“Rij hem nu een paar maanden nadat ik 6 jaar op een Honda goldwing 1200 heb gereden.
Deze motor is veel handelbaarder en het zitgedeelte is lekker laag.
Wel mis ik een overdrive versnelling op de motor.”
Pluspunten
Lekker laag bij de grond
Mooi uiterlijk
Schakeld zeer soepel
Minpunten
Geen benzine meter
Geen overdrive
Algemene beoordeling: 7,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
michel vandenhove schreef:
“heb ene gekocht van 2007 mooi machien 24000 km met een jaar garantie heb hem nu 4maanden en is reeds voor de 2x maal in herstelling 1x was voor een start probleem start motor nu paas wekend weer naar de vaantjes iets met de toevoer benzine wat het juist is staat nog niet vast ! heb nochtans een goede duit betaald 6500€ gelukkig garantie op maar ben toch teleur gesteld voor mij geen yamaha meer nog eenmaal en ik eis mijn geld terug !!”
Pluspunten
uiterlijk
zuinig
lage opstap
Minpunten
benzine meter + olie filter vervangen
1 versnelling te weinig
heeft al 2x mijn wekend verpest
Algemene beoordeling: 9,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Geens Eric schreef:
“Goed sturende motor zeer zuinig ,sterke motor ,weinig problemen,mooi uiterlijk ,veel opsmuk stukken op de markt verkrijgbaar ,behoud goed zijn waarde ”
Pluspunten
Knap voorkomen
Zuinig
Stuurgedrag
Minpunten
Omslachtig oliefilter vervangen
Geen benzine meter
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Kim Ruyters schreef:
“Heb sinds kort een xvs1100 custom helemaal verbouwd naar eigen smaak.. Een mix tussen dragstar classic en sportieve volle chopper..
Rijeigenschappen super, sturen remmen allemaal ruim voldoende.
Veel pluspunten, teveel om op te noemen.
Helaas ook een paar minpuntjes. Bij oudere modellen 1999 startmotor, heeft een upgrade nodig. Te hoge toeren in de laatste versnelling, had een extra versnelling mögen hebben.
Voor oliefilter wissel, moet de uitlaat eraf.
Verbruik mag iets beter en laatste de afstelling van de achterschokbreker had makkelijker gemogen. Moet teveel demonteren om überhaupt erbij te komen.
Maar zeker geen reden om geen dragstar te kopen en voor een ander merk te gaan.
Kanttekening, ben eigen een supersport rijder en deze dragstar 1100 erbij gekocht voor die relaxte zondag rit. ”
Pluspunten
Zithouding en comfort
Lucht gekoeld
Rijeigenschappen
Minpunten
Startmotor
Oliefilter vervangen
Achterschokbreker verstelling
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Anton K. schreef:
“fijne motorfiets rij er inmiddels ruim 10 jaar mee, achterband vervangen en olie plus filter vervangen
is hopeloos op deze motor, maar gelukkig zijn er inmiddels kits voor te koop, verder zijn er bij de meeste 1100\'s problemen met de startkoppelling, ik heb ook bij mijn motor de startkoppelling uiteindelijk vervangen (750 euro) en verleden jaar ook maar de startmotor (getordeerd), verder mag ik met deze motorfiets niet mopperen hij rijdt erg fijn en heeft ruim voldoende bottompower, als je de moeite neemt
om de uitlaten en jetkit te vervangen (in mijn geval door Vance and hines) dan veranderd de motor in een beest :) je hebt veel meer power de motor reageert veel beter op de gashandel en natuurlijk een hoog gehalte aan akoestische bevrediging :) , deze motor heeft een eigen karakter,iets wat de meeste Japanse motorfietsen in mijn beleving niet hebben, als je europese of amerikaanse motoren hebt gereden weet je precies wat ik hiermee bedoel”
Pluspunten
Uiterlijk
Verbruik
Kosten
Minpunten
olie + filter vervangen
achterband vervangen
startkoppelling en startmotor
Algemene beoordeling: 8,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Ruud schreef:
“Sinds Maart 2018 in het bezit van een Dragstar 1100. Mijn vorige motor was een Virago 750. De Dragstatr is gewoon een heerlijke motor om op te rijden. Stabiel op de weg en oer betrouwbaar. Heb er inmiddels meer dan 12.000 km opzitten met deze machine en heb van elke tocht genoten. Ook mijn partner zit er prettig op hoewel het zitje toch iets breder mocht zijn. Maar vergeleken met de Virago ook voor haar is de Dragstar een grote verbetering. Het is gewoon een hele fijne cruiser. ”
Pluspunten
Mooie motor
Betrouwbaar
Goede wegligging
Minpunten
Bout van Oliefilter. Uitlaat moet verwijderd worden om oliefilter te kunenn vervangen
Algemene beoordeling: 8,5
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Herman schreef:
“Fijne tourfiets. Nooit mee stil gestaan. Ziet er goed uit, remt en schakelt perfect.
Minder geschikt voor de snelweg.”
Pluspunten
Uiterlijk
Degelijkheid
Veel accecoires verkrijgbaar
Minpunten
Snelweg
Algemene beoordeling: 7,3
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Herman Meijer schreef:
“Gemakkelijke en degelijke bike. Mooie sound, stoere uitstraling. Zuinig in gebruik. Simpel en goedkoop in onderhoud. Dit is mijn tweede.”
Pluspunten
Uiterlijk en prijs
Sound
Schakelen en remmen
Minpunten
Topsnelheid
Algemene beoordeling: 8,8
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
Celticrebel schreef:
“Relatief goedkope cruiser die met kop en schouders boven de andere Japanse cruises uitsteekt. Zelf rijd ik een XVS1100a Classic uit 2001. Is mijn dagelijkse motor waar ik sinds 3 jaar zo\'n 10.000 km per jaar mee rijd. Heerlijke looks, geluid (Laser slashcut) en goed handelbaar ondanks het leeggewicht van 285 kg. Jammer dat Yamaha gestopt is met de verkoop van de star lijn in Europa. ”
Pluspunten
Goede vering
Zuinig
Comfortabel
Minpunten
Gewicht
Geen middenbok
Treeplanken snel op de grond
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
cor schreef:
“ik heb zelf een xvs 650 a classic gehad fijne motor.bouwjaar 2000 . paar jaar mee gereden. 1x stukken gehad cardan stuk bij 45000 km.komt vaker voor bij een xvs650. gemaakt reed weer super verkocht bij de 57000km. ben nu overgestapt op een Yamaha xvs 1100 A . super motor rijd fijn . toch wat pittiger als een 650.
blijf bij een Yamaha Dragstar xvs .zithouding perfect.rijdt fijn . goede balans gewichtsverdeling. aanrader”
Pluspunten
prijsverhouding
rijcomfort
onderhoudsvriendelijk
Algemene beoordeling: 9,0
Degelijkheid:
Prestaties:
Prijs/Kwaliteit:
Uiterlijk:
dragstar.te.koop schreef:
“De Dragstar is een hele betrouwbare motor met een heel stoer uiterlijk. Als je het over cruisen hebt met een mooie brede motor is dit hem wel. Met z\'n 1100 CC een vlotte doorrijder, en wat de echte dragstar kan; heel snel optrekken.
Toch kan je makkelijk manoeuvreren en tussen de files doorrijden. Enfin je kan heerlijk rijden op deze brede chopper. ”
Pluspunten
Uiterlijk
degelijk
stoer
Minpunten
veel chroom
te relaxed rijden
je wordt wel gezien
BertN schreef:
“Prima cruiser, degelijke techniek, geen poespas, erg betrouwbaar en een vet uiterlijk. Jammer van de wat lage prestaties, maar eigenlijk is meer voor een cruiser niet eens nodig. Ik ben er erg tevreden over.”
steven schreef:
“Motor met flink koppel, met passagier nog mooi vlot, rijd probleemloos, cardamas geeft geen onderhoud. Met open pijpen schitterende motorgeluid. Zuinig in gebruik wat elders staat herken ik niet, ik rij pittig en verbruik 1:12 - 1:14”
dick schreef:
“fijne motor, heb hem nu 4 jaar, ca.10.000km zonder problemen mee gereden, zuinig in gebruik 1:18 - 1:20.geen racemonster maar wel power genoeg als het nodig is.Het is wel veel poetsen maar ook dat hoort bij deze fiets.heb al veel gereden, honda pan 1100, honda vfr 750, royal star venture , maar de dragstar bevalt me nog prima ,overweeg wel een intruder 1500 aan te schaffen, maar de twijfel is te groot om het te doen. dus bij twijfel niet inhalen.”
Jan R schreef:
“Sinds 1998 in bezit van XVS650, in 10 jaar tijd 1x startknop vervangen. Verder nooit problemen mee gehad. Ook na 2-3 (winter)maanden 1 druk op de knop en lopen, betrouwbare fiets dus. En inderdaad, na 3-4 uur rijden is het zitcomfort volledig verdwenen. Af en toe afstappen dan maar... ”
mark schreef:
“Heb deze ( 1100 A ) pas 1 maand, maar ben er erg tevreden over. Zit lekker, stuurt goed en is licht in gebruik in verhouding tot z'n gewicht. Hiervoor op een intruder 600 gereden. Dat was een dweil vegeleken bij dit en veel lastiger te besturen.”
Menno schreef:
“Na een flinke proefrit is het wachten op twee dragstars - 1x classic. Fiets rijdt prima en stuurt ook goed. Samen met vriendin gaan we flink wat kilometers maken - wij en de fietsen zijn er klaar voor ! Nu het weer nog want poetsen is ons vreemd . . . . . Zijn er nog vrijwilligers ?”
JR de Zeeuw schreef:
“Sinds 1998 XVS650 met windscherm en tassen, betrouwbare fiets, slechts 1x reparatie (startknop vervangen) verder nooit problemen mee gehad. Kan hard zat, circa 140-150 km-u. Enige nadeel is dat zitcomfort na enkele uren is verdwenen. Cardan is natuurlijk hèt voordeel. ”
h.lentherman schreef:
“ik rij zelf 4 jaar een dragstar en wil niet anders meer een top motor waar nooit wat aan mankeert”
martijn schreef:
“ik rij zelf een dragstar
het is een super ding ,beter is er niet vind ik ”
Peter v. Zuijlen schreef:
“De 1100 heeft voldoende koppel, en stuurt (voor een custom motor) goed. De motor pakt lekker op, de koppeling is behoorlijk soepel en schakelen doet hij ook prima, al is af en toe een luid klakgeluid niet te vermijden. Mijn oude Intruder was een dweil vergeleken hiermee. Zoals bij alle customs krijg je na een paar uur pijn onder in je rug. De remmen zijn goed, het zijn geen echte sportfiestankers, maar de dubbele schijven vóór steken met kop en schouders uit boven de remmen van de Intruder.
Yamaha heeft naar mijn mening een van de mooiste customseries neergezet met de XVS 650/1100 serie. Het is wel jammer dat de afwerking te wensen overlaat. Veel lasspetters op hetframe, matige lakkwaliteit en na korte tijd al roesten de blokbouten. Ook het chroom is niet echt geweldig, ik heb veel machines gezien van slechts enkele jaren oud waarbij het chroom van de velgen en het blok al was aangetast, let hier dus goed op bij aankoop.”
don schreef:
“mooi fiets alleen had ik wat problemen met de ele starter maar dat schijnt vaak te gebeuren ze draaien door en verder
was het geen miskoop.
“Een fijne goed uitziende fiets. Stuurt goed en heeft een puike wegligging (voor een cruiser natuurlijk). Zitcomfort valt bij langere rit tegen. Aan de bovenzijde van de billen wordt het gevoelloos. Een duopassagier is niet te benijden. Met opgetrokken knieen heeft die na 1 uur geen gevoel meer in de benen. Voor mij hoeft er geen brulgeluid uit te komen om te genieten van het rijden, maar de roffel van een V-twin komt er niet echt uit.
Al met al, aan deze machine heb je beslist geen miskoop.”
Stefan B. schreef:
“In '97 eerste model gekocht. Betrouwbaar en eenvoudig.
Goede afwerking, helaas wel veel plastic bij nader onderzoek. Matige voorrem, redelijke achterrem.
Inmiddels voorzien van T-bar stuur, kleinere richtingaanwijzers/spiegels en LASER 2-2 Slashcutdempers.
Vooral andere uitlaat geeft meerwaarde aan deze motor.
Voldoende vermogen voor dit type motor (anders caferacer kopen!)
Prima fiets voor redelijk geld en voldoende mogelijkheden tot customizen.
Veel extra accesoires beschikbaar maar in mijn optiek: Hoe kaler, hoe beter het model tot zijn recht komt.
(Ben nooit echt een liefhebber van kerstbomen geweest)
Ook veel (met name Duitse) sites met informatie en/of ervaringen. Dragstars.net is een goeie als je goed wilt customizen.
”
jan schreef:
“Een geweldige motor die helemaal naar je eigen smaak is op te bouwen(wel wat duur )Is ook zeer zuinig en tot nu toe geen problemen mee gehadin het jaar dat ik hem nu heb.”
Andre Kloos schreef:
“Heb ik net nog gezegt een heerlijke motor. Alleen het geluid is te beschaaft”
dennis schreef:
“ideale motor, alleen nog veel kleine kwaaltjes die de virago 1100 ook al had”
Richard Janssen schreef:
“zuinig in gebruik 1: 19 gemiddeld stuurt goed in haarspelden in vergelijk met andere cruisers gewicht handelbaar licht. motorblok is feitelijk licht in gebruik, dus een koppel wat toeren nodig heeft”
Dirk schreef:
“Erg mooie motor met alles erop en eraan tenminste bijna alles het geluid is niet echt hard maar daaar valt wel wat aan te doen.”
dragstar schreef:
“Hoi,ik rij al 3 jaar met een drag-star 1100 en vind het een geweldige moto.Hij trekt goed en vind hem zeker betrouwbaar, ook al is het mijn eerste moto,verder vind ik hem zeker een aanrader als je voor een chopper kiest.”
Lejeune schreef:
“Gewoon een fantastische motor. Nog geen enkel probleem mee gehad afgelopen 2 jaar. Standaard uitlaat is een beetje zacht. ”
stardriver schreef:
“Lekkere motor, ziet er goed uit. Voor een chopper ook nog behoorlijk comfortabel en het rijden is natuurlijk super relaxed. Er is ook een uitgebreid pakket aan accessoires beschikbaar zodat je de motor helemaal naar je eigen smaak kunt aankleden. Overigens is dit wel behoorlijk duur. De afwerking laat hier en daar te wensen over (roest), ook van de accessoires. Het uitlaatgeluid is drie keer niks maar daar is vrij eenvoudig wat aan te doen. ”
Reviews
“Rij hem nu een paar maanden nadat ik 6 jaar op een Honda goldwing 1200 heb gereden.
Deze motor is veel handelbaarder en het zitgedeelte is lekker laag.
Wel mis ik een overdrive versnelling op de motor.”
“heb ene gekocht van 2007 mooi machien 24000 km met een jaar garantie heb hem nu 4maanden en is reeds voor de 2x maal in herstelling 1x was voor een start probleem start motor nu paas wekend weer naar de vaantjes iets met de toevoer benzine wat het juist is staat nog niet vast ! heb nochtans een goede duit betaald 6500€ gelukkig garantie op maar ben toch teleur gesteld voor mij geen yamaha meer nog eenmaal en ik eis mijn geld terug !!”
“Goed sturende motor zeer zuinig ,sterke motor ,weinig problemen,mooi uiterlijk ,veel opsmuk stukken op de markt verkrijgbaar ,behoud goed zijn waarde ”
“Heb sinds kort een xvs1100 custom helemaal verbouwd naar eigen smaak.. Een mix tussen dragstar classic en sportieve volle chopper..
Rijeigenschappen super, sturen remmen allemaal ruim voldoende.
Veel pluspunten, teveel om op te noemen.
Helaas ook een paar minpuntjes. Bij oudere modellen 1999 startmotor, heeft een upgrade nodig. Te hoge toeren in de laatste versnelling, had een extra versnelling mögen hebben.
Voor oliefilter wissel, moet de uitlaat eraf.
Verbruik mag iets beter en laatste de afstelling van de achterschokbreker had makkelijker gemogen. Moet teveel demonteren om überhaupt erbij te komen.
Maar zeker geen reden om geen dragstar te kopen en voor een ander merk te gaan.
Kanttekening, ben eigen een supersport rijder en deze dragstar 1100 erbij gekocht voor die relaxte zondag rit. ”
“fijne motorfiets rij er inmiddels ruim 10 jaar mee, achterband vervangen en olie plus filter vervangen
is hopeloos op deze motor, maar gelukkig zijn er inmiddels kits voor te koop, verder zijn er bij de meeste 1100\'s problemen met de startkoppelling, ik heb ook bij mijn motor de startkoppelling uiteindelijk vervangen (750 euro) en verleden jaar ook maar de startmotor (getordeerd), verder mag ik met deze motorfiets niet mopperen hij rijdt erg fijn en heeft ruim voldoende bottompower, als je de moeite neemt
om de uitlaten en jetkit te vervangen (in mijn geval door Vance and hines) dan veranderd de motor in een beest :) je hebt veel meer power de motor reageert veel beter op de gashandel en natuurlijk een hoog gehalte aan akoestische bevrediging :) , deze motor heeft een eigen karakter,iets wat de meeste Japanse motorfietsen in mijn beleving niet hebben, als je europese of amerikaanse motoren hebt gereden weet je precies wat ik hiermee bedoel”
“Sinds Maart 2018 in het bezit van een Dragstar 1100. Mijn vorige motor was een Virago 750. De Dragstatr is gewoon een heerlijke motor om op te rijden. Stabiel op de weg en oer betrouwbaar. Heb er inmiddels meer dan 12.000 km opzitten met deze machine en heb van elke tocht genoten. Ook mijn partner zit er prettig op hoewel het zitje toch iets breder mocht zijn. Maar vergeleken met de Virago ook voor haar is de Dragstar een grote verbetering. Het is gewoon een hele fijne cruiser. ”
“Fijne tourfiets. Nooit mee stil gestaan. Ziet er goed uit, remt en schakelt perfect.
Minder geschikt voor de snelweg.”
“Gemakkelijke en degelijke bike. Mooie sound, stoere uitstraling. Zuinig in gebruik. Simpel en goedkoop in onderhoud. Dit is mijn tweede.”
“Relatief goedkope cruiser die met kop en schouders boven de andere Japanse cruises uitsteekt. Zelf rijd ik een XVS1100a Classic uit 2001. Is mijn dagelijkse motor waar ik sinds 3 jaar zo\'n 10.000 km per jaar mee rijd. Heerlijke looks, geluid (Laser slashcut) en goed handelbaar ondanks het leeggewicht van 285 kg. Jammer dat Yamaha gestopt is met de verkoop van de star lijn in Europa. ”
“ik heb zelf een xvs 650 a classic gehad fijne motor.bouwjaar 2000 . paar jaar mee gereden. 1x stukken gehad cardan stuk bij 45000 km.komt vaker voor bij een xvs650. gemaakt reed weer super verkocht bij de 57000km. ben nu overgestapt op een Yamaha xvs 1100 A . super motor rijd fijn . toch wat pittiger als een 650.
blijf bij een Yamaha Dragstar xvs .zithouding perfect.rijdt fijn . goede balans gewichtsverdeling. aanrader”
“De Dragstar is een hele betrouwbare motor met een heel stoer uiterlijk. Als je het over cruisen hebt met een mooie brede motor is dit hem wel. Met z\'n 1100 CC een vlotte doorrijder, en wat de echte dragstar kan; heel snel optrekken.
Toch kan je makkelijk manoeuvreren en tussen de files doorrijden. Enfin je kan heerlijk rijden op deze brede chopper. ”
“Prima cruiser, degelijke techniek, geen poespas, erg betrouwbaar en een vet uiterlijk. Jammer van de wat lage prestaties, maar eigenlijk is meer voor een cruiser niet eens nodig. Ik ben er erg tevreden over.”
“Motor met flink koppel, met passagier nog mooi vlot, rijd probleemloos, cardamas geeft geen onderhoud. Met open pijpen schitterende motorgeluid. Zuinig in gebruik wat elders staat herken ik niet, ik rij pittig en verbruik 1:12 - 1:14”
“fijne motor, heb hem nu 4 jaar, ca.10.000km zonder problemen mee gereden, zuinig in gebruik 1:18 - 1:20.geen racemonster maar wel power genoeg als het nodig is.Het is wel veel poetsen maar ook dat hoort bij deze fiets.heb al veel gereden, honda pan 1100, honda vfr 750, royal star venture , maar de dragstar bevalt me nog prima ,overweeg wel een intruder 1500 aan te schaffen, maar de twijfel is te groot om het te doen. dus bij twijfel niet inhalen.”
“Sinds 1998 in bezit van XVS650, in 10 jaar tijd 1x startknop vervangen. Verder nooit problemen mee gehad. Ook na 2-3 (winter)maanden 1 druk op de knop en lopen, betrouwbare fiets dus. En inderdaad, na 3-4 uur rijden is het zitcomfort volledig verdwenen. Af en toe afstappen dan maar... ”
“Heb deze ( 1100 A ) pas 1 maand, maar ben er erg tevreden over. Zit lekker, stuurt goed en is licht in gebruik in verhouding tot z'n gewicht. Hiervoor op een intruder 600 gereden. Dat was een dweil vegeleken bij dit en veel lastiger te besturen.”
“Na een flinke proefrit is het wachten op twee dragstars - 1x classic. Fiets rijdt prima en stuurt ook goed. Samen met vriendin gaan we flink wat kilometers maken - wij en de fietsen zijn er klaar voor ! Nu het weer nog want poetsen is ons vreemd . . . . . Zijn er nog vrijwilligers ?”
“Sinds 1998 XVS650 met windscherm en tassen, betrouwbare fiets, slechts 1x reparatie (startknop vervangen) verder nooit problemen mee gehad. Kan hard zat, circa 140-150 km-u. Enige nadeel is dat zitcomfort na enkele uren is verdwenen. Cardan is natuurlijk hèt voordeel. ”
“ik rij zelf 4 jaar een dragstar en wil niet anders meer een top motor waar nooit wat aan mankeert”
“ik rij zelf een dragstar
het is een super ding ,beter is er niet vind ik ”
“De 1100 heeft voldoende koppel, en stuurt (voor een custom motor) goed. De motor pakt lekker op, de koppeling is behoorlijk soepel en schakelen doet hij ook prima, al is af en toe een luid klakgeluid niet te vermijden. Mijn oude Intruder was een dweil vergeleken hiermee. Zoals bij alle customs krijg je na een paar uur pijn onder in je rug. De remmen zijn goed, het zijn geen echte sportfiestankers, maar de dubbele schijven vóór steken met kop en schouders uit boven de remmen van de Intruder.
Yamaha heeft naar mijn mening een van de mooiste customseries neergezet met de XVS 650/1100 serie. Het is wel jammer dat de afwerking te wensen overlaat. Veel lasspetters op hetframe, matige lakkwaliteit en na korte tijd al roesten de blokbouten. Ook het chroom is niet echt geweldig, ik heb veel machines gezien van slechts enkele jaren oud waarbij het chroom van de velgen en het blok al was aangetast, let hier dus goed op bij aankoop.”
“mooi fiets alleen had ik wat problemen met de ele starter maar dat schijnt vaak te gebeuren ze draaien door en verder
was het geen miskoop.
Type . . . . . Viertakt, 2 cilinder, luchtgekoeld, bovenliggende nokkenas
Cilinderinhoud . . . . . 649 cc
Boring x slag . . . . . 81 x 63 mm
Compressieverhouding . . 9 : 1
Max. vermogen. . . . . . 29,4 kW (40 pk) bij 6.500 tpm
Max. koppel . . . . . . 50,9 Nm (5,19 kg-m) bij 3.000 tpm
Carburatie . . . . . . . Mikuni BDS28/2
Ontsteking . . . . . . . T.C.I
Startsysteem . . . . . . Elektrisch
Tankinhoud . . . . . . . 16 liter
Transmissie . . . . . . 5 versnellingsbak
Eindoverbrenging . . . . Cardan
Rijwielgedeelte
Lengte . . . . . . . . . 2.340 mm
Breedte . . . . . . . . 880 mm
Hoogte . . . . . . . . . 1.065 mm
Zithoogte . . . . . . . 695 mm
Wielbasis . . . . . . . 1.610 mm
Grondspeling . . . . . . 140 mm
Gewicht leeg . . . . . . 214 kg
Voorvering . . . . . . . Telescoop
Achtervering . . . . . . Monocross
Voorrem . . . . . . . . Schijfrem, 298 mm
Achterrem . . . . . . . Trommelrem
Bandenmaat voor . . . . 100/90-19
Bandenmaat achter . . . 170/80-15
”
“Een fijne goed uitziende fiets. Stuurt goed en heeft een puike wegligging (voor een cruiser natuurlijk). Zitcomfort valt bij langere rit tegen. Aan de bovenzijde van de billen wordt het gevoelloos. Een duopassagier is niet te benijden. Met opgetrokken knieen heeft die na 1 uur geen gevoel meer in de benen. Voor mij hoeft er geen brulgeluid uit te komen om te genieten van het rijden, maar de roffel van een V-twin komt er niet echt uit.
Al met al, aan deze machine heb je beslist geen miskoop.”
“In '97 eerste model gekocht. Betrouwbaar en eenvoudig.
Goede afwerking, helaas wel veel plastic bij nader onderzoek. Matige voorrem, redelijke achterrem.
Inmiddels voorzien van T-bar stuur, kleinere richtingaanwijzers/spiegels en LASER 2-2 Slashcutdempers.
Vooral andere uitlaat geeft meerwaarde aan deze motor.
Voldoende vermogen voor dit type motor (anders caferacer kopen!)
Prima fiets voor redelijk geld en voldoende mogelijkheden tot customizen.
Veel extra accesoires beschikbaar maar in mijn optiek: Hoe kaler, hoe beter het model tot zijn recht komt.
(Ben nooit echt een liefhebber van kerstbomen geweest)
Ook veel (met name Duitse) sites met informatie en/of ervaringen. Dragstars.net is een goeie als je goed wilt customizen.
”
“Een geweldige motor die helemaal naar je eigen smaak is op te bouwen(wel wat duur )Is ook zeer zuinig en tot nu toe geen problemen mee gehadin het jaar dat ik hem nu heb.”
“Heb ik net nog gezegt een heerlijke motor. Alleen het geluid is te beschaaft”
“ideale motor, alleen nog veel kleine kwaaltjes die de virago 1100 ook al had”
“zuinig in gebruik 1: 19 gemiddeld stuurt goed in haarspelden in vergelijk met andere cruisers gewicht handelbaar licht. motorblok is feitelijk licht in gebruik, dus een koppel wat toeren nodig heeft”
“Erg mooie motor met alles erop en eraan tenminste bijna alles het geluid is niet echt hard maar daaar valt wel wat aan te doen.”
“Hoi,ik rij al 3 jaar met een drag-star 1100 en vind het een geweldige moto.Hij trekt goed en vind hem zeker betrouwbaar, ook al is het mijn eerste moto,verder vind ik hem zeker een aanrader als je voor een chopper kiest.”
“Gewoon een fantastische motor. Nog geen enkel probleem mee gehad afgelopen 2 jaar. Standaard uitlaat is een beetje zacht. ”
“Lekkere motor, ziet er goed uit. Voor een chopper ook nog behoorlijk comfortabel en het rijden is natuurlijk super relaxed. Er is ook een uitgebreid pakket aan accessoires beschikbaar zodat je de motor helemaal naar je eigen smaak kunt aankleden. Overigens is dit wel behoorlijk duur. De afwerking laat hier en daar te wensen over (roest), ook van de accessoires. Het uitlaatgeluid is drie keer niks maar daar is vrij eenvoudig wat aan te doen. ”