Wat vind jij van de YAMAHA YZF 600?

Je beoordeling
Degelijkheid
Prestaties
Prijs/Kwaliteit
Uiterlijk
Jouw cijfer: 0
Schrijf een review en maak kans op een gratis set oordopjes van Alpine. (Geef s.v.p. een uitgebreide review waar andere motorrijders wat aan hebben.)
Algemene beoordeling
  • Degelijkheid:
  • Prestaties:
  • Prijs/Kwaliteit:
  • Uiterlijk:
6,2 10 215 YAMAHA YZF 600

Motoren

YZF600R THUNDERCAT - YAMAHA
YZF600R THUNDERCAT
YAMAHA
€ 1.690,-

2001 · 45258 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

YZF 600 R thundercat - YAMAHA
YZF 600 R THUNDERCAT
YAMAHA
€ 1.590,-

1997 · 68991 km
MotoPort Echt - Echt

YZF600 THUNDERCAT - YAMAHA
YZF600 THUNDERCAT
YAMAHA
€ 2.590,-

2004 · 40000 km
MotoPort Rockanje - Rockanje

YZF600R - YAMAHA
YZF600R
YAMAHA
€ 1.999,-

2001 · 69000 km
Vos Oss Motoren v.o.f. - Oss

YZF600R THUNDERCAT - YAMAHA
YZF600R THUNDERCAT
YAMAHA
€ 2.490,-

2000 · 25162 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

YZF 600 R Thundercat - YAMAHA
YZF 600 R THUNDERCAT
YAMAHA
€ 2.490,-

2001 · 45786 km
Gert Altena Motoren - Kamerik

YZF600R THUNDERCAT - YAMAHA
YZF600R THUNDERCAT
YAMAHA
€ 2.490,-

2000 · 25516 km
Motor Center Venlo - Venlo-Blerick

YZF 600 - YAMAHA
YZF 600
YAMAHA
€ 2.295,-

2000 · 66135 km
Van de Pol Motoren - Helmond

Reviews

Marco schreef:

“Jaren op deze fiets gereden, ongeveer 20.000 km. Was mn eerste motor, in de prak gereden, heb nu n Honda CBR600F uit 1999.
Anno 2011 nog altijd een goed compromis tussen comfort voor bestuurder en passagier versus rijeigenschappen en vermogen. Kan de vergelijking met al die afgeknepen en van goedkope onderdelen voorziene sport/tour fietsen zoals de Suzuki GSX650F uitstekend aan.

Sterke punten:
- Het uitstekende comfort, ook voor mensen van 1.90 meter lang. Zowel qua zithouding voor en achter als voor de polsen van de bestuurder. Je zit niet oncomfortabel in elkaar zoals je tegenwoordig vaak ziet.
- Stabiliteit in bochten en bij hoge snelheden
- Ruime actieradius, verbruik 1 op 18
- Karaktervol blok met meer dan voldoende vermogen
- Krachtige remmen
- Uiterlijk, vooral in bordeaux rood metallic en helemaal blauw metallic.

Zwakke punten
- Hoog gewicht (240kg droog), daardoor wat minder makkelijk van kant op kant te gooien dan de modernste supersports.
- Standaard slip on demper moet je zeker vervangen, maakt weinig geluid.
- Versnellingsbak is de zwakste schakel van deze motor. En als je er kosten aan krijg, kost het ook meteen veel. Verder een degelijke fiets.
- Voorvork neigt tot duiken met flink remmen.




erwin schreef:

“ideale motor om mee te beginnen! heeft mij nog nooit in de steek gelaten,start altijd ook na een koude lange winter zonder op te laden! je moet flink aan het gas trekken wil je het verbruik van 1 op 18 nog omlaag halen! ”

Matthew schreef:

“Rijd de Thundercat geel/grijs(1997) nu een jaar woon/ werk. Vind het hiervoor een rappe fiets qua acceleratie die goed stuurt. Boven de 7000 toeren accelereert deze geweldig door. Bochten nemen gaat ook heel strak met de Thunder. Rijd zelf met Conti's Road- Attacks. Dit rijdt zelfs met nat weer goed. Hele goede grip. Het benzineverbruik is persoonlijk goed, ondanks het vermogen wat je van de fiets vraagt. Betreft een goede beginnersfiets waar je goed mee uit de voeten kunt...het ligt tenslotte allemaal aan je eigen rechterhand. Veel plezier na de aanschaf..! ”

hatseflats schreef:

“Prima fiets. Er is al genoeg positiefs over geschreven.
Alleen wat albie zei over "in de 1e versnelling is ie bijzonder nerveus op het gas", dat kan ik beamen. Misschien dat een power commander hier wat aan kan doen.”

beast schreef:

“prijs kwaliteit verhouding is gewoon top, fijne motor voor een redelijke prijs en blijft zijn geld ook waard na een paar jaar”

Kees (cat) schreef:

“Rijd vanaf april 2000 op een (toen) nieuwe Cat. Na 37.000km kan ik wel zeggen dat het een fijne allround motor is. De vering en demping zijn voor de openbare weg voldoende. Maar voor op het corcuit (vooral voor) wat aan de zachte kant. Misschien toch maar eens een Hyperpro veersetje proberen! Voor lange reizen ook geschikt, zie http:/home.wanadoo.nl/yamaha-thundercat/”

kneeslider schreef:

“lekkerste fiets die ik heb gehad. SPortief, maar niet te. Fijne toetochtjes kunnen ook gereden worden, maar ze wil ook op het circuit uitgelaten worden.”

N.C. Goedegebuure schreef:

“Een fiets met zeer goede rijeigenschappen die zelfs de meest ervaren of onervaren rijder laat rijden met het grootste gemak. Een echte "allemans" vriend. Een fijne zithouding, windbescherming, stuurgedrag en remkracht. Ik heb weinig minpunten op de Cat. Het enige zou kunnen zijn dat hij van mij wel wat strakker geveerd had mogen zijn.”

Peter schreef:

“Deze fiets rijdt zeer zuinig ook op hoge snelheden. Het is ideale opstap naar de zwaardere modellen (1000cc <), het is ook een heerlijke "gooi en smijt" fiets. Alleen de uitlaat had voor mij niet zwart moeten zijn, er zijn echter genoeg vervangingsdempers. Het blok loopt mooi rond en als je gas geeft voel je dat er genoeg power uit het blok komt. Dit komt met een andere demper nog mooier naar buiten. De Fazer komt niet in de buurt van de cat veel te kaal en iel. Wanneer deze fiets uit het programma gaat zullen velen denk ik,overstappen op een ander merk.”

D.V schreef:

“zeer mooie motor om mee te beginnen en de kleur stelling vind ik ook erg mooi (blauw met wit) goed met twee personen te berijden en ook zeer goed alleen te rijden prijs kwaliteit zeer goed. mooie beginnersmotor toch”

Buck schreef:

“Ik rij twee jaar met een cat,vooral woon-werkverkeer,en
zonder enig probleem.Het is een zeer goede fiets die als het moet uiterst vinnig reageert(hou de toerenteller maar eens boven de 8000 bij het opschakelen,als een raket scheur je weg).De Cat heeft ook een zeer goede en ontspannen zithouding die het best is als je dicht op je tank zit,zeker ook geschikt om lange afstanden te rijden.
Voor mij is dit de beste supersport 600,deze motor
is alround wat van de andere 600`s niet kan worden gezegd.Dan nog iets over de remmen,dat de Cat goed uit de voeten kan is zeker maar soms moet er ook geremd worden!!!Wel dat ding beschikt over een paar geweldige stoppers,die zeer goed te doseren zijn,ook met de pink.
Ik rij steeds met de pink op de voorrem,dit scheeld wel wat in reactietijd denk ik.
Kortom, profiteer ervan ,koop een Donderpoes het zijn de laatste,je zal het je niet beklagen!!!!
Groetjes en rijdt ze!!!!

buckmarkbe@yahoo.com”

YamaBoy schreef:

“Leuke motor voor een lage prijs, je kunt lekker scheuren zonder dat R6 gevoel. Gewoon beter te doseren.”

richard schreef:

“de thundercat is mijn eerste motor ik heb hem een jaar geleden nieuw gekocht in de kleur zwart grijs goud voor mijn is dat de mooiste cat die er is.hij rijdt geweldig ik vindt het heel jammer dat hij niet meer leverbaar is in 2003. nu moet je kiezen tussen een fazer(vindt ik te saai)of een r6(wil ik in de toekomst kopen).maar de prijs van de thundercat was ideaal.een mooie complete motor voor een redelijk bedrag.”

Donderk@tje schreef:

“Dit is een betrouwbare motor, onderhoudsvriendelijk, makkelijk bagage meenemen, lange ritten autobahn geen probleem. Maar vergis je niet: zeker geen suffe motor. Trekt goed van onderuit, heerlijk bochtengedrag (getest in de Dolomieten, circuit volgt).
En ook goed te berijden als je wat kleiner bent!
Hiervoor reed ik CB600S, maar dat is een zenuwenlijder vergeleken met de Cat. ”

Albie schreef:

“Hoi, ik heb sinds een jaar mijn rijbewijs en meteen een Thundercat gekocht. Was liefde op het eerste gezicht. Inmiddels hebben we samen heel was kilometers erop zitten (ongeveer 15.000). Motor heeft een heerlijk bochtengedrag, zeker voor beginners die toch een snelle machine willen rijden. Schakelen van 1 naar 2 is soms wat lastig (lees: trappen geblazen) en in de 1e versnelling is ie bijzonder nerveus op het gas. Kwestie van wennen. Ik koop hierna waarschijnlijk een Yamaha R6, puur voor de supersport kwaliteiten en meer power op het achterwiel. Ik heb nog nooit een seconde spijt gehad van deze aankoop en nog nooit echter problemen met de motor ondervonden. Kortom, gewoon een keer op rijden en je bent net als ik verkocht !!!”

R.M. schreef:

“Mooie fiets, absoluut. Alleen jammer dat de prestaties bijna gelijk zijn aan die van de fazer 600. De fazer rijdt zelfs fijner. 20 PK meer en een andere demper zou niet gek zijn op deze fiets. Deze fiets is een luxe probleem voor Yamaha. Fazer, Thundercat en R6, allemaal 600 cc. En allemaal wereld fietsen. Ze zouden het R6 blok moeten gaan gebruiken”

Ben schreef:

“Ik heb eeb duits thundercat. Zeer mooie kleurstelling:
zilver,zwart en wat oranje. Stuurt perfect,ruim voldoende prestaties (100 pk),ideale zit voor de wat groteren onder ons. Perfecte sport/tour. Absoluut een concurrent van een vfr.”

ben schreef:

“great bike”

René schreef:

“Om als wat oudere beginner op z'n fiets ervaring op te doen is het een lekkere motor.
Kan voor woon/werk prima gebruikt worden, maar ook een toer is best te doen.
Kortom mijn eerste bike vind ik prima”

René schreef:

“Om als wat oudere beginner op z'n fiets ervaring op te doen is het een lekkere motor.
Kan voor woon/werk prima gebruikt worden, maar ook een toer is best te doen.
Kortom mijn eerste bike vind ik prima”

René schreef:

“Om als wat oudere beginner op z'n fiets ervaring op te doen is het een lekkere motor.
Kan voor woon/werk prima gebruikt worden, maar ook een toer is best te doen.
Kortom mijn eerste bike vind ik prima”

K&O schreef:

“Leuk motortje, blijft echter een JAP!!!”

Harry schreef:

“Rijd Super en is bijzonder snel voor een 600cc machine heb er veel plezier tot nu toe aan beleeft”

j schreef:

“Nu nog wat andere kleuren dan alleen blauw..”