Na de update voor de Triumph Trident 660 lag het in de lijn der verwachting dat ook de Tiger Sport 660 voor 2025 een update zou krijgen, dus zie hier de nieuwste variant van de instap-crossover.
Net als die Trident 660 heeft de Tiger Sport 660 een flinke elektronica-update gekregen, waaronder een nieuwe ‘Sport’-rijmodus naast ‘Road’ en ‘Rain’, smartphone-connectiviteit met turn-by-turn navigatie, cruise control en up-and-down quickshifter. Daarnaast is de Tiger Sport 660 standaard voorzien van bochten-ABS en (uitschakelbare) tractiecontrole.
De driecilinder van de Tiger Sport 660 bleef ongewijzigd en dat betekent dat de Triumph net als voorheen 81 pk bij 10.250 tpm en 64 Nm bij 6.250 tpm levert. En zoals bekend rolt het vermogen er vooral heel lineair uit. Ook frame en vering van de rijklaar 207 kiloe wegende Brit bleven ongewijzigd. Verder kan de aankleding rondom als aardig compleet worden bestempeld met led-verlichting voor en achter en een lcd-display met ingebouwd TFT-gedeelte, dat nu dus de genoemde smartphone-connectiviteit heeft.
Optioneel is er ook een A2-restrictiekit leverbaar, waardoor de Tiger Sport 660 ook geschikt is voor houders van een A2-rijbewijs. Daarnaast zijn er meer dan veertig speciale Tiger Sport 660-accessoires beschikbaar, waaronder geïntegreerde koffers met optionele inzetstukken in lakkleur, een topkoffer voor twee helmen, een bagagerek, een 30-liter roltas, plus een duo-comfortzadel en een bellypan.
En ook de prijs is al bekend! In Nederland gaat de Tiger Sport 660 € 10.895,- kosten en in België € 9.795,-. Kleuren? Sapphire Black, Roulette Green, Carnival Red of Crystal White. De motoren staan vanaf januari 2025 bij de Triumph-dealer.
Mogelijk kunnen we in 2025 een nieuwe Honda Bol d’Or verwachten. In 2020 presenteerde Honda de CB-F Concept met de retro-uitstraling van de legendarische Bol d’Or. Het productiemodel zou uiteindelijk in 2025 kunnen volgen, op basis van de nieuwe CB1000 Hornet. Er zijn daar steeds meer aanwijzingen voor in Japan. Met de legendarische en iconische Bol d’Or-modellen creëerde Honda eind ... lees meer
Het Duitse Ortlieb heeft haar portfolio onlangs uitgebreid met deze nieuwe Duffle RC, een zeer degelijke reistas van extreem slijt- en scheurvast PD620 polyester. De honderd procent waterdichte tas is voorzien van een rolsluiting over de gehele lengte en voorziet daarmee in een zeer praktische en bovenal ruime toegankelijkheid. Verder is de RC uitgerust met compressiebanden en een gevoerde schouderbanden. ... lees meer
Al sinds eind 2023 toont Kawasaki op verschillende Aziatische beurzen twee nieuwe retro ééncilinders, de W230 en Meguro S1. De exacte specificaties waren nog niet bekend, maar die heeft Kawasaki inmiddels onthuld. Evenals het feit dat het duo ook in Europa leverbaar wordt! Daarmee krijgt Kawasaki’s Modern Classic line-up er dus meteen twee nieuwe modellen bij, die overigens wel dezelfde ... lees meer
Kawasaki heeft een patentaanvraag ingediend voor een nieuwe tweetaktmotor. De motor heeft een turbo, directe injectie én inlaatkleppen. Even voor de duidelijkheid: een tweetaktmotor wordt niet gedefinieerd door het aantal of de aanwezigheid van kleppen. En ook niet door het type smering of een ander mechanisch kenmerk zoals voorcompressie in het carter. Het enige verschil tussen een tweetakt- en een ... lees meer
Waar customizen bij BMW Motorrad zich voornamelijk richt op modellen als de R18 en de R12 nineT, heeft BMW Oostenrijk een opvallend project ontwikkeld op basis van de CE 02. In samenwerking met BMW Motorrad Austria in Salzburg creëerde Design & Makers Studio Vagabund uit Graz de CE 02 x VAGABUND – een stijlvolle eParkourer op basis van de BMW ... lees meer