Wat vind jij van de YAMAHA XJ 900?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
5,7 10 419 YAMAHA XJ 900

Motoren

XJ 900 S DIVERSION - YAMAHA
XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA
€ 3.289,-

2001 · 17493 km
MotoPort Assen - Assen

XJ 900 S Diversion - YAMAHA
XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA
€ 3.350,-

2001 · 64026 km
MotoPort Hillegom - Hillegom

XJ 900 S Diversion - YAMAHA
XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA
€ 2.990,-

2003 · 63397 km
TopMoto B.V. - Apeldoorn

XJ 900 S Diversion - YAMAHA
XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA
€ 1.950,-

1995 · 55340 km
MotoPort Echt - Echt

XJ 900S  Yamaha XJ900S Diversi - YAMAHA
XJ 900S YAMAHA XJ900S DIVERSI
YAMAHA
€ 2.450,-

1996 · 78169 km
Motor Centrum West B.V. - Naaldwijk

XJ900S - YAMAHA
XJ900S
YAMAHA
€ 2.199,-

1998 · 81673 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

XJ 900 S - YAMAHA
XJ 900 S
YAMAHA
€ 2.250,-

2004 · 57521 km
Groenewold Motoren - Delft

XJ 900 S Diversion - YAMAHA
XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA
€ 2.290,-

1995 · 37929 km
Termaat Motoren B.V. - Nijmegen

XJ 900 S - YAMAHA
XJ 900 S
YAMAHA
€ 1.990,-

1996 · 44000 km
MotoPort Wateringen B.V. - Wateringen

XJ 900 S - YAMAHA
XJ 900 S
YAMAHA
€ 2.750,-

1995 · 65497 km
RB Motoren - De Bilt

Reviews

  • Algemene beoordeling: 8,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Karin van den Berg schreef:

“Ik heb een harley davidson sportster 883 gereden,een honda hornet 900 en een suzuki v strom 1000,de suzuki was de minste,de harley te sloom voor mij dan he,de hornet goed maar toch nog net iets teveel last van mijn nek......en dat heb ik bij de diversion dus niet,buiten dat hij voor langzaam te manoeuvreren wat te lomp (zwaar )is,is het verder een super fijne motor..........keer op de 600 diversion gereden,das dus echt niks als je de 900 gewoon bent,verder ooit op een kawasaki,voxan en fazer gereden,fazer ook fijn,alleen is prijsklasse wat hoger.....
in 2015 met de xj900 op motorvakantie door europa geweest en dat was heerlijk...”

  • Pluspunten
  • betrouwbaarheid
  • genoeg power onder en bovenin
  • snelweg rijden is heerlijk,en cadan is top
  • Minpunten
  • manoeuvreren stilstaand moeilijker door zwaar gewicht motor
  • Algemene beoordeling: 7,0
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Ruud Werner schreef:

“Ik heb mijn rode XJ900 van 2000 gekocht in 2014. Hiervoor had ik twee Honda CB750. Was de het gedoe met een ketting zat en wilde iets hebben wat degelijk en goed was. Uiterlijk was voor mij geen issue. Na wat K75\'s bekeken en bereden te hebben, werd ik er door een collega, die zelf een XJ900 heeft, op deze motorfiets attent gemaakt. Vond de mijne bij Tec Motors in Zuidland en heb er inmiddels alweer 10.000 km op zitten. Hij bevalt me prima en als soloberijder heb ik (nog) geen last van een slappe voorvering. Het verbruik vind ik wel tegenvallen. Zeker als je hem de sporen gaat geven. Had namelijk wel verwacht dat hij 1:18 a 19 zou rijden. Zeker als je rustig aan het toeren bent. Maar uiterlijk 1:16 is bij mij het hoogst haalbare. Verder dik tevreden over het vermogen en het koppel. Ben in Sauerland geweest met heb en bleef een VFR750 makkelijk voor in de bergen.Zoals het er nu naar uit ziet zal ik deze helemaal op gaan rijden omdat ik er dik tevreden mee ben. Of er moet een jonger exemplaar voorbij komen met aanzienlijk minder kilometers, maar tot die tijd.........”

  • Pluspunten
  • Comfortabel
  • Krachtig
  • Onderhoudsarm
  • Minpunten
  • Verbruik
  • Algemene beoordeling: 6,3
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
Rene schreef:

“Degelijke bak voor weinig geld. Makkelijk zelf te onderhouden. Uiterlijk niet bepaald porno te noemen..... Maar degelijk als de pest! Cardan is fijn. Benzinemeter werkt voor niet (goed). Ik rij dus op de reserve lamp. Voelt zwaar bij parkeren en oppikken. Orginele spiegels zijn bagger.... Meteen vervangen door een setje via marktplaats. Fiets Loopt lekker soepel. Draait wel wat veel toeren op snelheid..... Heb steeds het gevoel dat ik kan opschakelen. Voorvering orgineel is zwaar teleurstellend. Progressieve veren zijn een must..... Dan Prima stuurgedrag. Maar kneedows maak je er niet mee. Wil je een degelijke betrouwbare motor en heb/wil je niet veel besteden? Dit is je beste keuze....... Topkoffer erop en de blits maken bij je vrienden! O nee dat lukt niet.... Maar meestal heb ik toch een helm op.. Fijne motor!!!”

  • Pluspunten
  • Cardan
  • Goedkoop
  • Makkelijk zelf te onderhouden
  • Minpunten
  • Uiterlijk
  • Voorvork
  • Hoge toeren 120 kmh +
Huybd schreef:

“Jammer dat er zo veel reacties over de Diversion staan terwijl het hier
toch de voorloper, de 900F betreft, een heel verschil.
2 van deze fietsen gehad tot volle tevredenheid, na de 1e de logische
stap gemaakt naar proefrit op een Div900 maar wat een naaimachine
vergeleken met de 900F die, voor mij, als veel meer motor aanvoelde.
Dus gauw weer hetzelfde exemplaar in de hier afgebeelde, vind ik
mooiste kleurcombi, aangeschaft.
Had ik nog jaren op kunnen rijden maar werd verliefd op de FJR1300
en dan ben je verloren. ”

schroef schreef:

“Fijne probleemloze toerfiets. Recent nog drie dagen met collega's in de Eifel wezen sturen, zonder enig probleem.”

Toerrijder schreef:

“ik rij al 10 jaar op m'n Div XJ900S.Om deze fiets perfect te maken heb ik de volgende modificaties laten uitvoeren:
- electrische carburateurverwarming, tegen het bevriezen bij vorst ( heb ik gelijk bij aanschaf laten doen)
- Bekend is ,dat de voor-veerring wat aan de slappe kant is en heb deze 5jaar geleden laten vervangen door Technoflex veren ( bij Technoflex in Schijndel) en dit geeft de motor een veel stabieler rijgedrag bij flink remmen en in lange bochten.
TIP : koppel de accu tijdens de winterstop aan een druppellader. Mijn accu heeft het zo 9 jaar prima uitgehouden.
Voor de rest in deze Div. een "dijk"van een machine en ik begrijp niet dat Yamaha dit model uit de collectie heeft genomen.”

Jan schreef:

“Ik heb nu mijn tweede (2e handse) zwarte div. 900 en de eerste heb ik zonder problemen op de 130000 km gereden. Het enige nadeel is dat bij temperaturen richting vriespunt de benzine (euro95) bevriest voor de carburateur, zodat hij wat inhoud. Daar moet je wel even rekening mee houden als je vooraan staat bij het stoplicht....”

Ad schreef:

“Ik heb acht jaar met ongelooflijk veel plezier gereden op een Diversion 900. Zowel voor woon/werk, dus ook 's-winters, als voor vakanties. Diverse malen mee naar de Alpen geweest om haarspeldbochten te draaien. In die periode ruim een ton aan kilometers gereden. Buiten de normale onderhoudsbeurten nooit problemen mee gehad.
Het is een fantastische motor met voldoende power. Hij doet het altijd. Ik heb hem na een lange tijd van twijfel afgelopen voorjaar, een beetje met een bloedend hart toch ingeruild voor een FJR 1300. Een nadeel van de Div. 900 vind ik de slappe voorvering maar daar is wel wat aan te verhelpen; alleen dikkere vorkolie scheelt al een boel. Oh ja, de Div ging er uit omdat ik hem goed kon inruilen en omdat ik wel eens iets anders wilde maar er mankeerde niets aan! Olieverbuik 0! Na ruim een ton nog steeds de eerste accu!
Het is wel zaak dat je wat onderhoud pleegt. Met name als je 's-winters doorrijdt moet je ervoor zorgen dat je het vuil er regelmatig van af spuit met name van de uitlaat-collector. Als daar troep en zout op blijft liggen ben je snel aan de beurt voor een nieuwe.
Dus prima fiets met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding ”

Petrus schreef:

“Een maand geleden overgestapt van k100rs naar de div. Het is een heerlijke machine om mee te toeren en gebruik hem dagelijks voor woon-werk (40km). Hij slingert gemakkelijk door de files heen en de spiegels zitten op een goede hoogte voor het voorkruipen bij de stoplichten. De kuip is zeker voldoende voor iemand van 1.84.

Tijdens het rijden is hij, vergeleken met de k100, niet zwaar te noemen, maar 'm op de bok krijgen is een crime. De div is wel wat zenuwachtig aan de voorkant, zeker met givi kofferset erop. Iemand een ideetje?

Al met al, zeker voor de aanschaf- en onderhoudsprijs een uitstekende woon-werk-buffel.”

Peter schreef:

“Pas enige maanden in bezit, maar zeer tevreden over het rijden. Het vermogen van 90 pk. is erg royaal bij normaal gebruik. Onderhoud is zeer eenvoudig en toegankelijk. Mijn vrouw rijdt een TDM850 en die is heel wat complexer om aan te sleutelen. Helaas is de motor met een volle tank behoorlijk topzwaar zodat je nogal voorzichtig moet zijn met het manoeuvreren bij stilstand of zeer lage snelheden. Lage verzekeringskosten en ook volgens de dealer zéér betrouwbaar. De BT021 bevalt mij ook erg goed. Erg stabiel in de bochten. Motor ligt als een blok op de weg. Probeer onderdelen zoals oliefilter ed. zoveel mogelijk bij een goede auto-onderdelenzaak te verkrijgen. Scheelt enorm in prijs!”

Sjaak Pouwels schreef:

“Sinds 6 jaar trotse eigenaar van een div.900 uit 1997 zeer fijne fiets al verschillende keren mee op vakantie geweest ik vind hem goed te berijden ondanks het zware gewicht want ik ga altijd samen met mijn echtgenote die dus achterop zit.Dit jaar weer naar de eifel en ik hoop dat de div mij weer trouw blijft. ”

Postman schreef:

“Sinds juni 2006 trotse eigenaar van een rode div.900.
Hiervoor had ik een Virago 920. Wat een verschil!!
Dit rijdt echt machtig mooi. Een heel makkelijk betuurbare soepele motor en doet het altijd.
Redelijk zuinig en onderhoud kost je niet een rib uit het lijf: je kunt overal makkelijk bij en hoeft niet de halve motor uit elkaar te halen.(zoals bij bv. een FJR)”

Koen schreef:

“stevige, goed rijdende motor. start prima geen problemen met kou. wel zwaar en heeft een beetje slappe voorvering echter na vervanging door progressieve veren stukken beter. Goed te onderhouden en mbv. duidelijke handleiding veel zelf te doen. rijdt zuinig en uierst betrouwbaar.”

Barry V. schreef:

“Allemansvriend. Goede allrounder. Motor start altijd. Zeer comfortabel zadel. Daar kun je uren op toeren. Verbruik redelijk (1:17,5). Ondanks zijn zware gewicht kun je met deze motor ook heerlijk in de bochten rijden. Jammer dat deze motor niet meer geproduceerd wordt. Voordeel hiervan is dat je dat wel aan de prijzen gaat merken. De motor biedt echt waar voor uw geld. Is ook uitgebried aan te kleden met accessoires.

Kortom een goede allrounder en zeker een zeer goed alternatief voor de duurdere tourmotoren. ”

Peter F. schreef:

“Mijn zevende motor vanaf 1983, voor wie iedere dag een startklare machine wil zonder fratsen ideaal.
Wil je scheuren of blitsen dan zijn er zeker andere apparaten, wil je een degelijke alleskunner dan is dit de top, motorradmagazine (D) heeft hem 200.000 km getest!!
Originele kuip/ruit biedt weinig bescherming boven de schouders voor langere mensen (ben zelf 1.97mtr.)maar veel accessoires te koop, ook 2dehands.”

Julien schreef:

“Zuinig en betrouwbaar, oude techniek (carburators), dus het meeste zelf nog goed te onderhouden. Tot nu toe 25.000km mee gereden (in 2 jaar) geen problemen gehad.”

Frans schreef:

“Een heerlijke fiets. Het is nu m'n 2de Diversion en ben er dik tevreden mee. Ik gebruik de Div. het hele jaar en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Klein onderhoud makkeleijk zelf te doen. Voorspatbord iets velengd met +/- 15 cm en je houdt een redelijk schooon motorblok.”

olaf schreef:

“heb inmiddels mijn 2e xj900s. Rijdt altijd, nooit problemen met de fiets, betaalbaar onderhoud en geen verassingen tijdens een beurt, heb er een Givi Wingrack en handvatverwarming op laten zetten en een mdi verhoogde ruit ivm mijn lente (2.02m. Minpunt is de voorvering en deze heb ik vervangen door een setje WP.
Top fiets voor veel kilometerplezier”

H@ns schreef:

“Ik heb 2 weken geleden een Yamaha Diversion XJ900S zwart 1995 gekocht en vind hem zelf erg mooi. Hij rijdt perfect.
Alleen met het achteruit de garage uitrijden is hij zwaar. Ook heb ik nog niet zoveel tijd gehad om echt veel kilometers te rijden maar dat is absoluut wel de bedoeling.
Dus een echt goed oordeel geven kan ik nog niet. Ik heb nu 1 1/2 jaar mijn rijbewijs en heb hiervoor een Honda Ascot VT 500 gehad. Perfecte motor om op te beginnen maar als je iets meer wilt toeren dan is iest meer vermogen wel prettiger.
Ik heb wel een vraagje aan een Kenner? nl. uit de ontluchtings dop can mijn cardan is olie gelopen betekend dit dat er teveel in zat of kan het op iets anders duiden???
Ik heb nog garantie en kan dus terug naar de dealer.
Wie kan hier meer over vertellen????
bvd H@ns”

Bert schreef:

“Sinds augustus 2003 heb ik een groen 900S. Na lang zoeken en vergelijken kwam ik voor de zoveelste keer toch weer uit op deze fiets. Andere (BMW K1100 en Honda ST100)waren ook erg mooi, maar in verhouding veel duurder. De opmerking "ik zie ze nooit in de werkplaats terug" van een verkoper van een motorzaak, heeft me over de streep getrokken.
Ervaring tot nu: heerlijk stabiele motor, redelijk zuinig, reageert prima op het gas, wendbaar, ... Kortom: een tevreden rijder.”

martienvanbeers@hotmail.com schreef:

“ik rij al 8 jaar een 900s en bevalt prima gr:martien.”

Camiel schreef:

“Sinds een maand of 3 heb ik nu een 2e hands div900. Bevalt prima, vooral vermogen is meer dan zat. Voornaamste reden om een div900 aan te schaffen is cardan. Op andere motoren betaalde ik me blauw aan ketting en tandwielen.
Mis wel de mogelijkheid om makkelijk een stoeprandje op te gaan of een trapje af te rijden (kon wel met m'n transalpje). Heb de achtervering wat strakker afgesteld om meer gevoel met de weg te houden.
Op de snelweg is het puur plezier met de div. Altijd genoeg vermogen en redelijk wat windbescherming. Zonder problemen 200 km achter elkaar.
Wat betreft gewicht valt ie me mee, ben zelf 1.72 m maar heb nog geen grote problemen met het gewicht gehad.
Bevalt veel beter dan div600 die ik ooit gehad heb. Maakte veel mechanisch kabaal. Dat valt bij deze div heel erg mee.
Hoop ooit nog een pan of FJR te kunnen rijden maar tot dan voldoet de Div prima.”

henk schreef:

“Wordt in 2004 niet meer (nieuw) geleverd, een beperking voor de woon-werkverkeer-rijders, maar ook voor allen die graag veel rijden op een onbezorgde manier.
Die van mij heeft inmiddels 106.000 probleemloze km's op de klok staan en geeft elke dag rijplezier.
Natuurlijk blijven er betere en mooiere (FJR) te koop, maar het is wel zonde.”

Sytze schreef:

“heb hem net gekocht dus ik ben erg positief”

Marcel15 schreef:

“De mijne Div is een F, ja de vooloper. Toch deze fiets heeft voor mij alles. Ook voor de duo geen probleem. Wel WP in de voorvork. Verhoogd voorruitje is erg lekker. De wind wipt er lekker overheen. Heeft nu 68.000 op de teller en gaat zeker nog 60.000 mee. Heerlijke fiets om mee te toeren, zowel alleen als met de twee. File rijden geen probleem. Gelukkig niet zo breed. Kan zo achteruit mijn schuur in en zo op het jiffie.”

eric robben schreef:

“woon werk top betrouwbaar top prijs-kwaliteitsverhouding top rondje met de motorclub top kortom voor mij de topper onder de motorfietsen”

Ariaan Bohnen schreef:

“NU ZONDER TIKFOUTJES
Ongeveer een maandgeleden ben ik met mijn tweedehands Diversion900 begonnen. Ik was zo trots als een pauw, maar mijn twijfels begonnen al snel. Binnen 3 dagen was de motor al 2 keer omgevallen door het gewicht. Nou ben ik echt geen watje of slappeling, maar ik vind hem echt vreselijk zwaar. Twee dagen later ben ik door een auto aangereden. Ik reed op een voorrangsweg. De motor is praktisch total loss. Nu heb ik er echt de pest over in. Ik was trots, vond hem te zwaar en nu ligtie in de prak. Wat nu? Alsnog repareren of een lichter model? Ik weet jullie antwoord wel, maar de 900 was wel heel comfortabel, zeker met de cardan. ”

Henk Simons den Haag schreef:

“Na een Diversion 600 eigenlijk een logische opvolger. Nog meer comfort! Heb motor (1997) bij 24.000 km in 2000 aangeschaft. Nu bij 44.000 km geen noemenswaardige kosten behalve het normale onderhoud. Motor wordt gebruikt voor lange (vakantie)trips naar Zwitserland en Frankrijk en korte - Vogezen Zwarte Woud en Gelderse Achterhoek. Bij volle belading + duo bleek de standaard voorvorkvering niet toereikend. Deze zijn vervangen door WP's waardoor ik een andere motor kreeg. Bij volle belasting kan ik dit beslist aanbevelen”

instructeur schreef:

“groene div 900 met sebring sport uitlaat heerlijk te racen. alleen je schopt hem wel snel in de toerenbegrenzer. als je zoals ik wel eens een sprintje trek”

Ronnie schreef:

“Degelijke tourfiets, vergeleken met de Diversion 600 veeel gemoedelijker en makkelijker te rijden. Zeker als je vaak een duo passagier meeneemt. Veel acc. leverbaar, nieuw aan de prijs, maar ook veel 2e hands verkrijgbaar.
Die van mij is uit 1995, gekocht met 42.500 op de teller, heeft nu alleen last van een welles/nietes voorrem, waarschijnlijk kromme remschijf? Het koncept is na 9 jaar nauwelijks veranderd, dus moet het wel goed zijn. Kijk ook eens op de Diversion site, www.ydcn.nl. Hier vind je alle informatie over de Diversion's.”

Bjorri. schreef:

“Jammer dat ie zo zwaar is (kilo's bedoel ik), dat levert elke dag ergenis op bij het in de schuur zetten en met keren op te kleine weggetjes enzo. Verder best wel lekker rijden maar geen uitschieter. Doet het wel altijd zonder storingen. Voorvering vervangen door stijvere exemplaren en als banden BT020 gekozen, knapt de fiets heel erg van op. Nu nog een lager ruitje om de herrie te verminderen.

Niek schreef:

“Ik heb een Div van 2000, lekkend cardan gehad uit de ontluchting, de oplossing is synthetische cardanolie erin en het is over. Verder een hele beste bike lekker schakellui te rijden en een uitstekend koppel. Moet er nog mee de bergen in maar volgens mij geen probleem. Hiervoor had ik een probleemloze 600 div die het 90.000 km!!! uitstekend heeft gedaan.(ook in de bergen) Als de 900 het net zo doet ben ik dik tevreden. De verhoogde ruit heb ik er weer afgehaald. Nu heb ik een standaard ruit gemonteerd, die bevalt stukken beter (nagenoeg geen turbulentie meer) Toch niet alles zo'n hoge ruit.
De spiegels vind ik wat minder, daar moeten ze nog eens wat anders voor bedenken. Die van de 600 waren stukken beter. Ik hoop op veel veilige km's voor iedereen.”

de Lange schreef:

“Reeds 6 jaar in bezit van een 900 Div 55000 km. Enige probleem is de benzinemeter. Fijne motorfiets kan aardig met de sporters mee. Nieuwe motor zal weer een 900 Div zijn!”

Divrik schreef:

“Lekkere tourfiets, prima voor woon-werk verkeer en goed door de files te loodsen. Geen probleem met bochtjes en met de batlax 020 bandjes eronder laat je menig motorrijder de achterkant van je fietsje zien. Het is geen echte sprinter en voor een stoplichtsprintje moet je hoog in de toeren en snel schakelen. Ook op hoogst illegale snelheden comfortabel en stabiel.”

Herman schreef:

“Lekker stabiel beetje zwaar, net een tank geeft een veilig gevoel
eN HEEL BELANGRIJK!!!! doet het altijd.”

Drukker schreef:

“Bijzonder fijne motor woon- werkverkeer
Zit houding perfect ook bij lage snelheid denk aan filerijden.
Hoor dit ook van de duo.
Ik ga de derde winter in en ik heb er vertrouwen in dat deze motor mij niet in de kou laat.”

JB schreef:

“Degelijke fiets. Prima geschikt als "werkpaard". Geen opsmuk of andere luxe zaken. Wegligging goed genoeg, vermogen goed genoeg. Opwindend? Neuh....
Zwak punt: roestende benzinetank.”

HD schreef:

“Na 6 jaar en 87.000 km bij het vernieuwen van de banden ook nieuwe lagers moeten bekostigen.
Stuurt nu wel weer heel prettig, rustig en safe aanvoelend. Hoop ook de komende winter weer helemaal door te kunnen rijden, eigenlijk weinig last van pekel etc. ondanks de mening die anderen daar over hebben.
Hoop dat anderen ook veel veilige km's met deze trouwe motorfiets blijven rijden.

jan schreef:

“Heerlijke toerfiets die in het onderste bereik van de toeren makkelijk mee kan komen.Je hoeft niet veel te schakelen tijdens een tocht loopt soepel en rustig kortom een perfecte toerfiets voor mensen die willen toeren en niet werken.

martien schreef:

“ik ben er zeer tevreden over heb er nu ruim 50.000 km op staan en is van 1996 ga er regelmatig mee op vakantie met duo en loopt nog perfekt ”

Theo schreef:

“leuke fiets voor dat geld, alleen heb ik al vanaf de eerste dag dat ik hem heb last van piepende remmen, volgens de dealer een bekende kwaal ?????”

Reprobate schreef:

“Rij nu twee-en-een-half jaar op een groene Diversion 900 uit 1995 en ben er tweemaal mee op vakantie geweest, in totaal zeven weken toeren door Frankrijk en Noord-Spanje. Deze motor overbrugd moeiteloos lange afstanden met kruissnelheden rond de honderdveertig kilometer per uur. Een Diversion is geen wervelwind wat acceleratie betreft, maar koppel bleek ruim voldoende in de Alpen en de Pyreneeen. Zelfs volgeladen met driedelige kofferset en volle tanktas ramt de Diversion moeiteloos over de 'colletjes'. Hou wel rekening met de lange wielbasis, ik ging twee keer zo schuin door bochten als mijn vriendin op haar Fazer 600. Maar goed, ik had wel twintig kilo meer bagage en weeg zelf ook rond de honderd, dus lang niet gek! Mijn leukste ervaring was om op Quatorze Juillet door de file op de Corniche van Marseille te rijden en daarbij zelfs een R1 achter me te laten [waarmee weer bewezen is dat rijervaring belangrijker is dan motorblokvermogen]. Mijn Diversion staat nu te koop [voor 5500 euro] omdat ik op een grote all-road [bv.Tiger/Caponord] wil rijden, maar ik heb mijn Diversion met veel plezier bereden. Mocht je interesse hebben in mijn Diversion, bel dan 020-4637295 of mail me via mens.rea@eudoramail.com.”

Anton schreef:

“Degelijk motor met een goede stabiliteit. Concept is ondanks dat deze al jarenlang toegepast is, nog steeds courant. Accesoires zijn redelijk aan de dure kant.”

Henk Simons schreef:

“De aanschaf van de XJ900S is eigenlijk een logisch vervolg op de ervaringen met de XJ600. Het grote voordel is natuurlijk de cardan en de forsere uitvoering van de gehele motor. De motor is tweede hands aangeschaft (24.000 km) en heeft tot nu toe (36.000 km) voldoende gehad aan normaal onderhoud. Bij 34.0000 km is de tellerkabel gebroken en nu is het noodzakelijk de voorvering te vervangen. Tijdens onze laatste tocht, bij stevig remmen op een hobbelig wegdek sloeg de demping door. De voorspanning stond al geruime tijd op een maximale stand afgesteld. We (mijn trouwe duo) zijn zeer tevreden over het (zit)comfort van de motor met name tijdens langere vakanties. Echt een aanrader een moderne niet gecompliceerde stabiele motor. Geschikt voor touren a deux en "blazen" alone !”

henk schreef:

“Weinig onderhoud (cardan). Zelf net na ca. 7.500 km alleen de olie ververst.
Blijft de hele winter doorrijden, alleen wel met vochtig weer moeilijker te starten. Gezien de prijs een motor die veel (regelmatige) rijders veel te bieden heeft.
Een vrij hoog eigen gewicht (met olie/beznine ruim 250 kg) maar heell handelbaar en goedmoedig.”

Erik schreef:

“Lekkere fiets met een mooie look. Prima voor woon-werk verkeer of lekker toeren.
Wel op de snelheidsmeter letten want voor je het weet zit je op illegale snelheden. Door het zachte motorgeluid en het hoge ruitje merk je dat alleen aan de wijzertjes”

henk schreef:

“gebruik hem voor woon/werkverkeer.
Prima, makkelijk in onderhoud, goedmoedig.
Bezinemeter gevoelig, maar lampje reserve (5 liter) werkt prima.”

witchblade schreef:

“Leuke motor om mee te beginnen. Let alleen op dat
de voorvork het nog een beetje goed doet. Ik had een
versleten voorkant, en dan is hij nog onstabieler dan
hij al is. Fijne fiets om mee te rijden, verwacht alleen
niet het betere bochtenwerk van een CBR of zo.

henri schreef:

“prettige betrouwbare motor, start altijd en rijdt prima”

reyskens marcel schreef:

“zeerdegelijke toermotor om gezellig mee rond te rijden voor kleinere mensen valt hij zwaar uit zwaar hoogte punt voor de rest zeer goede ervaringen mee met deze toermotor”

reyskens marcel schreef:

“zeerdegelijke toermotor om gezellig mee rond te rijden voor kleinere mensen valt hij zwaar uit zwaar hoogte punt voor de rest zeer goede ervaringen mee met deze toermotor”