Met de nieuwe Mugello 3 D-Air, Misano 3 D-Air en Misano 3 D-Air WMN lanceert motorkledingspecialist Dainese drie nieuwe lichtgewicht leren motorpakken.
Alle drie zijn ze voorzien van de D-air race-airbag van Dainese en het zogeheten pentaxial elastische systeem voor een optimale ergonomie en comfort. De laatste variant van het D-air Racing Shield 3X systeem maakt drie achtereenvolgende activeringen van de airbag mogelijk. Als drager kun je dus tot drie keer toe de gaslading vervangen voor de airbag vervangen moet worden.
Daarnaast is het systeem voorzien van Riding Mode by Dainese, wat in de praktijk betekent dat je kunt kiezen of je op de openbare weg of op het circuit rijdt.
Volgens Dainese zijn dit de lichtste racepakken met airbag op de markt. Zo weegt de Mugello 3 bijvoorbeeld 20% minder dan het lichtste pak met geïntegreerde airbag dat momenteel op de markt is. Nieuw is ook de zogeheten Veloce Racing Neck, die in samenwerking met MotoGP-rijders werd ontwikkeld. Deze reduceert de druk op de nek en moet de bewegingsvrijheid verbeteren. Ook de ‘soft edges’ rond de nek en manchetten zijn nieuw. Daarnaast kan de nieuwe liner aan de binnenzijde makkelijk verwijderd en gewassen worden.
En last but not least: de laatste evolutie van de kneesliders 4.0 maakt het mogelijk dat de kneesliders kunnen worden vervangen zonder dat de positie van de basis die bevestigd is aan het velcro op het pak verandert. Daardoor kan de ideale positie altijd behouden blijven, alleen de slider hoeft immers vervangen te worden. De sliders op de ellebogen kunnen nu trouwens in twee posities worden afgesteld.
Kijk voor meer info op www.dainese.com.
Op 22 november zijn er weer verkiezingen voor de Tweede Kamer. Links en rechts worden de verkiezingprogramma’s van de politieke partijen bekend en interessant daarin is uiteraard ook hoe die partijen naar motorrijden en motormobiliteit kijken. Het CDA gaat zich in ieder geval hard maken om met een autorijbewijs een 125cc motorfiets te mogen besturen, net als in veel landen ... lees meer
Bandenfabrikant Metzeler legt de laatste hand aan de opvolger van haar Roadtec 01, die de toepasselijk naam Roadtec 02 gaat krijgen. De nieuwe sportieve toerband moet in januari 2024 op de markt komen en het belangrijkste verschil met de voorganger zit hem volgens Metzeler in een betere handling en betere prestaties op nat wegdek. Opvallend is het gebruik van een ... lees meer
Met de DesertX Rally lanceert Ducati een nog sportievere modelvariant van de hardcore Ducati adventure. De Rally heeft onder meer andere vering en komt in januari 2024 op de markt. Op het eerste oog is de Ducati DesertX Rally vooral te herkennen aan de speciale lak met de naam ‘Iron Giant’ in rood, wit en zwart en het hoge voorspatbord ... lees meer
Protectoren zijn er in alle soorten en maten, maar een schakelprotector is toch wel redelijk nieuw. Toch is dat de jongste accessoires die het Duitse Wunderlich aan haar inmiddels rijk gevulde Ducati Multistrada V4 portfolio heeft toegevoegd. De van twee millimeter dik, zwart geanodiseerd aluminium vervaardigde protector beschermt het kwetsbare schakelmechanisme niet alleen tegen een val, maar naar eigen zeggen ... lees meer
Met de Rocc 840-lijn heeft Büse een redelijk scherp geprijsde sportieve integraalhelm in haar assortiment. Die lijn wordt nu uitgebreid met een highend, lichtgewicht carbon-uitvoering, treffend genaamd 849 Carbon. Buiten het exclusieve materiaal van de buitenschaal, is de helm identiek aan de fiberglas-versies van deze in de windtunnel ontwikkelde integraal. Die heeft onder meer een buitenschaal in twee maten, ratelsnelsluiting ... lees meer