• Triumph Modern Classics van modeljaar 2014 met een nieuwe look
• De Bonnevilles krijgen nieuwe kleuren plus handgrepen en een nòg mooier geluid
• Standaard een accessoire- upgrade voor de Thruxton
• Nieuwe details en kleuren op de Scrambler
Triumph, het best verkopende Britse motorfietsmerk, gaat ‘back to the future’ met zijn Bonneville, Thruxton en Scrambler.
Dit door in het oog springende nieuwe kleurenschema’s, verbeterd geluid en nog indrukwekkendere rijsensaties voor de legendarische Classics. De in het Britse Hinckley gevestigde fabrikant geeft zo met de verbetering van het uiterlijk en de klank een verfrissende-update aan deze moderne klassiekers.
Bonneville – strak en chic
Het gegoten 17 inch voorwiel van de Triumph Bonneville draagt bij aan de laagste zithoogte -van 740mm.- binnen de Classics range. Dit zorgt er, samen met die perfecte ergonomie en dito stuureigenschappen, voor dat dit de ideale retro-stadsmotor is. Met een steeds maar groeiende aanhang onder jonge, veeleisende motorrijders, koppelt de Bonneville stijl aan dagelijkse inzetbaarheid. De kenmerkende 865cc-twin geeft meer dan voldoende vermogen, zowel in de stad als ver daarbuiten. De nieuwe “Bonnie” is voorzien van nieuw ontwikkelde uitlaatdempers, die voor een nog aangenamere sound zorgen. Visueel wordt de klassieke Bonneville merknaam op de tank opgewaardeerd naar een onderscheidende badge, waarbij het model nu leverbaar wordt in Phantom Black, Lunar Silver en Crystal White / Sapphire Blue. Het valt bij het motorblok direct op dat de cilinder en cilinderkopkop zijn voorzien van nieuw gefreesde koelvindetails, die het klassiek Britse motorblok accentueren. Het nieuwe ontwerp van het zadel van de Bonneville bestaat uit twee contrasterende soorten vinyl en een verbeterd vulmateriaal, voor nog meer comfort. Een zwarte handgreep is vanaf nu ook standaard gemonteerd.
Bonneville T100 – authentiek eerbetoon aan een gouden tijdperk
Met een knipoog naar haar erfgoed uit de jaren zestig, kreeg de nieuwe T100 een Crystal White en Aurum Gold kleurstelling, geïnspireerd door de 1964 Bonneville. De gestileerde scheiding van kleuren loopt door over de voor-en achterspatborden. Net als de Bonneville krijgt de T100 krijgt ook de hese stem van de nieuwe uitlaat, die een lust voor het oor is. Verder zijn er ook de nieuwe details op de koelribben van de cilinderkop. Een chromen handgreep en kettingkast voegen nu standaard een stijlvolle finishing touch toe. Naast de op 1964 geïnspireerde goud met witte kleurstelling, blijft de nieuwe Bonneville T100 beschikbaar in Jet Black / Cranberry Red.
Bonneville T100 Black – Zwart is het nieuwe zwart!
Triumph bouwt de T100 ook in een opvallende zwarte kleurstelling, goed voor een stoer, duister uiterlijk. Dit wordt nog eens versterkt door de toevoeging van zwart afgewerkte velgen, naven, stuur, achterveren, spatbordsteunen, spiegels en passagiershandgreep. De nieuwe motor heeft dankzij de herziene geluiddemper ook een meer dwingend geluid, terwijl de bewerkte details op de koelvinnen prachtig aftekenen tegenover de zwarte afwerking van de motorfiets. Uiteraard is er maar één kleurstelling: Jet Black .
Bonneville Special Edition – Very Special
Last but not least aandacht voor de schoonheidsbehandeling die een zeer speciale editie van de Bonneville ondergaat. Deze 2014 Special Edition heeft een kleurstelling die geïnspireerd is door een van de laatste modellen die in 1982 in de legendarische fabriek in Meriden van de lijn liep: de T140w TSS. De kenmerkende Jet Black en Lunar Silver kleuren creëren een uniek uitziende Bonneville, met zwarte tank en zijpanelen (met twee gouden, handgeschilderde ‘coach lines’), terwijl de voor-en achterspatborden zilver werden, met gitzwarte ‘centre stripes’ en gouden ‘coach lines’. Net als bij de T100 is de speciale editie voorzien van de nieuwe details op de koelribben van de cilinderkop en de heser klinkende uitlaat. Om de retro-look compleet te maken heeft de Special Edition ook een chromen handgreep, zwarte spiegels en een geborstelde afwerking van de behuizing voor koppeling, tandwiel, dynamo- en kleppendeksel.
Thruxton – retro race stijl
Geïnspireerd door de cafe racers van de 60’s, isTriumph’s volstrekt unieke Thruxton doordrenkt met retro racestijl. De Thruxton wordt aangedreven door Triumph’s onmiskenbare 865cc tweecilinder en is voorzien van sportieve, aluminium velgen. Er is een zitpositie voor de kenners met verstelbare achtervering. Daarnaast zijn er voor de Thruxton een aantal discrete verfijningen voor modeljaar 2014, inclusief vernieuwde megafoondempers met een nog mooier geluid. Deze editie van de klassieke motorfiets profiteert ook mee van de nieuwe koelribben voor de cilinderkop als de Bonneville T100, net als van de verchroomde kettingkast. Een in kleur gespoten flyscreen met ‘centre stripe’detail vult de standaard zadelkap aan. Verkrijgbaar in Phantom Black en Brooklands Green.
Scrambler – klassieke updates
Net als bij de andere modellen in de Classic-range, krijgt de Scrambler ook de ‘Back To Black’ behandeling voor het stuur, velgen en naven, plus het reservoirdeksel van de achterste hoofdremcilinder. Een nieuw ontwerp van het zadel draagt bij aan een ontspannen zithouding. Qua afwerking zijn er details als een helder geanodiseerde bashplate en het Triumph logo in reliëf op de achterkant van het zadel.
Twee nieuwe kleuren zijn beschikbaar – een werkelijk verbluffend Matt Pacific Blue en een opvallende Lunar Silver / Diablo Red combinatie. De Bonneville, Bonneville T100 en T100 Black zullen vanaf september beschikbaar zijn bij onze dealers. De Scrambler, Thruxton en Bonneville Special Edition zullen in oktober volgen.
Consumentenadviesprijzen Nederland:
Bonneville: € 9.490,-
Bonneville T100: € 10.790,-
Bonneville T100 SE: €10.950
Bonneville T100 Black: €10.590,-
Thruxton: € 10.790,-
Scrambler: € 10.790,-
Bron: Triumph Motorcycles Benelux