordelen. Doen!”
“Ziet er best leuk uit. Afwerking op Honda niveau, dus goed. Het zadel is wat te breed, zodat ik met mijn 1,81 met moeite bij de grond kom. De zit is prima en je kunt lekker achter de ruit wegduiken. Ook je benen zijn prima beschermd. De cockpit oogt simpel, maar duidelijk. Rijden is de simpelheid zelf. In de bocht valt de wegligging niet tegen, zeker niet voor een scooter. Je kunt behoorlijk overhellen. Het stuurgevoel is wat vaag, maar dat hebben alle scooters. Wat ik best mis is het "gevoel van één zijn met de fiets" dat je bij een motor wel hebt.
Al met al een uitstekend woon-werk apparaat, waarmee je best wel een stuk verder kunt rijden. Alleen mis ik de pure "fun" die een motor wel biedt. ”
“Degelijke scoot met flinke prestaties ! Alleen jammer dat ie rond de 50 60 km per uur effe een merkbaar dipje heeft maar je gaat altijd nog van de 0 naar de 100 sneller voor uit als dat je zelf en de meeste automobilisten denken aan de stoplichtsprintjes te merken!! Simpelweg het plezier van een motor en het gemak van een scooter !!!! (Maar deze complimentjes nemen niet weg dat als er ooit een snellere of een met een grotere cillinderinhoud motorscooter ooit leverbaar wordt dat ik die toch serieus zal overwegen om aan te schaffen.........snelheid en acceleratie werkt gewoon verSLAVEND hahaha!!!!) ”