Wat vind jij van de YAMAHA TDM 850?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,9 10 143 YAMAHA TDM 850

Motoren

TDM 850 - YAMAHA
TDM 850
YAMAHA
€ 2.950,-

2001 · 34000 km
Arie Molenaar Motors B.V. - IJSSELSTEIN UT

TDM850 - YAMAHA
TDM850
YAMAHA
€ 1.950,-

1999 · 75269 km
De Jong Alphen B.V. - ALPHEN AAN DEN RIJN

TDM 850 - YAMAHA
TDM 850
YAMAHA
€ 2.690,-

1999 · 54244 km
MotoPort Echt - Echt

TDM 850 - YAMAHA
TDM 850
YAMAHA
€ 2.790,-

1999 · 43969 km
MotoPort Veldhoven - Veldhoven

TDM 850 - YAMAHA
TDM 850
YAMAHA
€ 2.250,-

1994 · 61363 km
MotoPort Echt - Echt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 7,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Ron schreef:

“Ik ben een kerel van 2 meter 150 kilo
Rij tdm 850 ....Zit goed en rijd super
Gewoon een geweldige motor
Super blij mee Gr ”

  • Pluspunten
  • Zithouding
  • Kracht
  • Rij eigenschap
  • Minpunten
  • Opbergruimte
  • Accu onder tank
  • Geen idee
Daim schreef:

“p.s. heb een 2000 model”

Daim schreef:

“p.s. heb een 2000 model”

Daim schreef:

“p.s. heb een 2000 model”

Daim schreef:

“p.s. heb een 2000 model ;)”

Daim schreef:

“Wat een super motor! Heb enige tijd een rf600 gereden en was al een poosje op zoek naar een goede bike om mee naar de noordkaap te gaan.
Na testritten op de V-strom 650 en 1000 en de Varadero ben ik na een tip eens op een TDM gaan zitten. Eerst de 850, daarna de 900.
De 850 heeft mijn hart sneller doen kloppen!

Wat een koppel, goede lange eerste versnelling, goede vering, alleen de remmen van de 900 waren iets beter.
En genoeg kracht om mij en mede passagier + koffers heen en weer te brengen...

Nu alleen nog andere dempers......”

pierre schreef:

“geweldige motor voor heropstapper is net geen shopper maar ook geen streetfichter maar een goede mix van beide een fijne toermotor waar je ook nog eens lekker mee kan spetteren inn de bocht of op de grote weg.”

Robje schreef:

“Echt een super hooligan bike voor het echte scheur en smijt werk. Laag in kosten en verbruik ( mits standaard ) met een mega motor gevoel.”

Gerben schreef:

“Prima bullige motor waarmee je kan janken en boodschappen doen.”

Frederik schreef:

“Kijk ook eens op Yamaha TDM-TRX Club Nederland hier kan je veel lezen over deze motoren .Mij bevalt de 850 prima.”

tdemmer schreef:

“Prachtige fiets om de zogenaamd stoere jongens op hun pk bommen een lesje te leren.Al moet je dit niet op de snelweg doen, dat verlies je altijd.Zoek dijkweggetjes op,en laat zien hoe goed een tdm de bocht door kan. Oja, ook woon - werk verkeer en vakanties of een dag rustig toeren is voor de tdm geen enkel probleem.
De zithouding is uiterst comforabel, en zodoende heel lang vol te houden. heb zelf 1000 kilometer op een dag gereden, en dat was absoluut geen straf.Verbruik vind ik met mijn redelijk sportieve rijstijl erg netjes, gemiddeld 1 op 19.
Er zijn mensen die beweren dat het olieverbruik van de tdm erg hoog ligt, maar is het niet zo dat iets wat niets verbruikt niet gebruikt wordt???
Mijn olieverbruik ligt rond de 0,5 liter op de 5000 kilometer.
Ik heb met mijn tdm in 4 jaar tijd ruim 76000 kilometer gereden, dit in weer en wind, en in zomer en winter.
Tijdens al deze kilometers is er maar een enkel mankement naar voren gekomen: Mijn helm is te klein voor mijn glimlach!!!!!! Om een toch al lang verhaal nog iets langer te maken: De turbulentie waar menig tdm rijder "last" van zou hebben is erg persoons gebonden.Na montage van een superbike stuur heb ik er met mijn 1,86 meter absoluut geen last meer van
Conclusie:ideaal”

Jack de wit schreef:

“Heb de TDM sinds een jaar en rij r met veel plezier mee.Regelmatig een weekendje met de motorclub naar de Eifel of Sauerland en dan kom je er wel achter dat het een lekkere fiets is.Wel als je berg af gaat en voor een scherpe bocht flink in de ankers gaat,duikt ie behoorlijk maar tegen het dooie punt krijg ik hem niet.Dit is wel iets wat alle fietsen van dit kaliber hebben,maar ik heb er geen problemen mee.Koppel is uitstekend ook met twee man erop trekt ie goed vooruit.IKhoor wel van de problemen met olieverbruik maar ik verbruik ongeveer 3/4 liter olie op de 8000 km dus dat vind ik niet veel.”

jj schreef:

“een fiets die tussen alle stijlen inzit. heerlijke 2 cilinder met karakter. een houding die je lang vol kunt houden.

ik gebruik hem veel voor woonwerk, maar sportief rijden kan er ook goed mee. ”

jos schreef:

“Ben zeer tevreden over het oudere (3VD) model. Voor toeren en woon/werk een perfecte motorfiets. Flink trekken en bochten maken kan ie ook (ik wat minder). Ik verkies het oudere model boven de nieuwere omdat die al vanaf 1500rpm rustig rijdt en niet pas bij 3500rpm. Verder doen ze niet voor mekaar onder.”

Hans L. schreef:

“Ideale woon-werk fiets. Olie en ketting moet je regelmatig in de gaten houden. Geen middenbok kopen dat geen te lage grondspeling en je gaat onherroepelijk een keer op he b.. Blijkt ook zeer geschikt voor fun in de alpen vanwege de goede wendbaarheid en zitpositie. Lichtopbrengst koplamp is matig.”

Harry schreef:

“gehele jaar doorgereden met een 99-er, dealer onderhoud laten doen, slechts 1x perjaar; 6500 km/jaar. nog nooit 1 mankement gehad. perfecte woon-werk fiets maar ook voor veel fun in de bergen”

HJ schreef:

“fijne allrond motor. Stuurt lekker en loopt vlot weg.”

Peter schreef:

“Fijne alround motorfiets, woon-werk, touren en vakanties zuid-frankrijk en italie. Met handkappen, scottoiler, 2 x 45 l zijkoffers en bagagerol kan alles mee het hele jaar door!! Goed voor 25000 km/jaar. ”

PVM op z'n TDM schreef:

“Lezer, een TDM is een fun-bike. Ook zonder extra vering, met te weinig grondspeling, stuur je een RSV-Mille er uit. Ook met te weinig PK's heb je koppel genoeg op dijken en industrieterreinen om in bochten VTR's bij te benen. Ga een VRO/CRT doen op een TDM en je merkt: alle tekortkomingen liggen aan je zelf. Een middenbok onder een TDM is FOEI want dan kom je geen bocht meer door. Een andere ruit is MUST want dat gedender in je helm is echt erg. Andere uitlaat is MUST: een twin-850 die fluistert kan niet. Koffers is FOEI: koop dan een toerfiets met breed zadel. Heb gekeken naar andere fietsen, maar met mijn 1.95 meter 90 kg is dit de ideale zit. Aanstaande koper: geniet ervan, maar bedenk dat het in principe een feest-fiets voor bochten is. Huidige eigenaren: pas hem aan naar eigen wensen (USD vork, Riem ipv ketting, ruit, pijpen, veren, kleur, stuur) maar bedenkt u voor u overstapt op iets anders. Laat eerst maar eens zien dat u het rijden op een TDM waardig bent.
Tot ziens in de Eifel, Harz, Ardennen, Circuit, klaverblad, Alpen, Dijkwegen etc etc etc.”

Leen schreef:

“Mooie motor nog steeds (5jaar) verliefd op dat schitterende uiterlijk hij mist wat vermogen maar maakt dat goed met heerlijke rijeigenschappen rij er voornamelijk sportief mee rond na het monteren van laser prostocks was het geluid ook oke en de vering voor was wat slapjes aangepast met hyper-pro progressieve veren. De remmerij was ook niet alles dus vervangen van remleidingen door stalen exemplaren enige verbetering voelbaar dus daarna maar de blauwe R1 klauwtjes gemonteerd met braking schijven WOW wat remt hij nu. Uiterlijk ook nog aangepast door zelf een andere achterlichtunit te maken en de ruit te vervangen door een eigenmaak lage ruit. Een breed superbike stuur zorgt voor wat actievere zithouding en maakte einde aan rugklachten. Dit is mijn machientje je moet hem zien is echt een apart geval binnen de TDM wereld.
Iedereen een fijn motorseizoen toegewenst en geniet van die mooie TDMmers die je tegenkomt”

Dirk schreef:

“Fijne allround straatfiets. afwerkingsmaterialen zouden iets beter kunnen (TDM900 al een stuk beter) Je kunt er scherp mee sturen en lange ritten zijn geen probleem door de confortable zit. Een sportuitlaat is echter wel een pre. Het orginele geluid is maar magertjes. ”

bol schreef:

“Na 2 1/2jr nog steeds dik tevreden. Fijne allround fiets voor woon-werk, toeren, vakantie met of zonder duo. Een paar open Laser Pro-stock uitlaten (met silencers anders wordt het net ff te aso) geeft een machtig mooi geluid. Een scott-oilertje erop, dan mis je middenbok niet zo. Goed olie peil in de gaten houden want alle Yamaha 10 kleppers verbuiken olie!
Keurig brandstof verbruik, meestal rond 1 op 18 met uitschieters naar 1 op 14 en 1 op 21”

S.Boer schreef:

“goede zit voor een lange reis.stuurt zeker en scherp.genoeg power voor een snelle rit.een all in one bike.”

W. van balkom schreef:

“Middenbok, helemaal vergeten.”

W. van Balkom schreef:

“Ik rijd sinds april 2001 een tdm 850. Sindsdien heb ik 20000km gereden. Zowel met als zonder bepakking (givi rek met twee zijkoffers en een tanktas) rijd de motor goed en stabiel. De prestaties zijn naar mijn mening voldoende, vooral door het koppel is het in de bergen (Alpen en dolomieten) lekker rijden met deze motor. De minpunten aan deze motor vind ik de uitlaatbochten, deze vertonen roestvorming, en de plaats van de olievuldop. Het punt voor het uiterlijk is naar mijn mening wel sterk afhankelijk van de kluerstelling.”

Heije. schreef:

“De zaag in dat ruitje, ik word gek van dat lawaai!
Graag standaard iets meer geluid in zo'n motor, ik hoor hem graag brommen bij ongeveer 120 km/uur”

Hans schreef:

“De middenbok heeft als beperking dat de grondspeling veel minder wordt. Je zit heel snel aan de grond.
Ook moet je je olie goed nakijken ”

Toontje schreef:

“Topfiets! Voor iedereen!”

Michelle schreef:

“Ik zou wel een hoger voorruitje willen verder geen wensen:)”

Harry schreef:

“Aan deze motor heb je onder bijna alle omstandigheden een top fiets.
Alleen de middenbok mis ik om te kijken of er nog motorolie in zit.”